Autor |
Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 02-11-2009 08:09 |
|
|
No miałem dzisiaj niezbyt przyjemny poranek. Jak ostatnio postanowiłem zabrać zielonego prosiaka ze sobą do pracy. Rano było dość zimno (do -3 st) ale nie powinno mieć to aż takiego wpływu. Autko odpaliło i po kilku sekundach zgasło. Przy następnej próbie odpalenia wystrzał pod maską i jakieś niemiłosierne postukiwania przy kolejnych próbach odpalenia. Tzn zapalał i po ok 5sek gasł. Co parę prób słychać było stuknięcie.
Jako że rano jestem niezbyt przytomny powoli dobrałem się do otwierania maski i od razu stwierdziłem że dolot się rozłączył, tzn silnik ostro strzelił w dolot tak aż go "rozerwało" a może raczej rozłączyło w miejscu łączenia plastikowej rurki od przepływomierza a gumowej do kolektora dolotowego. Po złączeniu obu rur i porządniejszym przykręceniu opaski autko odpaliło bez problemów. Jednak mam dalej kłopoty z niskimi obrotami. Na obrotomierzu są stanowczo zbyt nisko (nawet koło 600). Silnik nie chce pracować równo. Jak się wkręci na obroty to pracuje czasem ok a czasem chodzi wyraźnie na 3 cylindry i się dławi i mamy szarpanie. Jak dobrze przygazuję to albo leci jak wariat albo strzela w wydech...
Z czerwonym nie miałem nigdy aż takich przebojów.
Świece sprawdzałem i tylko jedną mam podejrzaną na cyl 1. Przewody WN są od BERU także wydaje mi się że powinny być dość odporne i długowieczne - ale sprawdzę dzisiaj miernikiem dla świętego spokoju.
Obstawiam jeszcze przestawienie zapłonu ale to prawie niemożliwe.
Miałem jeszcze problem z pływającymi obrotami, tzn czasem trzymał idealnie 1000 a czasem rosło gdzieś na 1200-1400?? a teraz mam niedobór... 600 albo czasem nawet mniej.
Ogólnie silniczek pali troszkę zbyt dużo jak na to co zwykle miałem. Oleju nie bierze. Co do odpalania... trzeba mu na ciepłym/letnim dodać lekko gazu żeby zapalił bo inaczej chyba go zalewa i jak nie zapali to potem trzeba czekać z pół godzinki żeby załapał.
Na zimnym do tej pory nie było kłopotów... ale znów coś mu nie pasuje.
Zawsze mam w opcji włożyć akku do czerwonego i mieć święty spokój ale chciałbym zielonego jakoś rozruszać, bo po staniu w wawce troszkę zbiedniał...
Ktoś ma pomysły co z tym draństwem zrobić? bo powoli zaczyna mnie to denerwować... bo mimo wszystko dzień bez przygód dniem straconym niezbyt mi się ostatnio podoba.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 02-11-2009 14:56 |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 02-11-2009 21:25 |
|
|
przed odpalaniem zdejmij przewód idący od regulatora ciśnienia paliwa i wlej tam trochę benzyny. wtedy zapali ci od razu na największym mrozie.
co do spalania, jedź do jakiegoś dobrego warsztatu LPG i niech Ci zrobią badanie afr i wystroją na przepływce i przepustnicy wszystko.prawdopodobnie masz zły skład mieszanki. koszt strojenia ok 50-60zł. (przynajmniej w W-Wie)
|
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 02-11-2009 21:57 |
|
|
Na początek muszę zrobić przegląd układu zapłonowego no i jego ustawienie, może być tylko troszkę trudniej bo mam koło zamachowe od 931 i niema na nim zaznaczonych pozycji +/-10 stopni jak w 924 więc ustawienie zapłonu to praktycznie tylko na stroboskop lub wyczucie.
Zazdroszczę ludziom, którzy mają cieplutki ogrzewany garażyk i mogą sobie podłubać bo jak sobie pomyślę o dłubaniu na mrozie jak ostatnio to już wolę prosiakiem z czkawką jechać niż się mrozić
przed odpalaniem zdejmij przewód idący od regulatora ciśnienia paliwa i wlej tam trochę benzyny
Przepraszam ale nie bardzo wiem o który chodzi? czy bezpośrednio do dolotu nalać... bo regulator ciśnienia raczej niema łatwo dostępnego przewodu i jeszcze miejsca żeby paliwo nalać
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2009 08:25 |
|
|
strzały są wynikiem złej mieszanki, bądź przestawienia aparatu zapłonowego.
