924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor OBD II
Pirx
Użytkownik



Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11
Dodane dnia 05-11-2015 11:00
Kupiłem interjejs OBD II na wifi:

http://skroc.pl/2caa8
działa z programem Torque (u mnie na Blackberry ale dostępny na wielu platformach)

http://skroc.pl/25a14

działa z Boxsterem, sporo informacji można wyciągnąć, sprawdzić (i skasować - chociaż tego jeszcze nie miałem okazji spróbować) błędy, wizualizuje też parametry na żywo, pozwala na pomiar czasu 0-60mph itp

fajna zabawka smiley


pozdrawiam,
Paweł

928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok"

Pirx dodał/a następującą grafikę:

31100 akustyk.pl
Autor RE: OBD II
mojojojo13
Użytkownik



Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07
Dodane dnia 05-11-2015 11:25
mam na bluetooth. trochę działa z opóźnieniem, ale daje radę, z tym, że ma lekkie opóźnienie w porównania do kabla.
occlassic.com
Autor RE: OBD II
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 05-11-2015 20:46
Jeśli faktycznie jest tam elm to można nieco zrobic... Chyba najlepszy z interfejsów w cenie dla zwykłego człowieka :-) ciekaw jestem jak to śmiga z iPhone bo tam zazwyczaj jest ciężej. Fajne i w sumie mogłoby zostać w aucie na stałe... Tylko ciekawe czy aku nie zmęczy :-)
Ja mam niezależny skaner obd2 w jakiejs mini wersji... Jedynie musiałem dobrać z odpowiednim protokołem bo tych tez dla obd2 jest kilka i chyba tylko droższe skanery obsłużą wszystkie. Nie wiem jak w boxie ale u mnie bardzo przydaje sie do dostrajania gazu :-) odczyt sond lambda itp... No i nieszczęsne błędy... Po co komuś płacić za odczyt jak można samemu a raczej w tym nic trudnego :-)
Apka i parametry wyglądają fajnie... Dobra prezentacja :-) a po wifi to juz chyba wszystkie łapki i telefony si juz podepnie.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: OBD II
Pirx
Użytkownik



Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11
Dodane dnia 05-11-2015 21:17
Automatycznie usypia sie i pobiera znikomy prądsmiley


pozdrawiam,
Paweł

928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok"
31100 akustyk.pl
Autor RE: OBD II
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 29-10-2016 23:02
Co by nie zakładać nowego tematu to chciałbym pociągnąć ten.

Mam podobny interejs do Pirxowego na bluetooth ELM327 OBDII. Kupiłem jakiś czas temu, żeby diagnozować sobie Peugeota 406. Okazało się, że dogaduje się ze wszystkimi autami, tylko nie z peugetoem smiley Skody, VW, Ople i nawet Boxster.

Ostatnio mam problemy z wolnymi obrotami w Boxie. Podejrzewam cały czas krokowca, ale to nie w tym wątku. Po podłączeniu ELM'a nie znalazłem, żadnych błędów. Diagtool prawidłowo odczytuje parametry tj. prędkość, temperatura silnika, obroty itp. - poza jednym: Intake Air Temperature, który pokazuje wartość -40 smiley

Pytanie, czy temu wierzyć?

Sprawdziłem czujnik powietrza na kolektorze (0280130092) pokazuje 2,2 kOhm przy 20st.C. Chyba, że to jest temperatura z MAF-a?

Znalazłem jeszcze takie coś:
http://cf-design911-1.datadial.info/uploads/pdfs/iCARsoft_i960_OBDII-functions.pdf

Miał to ktoś kiedyś w rękach? Czy to może być lepsze od ELM327?


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: OBD II
tsubasa
Użytkownik



Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16
Dodane dnia 29-10-2016 23:11
wszystkie te badziewia są o kant d..y rozbić.. tylko piwis Ci pokaże pełną diagnozę auta więc chcąc nie chcąc czeka Cię wycieczka i podłączenie auta pod komputer Porsche - chyba że chcesz strzelać a to tu a to tam.. wg mnie szkoda kasy ale oczywiście zrobisz jak uważasz..

mam to sprawdzone na boxsterze i cayenne


Cayenne Classic smiley 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Autor RE: OBD II
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 29-10-2016 23:38
Ten czujnik powietrza który jest zaczepiony o kolektor ssący nie ma nic wspólnego
z temperaturą powietrza w dolocie (kolektorze ssącym). Jest on odpowiedzialny za
monitorowanie temperatury w komorze silnika. Jak przekroczy wartość maksymalną
to włącza wentylator z prawej strony żeby obniżyć temperaturę. Nie mylić z pompą
powietrza która włącza się przy odpaleniu silnika na zimno i dopala spaliny w wydechu.

Odpinałeś przepływomierz do testów?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: OBD II
Andrew
Użytkownik



Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09
Dodane dnia 30-10-2016 06:27
Przepływomierz wyciągałem oglądałem i założyłem z powrotem.

Na czym miałyby polegać te testy?


Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220
1405874
Autor RE: OBD II
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 30-10-2016 12:59
Jak odepniesz przepływomierz to auto będzie pracować na sztywnej mapie, bez
korekty z przepływomierza. Można w ten sposób ustalić czy w nim leży problem.
Ideałem byłoby podpięcie się pod komputer i monitorowanie sond lambda oraz
wskazań przepływomierza.

Jak będziesz tam ponownie, to wyjmij go i umyj benzyną ekstrakcyjną pod
ciśnieniem. Sprawdź także jaki masz filtr powietrza. Jeżeli mokry typu K&N
to wymień na zwykły papierowy. W transaxlach te filtry w ogóle nie szkodzą,
ale tutaj w Boxsterach/911 olej z filtra niszczy przepływomierz. Czasem nie
jest za późno i mycie wystarczy, czasem trzeba wymienić na nowy.

To tyle w temacie pomagania na odległość smiley O ile w transaxlach można sporo
pomóc to przy nowszych autach już jest sporo elementów na które trzeba
zwrócić uwagę. Rozejrzyj się w poszukiwaniu jakiś nieszczelności i innych
nieprawidłowości "pod maską" smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 30-10-2016 13:00
www.qbak.pl