Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 07-10-2016 20:31 |
|
|
Przesylam nr do pana z Krakowa ktory zajmuje sie dokumentacja do rejestracji zabytkow rzeczoznawca pzm tel> 501-422-442.Rejestrowalismy ostatnio za jego posrednictwem wołge i golfa 1 cabrio na zółte .Udziela wszystkich info telefonicznie a do ogledzin przyjezdza na miejsce.pzdr ekipe Jano
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 07-10-2016 23:03 |
|
|
Dzięki.
Miła Pani z PZU policzyła dzisiaj z 40% zniżką za bezszkodowość i 70% za zabytek.... 1070 zł Nawet nie liczę ceny wyjściowej Skąd Wy bierzecie te kwoty 260 czy 270
O warcie classic słyszałem, że b. dobra oferta, ale tylko żółte blachy.
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
simon
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 22.10.10 |
Dodane dnia 07-10-2016 23:31 |
|
|
Z tego co mi wiadomo przepisy zmieniły się w 2010 roku.
Rejestr zabytków i ewidencja zabytków to dwie różne sprawy.
Do rejestru wpisywane są najcenniejsze zabytki i podlegają one innym ograniczeniom.
W Polsce Zdecydowana większość pojazdów na żółtych blachach to pojazdy w ewidencji konserwatora a nie wpisane do rejestru.
Pojazdem na żółtych tablicach będącym w w ewidencji możesz bez zgody wyjechać wyjechać za granicę możesz go też bez zgody konserwatora sprzedać, wyjątek stanowią pojazdu, których wartość przekracza 32 tyś zł i są starsze niż 50 lat (oba te warunki muszą być spełnione jednocześnie).
Moja bonanza po jej sprzedaży i zgłoszeniu tego faktu konserwatorowi została automatycznie wykreślona z ewidencji bez żadnych konsekwencji.
Zupełnie inny jest też zakres ochrony zabytków wpisanych do ewidencji i do rejestru. Wpisanie do rejestru, nadaje organom konserwatorskim (wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków oraz ministrowi kultury) uprawnienia do ingerowania w zabytek. Tym samym ograniczone zostaje samodzielne dysponowanie nim. Zgoda konserwatora jest bowiem niezbędna np. przy prowadzeniu prac konserwatorskich, czy zmian które mogłyby prowadzić do zmiany wyglądu zabytku.
Wpisanie do rejestru, skutkuje tym że, wszystkie prace należy konsultować z konserwatorem. Z punktu widzenia formalnego ewidencja jest jedynie zbiorem informacji o nieruchomościach i ruchomościach zabytkowych, który nie daje organom konserwatorskim uprawnień do ingerowania w uprawnienia właściciela, jak w przypadku zabytków wpisanych do rejestru. W praktyce, właściciel nieruchomości/ruchomości znajdującej się w ewidencji, ale niewpisanej do rejestru, chcąc dokonać zmian w wyglądzie, zgłasza tę informację do lokalnego urzędu gminy, a urząd może (ale nie musi) zasięgnąć opinii konserwatora zabytków.
Wpisanie do rejestru zabytków wiąże się z konkretnymi obowiązkami, ale również z przywilejami dla właściciela. Przede wszystkim jest on zobowiązany do zapewnienia odpowiedniej opieki nad zabytkiem - np. utrzymania w jak najlepszym stanie, trwałego zachowania jego wartości, uzyskiwania pozwoleń na prowadzenie określonych prac.
Częściowo mój post jest kopią artykułu znalezionego w internecie.
POzdrawiam
BONANZA GT
____________
928 S2 |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 08-10-2016 02:42 |
|
|
O warcie classic słyszałem, że b. dobra oferta, ale tylko żółte blachy.
Nieprawda. Auto musi mieć więcej niż 25 lat i tyle.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 08-10-2016 06:12 |
|
|
na Autonostalgii było stoisko Warty Classic - oni mają ofertę do aut w dużej wartości i robią także AC i to jest fajne ale składka zaczyna sie od 10% wartości auta .... tak mi przynajmniej na targach skalkulowali składkę
więc nie wiem czy ich oferta jest dobra ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-10-2016 12:05 |
|
|
1. O ile na dzień dzisiejszy nic się nie zmieniło w stosownych przepisach - wyjaśnienie "o co w tym wszystkim chodzi", bo zamieszania z tym sporo i rzeczywiście można się pogubić.
