924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 4 z 39 < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
Autor RE: 944 S2 Wroc
wit007
Użytkownik



Postów: 2450
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 14-03-2013 09:08
Chyba bym postawił na regenerację. Temat nieraz poruszany, firma z Piotrkowa Auto Cel się nazywa czy jakoś tak.


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: 944 S2 Wroc
przemek84
Użytkownik



Postów: 3612
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 14-03-2013 09:47
Da rade regenerowac alu - skontaktuj sie chyba z Simprezem bo on kiedys przerabial ten temat i pewnie ma namiary na warsztat ktory to robi tanio.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 944 S2 Wroc
GaZiK
Użytkownik



Postów: 460
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08
Dodane dnia 14-03-2013 09:58
Zgłaszam się, dzięki za SMS-a skrzynka przeczyszczona.
Fotki wyślę jak tylko będę fizycznie przy aucie. Progi są zarezerwowane.


944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest
Autor RE: 944 S2 Wroc
simprez
Użytkownik



Postów: 5311
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 14-03-2013 10:16
wit007 napisał/a:
Chyba bym postawił na regenerację. Temat nieraz poruszany, firma z Piotrkowa Auto Cel się nazywa czy jakoś tak.


Dokładnie! Tutaj są namiary tej firmy:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=4781#post_77916
Cena ponoć poszła w górę smiley
Ale wielu forumowiczów korzystało i (chyba?) wszyscy zadowoleni.
Co do stalowego - w przypadku S2 wymiana wahacza na stalowy jest moim zdaniem niemożliwa (bo od 1987r w 944 jest zawieszenie o szerszym rozstawie kół - wahacze uległy wydłużeniu). Od 1985.5 stosowano w 944 wahacze aluminiowe jednoczęściowe. Zatem stalowe do szerszego zawieszenia chyba nie istnieją? Abstrahuję od tego czy w ogóle istnieje możliwość prostego P&P stalowego w miejsce aluminiowego...
No i komfort i precyzja jazdy uległyby pogorszeniu (większa masa nieresorowana).
Doradzam regenerację!


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
[K] partsy 944S,S2,T,968
2716024
Autor RE: 944 S2 Wroc
seler2
Użytkownik

Postów: 1256
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 14-03-2013 10:34
[b] Abstrahuję od tego czy w ogóle istnieje możliwość prostego P&P stalowego w miejsce aluminiowego...
No i komfort i precyzja jazdy uległyby pogorszeniu (większa masa nieresorowana).
Doradzam regenerację!


Mam łatwy dostęp do intercarsu, więc zamówię na próbę żeby sprawdzić rozmiarówkę, będę wiedział na 100%, jak nie będą pasować to po prostu oddam.
Do auto celu dzwoniłem, 200zł za sztukę sworznia.

Co do masy, to wg pelicanparts stalowe są lżejsze o jakieś pół kg (bez sworznia).


było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Autor RE: 944 S2 Wroc
piterson
Użytkownik



Postów: 3397
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 14-03-2013 11:44
simprez napisał/a:
Co do stalowego - w przypadku S2 wymiana wahacza na stalowy jest moim zdaniem niemożliwa (bo od 1987r w 944 jest zawieszenie o szerszym rozstawie kół - wahacze uległy wydłużeniu). Od 1985.5 stosowano w 944 wahacze aluminiowe jednoczęściowe. Zatem stalowe do szerszego zawieszenia chyba nie istnieją? Abstrahuję od tego czy w ogóle istnieje możliwość prostego P&P stalowego w miejsce aluminiowego...
No i komfort i precyzja jazdy uległyby pogorszeniu (większa masa nieresorowana).
Doradzam regenerację!


