Autor |
tow bar - ktoś korzystał? |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 24-02-2015 09:24 |
|
|
Czy ktoś korzystał z holowania tego typu w 9x4? mam możliwość zakupu tego urządzenia, a z racji, że smigam sporo rajdów (w tym MPPZ) w różnych rejonach Polski, to mocno poprawiłoby mi komfort podróży (do tej pory śmigałem na kołach).
http://allegro.pl/sztywny-hol-1-5t-lepszy-niz-holownik-laweta-motyl-i5080541749.html
dla którzy nie bardzo wiedzą o czym pisze a są zainteresowani tematem
Edytowane przez mojojojo13 dnia 24-02-2015 09:24 |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 24-02-2015 09:29 |
|
|
na Classic Auto widziałem taki wynalazek - kiedyś w Nowym Mieście gość tak auto ciągnął, u nas to chyba Pilatus zgłębiał ten temat ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
mario1942
Użytkownik
Postów: 169
Miejscowość: Bologna
Data rejestracji: 16.05.11 |
Dodane dnia 24-02-2015 09:41 |
|
|
Pomijając, że jest to jest u nas nieprzepisowe (brak kierowcy w pojezdzie holowanym) to bardzo fajna sprawa
Było:
924 "Barszczyk" 85'
Jest:
Porsche Boxster 987
Edytowane przez mario1942 dnia 24-02-2015 09:42 |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 24-02-2015 09:46 |
|
|
Pilatus i Kuzik dokładnie tak dojeżdżają na CA. Pilatus dorzeźbił sobie specjalne mocowania do podłużnic, Kuzik ciągnie za wahacze. Ja się ciągle zastanawiam, czy sprzedawać Volvo z hakiem, bo ciężko mi sobie wyobrazić dojazd do Poznania lub Wyrazowa na kołach...
|
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 24-02-2015 10:25 |
|
|
Pilatus - wypowiedz się. Przy połączeniu z podłużnicami masz koła wolne czy również zaczepiasz coś o drążki/wahacze? Kuzik? jak twoje doświadczenia?
Mario1942 - zaręczam, że jest przepisowe, tylko doczytaj dobrze |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
mario1942
Użytkownik
Postów: 169
Miejscowość: Bologna
Data rejestracji: 16.05.11 |
Dodane dnia 24-02-2015 11:16 |
|
|
mojojojo13 napisał/a:
Mario1942 - zaręczam, że jest przepisowe, tylko doczytaj dobrze
Teraz doczytałem te ustawy w aukcji. Napisałem tak, bo Temat ten byl kiedys poruszany na autocentrum.pl albo racingforum - Ktoś opisywał swoje problemy z przetłumaczeniem policjantom że to holowanie - filnalnie mandat dostal. Nalezaloby chyba wiec wydrukowac ustawe i z nią jezdzic
Było:
924 "Barszczyk" 85'
Jest:
Porsche Boxster 987 |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
kiler
Użytkownik
Postów: 281
Miejscowość: (wil)Kołaków
Data rejestracji: 14.02.13 |
Dodane dnia 24-02-2015 19:44 |
|
|
Na rajdy raczej nie polecam, bo jak cokolwiek wykonasz i uszkodzisz zawieszenie, to i tak będziesz musiał kombinować normalną lawetę.
Co do legalności nie będę się mądrzył, bo nigdy aż tak nie zgłębiałem tematu, ale wiem że parę osób zebrało mandaty za holowanie na tzw trójkącie.
Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to jest możliwe - Juan Manuel Fangio
https://www.facebook.com/BWNengineering |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 24-02-2015 21:37 |