Spróbuj rano do odpalania wypiąć piąty wtrysk i zobacz czy coś to daje, czy go nie podlewa.
Szukaj dziury w całym, bo albo gdzieś ssa lewe powietrze, albo regulator paliwa, albo zawór dodatkowego powietrza.
Słaba iskra też może być przyczyną, ale by to się objawiało też w innych temperaturach.
Lampa i sprawdz zaplon.
Stacja diagnostyczna i sprawdz mieszanke.
Jak obie rzeczy powyzsze wyjda okay, to zostaje osprzet o ktorym mowa powyrzej.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
huzar105
Użytkownik
Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09 |
Dodane dnia 03-11-2009 10:37 |
|
|
Z rury strzela przy ubogiej mieszance, lub przy bardzo bogatej.
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img] |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-11-2009 17:55 |
|
|
No więc tak... problem niskich obrotów już załatwiłem (brakuje silnikowi powietrza przy zamkniętej przepustnicy). Jakiś @#@$! mechanik usunął węzyk łączący obie strony dolotu przedzielone przepustnicą.
Po założeniu trójniczka i podłączeniu obu stron wydechu oraz serwa hamulca (brake booster) od razu autko odzyskało "pazurki"
Sprawdziłem przy okazji świece, wymieniłem kopułkę i paluch zapłonu, sprawdziłem jeszcze przewody WN - jak dobrze przewidywałem BERU są nie do zajechania i były ok.
Teraz został jeszcze jeden problem... wolne obroty mam teraz na granicy nawet do 1600 jak to draństwo obniżyć do poprawnej wartości? czyżby trzeba było przestawiać zapłon? czy może jakoś inaczej.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2009 19:03 |
|
|
Zastanawiam sie czy jednak przy tym wystrzale klapka przeplywomierza doatala zbyt mocno...mozliwe ze jest odkrztalcona i daje mylne dawkowanie.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 03-11-2009 19:29 |
|
|
Hmmm... Czegos tu nie rozumiem... Wczesniej auto jezdzilo normalnie i nagle rano zaczelo przestac zapalac, strzelac i chodzic na 3 cylindry. Jak stwierdziles odnalazles problem: "Jakiś @#@$! mechanik usunął węzyk łączący obie strony dolotu przedzielone przepustnicą"
- kiedy ow mechanik to zrobil? W nocy?
Poza tym zawor dodatkowego powietrza nie ma nic wspolnego z praca na 3 cylindry... No i jakby zawor nie byl podlaczony wczesniej to niemozliwe jest bys raz mial obroty 600, czasami 1000 a nawet 1400... Co najwyzej uzaleznione od tego czy silnik zimny czy cieply...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
grafffik
Użytkownik
Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09 |
Dodane dnia 03-11-2009 21:47 |
|
|
ale spróbuj sobie poodpinać podciśnienia i zobaczysz jaki będziesz miał equalizer na obrotach
|
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-11-2009 21:55 |
|
|
No auto jakoś w miarę normalnie chodziło - albo mało jeździłem z wawy do mnie jakoś dojechało bez problemów.
Co do problemów z zapalaniem... nie chciał odpalać na ciepłym. Zmiana mieszanki naprawiła problem.
Chodzenie na 3 gary jak się okazało to tylko kwestia jednej uszkodzonej świecy - wymieniłem komplet i jest ok.
Co do tej rurki z trójnikiem łączącej przeciwne strony przepustnicy to jednak coś w tym jest. Jak dla testu odłączyłem trójnik i połączyłem kolektor ssący z serwem hamulca i zatkałem dziurę w gumie od dolotu to po odpaleniu czerwonego obrotomierz spadł do pierwszej kreseczki (chyba 500 czy ile to tam) - jak normalnie przy odpaleniu trzymał się ok 800obr i wzrastał po nagrzaniu do ~1000RPM. Także coś w tym wężyku jednak jest.
