924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Forum powitalne
Strona 2 z 4 < 1 2 3 4 >
Autor RE: Nowy właściciel 924
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 23-01-2009 01:23
Marko - zadzwon do Paha. Przy dobrych wiatrach moze uda Ci sie skombinowac calkiem przyzwoita tapicerke do auta...
z tego co widac, z blacharka tez bedziesz mial mnooostwooo roboty... nawet na tych zdjeciach widac, ze praktycznie zaden element nie jest rowno spasowany smiley

auto ciekawe, w czolowce najgorzej utrzymanych 924, jakie widzialem - stan sie wiec przykladem, ze przy odpowiedniej motywacji nawet z takiego brzydkiego kaczatka wyjda ludzie smiley

kiedys mielismy jednego goscia na forum, entuzjaste jongtajmerow (siedzial na forum jongtajmerowym i mial jakies tam inne stare auta), i wlasnie tez kupil 924 jakos niedrogo. drozej od Twojego i w jakies 2 razy lepszym stanie...
po bodajze 4 miesiacach sie poddal... sprzedal auto...
mial nick Mojojojo chyba...

mam nadzieje, ze Twoja pasja do porsche bedzie nieco silniejsza i trzymam kciuki, zeby sie udalo!!
i wierz mi - bedziesz mial niejedna zajebiscie mocna chwile zwatpienia... bo niestety nie wroze Wam spokojnej przyszlosci przez najblizsze pare lat.... smiley

aha - no i witam na forum smiley smiley

ps> nawet wycieraczki zolte? czy gosc, ktory sprzedawal auto, mial zolta kurtke, zolte buty zolty kolor skory? bo jakis chyba ortodoks... smiley

ps2> na plus wychodzi, ze porzadny silnik do 924 kosztuje w granicach 1,5 k zl... z reszty i tak ciezko by cos odzyskac sensownego smiley
no i ciekawe jak naprawde ten silnik sie trzyma smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 23-01-2009 01:28
Autor RE: Nowy właściciel 924
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 23-01-2009 03:35
Marko84s nie przejmuj się postami takimi jak Igora (3-4 fotki kiepskiej jakości i już widać że "zaden element nie jest rowno spasowany").

"bedziesz mial niejedna zajebiscie mocna chwile zwatpienia... bo niestety nie wroze Wam spokojnej przyszlosci przez najblizsze pare lat...." ?! A to dlaczego? Bo kolor się nie podoba? Bo wnętrze pomalowane? No bez przesady..kolor nadwozia/tapicerki nie ma żadnego wpływu na stan techniczny pojazdu. A że pasek piszczy czy coś z tyłu stuka, to nie znaczy, że auto trzeba odrazu szykować do kapitalki i najlepiej przy okazji zedrzeć kolor i pomalować zgodnie z numerami..Litości.

Chłopak kupił auto, pojawił się na forum, a tu już jęki, że to jedno z najgorzej utrzymanych 924? Jak po takiej wiązance ma się ktoś nie zniechęcić? :/

Marko84s powiem Ci. że jak ja kupiłem swoje i miałbym porównać z Twoim. to Twoje jest ideał:D A przynajmniej jest kompletne i jest pomalowane (moje było niekompletne i bez większości lakieru). Więc nie jest źle.

ps.
Jeśli będą większe problemy, to się nie czaj tylko przełóż co się da (silnik!!!) z tej E30 do 924:D To wtedy będzie wymiatało. :)
Autor RE: Nowy właściciel 924
Marko84s
Użytkownik



Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09
Dodane dnia 23-01-2009 08:31
Auto jest po wizycie w warsztacie i powiem szczerze że naprawdę się zdziwiłem że jest wstępnie tak mało pracy przy mechanice z większych rzeczy to tylko ta pompa paliwa, zbiornik paliwa, i dyfer mocno cieknie podobno są wyczuwalne luzy na satelitach więc albo regeneracja albo wymiana na używkę.
Wstępnie stwierdzili że będzie trzeba niedługo wahacze z przodu wymienić, a reszta zawiechy jest ok. Silnik leciutko poci się z pod uszczelki miski olejowej, a poza tym suchutki.
Blacha w zasadzie nie wygląda na źle spasowaną może na zdjęciach tak jakoś dziwnie wygląda no i jest kilka miejsc gdzie trzeba dokonać miejscowej naprawy podłoga bardzo ładna nie zgnita.
No i zapomniałem dodać że ma boczne kierunkowskazy od Poloneza trzeba coś z tym zrobić.

