Autor |
Jak wymienić olej w skrzyni? |
Luki924
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 12-07-2006 10:56 |
|
|
Witojcie wybaczcie moje laickie pytanie ale pytam wprost, jak wymienić olej w skrzyni i zrobić to tak aby się zbytnio nie narobić?
|
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-07-2006 11:01 |
|
|
Z lewej strony skrzyni masz dwie wielkie śruby imbusowe - jedna do spuszczenia oleju, druga ta wyżej do nalewania. Tyle, że może być ciężko je odkręcić jeśli dawno nie był wymieniany. Trzeba by je wyczyścić jakąś szczotą i jak nie będzie chciało puścić to moczyć w nafcie albo wd40 albo czymś
|
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
Luki924
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 12-07-2006 11:08 |
|
|
wielkie dzieki, jeszcze tak głupio spytam jaki olej lać? pozdrawiam
|
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-07-2006 11:42 |
|
|
Olej - markowy GL4. Można GL5, ale mogą pojawić się problemy.
Co do odkręcania....proponuję od razu postarać się o nowy korek. Pasuje od starszych skrzyń audi. Jest dostępny bez problemu w ASO. Klucz imbusowy 17mm i przedłużka min. 50cm. Na bank będzie problem z korkiem wlewowym (tym wyżej) - we wszystkich 924 /944 w jakich wymieniałem olej w skrzyni były z nim jaja. Dawał się odkręcić, ale nie bez większych lub mniejszych uszkodzen. W niektórych przypadkach pomagały tylko duże szczypce morse'a.
Warto rozważyć upgrade do ulepszonej wersji korka (nowsze VW/Audi) z wejściem na klucz torx (trudniej ściąć gniazdo).
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
Luki924
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 12-07-2006 11:50 |
|
|
jeszcze jedno małe głupie pytanko ile wejdzie literków? dzieki wielkie za szybkie odpowiedzi Panowie, pozdrawiam
|
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-07-2006 12:50 |
|
|
tkacki napisał/a:
Co do odkręcania....proponuję od razu postarać się o nowy korek. Pasuje od starszych skrzyń audi.
Warto rozważyć upgrade do ulepszonej wersji korka (nowsze VW/Audi) z wejściem na klucz torx (trudniej ściąć gniazdo).
Numer z PET jest 111 301 127 E i z tego co mi sie udało znaleźć pasuje od garbusa. M24 x 1.5
To może być dobry pomsył z wymiana na torxa. Nie wiesz od czego konkretnie będzie pasował ten korek ? |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-07-2006 13:08 |
|
|
Sprawdź w etce np Audi A4, powinien byc podany gwint. A4 ma na pewno torx z pinem centującym (torx z dziurką).
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
Luki924
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Będzina
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 12-07-2006 13:40 |
|
|
a ile litrów oleju wchodzi do skrzyni?
|
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-07-2006 13:55 |
|
|
2,5 litra. |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-07-2006 16:23 |
|
|
Te korki do skrzyni spustowy/wlewowy dokreca sie malym momentem jak na M24... Pamietajcie o tym. Bo potem sa jaja z odkrecaniem.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 09-07-2014 19:02 |
|
|
Aspirując do złotej łopaty - odkopuję
Ostatnio moja skrzynia coś zaczęła gorzej chodzić, więc postanowiłem zrobić jej dobrze i wymienić olej.
Mam jednak inny problem - jak w ogóle się dostać do śruby wlewowej (kontrolnej) przy skrzyni.
Skrzynia - manualny dogleg od Turbo (016Z?). Problem polega na tym, że śruba wlewowa jest zasłonięta przez łapę podtrzymującą skrzynię. Ledwo tam wchodzi sama nasadka (ampulowa 17), a co dopiero klucz (grzechotka)
Pomysły mam dwa:
1) odkręcić skrzynię od łap i podnieść ją o te 10cm - ale mam obawy, że coś uszkodzę (np. sprzęgło, wał, etc).
2) Kupić "klasycznego" imbusa w kształcie litery L, skrócić go z jednej strony, z drugiej przyspawać do rury i jazda
Pomysł nr 2 niby prostszy w wykonaniu, ale nie mam gdzie teraz kupić imbusa, a nie chce mi się czekać do jutra.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
klec dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez klec dnia 09-07-2014 19:07 |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 09-07-2014 19:34 |
|
|
jeśli Bit masz osobno dobierz do niego płaski oczkowy i zamiast nasadki załóż na bit.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 09-07-2014 20:04 |
|
|
Dzięki PIeszczoH!
