Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Loco
Użytkownik
Postów: 182
Miejscowość: poznań
Data rejestracji: 30.04.15 |
Dodane dnia 27-02-2016 07:28 |
|
|
łeee kozak koła ... jakie parametry felg? |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-03-2016 22:48 |
|
|
Loco napisał/a:
łeee kozak koła ... jakie parametry felg?
Wymiarów oficjalnych nie znam (oznaczeń brak), z pomiarów w authenticcars wyszło im że najprawdopodobniej 8 i 10 cali oraz ET ok 48-50...
Auto wciąż na serwisie a ja wymyślam coraz to nowe fanty
Okazało się, że jeden z odpowietrzników w Brembo jest ukręcony (standard) i może być duuuży problem z odkręceniem. Pozostało zatem kupić albo inny zacisk albo...
Kupić hamulce od 996T
No i już u mnie leżą. Ale w sumie mam spore wątpliwości czy je założę do S2 - są dramatycznie ciężkie! Ledwo uniosłem paczkę z zaciskami i tarczami. Do mocnego turbo wiadomo - obowiązkowe. A w sumie na hamulce nigdy ne narzekałem - czy to w standardowej S2 czy w wydmuszce. Klocki Ferodo DS 2500 były IMHO super. Tak więc zacisk idzie do naprawy - tym bardziej że w przypadku założenia z przodu zacisku z 996T przednie zaciski S2 pójdą na tył.
Ciekawe jaka jest różnica w wadze tarcz i zacisków S2 i 996T - obstawiam że kilkanaście kg i to w dodatku masy nieresorowanej
Może ktoś ma możliwość zważenia?
Wspomaganie założone i działa, póki co nie cieknie
Chłodzenie hamulców też jest w trakcie montowania - ale jest tu duży problem z wlotami i przewodami - kolizja z chłodnicą wspomagania. Jest opcja zrobienia nowej chłodnicy i przeniesienia jej w inne miejsce - tym bardziej, że moje przewody są w średnim stanie.
Podjąłem też drastyczną decyzje w sprawie skrzyni - na wyjazd do Niemiec/Belgii zakładam...
skrzynię z TurboS
Nie będę walczył o ułamki sekund a przynajmniej będę miał pewność, że skrzynia przeżyje 4 dni upalania. Najpewniej pojadę z nią też w Kielcach więc zobaczymy jak się sprawdzi.
Olej do silnika kupiony - Millers CFS Nanodrive 10W50.
Do skrzyni z turboS pójdzie Millers 75W90 Nanodrive. Z olejami do skrzyń jest zamieszanie. Z jednej strony producenci olejów zalecają do skrzyń ze szperami głównie oleje 75W140 z modyfikatorami tarcia a Porsche zaleca zwykły 75W90... W USA strasznie wychwalają Redline MT90 75W90 - korciło ale jednak postanowiłem dać szansę produktowi Millers.
Motyw oklejenia został ostatecznie wybrany, wykonawca również - zobaczymy jak wyjdzie
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-03-2016 22:54 |
|
|
Poniżej jeszcze zestaw do chłodzenia hamulców - made by pahu
Z tym, że trzeba zaznaczyć że nie jest bolt-on (zwłaszcza prawa strona).
No i średnice otworów mogłyby być większe - powietrza nigdy za wiele.
