Autor |
Witam Państwa i prosze o rade... |
backflip
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.07.09 |
Dodane dnia 07-07-2009 18:00 |
|
|
Witam wszystkich maniaków Na imie mi Maciek i jestem studentem. Przymierzam sie wlasnie do zakupu Porsche 944 i im blizej jestem zakupu tym wieksze mam watpliwosci... Kocham go, jest moim marzeniem od dziecka a jednak... ostatnio przemowil rozsadek. Bowiem wg tego co wyczytalem na kilku forach poswieconych Porsche (w tym Waszym) moje marzenie przedstawia sie jako auto cholernie awaryjne, ktore wiekszosc czasu spedza w warsztatach... Owszem, pragne o niego dbac jak o wlasne dziecko ale jednoczesnie chce, zeby nie sprawialo przykrych niespodzianek i np nie odmowilo mi wspolpracy gdzies na drugim koncu Polski. Zapewne gdyby nie te watpliwosci to juz dawno bym jezdzil wymarzonym prosieciem Wiadomo, od czasu do czasu serwis trzeba odwiedzic, ale bez przesady Prosze, wyprowadzcie mnie z bledu albo pograzcie do konca Poszukuje 944 2.5 n/a, w jak najlepszym stanie do ok 17 tys zl. Da sie kupic cos porzadnego za te pieniadze, zeby jezdzic bez problemow (ok 50 km dziennie)? Na co trzeba uwazac przy zakupie? Moze ktos poleci jakas oferte? Dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-07-2009 18:05 |
|
|
nie ma obawy. za takie pieniądze spokojnie kupisz bezawaryjne i nieawaryjne porsche, które będzie dla Ciebie niezawodną zabawką i nie będzie się psuło.
ale po prostu musisz znaleźć dobry model. to będzie 4/5 sukcesu
pozdrawiam i powodzenia życzę!
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 07-07-2009 18:06 |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
backflip
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.07.09 |
Dodane dnia 07-07-2009 18:32 |
|
|
Ogolnie to przepraszam za forme poprzedniego posta, bo nasuwa na mysl jakas werteryczna, nieszczesliwa milosc, a nie to mialem na mysli Igor, widze, ze mieszkasz badz studiujesz w Lublinie? Slyszalem o firmie Komancza z PCP i z tego co mi wiadomo jest tam sprowadzona zlota 944 (88 r) za 16 tys. Widzialem zdjecia i trzeba przyznac, ze wyglada ciekawie. Wiadomo Ci cos o niej? Mi do Lublina troche daleko ale pisalem z facetem ktory widzial ja na zywo. Mowil, ze silnik w bdb stanie, 160 tys przebiegu, aczkolwiek do wymiany koncowka wydechu (dziurawa i zardzewiala), zardzewiale tarcze, troche roboty we wnetrzu, ociupinke rdzy na drzwiach i cos nie tak z przednim zderzakiem. No i pewnie dojdzie rozrzad i filtry. Dlatego tez nie wyglada mi to na dobra oferte... Czy moze sie myle? |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
aspen15
Użytkownik
Postów: 172
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 22.06.09 |
Dodane dnia 07-07-2009 18:48 |
|
|
widziałem na giełdzie w słomczynie 944 za 24tyś igła i w kąplecie 2gi na lawecie
pozdro
http://www.facebook.com/witold.alpina |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
backflip
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.07.09 |
Dodane dnia 07-07-2009 18:57 |
|
|
aspen15 napisał/a:
widziałem na giełdzie w słomczynie 944 za 24tyś igła i w kąplecie 2gi na lawecie
pozdro
Moze chodzi Ci o tego: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9132548 ? |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 07-07-2009 19:11 |
|
|
15K przebiegu rocznie 944 hmmm jesli zrobisz takie rzeczy(a ktore nie byly wczesniej robione) jak uszczelka i uszczelnienia pod chlodnica oleju,wymiana pompy wody,rozrzad ,wszystkie filtry i oleje i ew.uklad hamulcowy to co najwyzej bedziesz narzekac na jakies tam mikro usterki jak przepalona zaroweczka tu i uwdzie,zacinajacy sie jakis guziczek/dzwignia/klamka,cos tam przecieka etc itp. Ogolnie szkoda by mi bylo jezdzic prosiakiem dzien w dzien jako zwyklym dupowozem bo by mi sie strasznie przejadl i nie byloby juz tego "czegos" w nim ktore zawsze jest kiedy wsiadam i smigam po ulicy.
PS: witam na forum.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-07-2009 19:51 |
|
|
Wóz za 17 tysięcy powinien mieć relatywnie niedawno zrobione te rzeczy, które wymienił przemek84 powyżej + sprzęgło, sworznie w wahaczach (jeśli są aluminiowe, czyli w II serii po 85r.), regenerację alternatora/rozrusznika, sprawną klimę i elektryczne zabawki (lusterka, szyby, ew. targa).
Ogólnie kwota 17 tys. to duży budżet na tego typu auto, i w dzisiejszych realiach warto się ostro targować, jeśli wóz nie spełnia tych warunków.
Egzemplarze warte uwagi dla beginnera i do niewielkich poprawek zaczynają się od 11-12 tys. A jeśli jesteś wytrwały i cierpliwy to z pewnością trafisz na udany egzemplarz w niższej cenie (vide 944 długiego, które było ostatnio na tapecie).
