Autor |
odpowietrzenie hamulców 924 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 19-10-2016 10:27 |
|
|
cześć, walczę już z tym kilka dni i powoli brak mi pomysłów.
jako, że wszystko było rozebrane wymieniłem przewody hamulcowe i te stalowe i te gumowe, tylnie cylinderki, zestaw naprawczy do przodu, nowe uszczelnienie pompy. Wiec tak na dobra sprawa poza obudową pompy wszystko jest nowe.
Zalałem płynem odpowietrzyłem i co ? wciskam kolejny raz hamulec a tu miękko. jak nacisnę 2-3 razy szybko to sie napompuje i trzyma. Mija 30 sekund i znowu miękki. Przelałem płyn ze 3 razy - nie ma powietrza. sytuacja bez zmian.
Zalałem płyn od dołu do zbiornika - bez zmian.
odpowietrzyłem urządzaniem podciśnieniowym - bez zmian.
Cały czas jest tak samo. Byłem z pompą u oswojonego mechanika "pomyślałem" że może pompa jest złożona źle - ale niestety poskładana jest ok. Gumki w pompie oryginalne.
powiem jedno, jak pompuje hamulcem to widzę jak wciąga płyn, a po zwolnieniu pedału płyn wraca do zbiorniczka i to w takich ilościach słowie połowa stanu schodzi i połowa wraca.
Ktoś coś jakieś pomysły? |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 19-10-2016 11:32 |
|
|
Nieszczelność w układzie, bo jak sądzę kolejność odpowietrzania Zachowałeś ?
|
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 20-10-2016 18:58 |
|
|
Odpowietrzalem i od przodu i od tyłu i w każdy możliwy sposób. A nieszczelność.. nigdzie się nie leje |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 20-10-2016 19:39 |
|
|
U mnie się lało... do serwo.
Przednie uszczelnienie pompy hamulcowej puszczało i z serwo wylałem w sumie ok 400ml starego płynu hamulcowego zmieszanego z nowym oraz rudą, która wyżarła serwo od środka.
Nigdzie nie było żadnych widocznych śladów wycieku.
911 F
911 G
928 S
Edytowane przez Lamer dnia 20-10-2016 22:00 |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 20-10-2016 21:25 |
|
|
Powtórz odpowietrzane układu z zachowaniem kolejności - od przewodu najdłuższego do najkrótszego i w żaden inny sposób. Jeśli będzie bez zmian i nie stwierdzisz nigdzie żadnych wycieków - pozostaje weryfikacja stanu pompy hamulcowej.
|
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-10-2016 23:37 |
|
|
Bębny z tyłu wyregulowane na śrubkach?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 21-10-2016 09:26 |
|
|
michal928 - wyregulowane, już nawet mechanicy z F1 przychodzą na kursy.
Lamer - sprawdzę serwo, rozpierałem je by sprawdzić stan membrany, wszystko było cacy wiec poskładałem.
madmax332 - tak robiłem, pompy mam dwie. na każdej ten sam efekt.
jutro przy sobocie jadę zrobić hamulcom fatality, jak się nie uda to składam dalej i później gdzieś będę musiał go zostawić. Walcze już z tym 10 dni, dawno silnik by siedział. |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 21-10-2016 10:37 |
|
|
Tak w ramach dowcipu, przypomniało mi się:
kolega kiedyś zamienił zaciski lewy z prawym i dwa dni odpowietrzał i nic! a z zacisku ani bąbelka! I przez te dwa dni nie przeszkadzało mu że ma odpowietrzniki do dołu |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 21-10-2016 11:04 |
|
|
hahahahahha
to ze mną nie jest tak źle |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 24-10-2016 08:52 |
|
|
cała sobota walki, ściągnąłem jeszcze okolicznego mechanika, dalej nic, cały czas tak samo. Jak się 2-3 razy naciśnie to jest pedał, puszcza się na dosłownie 2 sekundy i już pedał wpadał w podłogę.
Ręce opadają |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 24-10-2016 12:20 |
|
|
Jak Wykluczyłeś wycieki wszelakie ( z powodów wszelakich) i uwaloną pompę - to jeszcze spróbuj ją odpowietrzyć.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 24-10-2016 12:22 |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
K_Tuono
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość: Tomaszów M.
Data rejestracji: 06.05.16 |
Dodane dnia 24-10-2016 12:33 |
|
|
A ja kiedyś w starym golfie miałem rozwarstwione przewody i tez sobie z hamulcami nie mogłem poradzić. Po prostu wewnętrzna część przewodu się zaciskała a po zewnatrz wszystko było ok.
Teraz doczytałem, że wszystko wymieniłeś.
944.2 '85 2.5L
Edytowane przez K_Tuono dnia 24-10-2016 12:34 |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 24-10-2016 12:39 |
|
|
przypomniała mi się jeszcze jedna historia, inny kolega miał tez kiedyś problem z odpowietrzeniem i okazało się ze jeden z przewodów elastycznych miał jakieś uszkodzenie wewnątrz i pod wpływem ciśnienia jakby zatykał się, wymiana przewodu załatwiła sprawę. Zdarzało się tez że przewody puchły pod ciśnieniem i tez był taki efekt. Możesz w zasadzie zrobić zaślepke i spróbować odpinać po kolei każdy zacisk/cylinderek i zobaczyć co się dzieje. |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 24-10-2016 16:01 |
|
|
a widzisz, o elastycznych nie pomyślałem. mogę obciąć przewody i zaślepić na testy i zarobić końcowi na nowo. Dziś nie wiem czy ogarnę, ale jutro na pewno. |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 25-10-2016 11:26 |
|
|
Sprawdziłem wczoraj, przewody nie puchną i są ok.
więc odchodzę już od zmysłów. Wymyśliłem, że może wina pompy. Albo miejsca w którym są zablokowane sekcje. Może ktoś składał pompę i i podpowie.
Wg mnie prawidłowo jest tak jak czerwona strzałka pokazuje. Ale może się mylę i śruba blokująca ma być tam gdzie czarna strzałka? ale wtedy wg. otworków do płynu sekcja nie będzie zablokowana.
Uszczelki i kolejność też wg mnie ok.
maloniak dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez maloniak dnia 25-10-2016 11:28 |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 28-10-2016 10:05 |
|
|
Dziaaaaaaaałaa
po milionowym ustawieniu sekcji w pompie jak ręką odjął
a pytanie, na swap na wentylowane heble to dużo zachodu? |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 28-10-2016 15:05 |
|
|
Tytułem info "dla potomnych" - jakieś szczegółowe informacje odnośnie rozwiązania problemu ?
|
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 28-10-2016 16:00 |
|
|
Kwestia ustawienia śruby, która dystansuje pierwszą sekcję od drugiej. Była za bardzo rozsunięta i płyn wracał do zbiornika. Teraz gumka zasłania otworek po puszczeniu pedału i jest gitara |
|
Autor |
RE: odpowietrzenie hamulców 924 |
slashpua
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość:
Data rejestracji: 16.06.15 |
Dodane dnia 31-07-2020 11:41 |
|
|
Przepraszam za odkop, ale mam chyba ten sam problem. Czy mógłbyś powiedzieć maloniak, która "strzałka" była poprawna? |
|