924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Jak wymienić olej w skrzyni?
Luki924
Użytkownik



Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 12-07-2006 10:56
Witojcie smiley wybaczcie moje laickie pytanie ale pytam wprost, jak wymienić olej w skrzyni i zrobić to tak aby się zbytnio nie narobić?smiley


8588017
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 12-07-2006 11:01
Z lewej strony skrzyni masz dwie wielkie śruby imbusowe - jedna do spuszczenia oleju, druga ta wyżej do nalewania. Tyle, że może być ciężko je odkręcić jeśli dawno nie był wymieniany. Trzeba by je wyczyścić jakąś szczotą i jak nie będzie chciało puścić to moczyć w nafcie albo wd40 albo czymś smiley
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
Luki924
Użytkownik



Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 12-07-2006 11:08
wielkie dzieki, jeszcze tak głupio spytam jaki olej lać? pozdrawiam


8588017
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 12-07-2006 11:42

Olej - markowy GL4. Można GL5, ale mogą pojawić się problemy.

Co do odkręcania....proponuję od razu postarać się o nowy korek. Pasuje od starszych skrzyń audi. Jest dostępny bez problemu w ASO. Klucz imbusowy 17mm i przedłużka min. 50cm. Na bank będzie problem z korkiem wlewowym (tym wyżej) - we wszystkich 924 /944 w jakich wymieniałem olej w skrzyni były z nim jaja. Dawał się odkręcić, ale nie bez większych lub mniejszych uszkodzen. W niektórych przypadkach pomagały tylko duże szczypce morse'a.

Warto rozważyć upgrade do ulepszonej wersji korka (nowsze VW/Audi) z wejściem na klucz torx (trudniej ściąć gniazdo).




CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
Luki924
Użytkownik



Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 12-07-2006 11:50
jeszcze jedno małe głupie pytanko smiley ile wejdzie literków? dzieki wielkie za szybkie odpowiedzi Panowie, pozdrawiam


8588017
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 12-07-2006 12:50
tkacki napisał/a:
Co do odkręcania....proponuję od razu postarać się o nowy korek. Pasuje od starszych skrzyń audi.
Warto rozważyć upgrade do ulepszonej wersji korka (nowsze VW/Audi) z wejściem na klucz torx (trudniej ściąć gniazdo).


Numer z PET jest 111 301 127 E i z tego co mi sie udało znaleźć pasuje od garbusa. M24 x 1.5
To może być dobry pomsył z wymiana na torxa. Nie wiesz od czego konkretnie będzie pasował ten korek ?
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 12-07-2006 13:08
Sprawdź w etce np Audi A4, powinien byc podany gwint. A4 ma na pewno torx z pinem centującym (torx z dziurką).


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
Luki924
Użytkownik



Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 12-07-2006 13:40
a ile litrów oleju wchodzi do skrzyni?


8588017
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 12-07-2006 13:55
2,5 litra.
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 17-07-2006 16:23
Te korki do skrzyni spustowy/wlewowy dokreca sie malym momentem jak na M24... Pamietajcie o tym. Bo potem sa jaja z odkrecaniem.


Siem
browar
eS
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 09-07-2014 19:02
Aspirując do złotej łopaty - odkopuję smiley

Ostatnio moja skrzynia coś zaczęła gorzej chodzić, więc postanowiłem zrobić jej dobrze i wymienić olej.

Mam jednak inny problem - jak w ogóle się dostać do śruby wlewowej (kontrolnej) przy skrzyni.
Skrzynia - manualny dogleg od Turbo (016Z?). Problem polega na tym, że śruba wlewowa jest zasłonięta przez łapę podtrzymującą skrzynię. Ledwo tam wchodzi sama nasadka (ampulowa 17), a co dopiero klucz (grzechotka)

Pomysły mam dwa:
1) odkręcić skrzynię od łap i podnieść ją o te 10cm - ale mam obawy, że coś uszkodzę (np. sprzęgło, wał, etc).
2) Kupić "klasycznego" imbusa w kształcie litery L, skrócić go z jednej strony, z drugiej przyspawać do rury i jazda smiley

Pomysł nr 2 niby prostszy w wykonaniu, ale nie mam gdzie teraz kupić imbusa, a nie chce mi się czekać do jutra.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...

