Autor |
Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 05-03-2006 18:38 |
|
|
hi, tyakie p[ytanko, czy monowtysk z golfa 2 silnik 1,8 ( wyglada tak samo i tez k-jetronic) podejdzie do 924?? bo ten wtrysk w golfie byl po lewej stronie ale to chyba roznicy nie robi. czekam na odp kolegow
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 06-03-2006 12:30 |
|
|
Nie wiem czy podejdzie, ale ciekawi mnie czemu chcesz zmienić wtrysk wielopunktowy na jednopunktowy?
pzdr |
|
Autor |
RE: Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 06-03-2006 18:40 |
|
|
boshhhh sory nie mialem na mysli monowstrysku tam tez jest wielo wyglada tak samo i zastanawiam sie czy to ten sam cukierek w innym opakowaniu bo wiem ze kjetronic. czy byly rozne rodzaje k-j czy tylko jeden i ten sam??
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
Patryk
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość: Bolesławiec
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-03-2006 19:46 |
|
|
z tego co wiem to w golfie 2 GTI był KE-Jetronic a to juz inna bajka troche
LIVE FAST
DIE PREETY |
|
Autor |
RE: Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 06-03-2006 21:46 |
|
|
Jeśli to ke-jetronic to jest to taki jetronic gdzie nie ma warm-up regulatora, ciśnienie sterujące w układzie ustala moduł elektroniczny, który zdaje się również steruje kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie znam się na golfach ale tak jest w MB190. A aparat zapłonowy cienko widzę żeby pasował (chociaż kto wie).
Wydaje mi się, że to nie byłoby proste a jeśli coś ma już kosztować tyle pracy - a nadal jest to mocno niedoskonały układ wtryskowy - to może lepiej pójść w pełną elektronikę ?
Ja mam od niedawna megasquirta (www.megasquirt.info).
ps. Z drugiej strony gdyby wszystko co robimy z naszymi samochodami miało być racjonalne to pewnie zaczęlibyśmy od ich sprzedania... Eksperymenty górą |
|
Autor |
RE: Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
Patryk
Użytkownik
Postów: 32
Miejscowość: Bolesławiec
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-03-2006 23:28 |
|
|
Przepraszam ale w jakim aucie Ty masz tego ''megasquirta''??
LIVE FAST
DIE PREETY |
|
Autor |
RE: Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 06-03-2006 23:59 |
|
|
No w jedynym słusznym
924 |
|
Autor |
RE: Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 07-03-2006 12:26 |
|
|
Ja w pierwszym odruchu zacząłem pisać, że jak k-jetronic to nie mono, a wielopunkt, ale postanowiłem sprawdzić co tam w Golfach siedzi i się trochę zdziwiłem... siedzi wsztstko. Golfy II miały gaźniki, K-Jetronica, Mono-Jetronica (nie wiedziałem, że taki istniejej nawet), KE-Jetronica, aż po pełną elektronikę (Digifanty). Jak ktoś jest ciekaw to więcej w tabelce.
Jeśli to miałby być zwykły K-Jetronic to zasada jego działania byłaby dokładnie taka sama jak w naszych samochodach. Prawdopodobnie inny byłby rozdzielacz (dokładniej to wielkość szczelin w tłoku). Ale jeśli pochodziłby od silnika 1.8 to podejrzewam, że wielkiej różnicy by nie było. Inny mógłby być też Warm-Up Regulator (np. sterowany podciśnieniem) ale to nie jest problem, bo te w naszych samochodach to najprostrzy typ więc mogło by być tylko lepiej (lub bez zmian). W Golfie raczej nie ma zaworu wzbogacającego mieszankę przy odpalaniu sterowanego modułem zapłonowym - to rozwiązanie wprowadzone przez Porsche i nawet nie wszystkie 924 to mają. Pewnie inne były by też wtryskiwacze.
Przypuszczam, że przełożenie całego układu z Golfa jest możliwe i silnik jeździłby na tym. Mam tylko wątpliwości czy jździłby lepiej czy nie.
pzdr
jacek (pilatus) |
|
Autor |
RE: Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-03-2006 12:47 |
|
|
pilatus: ladnie - pieknie elegancko to mi znacznie pomoglo, teraz z ciekawosci pytam: czym sie rozni K-J od KE-J ??
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 07-03-2006 23:15 |
|
|
Ke-jetronic działa tak jak opisał wcześniej juras. Ciśnienie sterujące jest ustalane na podstawie sygnału z sondy lambda, więc mamy silniczek wysoce "ekologiczny"
Przekładanie nie ma większego sensu, chyba że masz 100% pewności, że zakładasz w pełni sprawny układ, bo KE dziedziczy po Kjecie wszystkie wady zyskując w zamian kilka nowych - awaryjną elektronikę KE pojawił się chyba na początku w mercedesie W201 i miał być alternatywą dla w pełni elektronicznych układów, trzeba pamiętać, że elektronika w motoryzacji dopiero "raczkowała", więc inżynierowie mercedesa założyli KE, który w razie awarii sondy lambda czy modułu sterującego ciśnienie paliwa pozwalał dojechać o własnych siłach do warsztaru. To się niestety zmieniło i dziś elektronika jest najczęściej szwankującym elementem samochodów, również mercedesów... Bo jest jej potwornie dużo, po prostu.
Co do aparatu zapłonowego to zdaje mi się, że najmłodsze 924 miały aparaty podobne (przynajmniej wizualnie) do tych stosowanych w KE-jetronicu np mersedesa.
pozdro |
|
Autor |
RE: Wtysk K-Jetronic - Szybkie pytanko :) |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-03-2006 16:57 |
|
|
Może warto rozważyć Motronic z 944. Steruje wtryskiem i wyprzedzeniem zapłonu oraz reguluje wolne obroty wszystko w jednym box-ie. Dysponuję pełną informacją o konstrukcji tego ustrojstwa. Sam przygotowałem do mojego 924s kilka programów (eepromów) z różnymi mapami wtrysku i wyprzedzeniami zapłonu - generalnie wszystko jest rozczajone "do spodu" łęcznie ze zdezasemblowaniem programu. Problemem mogą być jedynie czujniki halla, które w 944 są na kole zamachowym. Myślę jednak, że dałoby się je umieścić na kole pasowym. Pompa paliwa pasuje, przewody do zaworu obejściowego przepusnicy są gotowe. Troszkę rzeźby z montaźem wtryskiwaczy i czujników.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|