W sumie chyba najciekawszą opcją jest założenie zestawu kierownic powietrza z 968 - ceny są bardzo fajne, ale z tego co mówił Qbak aktualnie nie można skompletować całości.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 09-03-2016 22:55 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-05-2016 09:00 |
|
|
Kolejny update bo znów kilka drobnych zmian w aucie:
- w aucie wylądowały z powrotem... stalowe drzwi. Wprawdzie tylko od strony kierowcy ale za to powycinane i wyprute ze wszystkiego poza poprzeczną belką (zawsze jakieś ekstra zabezpieczenie). No i skończyły się problemy z pasowaniem, szczelnością (można uszczelkę założyć) itp - jest idealnie. O ile jestem wielkim zwolennikiem laminatów na aucie tak jednak muszę przyznać, że drzwi to dyskusyjny pomysł. Musze koniecznie zważyć jedne i drugie żeby zobaczyć jaka różnica w masie. BTW pomysł podyktowany zapisami w regulaminie CA Cup:
5.4 ... - szkielet drzwi przednich musi być stalowy
- shifter PIeszczoHa - genialna zmiana. W miejsce starej rozklekotanej wajchy super precyzyjna wielka GAŁA. Jestem zachwycony. IMHO mógłby być nawet nieco krótszy choć to temat bardzo indywidualny - z jednej strony jest blisko kierownicy czyli tak jak teoretycznie ma być ale z drugiej drogi prowadzenia są dłuższe (niweluje efekt shorta).
- zostały zakupiony komplet aluminiowych "fantów" - transwał, poduszki silnika i poducha skrzyni. Wszystko takie ładne że żal do auta zakładać. Fotki poniżej.
- wreszcie założyłem porządne opony (komplet Federali RS-R) - mam 6 szt 17-tek do wyboru na każdą okazję: 215/45, 235/45 i 255/40 (odpowiednio na Cup2 7, 8 i 9 cali)
- silnik zalany Millersem 10W50.
BTW podziękowania dla Wojtka (devilyn) za pomoc z serwisem i umożliwienie pogrzebania przy aucie - nie robiłem tego już ładnych kilka lat
No i jeszcze dla porządku - NIE kupiłem żadnych felg
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-05-2016 09:21 |
|
|
Jeszcze kilka słów o aucie. Wczoraj wreszcie na nowych semi auto pokazało na co je stać (choć właściwie tylko ułamek bo kierownik nie nadążył ). W nocy trasa powrotna do domu z 20-km zrobiła się prawie 100-km.
Muszę przyznać że ... boję się jeździć Prawie 3 lata przerwy zrobiły swoje. Muszę uczyć się auta od nowa. Sztywność nowej budy (bez korozji, cała obspawana, z klatką przymocowaną do słupków) wraz z twardym zawieszeniem tworzy powalającą mieszanką. Auto ma takie pokłady przyczepności że chyba nieprędko dojdę do ich granicy. Polatałem wczoraj po swoich ulubionych zakrętach i jazda z prędkością "na zabój" nie robi na aucie żadnego wrażenia. Po prostu szok.
Skrzynia z 2.5 jest do tego auta chyba jednak zbyt krótka. Na próbach sportowych niby jest to wskazane, ale na autostradzie z prędkościami "przelotowymi" jest kiepsko.
Jeszcze taka mała dygresja - moja wydmucha w międzyczasie stała się... najsłabszym autem w domu Na codzień latam autami z mocami powyżej 300KM i na prostej trochę brakuje pod butem
Poniżej jeszcze fajna fotka porównująca hamulce w 944S2 i 996TT. Niby na pierwszy rzut oka niewielka różnica - bo i tu cztery tłoczki i tu, tarcza 298 vs 330 mm. Ale różnica w klockach kolosalna!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 01-05-2016 12:37 |
|
|
Piotr, wajcha ma tak prostą budowę, że jeśli określisz ile ma być krótsza, to bez problemu da się to zrobić, nawet jak pójdziesz do tokarza w swojej okolicy to zrobi Ci drugi drążek - krótszy, który podmienisz w całym mechanizmie.
Gałka jest fi 50, mniejsze zdają cię być za małe, 50 leży dość wygodnie w dłoni.
Mi się bardzo podobają Twoje poduszki skrzyni i silnika.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-05-2016 00:43 |
|
|
Czyste Zuo! I SportPlusa mu nie trzeba
W tym specu w rękach Pitersona jest konkretny jet thrust! Gratuluję!
No i ten kopniak w plery przy każdej zmanie w górę...
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 04-05-2016 00:44 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-05-2016 23:09 |
|
|
Chrzest w warunkach bojowych czyli impreza CA Cup w Kielcach zaliczona!