W zielonym obroty na zimnym silniku wychodzą teraz na ok 1000... a na ciepłym wzrastają jakoś do 1500 - i na pewno gdzieś to się reguluje. Silnik po zmianie świec pracuje równo i już ma moc - nie muli i krztusi się jak było przedtem na 3 cylindrach. W wydech też już nie strzela. Wcześniej musiał nie dostawać iskry na jeden cylinder i stąd spalanie w wydechu.
Gdzie jest regulacja wolnych obrotów? czy może całym aparatem zapłonowym? Biorąc pod uwagę, że mam koło zamachowe z 931 S2 bez markerów typu +/-10% to ustawienie zapłonu jest lekko cięższe dobrze, że chociaż 0 jest oznaczone na kole.
Rano jadę do pracy to zobaczę co się poprawiło po wymianie świecy i założeniu wężyka
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 03-11-2009 22:36 |
|
|
Misiek26 napisał/a:
Gdzie jest regulacja wolnych obrotów?
Najpierw sprawdź czy linka sterująca przepustnicą nie jest podciągnięta za bardzo (to śruba przy przepustnicy chyba na klucz nr 8 jeśli dobrze pamiętam). Według mojej wiedzy powinna praktycznie całkowicie przymykać przepustnicę "na luzie". Następnie przy przepustnicy masz śrubę na płaski wkrętak, którą regulujesz obroty - wkręcasz obroty maleją. U mnie był taki problem, że pod wpływem drgań ta śruba się delikatnie wykręcała i co jakiś czas rosły mi powoli obroty, po ostatniej regulacji "przykleiłem" ją lakierem do paznokci i mam spokój.
|
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 03-11-2009 22:49 |
|
|
blacbird zostaw lakier do paznokci, a użyj niebieskiego kontrującego mazidła
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-11-2009 23:27 |
|
|
Linka gazu jest jakby to powiedzieć dość luźna tzn ma pewien zakres luzu po którym dopiero łapie. Także na pewno nie jest nic naciągnięte i przepustnica otwiera się dopiero po pewnym . Co do tej śrubki to może faktycznie jest ona źle ustatwiona, jutro sprawdzę.
Mam jeszcze inny dziwny problem coś mi przegrzewa bezpiecznik nr 2 w dodatkowej skrzyneczce... w/g opisów jest on od pompy paliwa/nawiewu. Bezpiecznik co jakiś czas normalnie się wytapia - dziwna sprawa bo prąd jest zbyt mały aby bezpiecznik się przepalił (poniżej 18A) - bezpiecznik 18A, a plastik po prostu się topi na końcach i bezpiecznik się kurczy. Pompy i nawiew chodzą ok, nic się tam nie działo - kable na końcu do pomp paliwa wymieniałem ostatnio na nowe.... także nie wiem co mu się nie podoba
Ogólnie strasznie humorzaste prosie mi się trafiło, w czerwonym nigdy się tak nie męczyłem.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 03-11-2009 23:39 |
|
|
Oj parska i charczy toż to SWIŃSKA GRYPA
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Świnior parska... co z nim zrobić? może kopnąć? :D |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 04-11-2009 00:25 |
|
|
SWINSKA GRYPA??? ŁAAA!!! Żeby nam sie toto po forum nie rozeszlo w jakąś epidemię!!! Moj na razie zdrow jak ryba Wracajac do tematu. Jezeli na zimnym masz 1000 obr a na cieplym obroty rosna do 1500 to moga byc 2 rzeczy:
1- uszkodzony ow zawor dodatkowego powietrza pomiedzy dolotem i kolektorem ssacym
2- uszkodzony zawor warm up ktory zle ustawia cisnienie na k-jet a tym samym sklad mieszanki jest nieprawidlowy i robi sie spora zmiana obrotow wraz ze wzrostem temperatury silnika.
Przy sprawnym systemie i prawidlowym ustawieniu obroty powinny sie zmieniac w niewielkim stopniu badz wcale.
EDIT:
Aha - moze jeszcze byc uszkodzony zaworek obejsciowy warm-upa lub sterowanie nim (jesli go masz u siebie) co tez moze wplywac na ilosc sklad mieszanki i posrednio na obroty.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 04-11-2009 00:29 |
|