Różnice między pojazdem zabytkowym i historycznym, a możliwość wykupienia krótkoterminowej polisy OC i brak ciągłości w ubezpieczeniu pojazdu.
POJAZD ZABYTKOWY ( ŻÓŁTE BLACHY - WPIS DO REJESTRU ZABYTKÓW ) :
wg Ustawy Prawo o ruchu drogowym (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r., Dz.U. nr 98 z dnia 19 sierpnia 1997 r.; art. 2 par.39) to:
pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury. Dalej chyba wiadomo o co chodzi.
POJAZD HISTORYCZNY (BIAŁE BLACHY - WPIS ADNOTACJI DO DOTYCHCZASOWEGO DOWODU REJESTRACYJNEGO) :
USTAWA
z dnia 22 maja 2003 r.
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
(Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 roku)
Art 2 ust. 11
pojazd historyczny:
a ) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
b ) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c ) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d ) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
Art. 23. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.
2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym, przed jego rejestracją, jak również do posiadacza lub kierującego pojazdem zarejestrowanym za granicą, niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.
Art. 26. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zawiera się na okres 12 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 27.
Art. 27. 1. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż 12 miesięcy, zwaną dalej "umową ubezpieczenia krótkoterminowego", można zawrzeć, jeżeli pojazd mechaniczny jest:
1) zarejestrowany na stałe, w przypadkach określonych w ust. 2;
2) zarejestrowany czasowo;
3) zarejestrowany za granicą;
4) pojazdem wolnobieżnym określonym w art. 2 pkt 10 lit. b;
5) pojazdem historycznym.
2. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego na czas nie krótszy niż 30 dni, w odniesieniu do pojazdów mechanicznych zarejestrowanych na stałe, może zawrzeć podmiot prowadzący działalność gospodarczą polegającą na pośredniczeniu w kupnie i sprzedaży pojazdów mechanicznych w zakresie pojazdów przeznaczonych do kupna lub sprzedaży lub polegającą na kupnie i sprzedaży pojazdów mechanicznych.
3. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów mechanicznych zarejestrowanych czasowo, zawiera się na czas nie krótszy niż okres tej rejestracji, określony w decyzji starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania właściciela pojazdu mechanicznego, nie krótszy jednak niż 30 dni.
4. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów wolnobieżnych określonych w art. 2 pkt 10 lit. b, można zawrzeć na czas nie krótszy niż 3 miesiące.
5. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów historycznych, można zawrzeć na czas nie krótszy niż 30 dni.
Jak uzyskać opinię o wartości historycznej, która zwalnia nas od płacenia OC w "zwykłej" (dotychczasowej) formie ?
Przede wszystkim pojazd musi spełnić podstawowy warunek tj mieć 25 lat
Nie ma wymogu, by model był nieprodukowany od 15 lat.
Taki wymóg jest zawarty w wytycznych Generalnego Konserwatora Zabytków, -mają one znaczenie przy rejestracji jako pojazdu zabytkowego (istnieją od niego wyjątki np. dla unikatów).
Jeśli pojazd ma 25 lat należy zlecić rzeczoznawcy sporządzenie opinii.
Koszty - zależnie od miasta, osoby rzeczoznawcy itp.
Niektórzy rzeczoznawcy są skłonni sporządzić opinie dla potrzeb OC jedynie na podstawie dokumentacji fotograficznej i kopii dokumentów pojazdu co znacząco obniża koszty (odpada np. dojazd do garażu).
W praktyce taką możliwość mają osoby, dla których już była sporządzana opinia na inny pojazd lub członkowie znanych rzeczoznawcy klubów.
Po uzyskaniu opinii o wartości historycznej idziemy z nią do UK gdzie na jej podstawie należy postarać się o wpis do dowodu rejestracyjnego stosownej adnotacji. Od tej chwili pojazd formalnie nie musi już mieć ciągłości OC i zawieramy je na jaki okres chcemy (minimum 30 dni ).
Należy pamiętać o dwóch rzeczach :
- wypowiedzeniu dotychczasowego OC odpowiednio wcześniej tak, by nie przedłużyło się automatycznie.
- wykupieniu polisy krótkoterminowej (minimum 30-dniowej) przed wyjazdem pojazdem historycznym na drogę publiczną.