Co prawda bit jest zintegrowany z nasadką - ale spróbuję go wybić (jakoś wcześniej o tym nie pomyślałem).
Początkowo chciałem wsadzić klucz na nasadkę (na bit, pomiędzy skrzynię biegów a korpus nasadki), ale wtedy klucz wypycha nasadkę z gniazda i boję się, że zjadę gniazdo.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 09-07-2014 23:19 |
|
|
W ramach zakupu odpowiednich bitów - polecam takie jak w załączniku (Jonnesway AI030002) lub ich tańsze odpowiedniki występujące pod różnymi markami.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 09-07-2014 23:20 |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 10-07-2014 00:42 |
|
|
Ja odkręcałem te śruby nie dalej jak 2 tyg. temu. A, że robiłem to w niedzielę to też nie było gdzie kupić dużego imbusa. Ja zmajstrowałem odpowiedni "tool" z śruby (jej łeb wchodził ciasno w gniazdo śruby imbusowej) przyspawanej do kawałka grubego płaskownika. Wyszło narzędzie idealne dla Ciebie, bo płaskie (max 2 cm grubości).
Warunkiem jest posiadanie spawarki.
Faktem jest, że łatwo nie szło. Bałem się , że jak zastosuję długą przedłużkę, to zniszczę obudowę skrzyni, więc wymyśliłem inny sposób - ja starałem się wywoływać moment obrotowy, a mój ojciec pobijał lekko młotkiem (poprzez dłuugi pręt). Nawet nie trzeba było zdejmować koła - pręt włożony pomiędzy szprychami felgi trafiał idealnie w śrubę. W ten sposób poszło gładko.
Acha - ja piszę o zwykłej skrzyni. Nie wiem czy w doglegu jest podobne podejście. |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 10-07-2014 01:03 |
|
|
Jak nie ma spawarki, zawsze można na śrubę nakręcić 2 nakrętki i zakontrować. na koniec znów płaski oczkowy i próbujemy.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 10-07-2014 09:16 |
|
|
Wg mnie nie ma szans, by wybić końcówkę imbusową z nasadki.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 10-07-2014 14:35 |
|
|
Może raczej po jej podgrzaniu palnikiem, bo inaczej imbus prędzej się pokruszy w drobny mak. |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 10-07-2014 23:49 |
|
|
Bit faktycznie z nasadki nie wyjdzie, ale mam też jakieś chińskie nasadki, gdzie po kilku użyciach bit zaczął sam wylatywać - więc sądziłem, że tu uda mi się go wybić. Jednak to kawal solidnego narzędzia (Jonnesway). Ze względu na to, że nie miałem za dużo czasu - temat pewnie odłożę do weekendu.
Skłaniam się ku rozwiązaniu Pilatusa - i tak czeka mnie spawanie przy samochodzie, bo mam jedną zapieczoną śrubę przepustnicy ze zjechanym gniazdem. Muszę do niej coś dospawać - wkrętak udarowy nie dał jej rady. Chyba, że skapituluje jak ją trochę opiekę.
@madmax332: Zestaw Jonneswaya do filtrów jest zacny, ale chwilowo mam tylko dwa pojazdy i do obu dysponuję nasadkami - choć jak się okazuje bywa z nimi różnie. Co do tańszych odpowiedników - nauczyłem się już, że lepiej dopłacić trochę za lepsze nasadki, bity, śrubokręty, klucze, etc. King Tony czy Jonnesway biją na głowę "marketówki", a i koszt zakupu nie jest kolosalnie większy.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Jak wymienić olej w skrzyni? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 11-07-2014 00:51 |
|
|
Takie sytuacje jak Twoja nauczyły mnie już unikać kupowania nasadek. Lepiej kupować bity do nasadek. Zawsze warto dołożyć do "lepszych" narzędzi chociaż nieraz renoma marki nie zawsze idzie w parze z jakością - no ale to temat-rzeka.
Odnośnie zjechanego imbusa przy przepustnicy - mnie pomógł wykrętak we współpracy z płynem penetrującym. Wykrętak drobnozwojny niemieckiej marki Rennsteig, a nie żaden marketowy szajs. Wydanej kasy na zestaw wykrętaków tej marki nie pożałowałem co i także polecam.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-07-2014 01:03 |
|