Autko spisywało się świetnie, gorzej z kierowcą który jeszcze nie ogarnia...
Oczywiście wyszły przy okazji takie kwiatki jak niedokręcony przewód hamulcowy który spowodował niezłą kałużę w okolicy pompy ABS (która u mnie spoczywa w miejscu akumulatora...). No i jeszcze płyn wspomagania który zaczął wydostawać się przez zbiorniczek.
Testowałem zupełnie nowe dla mnie koła:
- Federale RS-R w konfiguracji 215 przód i 235 tył to jednak za mało (w dodatku z tyłu osadzone na feldze z ET 70 bez dystansu). Niestety tak jakoś wyszło i całe treningi i wyścig równoległy przemęczyłem się w tym setupie. Auto niby się trzymało ale ogólnie to nie było to (zwłaszcza tył na głęboko schowanych kółkach prowadził się źle). Na suchym 235 przód i 255 tył powinno być super.
- slicki gładkie Yokohama 230/610 (mieszanka średnia) - kapitalne. Wystarczy powiedzieć, że pierwsze kółka po przesiadce z RSR to było tylko - "wow", "o ja pier...", "ale to trzyma". Te opony mają tyle przyczepności, że poznawanie ich możliwości do samej granicy (czyli coś, w czym Cichy jest mistrzem) zajmie mi sezon albo dwa. Simprez może coś powiedzieć gdyż miał okazję jeździć na prawym w jednym i drugim setupie.
- wety Yokohama 240/610 - zrobiłem jedno kółko ale wystarczy powiedzieć, że na mokrych Kielcach biegi zmieniałem w tych samych miejscach co na suchym. Super opony, w dodatku trafiły się w stanie niemal idealnym. Fotka poniżej.
Shifter jest GENIALNY! Muszę jeszcze przetestować krótszy drążek ale ogólnie jest to doskonały "upgrade". PIeszczoH, bierz się Waćpan za produkcję seryjną!
Nie byłbym sobą gdybym czegoś nie uszkodził - jedna z szykan była "zbyt" ciasna (a może po części wina nie do końca sprawnych hamulców?) i prawy przedni błotnik troszkę oberwał. - pękł w dwóch miejscach. Już się naprawia Przy okazji trzeba jeszcze raz wkleić przednią szybę bo w jednym miejscu ewidentnie "nie złapała".
Plany na przyszłość coraz skromniejsze - aluminium tu i tam, testowo skrzynia z TS, wloty do chłodzenia hamulców, oklejenie. No i jeździć, jeździć, jeździć...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-05-2016 23:16 |
|
|
Jeszcze na koniec jedna fotka znaleziona na fb - dla mnie powinna mieć tytuł "głodny opon"
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 09-05-2016 23:17 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 09-05-2016 23:33 |
|
|
Potwierdzam! Opinie wygłaszane na gorąco były dobitne
Różnica w zachowaniu auta wyraźnie wyczuwalna. Na slikach niewiarygodnie stabilne i przyczepne. Za to siniakogenne
Oj korci potestować. Oj korci!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
simprez dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 10-05-2016 20:35 |
|
|
piterson napisał/a:
Shifter jest GENIALNY! Muszę jeszcze przetestować krótszy drążek ale ogólnie jest to doskonały "upgrade". PIeszczoH, bierz się Waćpan za produkcję seryjną!
Piotr Mój Mecenasie
Zainteresowanie jest skromne.
Raczej będzie to mała produkcja na indywidualne zamówienia.
Głównie ściganci lub osoby typu Loco czy Conek mogą być zainteresowane.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-08-2016 22:18 |
|
|
Czas na kolejny update.
Plany na sezon były konkretne - miało być Spa, miało być Nordschleife. I Biała miała być.
No i nic nie było Pierwsza impreza nie wypaliła z powodów zawodowych (nie dostałem urlopu) a wyjazd do Białej spalił na panewce dzień przed wyjazdem z powodu... skrzyni
Jedyne co udało się zrobić to zaliczyć trening na Torze Jastrząb (na kołach!) - fotka razem z czarną eSką Mirka w załączniku.