2. Lista rzeczoznawców (zmienia się co jakiś czas gdy kończą sie terminy ważności uprawnień poszczególnych z nich ): http://www.pzm.pl/centrum-certyfikacji-rzeczoznawcow/lista-rzeczoznawcow-samochodowych
lub znajdź rzeczoznawcę:
http://www.pzm.pl/rzeczoznawcy
Jeśli powyższy tekst nie wyczerpuje zagadnienia i budzi jakiekolwiek wątpliwości - proszę dzwonić, pytać i konsultować się z kompetentnymi urzędnikami lub zasięgnąć porady prawnika. Prawo zmienia się jak w kalejdoskopie więc to "co było" za chwilę może być nieważne .
Edytowane przez konto_usuniete dnia 08-10-2016 20:59 |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 08-10-2016 13:18 |
|
|
Nie wiem jak wy, ja Wawie płaciłem koło 350-400zł, w tym roku zaproponowano mi składkę 580... ale po krótkiej rozmowie zeszli do 500 i to w Link4, które też ma pewne preferencyjne warunki dla aut 24+.
Szczerze ostatnie wzrosty cen OC są kosmiczne, jeszcze dla 924 jak Cie mogę, ale Jeep na początku roku był 300zł droższy.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 08-10-2016 13:24 |
|
|
Też już "nie mogę się doczekać" ofert polis OC za auta w tym roku.
Przedsmak w postaci Megane już za mna. Rok temu było 565 zł. W tym roku kontynuacja za 1083 zł
Za coś PZU musi wydatki na banki, przychodnie, dywidendy do SP finansować
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 08-10-2016 16:56 |
|
|
ja bolesnie odczułem drobna szkodę parkingowa mojej żony (ale na mojej polisie) z listopada ubieglegobroku. ponieważ nie mam bezszkodowych 12 ostatnich miesięcy-pzu odmówiło zniżki 70% dla aut > 25 lat...
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 08-10-2016 20:55 |
|
|
Pirx napisał/a:
ja bolesnie odczułem drobna szkodę parkingowa mojej żony (ale na mojej polisie) z listopada ubieglegobroku. ponieważ nie mam bezszkodowych 12 ostatnich miesięcy-pzu odmówiło zniżki 70% dla aut > 25 lat... ja płaciłem tzw "ochronę zniżek" koszt to chyba 10zł do polisy
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
Legio
Użytkownik
Postów: 142
Miejscowość:
Data rejestracji: 11.01.16 |
Dodane dnia 25-10-2016 04:08 |
|
|
Odświeżę troszkę temat, orientuje się może ktoś jakie są teraz stawki za ubezpieczenie krótkoterminowe? Właśnie zobaczyłem że różnica pomiędzy ubezpieczeniem zawartym w marcu tego roku a dniem dzisiejszym jest prawie trzykrotna (zniżki mi nie poleciały a nawet się zwiększyły w tym czasie), i trochę mnie to szokuje (taki wzrost z 400 zł na 1500)
924 '84 było
944S '88 Polizei było - wróciło do ojczyzny
944T '87
-----------
Impreza GT '98 |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
max944
Użytkownik
Postów: 1220
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07 |
Dodane dnia 25-10-2016 08:03 |
|
|
OC idze lawinowo do góry i w ciągu ostatniego roku wzrosło ok 60% a drożeje nadal co spowodowane jest zaleceniami dla firm ubezpieczeniowych.Rozmawiałem niedawno z kolegą mającym multi agencje który twierdzi ze jak tak dalej pójdzie to za rok znów zapłacę 60% więcej niż zapłaciłem w tym roku.
Ogólnie klienci przychodzą i są zdziwieni ze w 2015 składka była 400 teraz ponad 600 ... a w 2017 może sięgnąć 1000 :/
lub nawet ho przekroczyć bo rząd chce wprowadzić podatek wypadkowy do OC. Do tego mają dojść zmiany w akcyzie od aut tak by import auta starszego niż 10 lat był praktycznie mało realny.
