Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-08-2012 18:10 |
|
|
Który to już raz....
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-08-2012 18:16 |
|
|
A poniżej zdjęcie szkód - na szczęście oberwała tylko osłona rozrządu (mam zapas).
Sprzęgło jedzie do Warszawy do regeneracji - będzie nieco mocniejszy docisk z S2.
Z bardziej nieprzewidzianych rzeczy musimy znów spawać chłodnicę oleju - tym razem puściło drugie wyjście (najprawdopodobniej podczas wzięcia między koła opony w Białej)...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 03-08-2012 18:17 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 03-08-2012 19:17 |
|
|
Piotrze, właśnie! Kółko dziś poszło
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-08-2012 19:15 |
|
|
piterson napisał/a:
(...)
Poniżej jeszcze fotka klapy po uzbrojeniu...
Widziałem. Macałem nawet!
No, naprawdę piękna robota! Michał się spisał znakomicie, winszuję!
Krzysiek też to zgrabnie i ładnie zmontował!
Była konfrontacja wagowa: stara vs nowa klapa?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-08-2012 20:05 |
|
|
Właśnie! Jaka waga?!
Co do silnika, chce się mieć sprawne sprzęgło to trzeba się bawić
Nie łatwiej skrzynię zrzucić i w ten sposób sprzęgło wymienić?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-08-2012 22:52 |
|
|
Jaka waga - nie wiem. Pewnie podobne do tego co było.. Ale na pewno kilkanaście kg lżejsza niż szyba...
Co do wyciągania silnika - Krzysiek wymyślił że tak będzie szybciej... Ale w sumie dobrze że się tak stało - przy okazji uszczelnimy silnik bo okazało się, że simmering wałka rozrządu zaczął mocno lać, poza tym standardowo cieknie simmering tylny wału. Nie zdziwię się że gdy to uszczelnimy + naprawa chłodnicy to zużycie oleju będzie równe 0 (nie dolewałem od wymiany).
Jak jeszcze pierścienie się ułożyły (zmierzymy kompresję) i moc wzrosła to będzie naprawdę fajny motor (oczywiście nieporównywalny z 3.0). Ale tak czuję z imprezy na imprezę że zaczyna zdrowiej ciągnąć Postaram się przed Poznaniem wpaść na hamownię i pomierzyć co hula pod maską (i przetestować nowy zestaw DME + przepływka)...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-08-2012 09:40 |
|
|
Wszystkie części już dotarły i mam nadzieję że przed Ułężem się wyrobimy ze wszystkim (a uzbierało się tego trochę!). Jestem w szoku ile przy tym aucie jest ciągle do zrobienia. Chyba nie ma już elementu który by nie został odkręcony, poprawiony lub wymieniony...
Wielkie dzięki dla Browara, Pumby, Simpreza i Michała za pomoc w zorganizowaniu brakujących klocków.
A poniżej fotka tego co cieszy najbardziej - sprzęgło było zawsze najsłabszą stroną tego auta (no może poza walką z hamulcami na początku). Regenerację całego sprzęgła robił Radzikowski (wybrał mocniejszy z dwóch dostarczonych docisków, nabił nowe wzmocnione okładziny tarczy, wyrównał powierzchnie koła i docisku). Teraz powinno być wreszcie ok!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 19-08-2012 09:44 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-09-2012 22:23 |
|
|
Czas na kolejny update.
Auto przejechało w tym sezonie jeszcze 3 imprezy - Ułęż, Poznań (na kołach!) i Kielce.
Awaria przydarzyła się tylko jedna - w drodze do Poznania zaczął padać wysprzęglik, na szczęście udało się pojeździć na torze (i wykręcić życiówkę - 1:55.156) i z praktycznie martwym sprzęgłem wrócić do domu. Po wymianie wysprzęglika (sprawna przesyłka od Tomka - dzięki!) wszystko jest ok. Sprzęgło wreszcie jest takie jak powinno być - i w dodatku pięknie pachnie (pierwszy start po wymianie skończył się białym dymem w kabinie ).
