924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Felgi oryginalne do 924
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 05-06-2007 20:38
Chciałem tylko zapytać ile cali mają oryginalne felgi do 924? R14? czy inne. Z tego co czytałem oryginalnie opony miały wymiar 185/70... zgadza się to?
Przy okazji smiley jaka jest pojemność typowego zbiornika paliwa w 924? smiley
Jeszcze nie udało mi się go całego zapełnić smiley chyba że sobie ropę w ogródku znajdę i rafinerię zbuduję... może wtedy hihi



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 05-06-2007 20:45
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Felgi oryginalne do 924
wlochaty
Użytkownik

Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07
Dodane dnia 05-06-2007 21:22
orginalne opony to 185/70*14 lub 205/60*15 zbiornik paliwa to 62 czy 64 litry, a tak poza tym tez mam ta skrzynie z jedynką wrzucaną w tyłsmiley



924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatemsmiley -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częscismiley
944 '86 sprzedanesmiley
924 '77 smiley szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232
7707863
Autor RE: Felgi oryginalne do 924
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 05-06-2007 21:34
A tak jeszcze z ciekawości
OT czy masz z tyłu stabilizator?
Zastanawiałem się nad wymianą tylnego zawieszenia a konkretnie samych drążków skrętnych bo auto z tyłu jest bardzo niskie... najgorsze, że nie wiem czy ktoś się bawił i je tak obniżył czy poszły gumy od drążków. Jakąś używaną belkę na tył w dobrym stanie można dostać... ale po oględzinach stwierdziłem, że może być problem gdyż na naszej są mocowania skrzyni biegów, które występowały tylko w 924 z odwróconą skrzynią smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Felgi oryginalne do 924
wlochaty
Użytkownik

Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07
Dodane dnia 05-06-2007 23:16
Szczerze to nie wiem czy mam stabilizator z tyłu, ale jutro powinnienem zobaczyć o ile nie zapomne, widzisz mój w sumie stoi z tyłu wręcz za wysokosmiley
ogólnie myślałem o obniżeniu tyłu, ale to bez sensu
Narazie jestem na etapie szpachlowania, moze w czwartek pomaluje podkładem a póżniej lakierem wiec w przyszłym tygodniu wrzuce jakieś fotysmiley



924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatemsmiley -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częscismiley
944 '86 sprzedanesmiley
924 '77 smiley szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232
7707863
Autor RE: Felgi oryginalne do 924
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 05-06-2007 23:58
tylny zawias bez problemu daje sie regulować, nie powiemdokładnie co trzeba odkręcić ale wiem że jest to kwestia przectawienia czegoś na wielowypuście (albo wachacza na drążku skrętnym albo drążka w jego mocowaniu do nadwozia) także nie panikuj


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Felgi oryginalne do 924
Kaczik
Użytkownik



Postów: 236
Miejscowość: Pruszcz Gdanski
Data rejestracji: 16.04.06
Dodane dnia 06-06-2007 16:15
ja orginalne felgi do 924 z czarnymi dekielkami sztuk 4 kupilem 2 lata temu za 200zl (komplet) w jakims zakladzie wulkanizacyjnym... 14tki


Tylna szyba, zderzaki USA, obrysowki... i mile wspomnienia... To wszystko co mi pozostalo... Woz niestety sprzedany, ale bedzie nastepny Prosiak...
6532024
Autor RE: Felgi oryginalne do 924
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 06-06-2007 16:18
no za taką cenę to chętnie zamieniłbym moje podrabiane 14-tki na takie oryginalne :>



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Felgi oryginalne do 924
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 08-06-2007 11:36
Dokumentacja mówi, że w 924 2.0 wolnossącym były montowane 2 rodzaje (ale 3 wielkości) felg:
- tzw. pająki: - do 1979 - 14", szerokość 5,5"
- po 1979 - 14", szerokość 6"
- tzw. szprychówki: - 15", szerokość 6"

Tylne zawieszenie daje się regulować na 2 sposoby:
- kręcąc śrubami mimośrodowymi w tylnym zawieszeniu - regulacja płynna w zakresie ok. 2-3 cm. Proces łatwy i szybki jeśli uprzednio wyjmiesz wspomniane śruby i oczyścisz (odrdzewisz) je oraz otwory w których się poruszają. Oryginalnie służą one do zbalansowania lewej i prawej strony samochodu, ale jak pokręcisz obiema to podniesiesz lub opuścisz cały tył.
- zmieniając położenie tylnego wahacza na wieloklinie drążka skrętnego - regulacja skokowa, praktycznie możesz poruszać się w zakresie 1 "ząbka" wieloklinu, bo inaczej opuścisz (podniesiesz) za dużo. Możliwych jest kilka kombinacji, bo ilość ząbków od strony środka samochodu i od strony koła jest inna. Można więc opuścić od środka, a podnieść od koła lub odwrotnie. Da się to policzyć - jak będzie trzeba (a ja znajdę chwilę czasu) to opiszę to dokładnie. Generalnie praca bardzo niewdzięczna, bo prawie na pewno za pierwszym podejściem będziesz musiał zrobić od razu kolejne smiley .Poza tym śruby belki są bardzo wredne i chętnie się zapiekają (pomaga palnik, "gumówka", wiertarka, spawarka, młotek itp. środki perswazji.
Sprawa obniżania/podnoszenia jest zdecydowanie łatwiejsza w przypadku gdy masz w progach okrągłe otwory z zaślepkami - nie muszisz wtedy zrzucać całego zawieszenia.
Możliwa jest również przeróbka zawiesznia tak, by regulacja była płynna w całym zakresie (ogromnym). Wymaga to jednak zrobienia od nowa jednego elementu. Zaletą jest to, że wtedy podnosisz auto, luzujesz 2 śruby, kręcisz trzecią i gotowe - masz 924 w wersji "śluzgacz" albo "off-road".
Generalnie w tym aucie wszystko jest do zrobienia - kwestia chęci i inwencji.

pzdr
jacek(pilatus)