Właściwie wszystko co dzieje się teraz z autem to ciągły serwis i poprawiane różnych drobnych pierdółek.
Tak więc po kolei:
- założone sztywne aluminiowe poduchy silnika i skrzyni. Pierwsze odpalenie auta na tym zestawie to był po prostu szok. Praca rozrusznika przenosi się na całą budę i cztery litery a pierwsze zapłony powodują ciarki na całym ciele. Uczucie jest genialne! Precyzja zmiany biegów przy przeciążeniach jest doskonała - zniknęło to uczucie "pływania" całego zespołu napędowego. Pytani zasadnicze - czy zaczną rozkręcać się wszystkie śruby Póki co (ponad 500 km) - nie zauważono.
- aluminiowy transwał - w starym łożyska już miały swoje lata więc jest ciszej. No i wiadomo, że hałasowała głównie skrzynia
- skrzynia AOR - założyliśmy a jakże! Ale niestety z kilkoma problemami. Po pierwsze kolizja chłodnicy z gwintem z tyłu. Po drugie - skrzynia mocno hałasuje (łożyska). No i po trzecie cieknie (zalaliśmy nowy olej Millersa). Niestety pierwsze jej testy odbyły się na kilka godzin przed wyjazdem do Białej i bałem się ryzykować tak dalekiej trasy. No i niestety trzeba było ją wymontować i wrócic do starej. AOR idzie do rewizji i trzeba będzie w dodatku jakąś aftermarketową chłodnicę oleju założyć...
- liczne poprawy elektryki w tym zrobienie niemal od nowa całej wiązki z przodu (był dramat, łącznie z tym, że światła głupiały, wentylator ledwie się kręcił). To samo czeka zresztą w niedalekiej przyszłości wiązkę pod deską.
- nowe łożyska i dłuższe szpilki z tyłu
- naprawa przegubów i wymiana półosi które były niemal w stanie agonalnym - z dostarczonych przeze mnie dwóch kompletów półosi i 10 przegubów udało się skompletować jeden dobry zestaw - ale w przyszłości trzeba będzie chyba pomyśleć o całkiem nowych.
- trochę nowych fantów (dzięki Qbak) - zbiorniczek płynu chłodzącego z korkiem, guma na dźwignię zmiany biegów, korektor hamulców tył (założyłem ostatecznie 5/45 z 911 bo mój 5/33 gdzieś przepadł...)
- uszczelnienie dekla zaworów (spory wyciek w okolicach świec) - komplet uszczelek i weryfikacja wałków, ślizgów, łańcuszka.
- poprawki mocowania lamp, paneli nadwozia, jeszcze raz wklejona szyba.
Pojawił się też mały problem - jakże dobrze znany właścicielom 924 - kiepskie palenie na ciepło
Obecny właściwie tylko na próbach sportowych - po solidnym przegonieniu. Trzeba sporo kręcić, a jak już odpali to przez kilkanaście sekund szaleją wolne obroty. Sporo rzeczy już zostało sprawdzonych - kable, świece, przepustnica, TPS, wymieniony czujnik temp. silnika, linka gazu (akurat trafione bo przycinała się). Zauważyłem, że DME Relay się grzeje - już jedzie do mnie całkiem nowy. Zostanie jeszcze sprawdzenie ciśnienia paliwa na listwie. Czekam na następne zawody - zobaczymy czy znów będą problemy.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 22-08-2016 22:36 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-08-2016 22:42 |
|
|
Żeby nie było, ze nic o felgach
W zasadzie to istna posucha - pozbyłem się kilku kompletów i jakby nie to że kilka dni temu kupiłem nowy dość rzadki komplet (ale o nim za jakiś czas) to nie byłoby o czym pisać.
