Autor |
Proszę o szybką wskazówkę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 24-07-2014 17:11 |
|
|
Auto stało u mechanika na wymianę płynów i przy odpowietrzaniu najprawdopodoniej zużli całe paliwo. Dojeżdżając do stacji czułem że auto nie ma mocy (wcześniej odpalało i jechało normalnie). Zatankowałem, ujechałem ok 500 metrów i auto przestaje jechać - gaśnie.
Odpala normalnie, ale nie ma mocy i zamiast wchodzić na obroty to coś go zdusza i kuleje. Na jałowych pracuje w miarę normalnie.
Przypuszczam że może ściągnął syf z baku? Ale chciałbym was poprosić o kilka innych możliwych przyczyn, waszym zdaniem prawdopodonych bo zostawiłem auto w mieście na parkingu i jadę ok 20 je zabrać. Wolałbym naprawić na miejscu
Dolor sprawdziłem - szczelny, nic nie strzela. |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 24-07-2014 17:29 |
|
|
u mnie takie objawy byly jak w turbo skonczylem paliwo raz do konca.. po okolo 15 minutach zaczal pracowac normalnie..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 24-07-2014 22:38 |
|
|
Rozwiązałeś problem tej niemocy silnika ?
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 25-07-2014 05:22 |
|
|
Wczoraj auto o własnych siłach dojechało pod dom, ale zamiast dojechało można by swobodnie napisać dotoczyło się. Nie dostaje paliwa, więc dziś w ramach rozrywki spróbuje rozebra k-jeta i zobacze co jest na sitkach i czy się nic nie pozapychało. |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 25-07-2014 10:43 |
|
|
Jesteś pewien, że chcesz najpierw rozebrać KJETa a nie sprawdzić czy aby przypadkiem
nic nie zostało rozregulowane? Może warto chociaż wymienić filtr paliwa.
Sprawdzić jak paliwo podają wtryski. Rozkręcanie KJETa to nie jest rozrywka
moim zdaniem.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 25-07-2014 10:58 |
|
|
Sprawdź stan instalacji paliwowej czy nie ma gdzieś dziury przez którą ucieka paliwo - wtedy jedzie sią na powietrzu. Może ewentualnie brak odpowiedniego ciśnienia w instalacji lub są inne nieszczelności.
Jeśli dziurawy jest wąż gumowy - wszelakie wycieki paliwa z takowego będą widoczne dopiero po odpaleniu auta. |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 25-07-2014 12:30 |
|
|
Okej to tak:
Dziś się wziąłem kompleksowo. Qbak ma racje z k-jetem. Na razie się wstrzymam, ale niesamowicie jestem zmartwiony tym że stało się to nagle. Dziś nawet podejrzewałem lipce paliwo, ale dolałem 10 litrów dodatkowo i dalej lipa. Teraz nawet na wolnych nie chce pracować.
Co sprawdziłem:
a) nieszczelności w dolocie (wszystkie) - brak.
b z rozdzielacza wyjąłem i sprawdziłem małe sitkowe filterki - czyste.
c) sprawdziłem czy ramie chodzi - chodzi.
d) sprawdziłem czy paliwo dochodzi - dochodzi (nie mam jak sprawdzić pod jakim ciśnieniem).
e) sprawdziłem rozrząd i tu uwaga: na zamachowym kole ustawiam na zero, wtedy na kole rozrządu mam jeden ząbek różnicy. Nie sprawdziłem znaków na trzecim kole (tym zakrytym obudową rozrządu, bo nie mam za bardzo jak rozebrać obudowy i zdjąć paska klinowego).
Nie wiem czy pasek wczoraj przeskoczył, nie wiem czy tak nie było. Jak rozumiem należy to skorygować.
f) palec w aparacie zapłonowym przy ustawieniu zamachu na zero wskazuje na 1 cylinder
g) jest iskra.
Jeszcze raz objawy - odpala, obroty ok 400 i gaśnie, po dodaniu gazu obroty dalej takie same ale chodzi. Zero strzałów, nie ma zalewania paliwem (nei czuć w spalinach). nie reaguje na pedał gazu.
Dziś mi opadły cycki |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 25-07-2014 15:36 |
|
|
Skoryguj zapłon - jak dalej źle to:
Nieśmiertelny WUR ? Zapchany (rozebrać na czynniki pierwsze) lub niesprawny mechanicznie/elektrycznie lub zawór wzbogacania mieszanki w okolicach rozdzielacza kaputt.
Pompa paliwa działa jak trzeba ? Jeszcze - odpowietrzenie baku lub kiepskie paliwo (pomaga wlanie denaturatu do baku) albo aparat zapłonowy kuleje.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 25-07-2014 15:45 |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 26-07-2014 09:22 |
|
|
Zapłon ustawiony poprawnie, ale spróbuje nim ruszyć. Wur rozbiorę w poniedziałek, profilaktycznie wymienie filtr paliwa choć paliwo przez niego daje i czyste.
Pompa paliwa działa - kiepskie paliwo, jeśli było to rozrobione z napewno dobrym paliwem. Doleję trochę.
Co do zapłonu to właśnie wydaje mi sie że gdyby z nim było coś nie tak to by auto strzelało albo w kolektor albo w wydech. Ale wiadomo, że zaczyna się od rzeczy najprostrzych.
