Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 26-01-2012 16:55 |
|
|
Auto po 2,5 miesiaca odebrane od porsza. Wymienione zostaly wtryski i poprawiona przeplywka. Mocy ma podobnie (moze ciut wiecej jak bylo), ale na obroty wkreca sie plynnie, nie gasnie na wolnych. Jezdzi sie o wiele lepiej. Samym momentem z minimalnym muskaniem gazu i na swiatlach ostatni nie zostaje a i pali wzglednie malo Na wiosne zacznie sie proces odzyskiwania mocy.
Ostatni dzien jazdy auta w tym roku zakonczyl sie treningiem na bemowskim lotnisku. Z początku łamałem się czy wogole pojechac probe. Wpadlem tam glownie towarzysko. Podloze sliskie a ja na letnich (przy przyspieszaniu na trojce gubil trakcje ). Jednak sie przelamalem i nie zaluje. Pierwsze okrazenia lajtowo. Przod sie slizgal. Potem bylo coraz odwazniej i po ogarnieciu "co i jak" na sliskim 944 zaczęło się poruszać calkiem sprawnie. Na prawde jestem zadowolony z tego jak auto jechalo (nawet zawias zbytnio sie nie kladl).
Na koniec, zeby bylo kolorowo - bardzo slabe (ale zawsze) foto sprzed PCW gdzie odbieralem część dla Jarzyny
[img]http://img24.imageshack.us/img24/3999/20111219233.th.jpg[/img]
i przed oddaniem auta w rece porsza wpadl nowy akumulator.
Edit:
Zestaw zamszowa kierownica + rękawiczki robi mega robote!
[img]http://img849.imageshack.us/img849/4141/20120125302.th.jpg[/img]
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 26-01-2012 18:00 |
|
|
a z kim byłeś na Bemowie? zaraz trzeba bedzie i mojego potestować.. do zobaczenia jak tylko będę mieć auto do odbioru ;D
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Darek K
Użytkownik
Postów: 50
Miejscowość:
Data rejestracji: 05.05.11 |
Dodane dnia 26-01-2012 23:06 |
|
|
a możesz napisać coś więcej o Bemowie tzn. gdzie dokładnie i w jakich okolicznosciach jeździłeś? |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-01-2012 23:36 |
|
|
Z tego co wiem to chodzi o Koło Młodych przy AP.
Zresztą Sliwa mnie zapraszał już kiedyś, ale nie mogłem.
Może na wiosnę uda się nadrobić
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 26-01-2012 23:36 |
|
Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 27-01-2012 09:33 |
|
|
Dokładnie. Koło Mlodych Automobilklubu Polskiego. Treningi raz w tygodniu (poniedzialek 18-22) na kawałku Bemowskiego lotniska. Pachołków jest pod dostatkiem, wiec zawsze starczy na jakas fajna próbe
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 16-06-2012 21:03 |
|
|
Witam!
Najwyższy czas, zeby naskrobać coś o moim składaku Z racji, że samochód ma służyć do rajdowania podjęte zostały kroki, które mają przygotować je do szybkiego pokonywania wyznaczonej trasy. Zaczęło się od bezlitosnego wybebeszenia auta. Podczas powolnego wymontowywania poszczególnych elementow strach przed brakiem podłogi narastał. Po tym co zobaczyłem na zdjęciach mojego ex 924, które wstawił Adam, modliłem się o to, zeby deficyt podwozia w Porsche nie był moją klątwą. W tym momencie serio się już bałem i niecierpliwie wyciągalem płaty dywanu.