Potwierdzam - nie ma możliwości zastosowania stalowego wahacza w aucie z szerokim zawieszeniem (od 1987 włącznie). Za to w rocznikach 85.5-86 jak najbardziej (są wymienne plug&play). Sporo ścigantów w USA tak robi czyli zakłada stalowe w miejsce aluminiowych, są w dodatku instrukcje jak wzmocnić te stalowe. Przyczyna tylko jedna - cena (nowy stalowy kosztuje 50$...).


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
958 4.2D '14
ex:
944 S2 '89
Autor RE: 944 S2 Wroc
seler2
Użytkownik

Postów: 1256
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 14-03-2013 13:28
A tak na marginesie, byłby ktoś chętny na te moje nakładki progowe? Bo nie wiem czy rwać na chama czy delikatnie zdemontować. Jedna jest trochę uszkodzona, ale naprawialna, mają bardzo ładny napis \"porsche\" wytłoczony czego nie widać na zdjęciach.
Jak ktoś chętny to cyknę foty i wrzucę wieczorem.


było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Autor RE: 944 S2 Wroc
tona
Użytkownik



Postów: 1433
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 14-03-2013 18:43
Probuj spokojnie- kazdy element do pprosiaka kiedys znajdzie amatora- sam calkiem niedawno sklanialem sie do zakrycia progow w swoim ale \"dieta nie pozwala\"


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: 944 S2 Wroc
Qbak
Użytkownik



Postów: 7017
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 14-03-2013 19:45
Te zwykłe stalowe to są te które były wcześniej stosowane w 924/924S/944.1.
Nie ma najmniejszych szans żeby je założyć do S2 tzn. dla chcącego nic trudnego,
ale ja bym jednak regenerował. Wiele razu się możesz naciąć w IC, jest tam
wszystko mocno pokręcone jeżeli chodzi o Porsche, choć w innych markach jest
niestety często podobnie.

Piterson, podeślij ten opis wzmacniania jeśli masz gdzieś pod ręką.

Simprez, stalowe są lżejsze od alu smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.porscheshop.pl
Autor RE: 944 S2 Wroc
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4751
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 14-03-2013 20:04
Firma Fabcar robi stalowe do 944 T/S2 o ile wiem smiley cena powala smiley
http://www.ogracing.com/fabcar-racing-control-arm-4

A tu coś dla modujących przy wahaczach alu smiley
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/652277-newer-factory-control-arm-broke-at-laguna-seca.html

http://www.clarks-garage.com/shop-manual/susp-10.htm
http://www.blaszakprecision.com/Control_Arms.html


SPRZEDAM:
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 14-03-2013 20:29
1290383
Autor RE: 944 S2 Wroc
simprez
Użytkownik



Postów: 5311
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 14-03-2013 20:15
Qbak napisał/a:
(...)
Simprez, stalowe są lżejsze od alu smiley


Nigdy nie jest za późno na naukę smiley
To może chociaż zysk na sztywności jest przy aluminium?


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
[K] partsy 944S,S2,T,968
2716024
Autor RE: 944 S2 Wroc
seler2
Użytkownik

Postów: 1256
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 15-03-2013 09:36
Panowie, potrzebuję pilnej pomocy.
Przyszły do mnie tarzcze prosto od Zimmermana zamawiane pod numer VIN. Takie jak te: http://www.design911.co.uk/fu/prod137/Brake-disc-rotor-Front-Porsche-944S2---944---968/

Ku mojemu niepomiernemu zdziwieniu okazało się że na aucie mam te: http://www.design911.co.uk/fu/prod136/Brake-Disc-Rotor-Front-Porsche-944-Turbo/

smiley

Co tu było grzebane? jakie elementy muszę wymienić (piasta?) żebym mógł założyć takie tarcze jakie powinny być?


było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Autor RE: 944 S2 Wroc
simprez
Użytkownik



Postów: 5311
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 15-03-2013 09:51
Masz sytuację analogiczną do tej, o której pisałem tutaj:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5791
Tarcze z 944turbo z wąskim zawiasem (85-86).

