Autor |
Regulacja doładowania turbo |
Mazzy
Użytkownik
Postów: 63
Miejscowość: gdynia
Data rejestracji: 30.11.14 |
Dodane dnia 17-08-2015 14:46 |
|
|
Witam
Zuwazylem ze pełene doładowanie w moim 951 załącza sie późno tj przy ok 3900 obr
Wcześniej turbina wkręcała sie na maksa przy ok 3200 obr.
Czy jest to kwestia regulacji zużycia turbiny czy czegoś innego? Mankment stał sie przezemnie zauważony po wymianie uszczelki w misce olejowej tj demontażu połowy silnika. Jak mniemam wtedy doszło do "deregulacji"
Dziękuje z góry
Teraz
944TS 89'
996 98'
Dawniej
944 S 87' |
|
Autor |
RE: Regulacja doładowania turbo |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 17-08-2015 14:55 |
|
|
Wymiana uszczelki pod miską nie powinna mieć żadnego wpływu. Pytanie, czy faktycznie przy tak mocno zmodyfikowanym aucie turbo miało pełny boost przy 3200.. 3900 brzmi całkiem realnie. A jeśli faktycznie charakterystyka się zmieniła obstawiałbym "wyciek" gdzieś na rurkach podciśnienia..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Regulacja doładowania turbo |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 17-08-2015 23:19 |
|
|
951 a znikające doładowanie - to jak świnka. Każdy przez to przechodzi
Pierwsze podejrzenie, tak jak rzecze Jarzyna, instalacja ciśnieniowa sterowania doładowaniem (do Cycle Valve - regulatora doładowania, do wastegate, do DV obok przepływki, pajęczyna grubszych i cieńszych przewodów pneumatyki, trójniki, konektory).
Poza tym sprawdzić szczelność dolotu (przepływka, sztywne przewody do i z IC).
Przybliżony schemat połączeń poniżej. U mnie w takiej kombinacji działa (w końcu)
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
simprez dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Regulacja doładowania turbo |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 19-08-2015 00:07 |
|
|
diagram od simpreza może nie podejść, o ile dobrze kojarzę auto.
sprawdź u lindsey bo w zależności od modów i rocznika wygląda to nieco inaczej:
http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/VACDIA.html
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Regulacja doładowania turbo |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-08-2015 10:20 |
|
|
Rekin ma wszystko ori wiec diagram jest jak najbardziej poprawny. Ale chip TKackiego zmienial wlasnie problem o jakim piszesz i doladowanie powinno narastac od poczatku ograniczone tylko wydolnoscia turbiny.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Regulacja doładowania turbo |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 19-08-2015 14:03 |
|
|
A może to właśnie problem z chipem? Zimne luty czy coś w tym stylu?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Regulacja doładowania turbo |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 20-08-2015 07:22 |
|
|
Ups. Myślałem, że Mazzy jest właścicielem drugiego czarnego turbo, który odwiedził Koszalin..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Regulacja doładowania turbo |
Mazzy
Użytkownik
Postów: 63
Miejscowość: gdynia
Data rejestracji: 30.11.14 |
Dodane dnia 20-08-2015 08:54 |
|
|
Dzięki za sugestie , też przez myśl przleciała mi możliowść błędu na chipie hamowałem go jakiś czas temu i spadek mocy również miałem znaczny , może to przedmuchy. W każdym bądź razie mam nadzieje ze na ten problem poradzi Michał niedawno z nim rozmawiałem.
Jarzyna : to drugie turbo to auto booch'a
Teraz
944TS 89'
996 98'
Dawniej
944 S 87' |
|