Elektryka sprawna nic się nie pali nie dymi trzeba tylko zajrzeć do elektrycznych lusterek.
Więc w zasadzie nie jest tego bardzo dużo.
Na chwilę obecną potrzebuję pompy paliwa czy ktoś się orientuję ile kosztuje nowa? Np jakiś zamiennik, może pasuje z jakiegoś innego auta?




Edytowane przez Marko84s dnia 23-01-2009 08:32
Autor RE: Nowy właściciel 924
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 23-01-2009 08:36
Zgadzam się smiley nie ma co się aż tak przejmować... chyba że ten kolor aż tak drażni. Mojego kupiłem w gorszym stanie mechanicznym i po długiej dłubaninie wszystko działa elegancko.

Z takich paru rzeczy które mogę doradzić na problemy z Twoim autkiem:
Podłączyć pompę paliwa do akumulatora bezpośrednio - jak zadziała to znaczy, że coś z elektryką padło, jak nie to pompa do wymiany ~ok 200zł ?

Zbiornik paliwa jest aluminiowy także dziury mu raczej nie grożą - jeśli cieknie to najpewniej przy wylocie do pompy paliwa (uszczelka - koszt ok 8zł) - albo koło pompy jeśli węzyk sparciał.

Co do stuków z tyłu po prawej - proponuję sprawdzić bęben hamulca - czy nic się w środku nie posypało i czy jest dobrze ciasno dokręcony. U mnie takie dudnienie itp pojawiło się jak poluzowała się ta duża nakrętka trzymająca bęben hamulcowy - przez co wieloklin zużywa się w tempie expresowym smiley masakra

Co do piszczącego paska klinowego to wymienia się go łatwo i dość szybko - dobry dostęp. Wystarczy odkręcić pompę wody i poluzować alternator od spodu.

Na razie tyle smiley jak gdzieś coś namieszałem to proszę mnie poprawić.
No i oczywiście witamy na forum smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Nowy właściciel 924
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 23-01-2009 09:18
Na początek - też jestem zdania, że nie ma co załamywać rąk. Nie widzieliśmy tego samochodu, więc tak na prawdę, nikt z nas nie wie co tam siedzi. Zawsze mnie zastanawiała wnikliwa analiza stanu samochodu na podstawie 3-4 fotek silnie spakowanych jpg. Wiem, że nawet z najgorszej ruiny da się zrobić piękny samochód, wszystki jest kwestią chęci, pieniędzy i trochę szczęścia (potrzebne do znalezienia ludzi którym będzie się chciało).
Nowa pompa Boscha to jakieś 500-600 zł. Są na allegro zamienniki po ok. 200-250 zł, ale nie próbowałem i nie wiem czy coś warte. Używkę kupisz za 100-150 zł.
Zbiornik w 924 2.0l nie jest aluminiowy (niestety) i często gnije w miejscu gdzie jest podwieszony na takich 2 szelkach stalowych.
Przyczyny stuków nie podejmuję się ocenić, bo może być ich wiele i czasem dość błache (choćby ta nakrętka o której wspomina Misiek25).
Silniki często pocą się na styku bloku i miski. Przy większej robocie wymienisz sobie uszczelki (składają się z 4 części) i po sprawie.

Generalnie: witaj na forum - dasz radę!! smiley

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Nowy właściciel 924
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 23-01-2009 09:29
nie no post Igora jest conajmniej nie na miejscu - "swietne" przywitanie i podtrzymanie na duchu - oby takich jak najmniej w tym dziale.

Pilatus: az tak droga ta pompa?ja kupilem do 2.5l motoru oryg.boschowska za 400zl (stymze to na promocji...),do 2.0 zakladam ze jest ok.2x tansza.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: Nowy właściciel 924
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 23-01-2009 09:59
sorry za manierę postu, ale koledze Marko juz powtarzałem na forum porsche (na którym już jest jakiś czas), że to auto raczej jest kiepskim pomysłem, do tego mówiłem.
kolega kolegi z pracy rowniez byl tym autem zainteresowany i rowniez mu odradzilem.
wedlug mnie nie warto brac jako pierwsze porsche auta tak rzezbionego.

ale faktycznie - moze zbyt mocno sie wyrazilem...

Marko - gdzie urzedujesz w tej Wawce, moznaby sie spotkac jakos smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: Nowy właściciel 924
redon16
Użytkownik



Postów: 316
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 28.05.08
Dodane dnia 23-01-2009 10:28
Marko, Witaj w "klubie"
Ja także miałem problemy z pompą paliwa i mogę Ci poradzić, żebyś na początek zrzucił winę na przekaźnik pompy paliwa (z tego co nauczyłem to standardowa usterka w 924). Zastosuj patent z kabelkami z pominięciem przekaźnika i powinna zadziałać.
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1690&rowstart=0
Jeśli to nie pomoże to faktycznie zakręć się za nową pompą.