http://imageshack.us/photo/my-images/849/20120225375.jpg/
Kilka minut pozniej uspokoiłem się. Nie dość, że podłoga wogóle istnieje to jeszcze jest w bardzo ładnym stanie
http://imageshack.us/photo/my-images/256/20120225379.jpg/
Wyleciało wszystko oprócz foteli przód, boczków drzwiowych, konsoli srodkowej no i oczywiscie deski W międzyczasie 944 dzielnie dawało sobie rade na bemowskim lotnisku i od czasu do czasu woziło mnie na codzień. Jednak mój stosunek do tego "magicznego" alarmu się nie zmienił. Odpalanie auta zawsze wiązalo się z obawami czy aby przypadkiem alarm nie zachce zadziałać, a pilnowanie, zeby w żadnym wypadku nikt nie otworzył drzwi pasażera, gdy auto nie jest odpalone ocierało się o obsesje. Decyzja byla prosta - cała ta upiorna instalacja ma jak najszybciej opuścić auto! Z racji, że widok kabelkowego spaghetti nie należy do moich ulubionych auto trafiło do Raszyna, gdzie zajął się tym Michał. Poza alarmem usunięta została instalacja gazowa i naprawione/poprawione różne drobnostki typu gniazdo zapalniczki, czy lewy przycisk otwierania szyby pasażera. Po tym wszystkim zabrałem prosiaka na spotkanie z innymi, czyli na dzień dziecka PCP. Co prawda nie startowałem, ale podpiąłem się do jednej z trzech grup i towarzysko jeździłem na kolejne próby. Po zakończeniu prób sportowych wszyscy udaliśmy się na parking centrum handlowego Wola Park, gdzie to była realizowana główna atrakcja dla publiczności, czyli wożenie dzieci i innych chętnych. Patrzyłem sobie na Porsche jeżdżące w stylu "show" wmawiając sobie, ze ja dziś nie jeżdżę i... skończyło się jak zwykle
[img]http://img3.imageshack.us/img3/6698/dsc2782small.jpg[/img]
Gdy już zdecydowałem się na jazdę plan był na kilka lajtowych kółek i jedną część udało się wprowadzić w życie. Dwa przejazdy nie żałując poślizgów wystarczyły mi tego dnia. Uśmiech zarówno mi, jak i osobom, które wiozłem długo nie znikał z twarzy Po raz kolejny potwierdziło się to, że auto jest zdecydowanie za miękkie plus fakt, że po odelżeniu stalo się za wysokie. Jak narazie zakupilem 2 sztuki Bilstein (prawdopodobnie) b6, które w niedługim czasie mam zamiar oddać do regeneracji i po przerobieniu na gwint zamontować w aucie.
http://imageshack.us/photo/my-images/24/20120605787.jpg/
Ostatnią rzeczą, która zmieniła się w 944 to wygląd zewnętrzny. Ruch z mojej strony bardzo kontrowersyjny, ale mi się ten motyw szalenie podoba.
[img]http://img825.imageshack.us/img825/9091/20120608799.jpg[/img]
Teraz czas na plany, które trzeba wykonać szybko:
- Guma w zawieszeniu (podczas jazdy do Michała zawias z przodu zaczął stukać. Wina jest brak gumy przy lewym wahaczu)
- Kostka stacyjki
- Przewód paliwowy między pompą a bakiem
Bardziej odległe:
- Montaż Bilstein'ów z przodu
- Utwardzenie tyłu
- Negatywy
- Lekkie obniżenie
- Strojenie silnika
- Nosek z laminatu z wlotem na chlodnicę
- Stałe lampy
- Roll bar
W wolnych chwilach wykonuję ciężką pracę, czyli usuwanie wszystkich wat, mat i tym podobnych z wnętrza auta. Tragiczna robota... Narazie starczy. Jeżeli mi się coś przypomni, to od razu napiszę
Pozdrawiam
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 18-06-2012 11:14 |
|
|
Cholibka... wiem, o gustach się nie dyskutuje i błagam - nie obraź się, ale wygląda tak, jakby ktoś zwymiotował na maskę
|
|
Autor |
RE: 944"S" |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 18-06-2012 11:57 |
|
|
Też do mnie nie przemawia taki motyw.. masz taki ładny klasyczny kolor czwórek, a to upszczenie na masce.. no wiem, o gustach się nie dyskutuje.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 18-06-2012 16:59 |
|
|
Porsche nie trzeba upiększać. Na fotce wcześniej , w jednym kolorze jest znacznie lepiej. Ten bajer, który masz na masce to współczesny wymysł. Chcąc zmienić charakter auta lepiej zastosować naklejki nawiązujące do lat 80-tych. Mała sugestia poniżej. To jest oczywiście tylko moje zdanie, każdy robi po swojemu.
