Autor |
Pali a nie jeździ |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 18-03-2013 19:22 |
|
|
Witam,
w moim 924 silnik (2.0 125) jest raczej zdrowy, nie kopci na żaden kolor, sprężanie jest z tego co pamiętam na poziomie 10-10,5. Autko jednak mam wrażenie, że strasznie muli jak na to co spala, ok 9 w trasie. Sądze, że muli ponieważ żona wciąga mnie nosem zagazowaną vectra b 1.8, która jest teoretycznie cięższa i ciut słabsza. Mieszanka była regulowana przez pana, który robi to od wielu lat i w tej chwili CO jest na poziomie 3-3,5%. Jedyne co wiem to, że minimalnie wtryski przelewają, czy to może być aż tak znaczące? Gdzie jeszcze mogę szukać uciekających kucyków?
Porsche 924 '83 2.0 |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-03-2013 19:44 |
|
|
Specem od K-Jet nie jestem, więc mogę tylko jakieś podstawowe kwestie podsunąć:
- filtry: paliwo + powietrze - kiedy były zmieniane?
- paliwo: lane 98 jak producent przykazał?
- zapłon: kopułka, palec, kable, świece - sprawne? kiedy zmieniane?
Wykręć świece i obejrzyj w jakim są stanie. Może jakieś naloty? Uszkodzenia elektrod?
Jak majster regulował cosik, aby z wydechu 'czyściej' wioneło to mógł zanadto zubożyć mieszankę. Choć średnie spalanie na trasie rzędu 9l to tak w sam raz chyba.
Jak moje podstawowe sugestie nic nie pomogą to polecam przewertować posty Miśka w celu ściągnięcia podręczników budowy i serwisowania układu Bosch K-Jetronic
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
PietroM
Użytkownik
Postów: 126
Miejscowość: Poznań/Tychy
Data rejestracji: 12.07.12 |
Dodane dnia 18-03-2013 19:50 |
|
|
Jeśli długo stał, to być może świece są wilgotne - bardzo pomoże szybkie przeczyszczenie papierem ściernym/b. ostrożnie szczotą (chyba, że świece to jakieś cuda irydowe).
Warto to wykluczyć na dzień dobry bo to najszybsza sprawa i bez żadnego wkładu finansowego
_____________________________
My car is not underpowered.
It's overchassied.
Edytowane przez PietroM dnia 18-03-2013 19:50 |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 18-03-2013 20:22 |
|
|
sprawdź czy wtryski równo leją, piszesz ze mieszanka wyregulowana - na analizatorze spalin wskazania moga być ok, bo są wypadkową 4 cylindrów, wystarczy że jeden przelewa, wtedy 3 pozostałe idą na ubogo i spaliny są ok, ale auto nie jedzie. Wyciągnij wtryski z głowicy (nie odkręcajac węzyków) włoż każdy do butelki po piwie podłącz do pompki paliwa napiecie że by chodziła ciągle i wtedy uchyl "wicherklape" przepływomierza na jakieś np 10 sekund, a potem sprawdź czy w każdej butelce jest po tyle samo benzyny. jeżeli nie to tu jest problem - konkretnie w rozdzialaczu paliwa (najlepsze do tego sa wysokie wąskie naczynia np menzurki wtedy lepiej widać różnice w wielkosci dawek) poniżej domowej roboty przyrząd do synchronizacji k-jeta
marchewa dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez marchewa dnia 18-03-2013 20:25 |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 18-03-2013 20:48 |
|
|
Instrukcje na temat k-jetronika wrzuciłem tutaj:
http://924.pl/forum/viewthread.php?rowstart=20&forum_id=7&thread_id=2751#post_85481
Na pewno warto sprawdzić to co powyżej koledzy pisali: świece, układ zasilania paliwem. Wtryski - czy leją czy jest mgiełka! to też dość istotna sprawa.
Można sprawdzić także jak jest zapłon ustawiony, trzebaby pokręcić wałem na "0" i zobaczyć jak tam znaki pokazują - może tutaj coś jest nie tak. Można też sprawdzić lampą stroboskopową.
Warto również sprawdzić wężyki podciśnieni m.in. do aparatu zapłonowego.