924 80' Black Pearl
1358741
Autor RE: Nowy właściciel 924
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 23-01-2009 10:30
przemek84 napisał/a:
nie no post Igora jest conajmniej nie na miejscu - "swietne" przywitanie i podtrzymanie na duchu - oby takich jak najmniej w tym dziale.

Pilatus: az tak droga ta pompa?ja kupilem do 2.5l motoru oryg.boschowska za 400zl (stymze to na promocji...),do 2.0 zakladam ze jest ok.2x tansza.


Pompa do 2.5l i większych jest pompą niskociśnieniową. Generalnie nowsze rozwiązania, z elektronicznym wtryskiem, nie wymagają wysokich ciśnień (znaczy ich wtryskiwacze nie wymagają). Zgaduję, że nie potrzeba tam więcej niż 2,5-3 bary (poprawcie mnie jeśli się mylę).
K-Jetronic wymaga ciśnienia w okolicach 5 barów by działał (924 turbo nawet bliżej 6). Pompa musi być wydajna, a do tego wysokociśnieniowa - po prostu musi być "the best" smiley. Taka jest właśnie Boschowska pompa do K-Jetronica - stąd jej cena. Takie pompy stosują ludzie również we współczesnych "mocno dłubanych" samochodach Turbo, gdzie celuje się w moce np. 400-500 KM - to o czymś świadczy smiley. I pomyśleć, że my takie zabawki mamy fabryczniena pokładzie... szkoda, że nie dołączyli też tych KM smiley.

Igor -> szanuję ludzi którzy mają własne zdanie, ale potrafią też słuchać i wyciągać wnioski. Jest OK smiley

pzdr
jacek(pilatus)

Edytowane przez pilatus dnia 23-01-2009 10:32
Autor RE: Nowy właściciel 924
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 23-01-2009 11:12
igor napisał/a:
wedlug mnie nie warto brac jako pierwsze porsche auta tak rzezbionego.


A moim zdaniem nie ma to absolutnie żadnego znaczenia - wszystko zależy od podejścia kupującego. Jak już mówiłem..swoje odkupiłem od typa jak stało w warsztacie rozebrane w drobny mak. Do tego nie było szyby przedniej, foteli.. i było częściowo pozbawione lakieru. Przedtem stało w rowie zarośnięte pokrzywami chyba 6-8lat. Dlaczego stało? Ktoś je poprostu zakatował tak, że nie nadawało się już do jazdy. 924 nie znałem wogóle..żadnego pojęcia o tym aucie. (jedyne info - Porsche z silnikiem Audi) Ale kupiłem (oczywiście cena jak za dwa jeżdżące). Z różnymi przygodami, długimi postojami..miałem je 8lat. Gdybym nie rozbił, to pewnie do tej pory bym nim jeździł. I do 924 na 100% kiedyś wrócę. Więc ja nie odradzam a wręcz przeciwnie.. zachęcam do zakupu takich i podobnych wynalazków. A czy nowy właściciel będzie chciał zrobić z tego oryginał czy też pójdzie w kierunku dalszych kombinacji.. Jego sprawa. Ważne żeby auto jeździło, a nie wrastało w ziemię.
Autor RE: Nowy właściciel 924
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 23-01-2009 11:21
Wnętrze ma spaskudzone ale resztę da się zrobić wg mnie.

Całkiem niedawno kupiłem 924 które też było wizualnie spaskudzone. Jakieś śmieszne chlapacze od malucha, lusterka od malucha, wlot na masce ala carrera gt. A po czasie okazało się, że auto jest bajka. Jak na 924 to nie zużywa oleju prawie... smiley i ogólnie jest w bardzo przyzwoitym stanie technicznym. Włożyłem w niego trochę pracy i jest technicznie bliski ideału.

I na pocieszenie: mam nadwozie z 77, silnik + skrzynia z 81 a w papierach chyba 82 smiley I komu to przeszkadza ? Mi nie smiley




2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Nowy właściciel 924
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 23-01-2009 19:11
Gratuluję odwagi - ja jej tyle bym nie miał. Mam nadzieję, że prosiaczek pięknie Ci się odwdzięczy za każdą chwilę jemu poświęconą.