Z innych rzeczy założyliśmy z tyłu nowe klocki po czym stwierdziliśmy że tył hamuje zdecydowanie za słabo. Zdecydowaliśmy się przed Poznaniem na wyrzucenie fabrycznego regulatora (5/18). Chciałem założyć 5/33 ale okazało się że... gdzieś przepadł. Przekopałem dwukrotnie swoją graciarnię - bez skutku (też tak macie???) Muszę w zimie zrobić porządek... Ostatecznie efekt jest taki że tył hamuje za mocno (łapie jako pierwszy i jest to mocno wyczuwalne) - na szczęście ABS daje radę. Jak nie znajdę regulatora to trzeba będzie z przodu wrzucić coś większego
Powoli zaczyna dogorywać akumulator (dla przypomnienia żelowy HAZE 18Ah). Są coraz większe problemy z rozruchem po dłuższym postoju (pomimo wyłącznika prądu) lub gdy silnik złapie kompresję na gorąco... Ale dwa sezony dzielnie zniósł!
Kolejna rzecz której pozbyliśmy się to największe badziewie zakupione do auta (no jak się tak zastanowię to jednak Markgumy mają pierwsze miejsce) czyli... chłodnica oleju MOCAL. Poznań auto przejechało na chłodzeniu "przewodowym" . I o dziwo żadnych problemów z temperaturą czy ciśnieniem oleju nie było! W przyszłości albo założę Setrab'a albo po prostu standardową chłodnicę z turbo (leży i czeka).
Zużycie oleju jest małe - na dystansie 1500 km (w tym Poznań, Kielce i szybkie przeloty autostradami) ubyło 1-2 mm na bagnecie. Wreszcie przestał cieknąć tylny simmering wału (dzięki poradom Michała!).
Jeszcze jedna ciekawostka - Poznań przejeździłem praktycznie bez tylnego stabilizatora. Okazało się że jedno z mocowań stabilizatora do belki (zrobione z tworzywa na sztywno) postanowiło potoczyć się gdzieś w siną dal... Na razie jest standardowa guma ale pewnie wrócimy jeszcze raz do tematu.
Aby godnie zakończyć sezon w tym tygodniu auto zajechało na hamownię. Na tę chwilę jest niecałe 151KM i 192 Nm momentu (poniżej wykres - dodatkowo porównanie z parametrami sprzed roku). Jak widać pierścienie potrzebują sporo kilometrów OS'owych... Wyniki nie są imponujące ale cóż - 944 mocy raczej nie trzymają. Trzeba będzie sprawdzić układ paliwowy (ciśnienie, wtryskiwacze) bo jako jedyny był traktowany dotychczas po macoszemu. Inna sprawa że DME + przepływka są od wersji M44.09/10 (160KM).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-09-2012 22:27 |
|
|
Plany na przyszły sezon:
- estetyka - nowy błotnik z laminatu i być może lepsze spasowanie przodu, naprawa progu i podłogi, może jakieś "barwy wojenne"?
- nowe dobre opony czyli Federal/slicki + komplet miękkich WET'ów. Najgorsze że oznacza to na 99% przejście na 17 cali - no ale wyjścia nie ma Zostaję raczej przy 225.
- poprawki zawieszenia z tyłu czyli zmniejszenie negatywu do max. 1.5 stopnia - bez przeróbek się nie obejdzie. Po cichu liczę że może ktoś wyprodukuje serię nowych lekkich belek??? Korci jeszcze twardsza sprężyna z tyłu...
- porządek z elektryką
Na koniec najważniejsze - napęd AD 2013. Powiem krótko - na chwilę obecną N/A... Ale zima jest długa i nie wiadomo co się jeszcze stać może...
Poniżej jeszcze jeden wykres - porównanie mapy w DME dla wersji z sondą lambda i wersji bez. Wynik był do przewidzenia (przy pełnym otwarciu przepustnicy mapy są ponoć identyczne) ale teraz jest namacalny dowód.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-09-2012 23:23 |
|
|
Możesz zmienić podpis Muszę chyba sam też skoczyć na hamownię, tylko nie wiem
czy zdążę przed zimą. U mnie pomiar wykonywany po pierwszym sezonie, może jest
lepiej po czterech.
Moc wzrosła niebagatelnie, niby tylko 10KM, ale generalnie prawie w całym zakresie
obrotów, a momentami nawet więcej niż te dziesięć.
Co do planów silnikowych, Lubię to! Nie ma to jak N/A
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 01-10-2012 10:14 |
|
|
moc wzrosła o jakieś 7%...
to całkiem sensownie... ciekawe czy jeszcze wzrośnie dociągając do fabrycznych 160.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-12-2012 22:21 |
|
|
Sezon ogórkowy w pełni - auto spokojnie stoi sobie w garażu ale niestety w głowie właściciela rodzą się pewne lekko szalone plany (nie wiem czy starczy mi odwagi)...