Na temat OC nawet wczoraj bylo w tv
http://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/24-10-2016-nadchodza-wielkie-podwyzki-oc-ktorzy-kierowcy-zaplaca-najwiecej,1568264.html
Max944 ( Dominik )
Jest:
Renault Captur '24, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84 |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-10-2016 09:52 |
|
|
Uzasadnianie (tak drastycznych!!!) wzrostów stawek za OC wytycznymi np. od KNF to jest lepszy kabaret, niż to co ostatnio puszczawają na antenie publicznej
2+2=4 ->>
PZU na zakupach (Link4, Alior, BPH, Pekao, spółki medyczne) + dywidenda (na którą liczy zwłaszcza największy akcjonariusz) = to co mamy obecnie.
A na kontrargumenty w stylu: "no ale to spiskowa teoria dziejów, przecież nie tylko PZU sprzedaje OC, to nie może być takie proste/perfidne" odpowiem:
Kto jest monopolistą?
Po co lecieć z ceną w dół skoro monopolista postanowił 'lecieć po bandzie / lecieć w ciula' ze swoimi klientami?
Przecież wystarczy podnieść tak, żeby być ciut niżej od monopolisty, żeby i tak klienci do nas przyszli.
Pocieszam się myślą, że to będzie gra na krótki horyzont. Jak za rok okaże się, że rynek OC to dla ubezpieczycieli prawdziwe eldorado, to może wkroczą kolejni gracze, młodzi gniewni, którzy znowu postawią na walkę o klienta 'realną' ceną polisy... O ile ich dopuszczą
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 25-10-2016 09:53 |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 25-10-2016 16:10 |
|
|
simprez napisał/a:
Uzasadnianie (tak drastycznych!!!) wzrostów stawek za OC wytycznymi np. od KNF to jest lepszy kabaret, niż to co ostatnio puszczawają na antenie publicznej
2+2=4 ->>
PZU na zakupach (Link4, Alior, BPH, Pekao, spółki medyczne) + dywidenda (na którą liczy zwłaszcza największy akcjonariusz) = to co mamy obecnie.
A na kontrargumenty w stylu: "no ale to spiskowa teoria dziejów, przecież nie tylko PZU sprzedaje OC, to nie może być takie proste/perfidne" odpowiem:
Kto jest monopolistą?
Po co lecieć z ceną w dół skoro monopolista postanowił 'lecieć po bandzie / lecieć w ciula' ze swoimi klientami?
Przecież wystarczy podnieść tak, żeby być ciut niżej od monopolisty, żeby i tak klienci do nas przyszli.
Pocieszam się myślą, że to będzie gra na krótki horyzont. Jak za rok okaże się, że rynek OC to dla ubezpieczycieli prawdziwe eldorado, to może wkroczą kolejni gracze, młodzi gniewni, którzy znowu postawią na walkę o klienta 'realną' ceną polisy... O ile ich dopuszczą
Jesteś w bardzo mylnym błędzie.
Upraszczając, OC jest wrzodem na dupie wszystkich ubezpieczalni. Jest ubezpieczeniem deficytowym i nawet po podwyżkach dalej będzie deficytowe.
To, że ubezpieczalnie wciąż je oferują to obowiązek. Ustawodawca narzucił obowiązkowe OC i ten kij ma dwa końce. OC jest obowiązkowe także dla ubezpieczalni. Muszą je oferować, mimo, że do tego interesu dopłacają. I dlatego m.in. kupują banki, żeby z czegoś te straty pokrywać.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-10-2016 16:39 |
|
|
Skąd wiesz, że dopłacają? Bo tak twierdzą?
I dlatego mają takie duże budżety reklamowe?
I dlatego kupują banki? Za jakie środki? I tu jeszcze sprostowanie:
banki kupuje póki co tylko PZU. Inni jakoś nie widzą w tym interesu. Albo po prostu nie są do tego przymuszani
No sorry... nie kupuję Twojej opinii kompletnie - trwać w biznesie, z którego się nie da wyżyć? I jeszcze przepuszczać forsę dalej na inne zachcianki? Za krótko żyję, żeby ogarniać takie cuda
BTW. te opinie o rzekomej 'deficytowaści' polis OC mogą mieć inne podłoże. Jak ktoś ma rozeznanie, to szybko się spostrzeże, że są ubezpieczenia OC i OC.
W sensie: OC komunikacyjne (w które nigdy nie uwierzę, że można na nim tracić) i OC innego rodzaju (np. dla określonych zawodów: inżynier, lekarz, rolnik; czy też dla firm). Pytanie za 1000pkt. Którego typu OC są szeroko reklamowane w prasie/radiu/telewizji? Którego typu OC dają ubezpieczycielowi bardziej po kieszeni w razie potrzeby wypłacania odszkodowania?