Paluch Lakiernik dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 18-06-2012 18:04 |
|
|
Że ten wygląd jest kontrowersyjny i ma zdecydownie więcej przeciwników niż zwolenników wiedziałem od dawna i gdy mówiłem o moim planie znajomym zawsze wspominałem, że "klubowicze mnie za to zabiją" w pełni świadomie przyjmuje to na klate! Chodziło mi o odejście od stwierdzenia, że 944 mysi być dostojnym klasykiem (choć nim jest, temu nie przeczę). Gdy robię takie eksperymenty, to zawsze tak, żeby można je bylo latwo usunąć, gdy mi się znudzi. Jak już wspomniałem należę do wąskiego grona zwolenników stickerbomb i narazie zostaje. Gdy maska zostanie wymieniona na jej laminatowy odpowiednik oklejenia będą bardziej klasyczne, nawiązujące do klasycznych wyścigówek. Albo goły czerwony lakier. Pożyjemy zobaczymy. Jak narazie skupiam sie na zawieszeniu i odelżeniu
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 10-09-2012 15:00 |
|
|
Trochę nowości. Wpadła guma wahacz/stab, kostka stacyjki, akumulator, przewód paliwowy od baku do pompy, poprawione oświetlenie zegarów, zamieniony miejscami obrotek z predkosciomierzem (wspaniała sprawa. Nie ma już głupiego nawyku patrzenia na prędkość przy wejsciu i wyjsciu z zakrętu, a obroty widzę nawet kątem oka), naprawione wspomaganie (zerwał się pasek), światła znów się zamykają i otwierają, założone zapinki Sandtler'a na maskę, bo strasznie latała i zamontowany został nowy wydech. Całość na 2,5" z tłumikiem w kształcie obudowy od video robionym od podstaw. Gada przecudnie i dupohamownia mówi mi, że lepiej idzie z dołu. Osiagi ma z pewnością te same, ale wrażenie robi pozytywne
Zapinki:
http://imageshack.us/photo/my-images/43/10092012996.jpg/
Wydech:
http://imageshack.us/photo/my-images/3/01092012974.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/10092012997.jpg/
[img]http://img193.imageshack.us/img193/9629/01092012978.jpg[/img]
Najbliższe plany: Przerejestrowanie, stab z 951 i uszczelniacze zaworów, czy cokolwiek, co sprawia, że auto spala też olej.
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 944"S" |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-09-2012 22:14 |
|
|
Sory ale na tej 'ceracie' z babciowego stolu nie jestem w stanie dostrzec nic. Pisales ,ze sa jeszcze jacys zwolennicy tego eksperymentu z maska ale pisale to chyba po wizycie w 'salonie luster' Coi do pudelka tlumika koncowego nie mam zastrzezen...przynajmniej tego nie widac
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Edytowane przez tona dnia 10-09-2012 22:16 |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 10-09-2012 23:23 |
|
|
Przepraszam, ale... WYDECH ROZPINA SUTY!!!
Jest po prostu przeza-bisty! Ja sobie zrobie w kształcie łopaty do śniegu.
Kurde nie jestem chyba trochę na czasie, ale jak żyję nie widziałem takiego cuda!
+20KM za za-bistość!
|
|
Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 11-09-2012 00:24 |
|
|
Dokładniejsze fotki zapinek:
http://imageshack.us/photo/my-images/842/10092012999.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/839/100920121000.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/441/100920121001.jpg/
Pucha mimo swojego kształtu jest w środku normalnym komorowym tłumikiem, który nie drze się dziko, a delikatnie pomrukuje.
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 11-09-2012 12:12 |
|
|
Mnie się dla odmiany ta maska podoba, powiem więcej, pociągnąłbym jeszcze nalepkami nosek i klapki na lampy.
Na jednym ze zdjęć widać, że masz stożek pod maską, w takim razie nie tylko wydech wpływa na ładne brzmienie autka. Napisz coś więcej o tym wydechu? Był jakoś specjalnie liczony pod motor?
|
|
Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 11-09-2012 12:59 |
|
|
Jezeli chodzi o dzwiek ze stozka to pojawia sie on rowno od 4k rpm i połaczony jest z duzym przyrostem mocy, ale to kwestia zle wystrojonego silnika. Jest bardzo charakterystyczny i wogole nie podobny do tego ponizej 4k rpm. Wydech nie był liczony, ale gosc robiacy go ma mega oko do tego. Na pewno nie jest to tak jak bym załozył Dansk, czy cos w tym stylu, jednak gdy usłyszałem ten dzwiek wszystko przestało miec znaczenie jak dla mnie moze odjac nawet te 5km, ale niech tak brzmi!