Dla porządku wklejam do właściwego wątku zdjęcia moich cacuszek Fikse odebranych po renowacji. Samo patrzenie na nie sprawia przyjemność...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-08-2016 23:09 |
|
|
A na sam koniec jeszcze odrobina przemyśleń na temat LSD.
Jeździłem bez, jeżdżę z Torsenem i miałem niestety krótką ale za to olbrzymią przyjemność zakosztować prawdziwej płytkowej szpery.
Pierwsza opcja wiadomo - samo zło.
Druga - jest lepiej bo transfer mocy na asfalt się poprawia i nie tracimy już tyle przy starcie czy na wyjściu z zakrętów. Ale auto robi się w zakręcie nerwowe i czasem nieprzewidywalne.
Ale dopiero trzecia opcja jest tym co powoduje szybsze bicie serca. Pełna kontrola. Auto zupełnie inaczej wchodzi w zakręt na dohamowaniu, inaczej jedzie w zakręciem z gazem, inaczej bez. Prosiaka w zasadzie trzeba się będzie nauczyć od nowa. I już wiem, że koniecznie chcę iść tą drogą. Ponieważ w PL całkowita posucha, zacząłem szukać innych opcji wejścia w jej posiadanie.
Są na dobrą sprawę trzy opcje jak chodzi o płytki:
- oryginalna szpera Porsche. Niestety jej zastosowanie w motorsporcie ma pewne mankamenty - dość szybko się zużywa i trzeba ją regenerować. Można znaleźć w USA LSD po pełnej regeneracji za ok 1000 USD.
- Guard Transmission http://www.guardtransmission.com/ - ceny dokładnej niestety nie znam, kilka lat temu było ok 2200 USD
- OS Giken http://www.osgiken.net/products.php?product=lsd - cena 1660 euro.
No i to jest dylemat
A na sam koniec foteczka z kurtuazyjnej wizyty u zaprzyjaźnionej brunetki (w czarnej bieliźnie)
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 23-08-2016 23:02 |
|
|
A jak prototyp shorta?
pojeździłeś, więc...
coś wyszło do poprawki/się rozklekotało?
coś zmienić w dsignie?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-08-2016 00:15 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
A jak prototyp shorta?
pojeździłeś, więc...
coś wyszło do poprawki/się rozklekotało?
coś zmienić w dsignie?
Nooo short jest genialny.
Jedyny problem to póki co regularnie odkręcająca się w moim aucie kulka Choć trzeba przyznać lekko nie ma. Poza tym jak już kiedyś pisałem dla mnie mógłby być ciut krótszy - ale to oczywiście żaden problem.
Czy chcesz go z powrotem w celach testowo-organoleptycznych? Najchętniej dojeździłbym ten sezon - jeszcze dwie imprezy CA. Pisz na PW.
A tak wracając do tematu.
Tak żeby nikt nie by zawiedziony bo przecież wszyscy lubimy nagie felgi
Dziś przyszły nowe kółeczka. Kolejne nieoryginalne ale jakie fajne! Ruf by Speedline! 17-tki, 8 i 9 cali. Jak ja lubię rozpakowywać te paczuszki
Żeby nie było to są i złe wiadomości - inne kapitalne skręcane Speedline uciekły mi sprzed nosa. To się zdecydowanie nadaje do Grupy Wsparcia
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 24-08-2016 09:31 |
|
|
te RUFy z OLX ? tak sobie na nie patrzylem .... ale kwota
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-08-2016 19:21 |
|
|
nemo napisał/a:
te RUFy z OLX ? tak sobie na nie patrzylem .... ale kwota
Kwota została baaaaardzo znegocjowana. No cóż, rzeczowa dyskusja i chłodna głowa
Bo w sumie nie chciałem ich kupić
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 24-08-2016 20:11 |
|
|
ale 944 pieknie siedzi na glebie . Piterson co to za zawias z przodu i z tylu????????
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 24-08-2016 20:56 |
|
|
Rufy fajne! Ja bym chciał kiedyś dostać takie, ale w wersji bez rantów. O takie (tak wiem, kiszkę widać ):
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|