Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
Turbo - podciśnienie |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 02-06-2014 19:53 |
|
|
Cześć!
Po ponownym podłączeniu manometru w kabinie zauważyłem, że wskazuje on dosyć dziwne odczyty. Wcześniej manometr na biegu jałowym i przy spokojnej jeździe oscylował w granicach -0,5 bara do -0,6 bara. Teraz na manometrze wygląda to tak:
1) Po odpaleniu i "w miejscu" np. stojąc na światłach - ok. -0,6 bara (ok)
2) Przy mocniejszym wciśnięciu gazu pod obciążeniem, na 2 biegu - od 0,2 bara w górę (ok)
5) przy spokojnym dodawaniu gazu od -0,6 bara do 0,1 bara.
3) Po puszczeniu gazu aż -0,9 bara!
4) W czasie spokojnej jazdy od -0,6 bara do -0,9 bara!
5) Jak gazuję rozgrzane auto na parkingu (na luzie) - to jak wyżej.
W wypadku jazdy w mieście rzadko kiedy mogę wcisnąć gaz tak, aby manometr pokazał coś więcej niż... 0 barów
Mam więc dosyć duże podciśnienie (prawie 1 bar), a wydaje mi się, że wcześniej manometr raczej poniżej -0,6 bara nie schodził (za wyjątkiem odpuszczenia gazu przy ostrej jeździe).
I teraz zastanawiam się, czy taka sytuacja jest ok?
Bo albo coś jest/było nie tak z manometrem, albo coś innego mi zaczyna szwankować (wastegate?).
Spieszę wyjaśnić, że samochód przyspiesza tak jak kiedyś, czyli od około 3500 obr. obiekty w lusterkach oddalają się.
Mam możliwość pożyczenia wakuometru, ale nawet nie wiem jak miałbym go użyć. Najprościej pewnie podłączyć zamiast mojego manometru kabinowego. Ale być może są jakieś bardziej zaawansowane techniki.
Dzięki za pomoc!
Pozdrawiam!
Tomek
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Turbo - podciśnienie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-06-2014 00:21 |
|
|
To mi wygląda na bardzo niebezpieczny objaw w 931 i właśnie po to był ten wskaźnik
montowany z tego co wiem. Taki który pokazuje nie tylko doładowanie, ale także
podciśnienie.
Nie wiem czemu chcesz montować wakuometr, skoro ten wskaźnik jest właśnie
wakuometrem odraz wskaźnikiem doładowania w jednym. Może coś masz źle
teraz podpięte? Przed turbem?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Turbo - podciśnienie |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 03-06-2014 00:30 |
|
|
Qbak napisał/a:
To mi wygląda na bardzo niebezpieczny objaw w 931 i właśnie po to był ten wskaźnik
montowany z tego co wiem.
Qbak, możesz zdradzić jakieś szczegóły? Czego mam się spodziewać?
Wakuometr chcę podpiąć ponieważ chcę zweryfikować pomiar. Wskaźnik ostatni miesiąc leżał w bagażniku, takie wyniki pojawiły mi się dopiero po jego ponownym podłączeniu - odczepiałem wyłącznie przewód ciśnienia w kabinie - więc prawdopodobieństwo, że coś sknociłem jest bliskie 0. Przy turbo nic nie grzebałem - jeszcze Mam już kupiony cały zestaw uszczelek do wymiany.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Edytowane przez klec dnia 03-06-2014 00:34 |
|
Autor |
RE: Turbo - podciśnienie |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 03-06-2014 13:11 |
|
|
Standardowo na wolnych wychodzi ok -0,6bara
Przy doładowaniu wskakuje na ok +0,7bar
Jeśli wastegate ci się nie otwiera to będzie przeładowywał ponad te +0,7. Jeśli się nie domyka to będziesz miał słabe doładowanie lub jego brak.
Sprawdź nieszczelności dolotu, może tam coś ci się dzieje a te układy są strasznie podatne na nawet najmniejsze nieszczelności... typu wężyk podciśnienia itp.
Co do puszczenia gazu to chyba normalny obiaw, że tak spada.
Jakieś różnice podczas jazdy? Bo szczerze to mi te wskazania wyglądają dość normalnie.