|
|
1. Aktualne przepisy: http://kodeks-drogowy.org/ruch-drogowy/ruch-pojazdow/holowanie.
2. Unikałbym zakupów sztywnego holu bez homologacji. A już na pewno takiego badziewia jak ten podlinkowany z Allegro. |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 25-02-2015 10:41 |
|
|
czemu badziewie? żeby kupić coś z homologacją musisz ściągać z zagranicy (dodatkowy koszt) i problem z gwarancją. Nie masz na to dowodu, badania technicznego, obowiązek homologacji nie wynika z przepisów
Czy ma ktoś rysunek techniczny 924 z wymiarami zwisu przedniego tylnego, wysokością zderzaka i prześwitu? znalazłem kogoś kto robi solidne sprzęty i dopasuje tow-a do 924...ale potrzebna dokumentacja
Edytowane przez mojojojo13 dnia 25-02-2015 11:14 |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 25-02-2015 11:33 |
|
|
Przyjrzyj się jak to jest tandetnie zrobione. Przynajmniej dla mnie wygląda to jakby za chwilę miało się rozpaść. Nic nie wiadomo - jakie parametry eksploatacyjne, wytrzymałość. Nic. A wygląda to jak zrobione z alu rurek od namiotu. Dlatego dla świętego spokoju własnego (a nie przepisów i obowiązku) - wolałbym mieć coś oficjalnie przebadanego i pewnego. Oczywiście rób jak uważasz. |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 25-02-2015 13:04 |
|
|
co myślisz o tym? http://olx.pl/oferta/mini-laweta-sztywny-hol-rama-holownicza-atest-nowy-CID5-ID8z9u7.html#6948036832 |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 25-02-2015 13:54 |
|
|
No zdecydowanie lepiej. Szekle z fabrycznym oznaczeniem WLL (Working Load Limit - Bezpieczny Udźwig Roboczy), łańcuch zawiesinowy, pasy mocujące i zaczep - wszystko z własnym atestem. I konstrukcyjnie lepszy od tamtego. Jeśli rozmiarami, rozstawem itp. wystarczający dla Ciebie (tzn. ogólnie mówiąc czy nie za duży/mały/wąski/szeroki itp.) - mnie to już by wystarczyło aby się nim zainteresować.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 25-02-2015 14:16 |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 25-02-2015 14:12 |
|
|
właśnie z gościem pisze - potrzebuje czegoś minimalnie krótszego by się do bagażnika schował (tutaj ramiona mają po ok 120 cm a ja chce do 100 cm). Jeśli się dogadamy to łykam |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 25-02-2015 14:13 |
|
|
tylko chciałbym posłuchać Pilatusa - może ma jakieś sugestie warte uwzględniania przy budowie...Pilatus - hallo |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 25-02-2015 15:18 |
|
|
Napisz Jackowi PW, zabiegany to człowiek, jak znajdzie chwilę na pewno odpisze.
|
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
mojojojo13
Użytkownik
Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07 |
Dodane dnia 26-02-2015 08:17 |
|
|
Podbijam: ma ktos moze rysunek Porsche 924 z wymiarami przeswitu, zwisu itp? A gdyby ktos posiadal 924 pod reka to moze moze moglby zmierzyc odleglosc od wachacza do ziemi i od pasa przedniego do ziemi, bylbym zobowiazany. Chodzi o to by zoptymalizowac tow bara pod katem 924. Na koniec oczywiscie podziele sie wnioskami i wskaze czlowieka ktory to robi (oczywiscie na gratach z atestem) |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
Tomek
Użytkownik
Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 04-07-2018 00:13 |
|
|
Odświeżam temat, bo kwestia podobna - czy ktoś z forum wozi swoje 924 na lawecie (nie na autolawecie) i tylko na prawko kategorii B?
Teoretycznie jest taka możliwość i praktycznie też.
Chodzi mi głównie o brak kategorii E, brak Via tolla i wykorzystanie zwykłego codziennego samochodu jako holownika (w moim przypadku) - jedyny koszt to zakup odpowiedniej lawety.
Z tego co się zorientowałem jest taka możliwość, w pełni legalnie i bez żadnych kombinacji.
Teoretycznie przy dobrym holowniku (jego MW i DMC i jego homologacji producenta na DMC przyczepy z hamulcem) można też chyba wozić 944 I (82-85) - masa własna (MW) 1180kg.