BTW 2. W tym roku miałem już 'przyjemność' być zaangażowanym zawodowo w kontakty z ubezpieczycielami w celu (kolejno):
- wypłaty odszkodowania OC za uszkodzenie naszego samochodu służbowego przez innego kierowcę - załatwione szybko sprawnie, kwota odszkodowania nader przyzwoita i w pełni rekompensująca koszty naprawy,
- wypłaty odszkodowania OC z naszej polisy dla nas, za koszty naszej firmy poniesione na skutek usuwania błędów naszych pracowników - 3 miesiące walki i użerania się z ubezpieczycielem, mylne (celowo lub przypadkowo) postępowanie ubezpieczyciela służące odmowie wypłaty odszkodowania. Które zostało skutecznie podważone i do wypłaty odszkodowania w końcu doszło.
- wypłaty odszkodowania z ubezpieczenia podróżnego za koszty leczenia i transportu do kraju naszego pracownika w delegacji zagranicznej - przeciąganie rozpatrywania decyzji ponad wcześniej deklarowany termin, mylne częściowe uznanie kwoty odszkodowania (tylko koszty leczenia), sprawa nie zamknięta.
Z tego co powyżej jakoś nieśmiało domyślam się, które typy ubezpieczeń mogą być dla ubezpieczyciela (tak, tego monopolisty ) 'deficytowe'.
BTW 3.
W miarę aktualna ocena sytuacji finansowej monopolisty:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Zysk-netto-PZU-spadl-r-r-do-166-17-mln-zl-w-II-kw-2016-r-7474523.html
Gdyby okazało się, że TLDR:
a) dochody z części ubezpieczeniowej w I połowie 2016: przeszło 9mld zł. 9MLD ZŁ!!!
b ) wydatki po części ubezpieczeniowej w I połowie 2016: ponad 6,1mld zł.
Jakby tu pożenić a) z b ) żeby wyszedł deficyt
Pewnie się da. I pewnie niedługo (stawiam na przyszłoroczne sprawozdania) mi to udowodnią Ci speku... ekhm... spece od finansów.
Komentarz pod artykułem to esencja problemu
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 25-10-2016 17:05 |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-10-2016 17:11 |
|
|
BTW 4.
Skoro ubezpieczyciel tak mocno wchodzi w mariaże z przedstawicielami rynku bankowego to jaki będzie owoc tego związku?
Czyżby powrót syna marnotrawnego? Znaczy wielki comback w nowym wcieleniu?
polisolokaty wer. 2.0?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 25-10-2016 17:47 |
|
|
simprez napisał/a:(...)
Jakby tu pożenić a) z b ) żeby wyszedł deficyt
Czytamy jeszcze raz: obowiązkowe ubezpieczenie zwane OC kierowców jest deficytowe.
O tym chyba rozmawiamy.
Nie zmieni tego przytoczenie tabelki, że cała działalność firmy ubezpieczeniowej jest dochodowa. Nic dziwnego, inaczej firma by splajtowała.
Nie ma teraz żadnych tabelek, ale jak sprawą interesowałem się kiedyś dokładniej, to wychodziło nawet, że większość tych gigantycznych zysków firm ubezpieczeniowych pochodzi z działalności pozastatutowej. Czyli z giełdy, itp.
Po to żeby między innymi łatać dziurę po obowiązkowym OC kierowców.
Gdyby nie obowiązkowość tego ubezpieczenia firmy "olały by" to ciepłym moczem i zostalibyśmy wszyscy z nieubezpieczonymi samochodami.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-10-2016 18:58 |
|
|
Ja przytoczyłem analizę (baa! Toż to twarde dane podane przez ubezpieczyciela!), którą uważam za podstawę swoich twierdzeń. Ty czegoś podobnego nie podałeś. Więc czekam na coś, co wykaże jak bardzo się mylę.
Moje źródło rzeczywiście nie uwzględnia rozdziału wpływów/wydatków ze względu na rózne kategorie ubezpieczeń: OC komunikacyjne, OC inne, AC wszelakie, siakeś inne jeszcze. Ale ogólny pogląd, poparty aparatem poznawczym "pi razy drzwi" pozwala mi umocnić się na moim stanowisku.