Pamiętaj że -1bar to już próżnia absolutna
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Turbo - podciśnienie |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 03-06-2014 20:58 |
|
|
Że spada to normalne, ale u mnie zostaje i to przez dłuższy moment - dopóki znów mocniej nie przykazuje lub nie zatrzymam samochodu. Sprawdzałem dziś samochód na wyższych biegach i bez problemu przy mocnym wciśnięciu gazu wchodzi na te 0,7 bara (ale nie wyżej).
Dolot chyba ma drobne nieszczelności (niektóre uszczelki powoli dokonują żywota), pewnie na dniach je wymienię. Chociaż mam już spory karton części i brak zasobów czasowych.
Różnic podczas jazdy nie zauważyłem - tzn. takich związanych z turbo. Co prawda ostatnio ubyło mi trochę płynu chłodniczego i oleju. Ale ten pierwszy pewnie na bank wyciekł przy zabawie z dmuchawą nawiewu (demontowałem wymiennik ciepła), a co do oleju - silnik ma już swoje lata, ale spaliny wyglądają ok.
Chyba po prostu za bardzo się tym wskaźnikiem przejąłem - wcześniej traktowałem go po macoszemu
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Turbo - podciśnienie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-06-2014 21:15 |
|
|
No to teraz się rozjaśniło (przynajmniej mnie). Z pierwszego posta wywnioskowałem,
że w ogóle nie pokazuje Ci doładowania. Skoro jest, to wszystko z opisu wygląda na
sprawne, tzn. reszta sytuacji.
Jeżeli podepniesz wskaźnik podciśnienia (tylko podciśnienia) i przejedziesz się autem
z doładowaniem, to zostanie on uszkodzony, a w najlepszym przypadku rozkalibrowany.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Turbo - podciśnienie |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 03-06-2014 21:46 |
|
|
Faktycznie - nie precyzyjnie to opisałem.
Co do wakuometru - mam dostępny taki, który mierzy również ciśnienie (do 0,7bar), przeznaczony m.in. do diagnozowania doładowania. Ale chyba nie będzie mi potrzebny
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Turbo - podciśnienie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 04-06-2014 01:21 |
|
|
Prawdodobnie uszkodzony zegar, zacina się.
Gdzies w bagażniku się walał, uderzył, spadł w którąś kieszeń...
Podepnij ten wakuometr i skonfrontuj ze swoim wskaźnikiem.
Montowałem ten zegar nowy w tym aucie. Z tego co pamiętam nie jest tani.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Turbo - podciśnienie |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 04-06-2014 08:29 |
|
|
michal928 napisał/a:
Prawdodobnie uszkodzony zegar, zacina się.
Gdzies w bagażniku się walał, uderzył, spadł w którąś kieszeń...
Bardziej stawiałbym, że do środka dostał się jakiś syf - trochę paprochów na około pewnie było. Zegar leżał "zapakowany" w konsolę, razem z deską, elementami tapicerki, itp. W czasie gdy walczyłem z kablami i ogrzewaniem w bagażniku miałem magazyn części, a samochód nie jeździł. Prawdopodobieństwo mechanicznego uszkodzenia jest raczej niewielkie (ale zawsze jest).
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Turbo - podciśnienie |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 05-06-2014 08:28 |
|
|
Klec... aż z ciekawości przypatrzyłem się dziś mojemu wskaźnikowi podczas jazdy... no i chyba Cię uspokoję bo wygląda, że wszystko u ciebie jest oki. U mnie wskazania zachowują się identycznie. Ciśnienia skaczą od -0,9bar do +0,7bar, zależnie od warunków
-0,9 przy puszczeniu gazu
+0,7 przy przyspieszaniu (tak powyżej ~2000obr).
-0,6 do -0,7 na wolnych obrotach
~0 i mniej przy spokojnej jeździe na prostej.
Wiadomo, że dokładnośc wskaźnika jest "taka sobie" więc jest to +/- ale wygląda podobnie jak u Ciebie. A że też z 931 to chyba można porównywać W innych pewnie jest podobnie.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 05-06-2014 08:29 |
|
|
|
|