Zawór wzbogacania mieszanki da się bez problemu wyjąć rozebrać i złożyc? |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 26-07-2014 15:38 |
|
|
Wykręcić/wkręcić łatwo. Z tego co wiem - nierozbieralny. Spróbuj go tylko sprawdzić elektrycznie i ewentualnie przepłukać + sprawdzić wiązkę przewodów elektrycznych idących do niego. |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 28-07-2014 17:07 |
|
|
Mad - sprawdziłem wszystko, ale pownienem zacząć od sprawdzenia zapłonu. Przestawił się samoistnie.
Teraz kolejna kwestia. Przy sprawdzaniu rozrządu mam wątpliwość czy jest dobrze ustawiony. Zdjęcie drugie to zgrane znaki na kole zamachowym, pierwsze to znaki na kole rozrządu - niestety o cm się nie zgadza.
Rozumiem, że znaki powinny się zgrać a objawem może być nierówna praca ze względu na złą synchronizacje zaworów z tłokami?
[img]http://s6.ifotos.pl/mini/zdjecie-1_esrspew.JPG[/img]
[img]http://s3.ifotos.pl/mini/zdjecie-2_esrsper.JPG[/img] |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 28-07-2014 17:42 |
|
|
No w piewszym rzędzie należy poprawić zapłon jeśli trzeba i dopiero potem szukać dalszych podejrzanych.
Znaki:
koło rozrządu - czubek widocznej płetwy z wybitą po tej samej stronie kołnierza koła kropką.
wał korbowy - nacięcie na kole pasowym wału (z przodu) i czubek płetwy na obudowie (nad nim u góry). Z tej przyczyny z przodu iż bywa iż koło zamachowe może byż źle przykręcone (nie we własciwej pozycji), a koło pasowe można przykręcić tylko we właściwej pozycji. Miałem już przypadek źle przykręconego o kilka stopni koła zamachowego (znaczy ktoś kiedyś grzebał) i jak "zgadzało się" z przodu to z tyłu już nie.
Aparat zapłonowy - po zdjęciu kopułki palec ma wskazać fabryczne nacięcie na obudowie. Bywa iż są tam naniesione niestety niefabryczne nanoszone samodzielnie przez "speców-magików".
P.S. Jeden ze stosownych tematów: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=10&thread_id=3118#post_46233
Edytowane przez konto_usuniete dnia 28-07-2014 18:48 |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-07-2014 19:17 |
|
|
Wygląda na przestawiony rozrządu faktycznie (o ile koło zamachowe jest dobrze
zainstalowane - jak to Madmax332 napisał). Popraw górę to i zapłon się poprawi
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 29-07-2014 06:37 |
|
|
w tym tygodniu zdejmę obudowe rozrządu i zobaczę jak wygląda sprawa na dolnym kółku z przodu. Jeśli coś będzie niezgrane to dam jeszcze raz do ustawienia rozrząd.
Jedną z okoliczności którą podejrzewałem był właśnie przestawiony rozrząd. Po odbiorze od mechanika, zaraz po tym jak zgasł pod obudową rozrządu znalazłem kawałek gumowego przewodu. Mechanik grzebiąc przy instalacji wentylatora chłodnicy włożył gumowy przewód odprowadzający nadmiar płynu chłodniczego właśnie tam. Rozrząd przeciął przewód - stąd podejrzenie o przestawieniu.
Edytowane przez mojojojo13 dnia 29-07-2014 07:58 |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 29-07-2014 07:43 |
|
|
No to bym poszedł do mechanika i zażądał wyjaśnień .
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 29-07-2014 10:27 |
|
|
1. Sprawdź w takim razie czy płyn z chłodnicy nie wylał sie na pasek. Już pojeździłeś po "naprawie" więc sprawdź koła & rolkę napinacza (wyczyść jeśli trzeba ) a pasek wymień na nowy.
2. Jak ustawisz wał na znaki z przodu i na zamachowym wyjdzie na zero to zamachowe jest OK. W przeciwnym razie trzeba wywalić silnik i ustawić koło na znaki (są stosowne tuż przy łożysku prowadzącym).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-07-2014 10:27 |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 29-07-2014 15:08 |
|
|
Płyn się na pewno nie wylał - od wyjazdu pojazdu od mechanika do otwarcia maski było jakieś 2 km. Po podniesieniu maski widziałem już upitolony wąż gumowy. Oczywiście cały czas mowa o przelewowym (ten który odprowadza płyn po podniesieniu sprężyny korka).
Dzięki za wskazówkę - tak zrobię.
|
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 08-08-2014 14:58 |
|
|
Sytuacja z dziś:
Samochód miał wymieniony duży rozrząd (u mechanika)...tylko że mechanik nie może go za nic w świecie ustawić.
Pytanie jest konkretne: rozrząd - ma być ustawiony na znakach (zamach na zero, wałkowe na kropkach?, odrzucam możliwość źle zamontowanego koła zamachowego, bo samochód przed akcją opisaną w pierwszym paragrafie zamiatał aż miło ( jak na 924).
2 - mechanik twierdzi że Górne położenie tłoka brał z 4 cylindra wg oznaczenia (tak ma być?)\
3. - pierdoła zruszył wtrysk - chce go wyjąć i dać nową podkładkę. Jak go wymontować?
Proszę o pomoc |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-08-2014 15:20 |
|
|
1. Tak - wszystkie znaki oznaczają ustawienie pierwszego cylidra w GMP.
2. Może być i z czwartego cylindra, ale generalnie chodzi o pierwszy.
3. Psiknij płynem penetrującym. Obojętnie czy na część wewnętrzną czy zewnętrzną podkładki i potem wyciągnij wtrysk. |
|
Autor |
RE: Proszę o szybką wskazówkę |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 08-08-2014 15:30 |
|
|
madmax332 jesteś niezawodny |
|