klec dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez klec dnia 09-07-2014 19:07
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 09-07-2014 19:34
jeśli Bit masz osobno dobierz do niego płaski oczkowy i zamiast nasadki załóż na bit.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 09-07-2014 20:04
Dzięki PIeszczoH!
Co prawda bit jest zintegrowany z nasadką - ale spróbuję go wybić (jakoś wcześniej o tym nie pomyślałem).
Początkowo chciałem wsadzić klucz na nasadkę (na bit, pomiędzy skrzynię biegów a korpus nasadki), ale wtedy klucz wypycha nasadkę z gniazda i boję się, że zjadę gniazdo.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 09-07-2014 23:19
W ramach zakupu odpowiednich bitów - polecam takie jak w załączniku (Jonnesway AI030002) lub ich tańsze odpowiedniki występujące pod różnymi markami.

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 09-07-2014 23:20
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 10-07-2014 00:42
Ja odkręcałem te śruby nie dalej jak 2 tyg. temu. A, że robiłem to w niedzielę to też nie było gdzie kupić dużego imbusa. Ja zmajstrowałem odpowiedni "tool" z śruby (jej łeb wchodził ciasno w gniazdo śruby imbusowej) przyspawanej do kawałka grubego płaskownika. Wyszło narzędzie idealne dla Ciebie, bo płaskie (max 2 cm grubości).
Warunkiem jest posiadanie spawarki.

Faktem jest, że łatwo nie szło. Bałem się , że jak zastosuję długą przedłużkę, to zniszczę obudowę skrzyni, więc wymyśliłem inny sposób - ja starałem się wywoływać moment obrotowy, a mój ojciec pobijał lekko młotkiem (poprzez dłuugi pręt). Nawet nie trzeba było zdejmować koła - pręt włożony pomiędzy szprychami felgi trafiał idealnie w śrubę. W ten sposób poszło gładko.
Acha - ja piszę o zwykłej skrzyni. Nie wiem czy w doglegu jest podobne podejście.
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 10-07-2014 01:03
Jak nie ma spawarki, zawsze można na śrubę nakręcić 2 nakrętki i zakontrować. na koniec znów płaski oczkowy i próbujemy.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 10-07-2014 09:16
Wg mnie nie ma szans, by wybić końcówkę imbusową z nasadki.


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 10-07-2014 14:35
Może raczej po jej podgrzaniu palnikiem, bo inaczej imbus prędzej się pokruszy w drobny mak.
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
klec
Użytkownik



Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13
Dodane dnia 10-07-2014 23:49
Bit faktycznie z nasadki nie wyjdzie, ale mam też jakieś chińskie nasadki, gdzie po kilku użyciach bit zaczął sam wylatywać - więc sądziłem, że tu uda mi się go wybić. Jednak to kawal solidnego narzędzia (Jonnesway). Ze względu na to, że nie miałem za dużo czasu - temat pewnie odłożę do weekendu.

Skłaniam się ku rozwiązaniu Pilatusa - i tak czeka mnie spawanie przy samochodzie, bo mam jedną zapieczoną śrubę przepustnicy ze zjechanym gniazdem. Muszę do niej coś dospawać - wkrętak udarowy nie dał jej rady. Chyba, że skapituluje jak ją trochę opiekę.

@madmax332: Zestaw Jonneswaya do filtrów jest zacny, ale chwilowo mam tylko dwa pojazdy i do obu dysponuję nasadkami - choć jak się okazuje bywa z nimi różnie. Co do tańszych odpowiedników - nauczyłem się już, że lepiej dopłacić trochę za lepsze nasadki, bity, śrubokręty, klucze, etc. King Tony czy Jonnesway biją na głowę "marketówki", a i koszt zakupu nie jest kolosalnie większy.


Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Autor RE: Jak wymienić olej w skrzyni?
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 11-07-2014 00:51
Takie sytuacje jak Twoja nauczyły mnie już unikać kupowania nasadek. Lepiej kupować bity do nasadek. Zawsze warto dołożyć do "lepszych" narzędzi chociaż nieraz renoma marki nie zawsze idzie w parze z jakością - no ale to temat-rzeka.

Odnośnie zjechanego imbusa przy przepustnicy - mnie pomógł wykrętak we współpracy z płynem penetrującym. Wykrętak drobnozwojny niemieckiej marki Rennsteig, a nie żaden marketowy szajs. Wydanej kasy na zestaw wykrętaków tej marki nie pożałowałem co i także polecam.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-07-2014 01:03
Strona 1 z 2 1 2 >