Żeby wrócić do pełnego oryginału musiałbyś na pewno wziąć oryginale piasty z turbo/s2 z szerokim zawiasem. Prawdopodobnie wahacze i drążki kierownicze też smiley

Ale z drugiej strony...
Możesz spróbować w miejsce tarcz, które teraz masz na aucie nałożyć tarcze, które kupiłeś (nasunąć na szpilki od zewnętrznej strony piasty). O ile jest w piaście otwór do przykręcenia takiej tarczy.
Minus taki, że trzebaby wsadzić w piastę dłuższe szpilki.
Jeśli masz też wahacze z wąskiego zawieszenia to możesz je wymienić na stalowe smiley

No i na koniec. Leżą u mnie nowe przednie Zimmermany do 944turbo z wąskim zawiasem. Bo u mnie jest pokombinowane na odwrót smiley
Mógłbym się zamienić jakby co


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
[K] partsy 944S,S2,T,968

Edytowane przez simprez dnia 15-03-2013 09:52
2716024
Autor RE: 944 S2 Wroc
nemo
Użytkownik

Postów: 2124
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 15-03-2013 09:53
potwierdzilem , mam piasty szerokie i chetnie zamienie na waskie PW masz na skrzynce


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: 944 S2 Wroc
seler2
Użytkownik

Postów: 1256
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 15-03-2013 10:01
Widzę w katalogu że chyba inne wahacze idą do tego wąskiego zawiasu, więc musiałbym wymienić i piastę i wahacz i drążki pewnie... ale ktoś to popi...lił...
Pytanie czy nawet jakbym zamienił na szeroki czy koła by mi nie zaczęły wystawać?


było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Autor RE: 944 S2 Wroc
nemo
Użytkownik

Postów: 2124
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 15-03-2013 10:05
z tego co pamietam w twoim aucie sa dystanse ktorych nie powinno byc niwelujace roznice miedzy starym a nowym zawieszeniem

przy wroceniu do orginalu i kol z prawidlowym ET wszystko bedzie pasowac


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare

Edytowane przez nemo dnia 15-03-2013 10:05
4938237 www.agito.pl
Autor RE: 944 S2 Wroc
seler2
Użytkownik

Postów: 1256
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 15-03-2013 13:42
w międzyczasie przyszło parę gratów z malowania proszkowego:




było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Autor RE: 944 S2 Wroc
piterson
Użytkownik



Postów: 3397
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 15-03-2013 16:39
Kurcze, to tam było sporo pokombinowane...
Ciekawe dlaczego ktoś zakładał stare zawieszenie do S2 skoro akurat o wiele łatwiej dorwać późniejsze...
BTW pomierz jeszcze wielkość tłoczków w przednich zaciskach - zobaczymy czy zaciski z 944 turbo 86 czy z późniejszych roczników.


Pomalowane proszkowo fanty baaardzo cieszą. Lubię takie zastawienia: przed/po


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
958 4.2D '14
ex:
944 S2 '89
Autor RE: 944 S2 Wroc
seler2
Użytkownik

Postów: 1256
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 15-03-2013 22:37
Tłoczki na przodzie to 40/36


było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Autor RE: 944 S2 Wroc
seler2
Użytkownik

Postów: 1256
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 29-03-2013 08:33
Nakładki progowe zdjęte (wylądowały na giełdzie jakby ktoś się interesował nimi).
Prawy próg wygląda tak:



Widać ewidentne uszkodzenie, które powinno było być naprawione czternaście lat temu, zamiast tego pierwszy w Polsce właściciel nalepił progi z laminatu... efekt - korozja.

Lewy próg:



Też ogniska korozji io też do wymiany, nowe progi już jadą.

Zastanawia mnie że i prawy i lewy próg są na całej długości wklęsłe, o co chodzi?



niestety korozja przeniosła się na prawą tylną ćwiartkę i też trzeba będzie robić:




było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Strona 4 z 39 < 1 2 3 4 5 6 7 > >>