Mam też pytanie - jaką masę własną (MW) i dopuszczalną masę całkowitą (DMC) mają wasze 924 w dowodzie rejestracyjnym (ja mam czarne tablice i stary dowód, a tam jest tylko DMC - 1450 i masa holowanej przyczepki 800/400 kg) - rożnie podają w internetach (generalnie do 1978 było 1080 kg, a widziałem też 1140 kg, a gdzieś widziałem nawet 930 kg- wikipedia). W zagranicznym dowodzie rejestracyjnym mam dla 924 z 83 roku - masa własna 1130 kg, DMC 1450 kg).
Dlatego pytanie - jaką masę własną i dopuszczalną mają wasz 924 i ewentualnie 944 pierwszej serii w polskich dowodach rejestracyjnych, dzięki
TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 06-07-2018 12:13 |
|
|
Ja rozkminiałem tem temat dogłębnie. B pozwala prowadzić auto z przyczepa nie przekraczającą 3,5t (DMC). Ja zrobiłem uprawnienia, ale w teorii mozna bez, warunek to przyczepa na własne zamowienie pod konkretny zestaw.
Przykład z Subaru legacy.
DMC auta: 1945
DMC na haku: 1600
Czyli bez +E można wsadzić na hak przyczepę z DMC 1555 (nie ma znaczenie ile ma osi, musi miec hamulec)
Jestes w stanie zamowić lekka aluminiową przyczepę o CW ~400kg, czyli zostaje ładowności 1155KG, Jeger łapie się, pod warunkiem, że zrobię w dowodzie zmianę CW auta. 924 powinno się łapać.
Plusy:
- Nie robisz uprawnieć
- Nie płacisz viatolla!
Monusy:
- Cena lawety >12kPLN, raczej nie kupisz używki z dmc dopasowanym pod Ciebie, problem z odsprzedaniem takiej lawety, ale producent zapewniał mnie, że jest w stanie zmienić DMC po pewnym czasie na inną wartość, ale w tym przypadku wiąże się to z wymianą hamulca najazdowego
- taki zestaw może być niezbyt stabilny w prowadzeniu.
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
Tomek
Użytkownik
Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-07-2018 15:47 |
|
|
A czy w przypadku ww Subaru DMC przyczepy, którą może holować nie wynosi 1462 kg?
DMC 1600 kg jest w dowodzie rejestracyjnym?
Jeśli tak, to jest maksymalna masa przyczepy hamowanej na jaką Subaru jest homologowane. Laweta nie ma hamulca (tylko najazdowy) czyli stosunek DMC holwnika do przyczepy powinien wynosić min. 1,33 (polskie przepisy) - DMC holownika 1945 kg / 1,33 = 1462 kg.
Czyli pomimo wpisu 1600 kg dla ww Subaru DMC przyczepy to max. 1462 kg?
To jest chyba warunek dla przyczep innych niż lekkie. Czy w Polsce maksymalnie 1462 kg, a np. w Niemczech 1600 kg?
W internecie różnie ludzie piszą o tym współczynniku
Ja jak liczę u siebie to DMC przyczepy maks. 1410 kg z uwzględnieniem współczynnika 1,33 (w dowdzie 1500 kg).
Są lawety o DMC 1400 kg (1400 -- 1800 kg) i masie wlasnej 250 kg lub okolo 270-290 kg - drogie.
Gdybym miał DMC przyczepy 1410 kg to jej ładowność wynosi 1160 kg (przy masie wlasnej 250 kg), czyli teoretycznie 924 wchodzi z malutkim zapasem.
Dlatego moje pytanie o masę własną 924 i 944 pierwszej serii.
TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl
Edytowane przez Tomek dnia 06-07-2018 15:52 |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 08-07-2018 12:30 |
|
|
ja mam w pozycji F2 1400 kg
a w pozycji G 1080 kg
i co najgorsze mam wykreskowane masy przyczepy ... i nie wiem ile mogę ciągnąc 924 ... a kemping ma dmc 1100 i nie wiem czy podejdzie ...
a co do współczynnika to 1,33 to wszystkie fora karawaningowe są ełne dyskusji o tym - bo wg dowodu mżez ciągnąć więcej niż wg "teoretycznie" prepisów a najgorsze że brak jednoznacznego stanowiska powoduje że czasami można trafić na policje która przepuści a czasem licza i mozna miec kłopoty ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 08-07-2018 12:32 |
|