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: 944"S" |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 11-09-2012 13:20 |
|
|
potwierdzam - dotychczas Michala 944 brzmialo fajnie jak sie siedzialo w srodku przy przechodzeniu 4k rpm.. teraz słychając z zewnątrz jest na mój gust jednym z lepiej jeśli nie najlepiej brzmiącym 944 jakiego doświadczyły moje uszy, chociaż może to po prostu wrażenie samej, bądź co bądź, ogromnej zmiany względem tego co było.. A brzmienie jest niskie, na wolnych obrotach subtelne, by po dodaniu gazu zrobić się głośniejsze, ale wciąż w granicach "dobrego smaku", do bazowego dzwięku dochodzi bardzo zadziorny, rasowy pomruk, sprawiający wrażenie jakby pod maską było co najmniej 300 koni..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 944"S" |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 17-12-2013 05:25 |
|
|
Witam,
Dawno nie odzywałem się na forum. Szczególnie jeżeli chodzi o moje auto. "Nic się nie działo" - pomyślicie. Niestety tak też było. Ciągła praca i inne zajęcia skutecznie zatrzymały prace nad moim ulepionym 944. Zdenerwowany całą tą sytuacją pozmieniałem trochę w grafiku, bo nie mogłem znieść myśli, że w garażu stoi nie ruszane prosie. Zaczęło się od pierdół. Klaposzyba potrafiła przy zwinniejszej jeździe działać jak ogromny spoiler otwierając się bezszelestnie, co w połączeniu z moja ograniczoną wiarą w seryjne zamki zaowocowało zapinkami sprężynowymi:
[img]http://imageshack.us/a/img4/7145/hd1n.th.jpg[/img]
(naklejki podrapane, bo były w trakcie usuwania)
Potem zaczęło się planowanie zakupów. Rzeczą, do której przymierzałem się od dawna było strojenie silnika. Moje 2.5 16V jednak kiepsko zgrywa się z kompem od 8V. Nabyłem EcuMaster'a 3, co mam nadzieję załatwi problem. Strojenie na wiosnę, bo zanim nastąpi chcę załatwić jeszcze sprawę dolotu zimnego powietrza.
Po tym jak najeździłem się różnymi rajdówkami na bazie e30 zauważyłem gigantyczną różnicę w jeździe z short shifterem z długą lagą zmiany biegów i z krótką. Akcja była szybka. Zakup materiału, nowa gałka, zebranie wymiarów i szybko do tokarki. Dało to taki efekt:
[img]http://imageshack.us/a/img689/1579/bmxp.th.jpg[/img]
Prototyp sprawdzony. Działa. Bez shorta biegi zmienia się machając łapą po całym wnętrzu, ale póki tego nie zrobię/kupię jeździł będę z seryjną gałką.
Przy okazji prac nad nową lagą zmiany biegów zdemontowałem moją zmęczoną i popękaną konsolę środkową. Z początku plan miał ograniczyć się do pomalowania srebrnych paneli na czarno, ale poniosła mnie fantazja. Odnowiłem ją i przerobiłem nieznacznie W miejsce radia wpadły przełączniki od pompy paliwa i wiatraka (lubię mieć nad tym kontrolę), a miejsce zapalniczki zajął hebel. "Nowa" konsola mimo wprowadzenia kilku modyfikacji (m.in. nowa przednia ścianka przy tunelu) wydaje się być solidną konstrukcją. Oczywiście wszystkie łączenia nowych elementów ze starymi są zalaminowane włóknem i żywicą. Do pełni szczęścia brakuje na niej jeszcze flocku, ale to przy okazji z deską
[img]http://imageshack.us/a/img51/293/jqw8.th.jpg[/img]
To, że nie pisałem na forum nie znaczy, że go nie podglądałem Podczas takiego właśnie przeglądania natrafiłem na kolejną aktualizację Adama Walendy. Dokonał pewnego zakupu. Niestety dla niego część ta nie pasowała do jego auta. Do mojego już tak
[img]http://imageshack.us/a/img30/183/2zqc.th.jpg[/img]
Relacja z montażu lamp niebawem. Jest trochę walki...
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą
Edytowane przez sliwa dnia 17-12-2013 07:48 |
|
Autor |
RE: 944"S" |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 17-12-2013 12:24 |
|
|
Łojezu, dopiero zobaczyłem że to takie dziwo - silnik 2.5 16V, a buda i wnętrze 924 Ale robota idzie z gazem! Sam przez chwilę myślałem o lampach Adama...
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 944"S" |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 17-12-2013 16:37 |
|
|
Przecież to buda 944.
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|