Muszę przemyśleć wszelkie za i przeciw.
Zasadniczo chodzi o fakt że skoro moc nie wzrośnie w tym sezonie to trzeba poprawiać inne rzeczy
Tymczasem sprawiłem sobie (i częściowo Prosiakowi) prezent mikołajkowy - po fatalnych doświadczeniach z narzędziami "no-name" (co ja się czasem nadenerwowałem to moje) wreszcie nie będę miał wymówki że nie mogę tego czy tamtego zrobić sam bo narzędzi brak
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 02-01-2013 21:36 |
|
|
Musimy założyć nową grupę wsparcia...
To już mnie przerasta...
No ale przecież ja jeszcze nigdy...
a to jest aż dziwne....
i w sumie nie wiem jak to się stało...
ale wróćmy do wątku...
Ja...
nie miałem...
w garażu....
ani na aucie...
felg Cup1!!!!
Nie mogłem się powstrzymać
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 02-01-2013 22:15 |
|
|
Jakie szerokości? Może chcesz BBS-y ?
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 02-01-2013 22:19 |
|
|
cichy napisał/a:
Jakie szerokości? Może chcesz BBS-y ?
No niestety 7
Mam jeszcze jedną 9-tkę - ale jest szansa że będzie druga!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 02-01-2013 22:19 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 03-01-2013 00:00 |
|
|
proxxon - dobry sprzet,zaraz po topowych typu facon,beta,stanley...widze jednak ze z Bety tez cos wpadlo . A to ty w garazu masz wogole jeszcze miejsce na cokolwiek do robienia przy aucie czy juz wszystko wypelnione jest felgami i oponami hehe ?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 03-01-2013 01:41 |
|
|
ha, i że ja mam coś nie teges z Porsche itd...
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-01-2013 12:36 |
|
|
przemek84 napisał/a:
proxxon - dobry sprzet,zaraz po topowych typu facon,beta,stanley...widze jednak ze z Bety tez cos wpadlo . A to ty w garazu masz wogole jeszcze miejsce na cokolwiek do robienia przy aucie czy juz wszystko wypelnione jest felgami i oponami hehe ?
Przewertowałem troche net i w zasadzie nie spotkałem żadnej złej opinii na temat Proxxona. Bardzo dobry stosunek cena/jakość. Do mojego amatorskiego użytku wystarczą - i mam nadzieję że starczą na lata.
Za to dużo złego o narzędziach Beta - ponoć baaardzo spadła jakość tych narzędzi. Stanley to trochę niższa półka.
Facom Hazet - wiadomo górna półka ale ceny już znacznie wyższe.
Miejsca w garażu zaczyna brakować. Trzeba wreszcie coś zrobić z tym silnikiem ... No i trochę felg/opon upłynnić.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-02-2013 21:46 |
|
|
Tak jak pisałem zmiana rozmiaru opon zmusiła mnie do...
... zakupu nowych felg
Na pierwszy ogień poszły telefony. 15x7 cali ET 23. Jak wiadomo temat drążyłem w przeszłości:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=4087
Mam już zakupione do nich wąskie WET'y więc zobaczymy czy przód podejdzie - jeśli będą ocierać to trzeba będzie poszukać felg z ET 52.
Felgi w stanie średnim więc poszły do piaskowania/malowania. Korcił mnie biały, potem myślałem o czarnym (połysk lub mat) więc ostatecznie skończyło na... srebrnym Choć jeszcze mogę do tygodnia zmienić koncepcję (hmm, może zrobimy forumową ankietkę?)
BTW - waga takiej felgi to 7,8 kg
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 15-02-2013 21:54 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-02-2013 21:51 |
|
|
Noooo a drugi komplet to moje pierwsze nieoryginalne felgi - ale za to jakie!
18-calowe włoskie magnezowe TecnoMagnesio - przód 8,5 cala, tył 9,5 cala. Z wyglądu nic specjalnego ale najbardziej szokująca jest waga - ważą odpowiednio 8,3 i 8,7 kg!!!
Do turbiny na tor będą idealne
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 15-02-2013 21:52 |
|