Ogólnie k-jet jest bardzo wrażliwy na wszelkie "nieszczelności" w dolocie więc warto także tutaj wszystko przepatrzeć, może gdzieś masz lewe powietrze (przez korek oleju także), tak samo wężyki do serwa hamulca.
To chyba tyle co mi do głowy przychodzi
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-03-2013 21:21 |
|
|
Do dotychczasowych sugestii dorzucę jeszcze
- sprawdzenie kondycji cewki zapłonowej.
- wydechu pod kątem dziur lub innych nieszczelnosci.
- sprzęgła (może się ślizga z racji zużycia). |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 18-03-2013 21:55 |
|
|
filtry wymieniane w zeszłym sezonie (powietrza, oleju, paliwa), przejechałem od tego czasu z 5 tysi max. Coś obiło mi się o uszy, że tu dwa filtry paliwa są, to prawda? Bo wymieniałem ten w komorze silnika.
Jako, że nie jeżdże zbyt sportowo, czasami tylko na prostej przycisnę, leje zwykle 95. Czytałem gdzieś, że przy normalnej jeździe nie robi to kolosalnej różnicy.
Zapłon był regulowany z lampą razem z regulacją dawki. Świece są zwykłe NGK wymieniane z filtrami, ale spojrzę na stan, przewodów nie wymieniałem bo przebić nie było, więc tylko wymyłem. Kopułke i palec wymieniałem dwa lata temu razem z rozrządem.
Zimę stał, ale w poprzednim sezonie było to samo kiedy przynajmniej raz na tydzień jeździł.
Sprzęgło wydaje się byc ok, wydech raczej też ,ale sprawdzę.
Cewka nie wiem w jakiej kondycji, jak to sprawdzić?
Z rzeczy, które wzbudzają moje pierwsze obawy to te wtryskiwacze i pompa paliwa w baku, tylko nie wiem jak dobrać odpowiednią bo ponoć różne były,a ja tam coś z bakiem kombinowane miałem więc nawet nie wiem, czy po roku produkcji podejdzie.
Nie oczekuję super sportowych efektów, ale jakiejkolwiek dynamiki, której chyba brakuje skoro łopel mnie objeżdża bez wysiłku.
Porsche 924 '83 2.0 |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 18-03-2013 22:46 |
|
|
Hamownia byłaby chyba najbardziej miarodajna.
Ja czasami mam tak, że wydaje mi się, że muł jakich mało i czepiam się wszystkiego, a czasami jestem nawet zadowolony, co nie zmienia faktu, że mam subiektywne wrażenie, że ford ka mojej żony przyspiesza dużo lepiej. Ten silnik jest jaki jest - wyścigówki z tego auta nie zrobisz
edit:
Samochód rekompensuje klimatem, który chyba Bluebird najlepiej opisał - wrażenia bezcenne.
924 '84 2.0 125 KM
Edytowane przez rolo dnia 18-03-2013 22:48 |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 18-03-2013 22:49 |
|
|
w tym przypadku to nie subiektywne odczucie bo jechalismy razem od swiatel do swiatel
Porsche 924 '83 2.0 |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-03-2013 23:11 |
|
|
Może źle dobrane świece ?
Sprawdzanie cewki.
- Zgaś silnik, odłącz wszystkie przewody na cewce.
- Włącz miernik na funkcję rezystancji (oporności). Dobierz odpowiedni zakres pomiaru.
- Odczytaj na obudowie cewki numery połączeń.
- Pamiętaj o prawidłowej biegunowości - plus do plusa, minus do minusa.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 18-03-2013 23:19 |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-03-2013 23:13 |
|
|
.... i potem jeszcze:
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-03-2013 00:15 |
|
|
Ja bym wyregulował AFR a nie CO. Tylko wtryski dobrze żeby były sprawdzone
wcześniej, bo jeden będzie lał, inny niedomagał a afr wyjdzie dobre na końcu
wydechu. Choć właściwie pali nie tak dużo. Mój raczej spala tyle samo w trasie,
kiedyś robiłem testy.
Ja bym jednak jeździł na 98 na Twoim miejscu. Niby nie upalasz, ale kilka razy
sprawdzałeś jak jedzie w porównaniu z innymi i na dynamikę auta narzekasz.
