924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Regulacja doładowania turbo
Mazzy
Użytkownik

Postów: 63
Miejscowość: gdynia
Data rejestracji: 30.11.14
Dodane dnia 17-08-2015 14:46
Witam
Zuwazylem ze pełene doładowanie w moim 951 załącza sie późno tj przy ok 3900 obr
Wcześniej turbina wkręcała sie na maksa przy ok 3200 obr.
Czy jest to kwestia regulacji zużycia turbiny czy czegoś innego? Mankment stał sie przezemnie zauważony po wymianie uszczelki w misce olejowej tj demontażu połowy silnika. Jak mniemam wtedy doszło do "deregulacji"
Dziękuje z góry


Teraz
944TS 89'
996 98'
Dawniej
944 S 87'
Autor RE: Regulacja doładowania turbo
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 17-08-2015 14:55
Wymiana uszczelki pod miską nie powinna mieć żadnego wpływu. Pytanie, czy faktycznie przy tak mocno zmodyfikowanym aucie turbo miało pełny boost przy 3200.. 3900 brzmi całkiem realnie. A jeśli faktycznie charakterystyka się zmieniła obstawiałbym "wyciek" gdzieś na rurkach podciśnienia..


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: Regulacja doładowania turbo
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 17-08-2015 23:19
951 a znikające doładowanie - to jak świnka. Każdy przez to przechodzi smiley
Pierwsze podejrzenie, tak jak rzecze Jarzyna, instalacja ciśnieniowa sterowania doładowaniem (do Cycle Valve - regulatora doładowania, do wastegate, do DV obok przepływki, pajęczyna grubszych i cieńszych przewodów pneumatyki, trójniki, konektory).
Poza tym sprawdzić szczelność dolotu (przepływka, sztywne przewody do i z IC).
Przybliżony schemat połączeń poniżej. U mnie w takiej kombinacji działa (w końcu)


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

simprez dodał/a następującą grafikę:

2716024
Autor RE: Regulacja doładowania turbo
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 19-08-2015 00:07
diagram od simpreza może nie podejść, o ile dobrze kojarzę auto.

sprawdź u lindsey bo w zależności od modów i rocznika wygląda to nieco inaczej:

http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/VACDIA.html


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: Regulacja doładowania turbo
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 19-08-2015 10:20
Rekin ma wszystko ori wiec diagram jest jak najbardziej poprawny. Ale chip TKackiego zmienial wlasnie problem o jakim piszesz i doladowanie powinno narastac od poczatku ograniczone tylko wydolnoscia turbiny.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Regulacja doładowania turbo
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 19-08-2015 14:03
A może to właśnie problem z chipem? Zimne luty czy coś w tym stylu?


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Regulacja doładowania turbo
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 20-08-2015 07:22
Ups. Myślałem, że Mazzy jest właścicielem drugiego czarnego turbo, który odwiedził Koszalin..



oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: Regulacja doładowania turbo
Mazzy
Użytkownik

Postów: 63
Miejscowość: gdynia
Data rejestracji: 30.11.14
Dodane dnia 20-08-2015 08:54
Dzięki za sugestie , też przez myśl przleciała mi możliowść błędu na chipie hamowałem go jakiś czas temu i spadek mocy również miałem znaczny , może to przedmuchy. W każdym bądź razie mam nadzieje ze na ten problem poradzi Michał niedawno z nim rozmawiałem.

Jarzyna : to drugie turbo to auto booch'a


Teraz
944TS 89'
996 98'
Dawniej
944 S 87'