I odnieś się proszę do faktu, że wyniki w przytoczonym powyżej artykule skutecznie obaliły Twoją tezę:
Marcin napisał/a:
OC jest obowiązkowe także dla ubezpieczalni. Muszą je oferować, mimo, że do tego interesu dopłacają. I dlatego m.in. kupują banki, żeby z czegoś te straty pokrywać.
Popatrzymy na przytoczone zaagregowane dane dotyczące wpływów/wydatków z części ubezpieczeniowej:
- łączna składka za I półrocze (przychód): 9,86 mld zł
- łączne wypłaty i rezerwy (wydatki): 6,16 mld zł
Bilans: 3,7 mld zł zysku z gałęzi ubezpieczeń za I półrocze 2016
Sumaryczny bilans PZU za I półrocze 2016 (z uwzględnieniem inwestycji - bankowość, łącznych kosztów administracji - gałęzi ubezpieczeń, bankowej, zdrowotnej) to: 0,66 mld zł
Z pułapu 3,7 mld wypracowanego przez ubezpieczenia przeszliśmy na pułap końcowy 0,7 dla sumy wszystkich działań molocha... Chyba widać, co jest z czego finansowane???
Tabelek nigdy mało:
1) wyniki grupy PZU za 2015: https://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie/informacje-finansowe
- przychody z ubezpieczeń: 18,36 mld zł
- wydatki z ubezpieczeń: 11,86 mld zł
2) Wyniki finansowe Grupy PZU za 2015 rok - prezentacja:
https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=66043e89-ea73-4cab-adce-efd19f4f8960&groupId=10172
jest napisane:
Wzrost zysku z działalności operacyjnej na skutek:
-spadku odszkodowań i świadczeń m.in. w grupie ubezpieczeń
odpowiedzialności cywilnej (niższy poziom rezerw na szkody z lat
ubiegłych)
Dalej są szczegółowe dane:
Dochód z OC komunikacyjnego za 2015: 2,95 mld zł
Zysk z OC komunikacyjnego za 2015: 171 mln zł
Zatem zysk! Nie deficyt!
Rok wcześniej zysk wyniósł 260 mln zł przy podobnych przychodach
Czekam z niecierpliwością na kontrargumenty dla Twojej tezy
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 25-10-2016 20:04 |
|
|
Piękne Simprez, to jest takie chwytliwe, że to jest deficytowe... ale jak widać dane mówią co innego.
Powiem więcej owszem ubezpieczyciele muszą oferować OC, są do tego zmuszeni, ale nikt nie narzucił im składek !!!!!! jeśli ubezpieczyciel nie chce prowadzić takich ubezpieczeń od zawsze mógł przedstawiać kosmiczne składki odpychając klientów. Zatem zadziwiające jest, że tego nie robili... powiem więcej UOKiK namawiał ich do zaprzestania wojny cenowej (dla mnie równoznacznej z walką o zdobycie klienta) - co jak widać wzięli sobie do serca.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 25-10-2016 20:05 |
|
Autor |
RE: rzeczoznawca, żółte tablice |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 25-10-2016 20:23 |
|
|
Zmusiłeś mnie do grzebania w nudach, kiedyś się zemszczę.
https://www.pzu.pl/relacje-inwestorskie/raporty-okresowe-biezace/okresowe
Klikamy "Pobierz", rozpakowujemy ZIPa i grzebiemy.
"Skrócone śródroczne jednostkowe sprawozdanie finansowe za okres 6 miesięcy zakończony 30 czerwca 2016 roku", strona 29 i dalej:
Składki przypisane brutto w ubezpieczeniach bezpośrednich grupa b komunikacyjne r11; odpowiedzialność cywilna 1 687 876
Składki zarobione brutto w ubezpieczeniach bezpośrednich grupa b komunikacyjne r11; odpowiedzialność cywilna 1 374 667
Odszkodowania i świadczenia wypłacone brutto w ubezpieczeniach bezpośrednich grupa b komunikacyjne r11; odpowiedzialność cywilna 1 334 788
Koszty likwidacji szkód w ubezpieczeniach bezpośrednich grupa b komunikacyjne r11; odpowiedzialność cywilna 151 255
Czyli:
Składki zarobione - odszkodowania - koszty likwidacji = -111 376
C.B.D.W.
1989 944 2.7AT |
|