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: Nowy właściciel 924
Marko84s
Użytkownik



Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09
Dodane dnia 23-01-2009 22:47
Dzięki za rady chłopaki teraz coś powalczę z tą pompą bo i tak cały zbiornik zwalę może uda się załatać przecieki paliwa.
W Warszawie można mnie spotkać głównie w Ursusie wogóle to można by było jakiegoś spota 924 z Wawy zrobić tylko nie w ten weekend bo mi nie starczy czasu.
Dziś jeździłem cały dzień autkiem i wyszło jeszcze kilka drobiazgów ale o tym później.


Autor RE: Nowy właściciel 924
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 23-01-2009 23:30
ogolnie to zawsze predzej czy pozniej wychodzi jakis drobiazg lub cos grubszego do roboty. Jakby te auta byly serwisowane zgodnie z normami serwisowymi Porsche typu wymiana wszysktich czujnikow co np. 80tys km (a przykladowo ich zywotnosc to 90-120tys) to te auta mialyby opinie niezawodnych tak jak stare 911....

aha pytales o migacze na blotnikach,wpisz a allegro migacz i do 20zl znajdziesz IDENTYCZNE z Porsche stymze sprzedawane do audi 80/100 smiley. Koszt ok.16zl za 2....


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 23-01-2009 23:30
2457922
Autor RE: Nowy właściciel 924
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 24-01-2009 00:12
pilatus napisał/a:
Pompa do 2.5l i większych jest pompą niskociśnieniową. Generalnie nowsze rozwiązania, z elektronicznym wtryskiem, nie wymagają wysokich ciśnień (znaczy ich wtryskiwacze nie wymagają). Zgaduję, że nie potrzeba tam więcej niż 2,5-3 bary (poprawcie mnie jeśli się mylę).
K-Jetronic wymaga ciśnienia w okolicach 5 barów by działał (924 turbo nawet bliżej 6).


W 2.5 i Turbo 2 bary
W 16V 3.3 bara

Te z allegro ponoć swobodnie wyrabiają w 944 smiley
Autor RE: Nowy właściciel 924
Marko84s
Użytkownik



Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09
Dodane dnia 26-01-2009 01:41
Warsztat rozłożony na działce smiley

[img]http://img213.imageshack.us/img213/9683/zdjcia0080tn6.jpg[/img]


W weekend zrobiłem autkiem 300 km i jestem z niego bardzo zadowolony naprawdę nie spodziewałem się że jest w tak dobrej formie to autko na obwodnicy Radzymina przycisnąłem do 140km/h a silnik się nie rozleciał smiley
Udało mi się przywrócić do życia pompę paliwa (był problem z zasilaniem pompy) naprawiłem kilka irytujących drobiazgów.
Okazało się że tą żółtą farbę da się dość sprawnie zdrapać z tapicerki więc jak będę miał dłuższą chwilę to zrobię z tym porządek.

Mam kila pytań chcę wymienić komplet do rozrządu czy takie jak są na allegro będą pasować? Jak będę chciał zamówić komplet u siebie w sklepie (mam 5% zniżki smiley ) to do jakiego auta mam szukać rozrządu podobno z jakiegoś audi ale jaki model i silnik?
Na allegro znalazłem fajne felgi BBS na które choruję i mam je na każdym aucie mają prawidłowy rozstaw śrub czyli 4X108 i są z Audi 80 czy będą pasować do 924?


Autor RE: Nowy właściciel 924
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 26-01-2009 11:17
Coś dziś sklep nie bardzo działa ale ogólnie możesz tu kupić: http://transaxle.istore.pl/ - pasek + rolka napinająca. Jest to od starego (4 cylindrowego 2 litry) Audi 100 albo VW LT 28.

A w ogóle to bez stresu bo jak się zerwie pasek, nic się nie stanie. Silnik jest bezkolizyjny :]



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Nowy właściciel 924
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 26-01-2009 11:42
ten sklep jutro wraca do życia... ja już czekam z zamówieniem na tarcze...

co ciekawe - w carixie mnie pan z pelna uczciwoscia zapewnial, ze nie istnieje cos takiego jak "nawiercane zimmermany do porsche 944", chcial mi wcisnac normalne za 3 stowki za sztuke...

sory za OT smiley

EDIT: a faktycznie - sklep cos nie dziala smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 26-01-2009 11:43
Autor RE: Nowy właściciel 924
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 26-01-2009 14:52
Pod koniec tygodnia sklep wraca z urlopu.
31356497
Autor RE: Nowy właściciel 924
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 26-01-2009 16:39
Marko: obwodnica radzymina... Gdzie masz ta dzialke jesli mozna wiedziec? smiley


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Strona 2 z 4 < 1 2 3 4 >