Jeżeli przejechałeś tylko te 5k km w rok, to wyjdzie niewielka oszczędność,
rzędu 150zł? A można uszkodzić kilka rzeczy. Oczywiście można rozpocząć
akademicką dyskusję na temat jakości paliwa w 1983 i w 2013 roku udowadniając
że teraz 95 jest lepszej jakości niż wtedy 98, ale czemu nie dać swojemu Porsche
lepszej jakości benzyny
A tak w ogóle to jest wielka przypadłość 924 że pali a "nie jedzie"
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 19-03-2013 01:29 |
|
|
Z Wawy jesteś... więc może do Michała928 podjedź i niech on obada co tam z Twoim prosiakiem się dzieje. Albo chociaż porównaj go z jakimś innym 924 coby wiedzieć czy to co wydaje Ci się nie tak rzeczywiście takie jest. W odczuciach to dużo lepiej jeździ mi się np. Golfem 3 po mieście od 931... chociaż już przy wyprzedzaniu mocy brak i muli jak osiołek a na wyższych obrotach 931 wciska w fotel i leci gdzie popadnie, aż czasem się zastanawiam czy zareaguję w porę sorry za OT.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 19-03-2013 08:58 |
|
|
rolo napisał/a:
Samochód rekompensuje klimatem, który chyba Bluebird najlepiej opisał - wrażenia bezcenne.
Dziękuję za komplement Owszem wrażenia są bezcenne, ale nie można powiedzieć, że to tylko subiektywne wrażenia - nie raz mierzyłem się ze znajomymi w BMW E39 i o ile 523(170KM) szła porównywalnie o tyle 520(150KM) zawsze zostawała w tyle, owszem beemki są zdecydowanie cięższe, ale nie można o nich powiedzieć, że są mułowate. Z oplem Vectrą 1.8 zdrowe 924 nie ma szansy przegrać.
Wracając do wątku to jeśli po wyjęciu wtrysków zobaczysz, że zamiast mgiełki masz jakieś psikanie czy kapanie to spróbuj też podpiąć manometr za warmupem i zobacz jakie masz ciśnienie na listwie, może jest zbyt małe i wtryski nie mają szansy poprawnie pracować.
|
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
zawilec
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 03.10.11 |
Dodane dnia 19-03-2013 11:08 |
|
|
Bluebird Tomek napisał/a:
Z oplem Vectrą 1.8 zdrowe 924 nie ma szansy przegrać.
Moje niestety ma, tak więc jak tylko znajde chwilę zweryfikuje rzeczy, które podpowiadacie i będę pisał.
Dzięki
Porsche 924 '83 2.0
Edytowane przez zawilec dnia 19-03-2013 11:09 |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-03-2013 12:37 |
|
|
Qbak napisał/a:
A tak w ogóle to jest wielka przypadłość 924 że pali a "nie jedzie"
Niestety, czasy się zmieniają i o ile 30 lat temu 924 "objeżdżało" 90% nowych aut, tak teraz jest to może ok 50%.
Ale Vectra 1.8 - niemożliwe...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Pali a nie jeździ |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 19-03-2013 13:21 |
|
|
Dorzucę ponownie - "chrzczona" benzyna w dodatku 95 oktanowa.
Jakby nie patrzeć - 924 to "Porsche dla ubogich" z silnikiem od dostawczego VW LT, a nie żaden tam rakietowóz. Jednak to auto z klimatem jakich dzisiaj już nie ma i warto o nie dbać i szanować - bo to już dzisiaj "starszy pan" a nie krzykliwy żwawy nastolatek. Można oczywiście podać mu sterydów w rodzaju "country tuning" lub podkręcania bebechów - tylko po co skoro 924 to klasa sama w sobie która dzisiaj nie musi już niczego udowadniać ? Wogóle - udowadnianie czegokolwiek jest oznaką niedojrzałości, więc jeśli ktoś ma szybszą/lepszą/zrywniejszą furę niż leciwe 924 no to niech sobie ma. Wielu z takich "kozaków" trzyma już trawę od spodu.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 19-03-2013 13:32 |
|