To auto za 24/25 tys to może być jakaś wydumka, do której trzeba podchodzić z dużą rezerwą. Patrząc na opis (turbo! 200KM! 'tunning'...) i zestawiając go z ceną powiem tylko, że tą 2 na początku zamieniłbym na 0
podstawa: oglądać w realu tyle aut ile się tylko da! Żadne internetowe opinie nie zastąpią Ci wrażeń z naocznego oglądania
pozdrawiam
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 07-07-2009 20:06 |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
marecki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: piaseczno
Data rejestracji: 16.10.07 |
Dodane dnia 07-07-2009 20:24 |
|
|
backflip jeśli myślisz o 944 i masz do dyspozycji 17k to masz realne szanse na naprawdę bezawaryjne prosię - ja bym sugerował 944 II serii - za takie pieniądze wyszukasz rodzynka - tylko cierpiliwość cię leczy - chociaż wiem z doświadczenia że jak zobaczysz "tego swojego porszaka" to będzie to impuls i tyle...
|
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-07-2009 20:59 |
|
|
Backflip - zagadaj do Ciacha - on może pomóc.
Komanczowego auta nie widziałem, ale jeśli faktycznie tyle do zrobienia, to ja osobiście bym się zastanawiał...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 07-07-2009 20:59 |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
SIMO
Użytkownik
Postów: 150
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 07.06.09 |
Dodane dnia 07-07-2009 21:57 |
|
|
Co do 'KOMANCZA' czyli p. Guldynowicza:
- jest prezesem PCP
- prowadzi już całkiem sporą firmę specjalizującą się Porsche
Ja swoje 928 kupiłem właśnie od niego i mogę generalnie powiedzieć, że żadnej 'ściemy' nie było. Co mi powiedział, to prawda, czego nie powiedział, to nie dopatrzyłem. Było to trzy lata temu, z tego co czytam na forum PCP, to jego firma zrobiła duży postęp. Ja bym wychodził z założenia, że jak kupuję od tego typu firmy, to auto ma być 'zrobione': paski, płyny, hamulce, etc. jak po przeglądzie. Reszta (blacha, tapicerka, czy co tam człowiekowi się nie podoba) do negocjacji cenowej i zrobienia przez sprzedającego - jeśli samemu nie jest się funkcjonującym blacharzo-lakierniko-mechaniko-tapicerem. W szczególności zrobienie blachy na min 3 lata jest kluczowe. W końcu kupujemy Porsche żeby cieszyć się z jazdy, a nie ze stałych odwiedzin w warsztatach. Jak masz wyłożyć 15-20k, to warto umówić się, pojechać do Lublina, spokojnie obejrzeć i pogadać. I to by było na tyle, życzę szczęścia (tak na dodatek)
928S4'87 manual |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-07-2009 22:04 |
|
|
1. Komancz już nie jest prezesem pcp
2. jak kazdy posiada auta lepsze lub gorsze... nie zawsze musi to byc auto, w ktorym wszystko juz jest zrobione na tip top. znam co najmniej kilku jego klientow i zdarzali sie zarowno tacy, ktorzy wychwalali auta od Komancza, jak i tacy, co narzekali...
Komancz jest czlowiekiem, ktory ma juz solidna marke jako sprzedawca ciekawych autek... ale pamietaj, ze zawsze jest to sprzedawca...
zreszta - z tego co pamietam, jest on zarejestrowany na tym forum
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
SIMO
Użytkownik
Postów: 150
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 07.06.09 |
Dodane dnia 07-07-2009 22:11 |
|
|
Oczywiście, całkowita zgoda (nie wiedziałem, że już nie prezesuje).
928S4'87 manual |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 07-07-2009 22:11 |
|
|
witaj te auto w zestawie + drugi na lawecie widziałem w niedzielę na giełdzie kolo siebie czyli na żeraniu ,żadne turbo ,i jak za taka kasę to porażka ,ale cóż cenić się można
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść
Edytowane przez porsz dnia 07-07-2009 22:14 |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-07-2009 23:30 |
|
|
A ja powiem tak - jeśli to ma być auto na codzień, na deszcz, śnieg i lód (znaczy sól) to zapomnij. 20-letnie Porsche to nie jest auto na codzień (wiem ze duża część z Was się z tym nie zgodzi). Po pierwsze duże koszty eksploatacji, po drugie korozja i ogólne zużycie.
Jeśli kupisz ładny egzemplarz to po prostu żal go będzie skazywać go na rolę wołu roboczego, jeśli zaś kupisz trupa na dobicie to awarie mogą stać się Twoją zmorą.
Kup Prosiaka na weekendy (i ewentualnie od czasu do czasu na poprawę humoru w zwykłe dni), a jako dupowóz coś małego, taniego i ekonomicznego.
PS Ale życie jest życiem i właśnie jestem na etapie zamiany swojego absolutnie bezawaryjnego i ekonomiczngo dupowozu (poj 1500 - doprowadzająca mnie do szału) na jakiegoś 6-cyl
Edytowane przez piterson dnia 07-07-2009 23:31 |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
mg83
Użytkownik
Postów: 280
Miejscowość: Nowa Sól/Rumia
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 07-07-2009 23:53 |
|
|
piterson napisał/a:
PS Ale życie jest życiem i właśnie jestem na etapie zamiany swojego absolutnie bezawaryjnego i ekonomiczngo dupowozu (poj 1500 - doprowadzająca mnie do szału) na jakiegoś 6-cyl
proponuje e30 2,5l przymierzales sie do 1,8 to mysle ze 2,5 bedzie w sam raz dla ciebie
chwilowy brak prosia.... |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
backflip
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.07.09 |
Dodane dnia 08-07-2009 00:22 |
|
|
Macie racje, trzeba sie przejechac do Lublina i zobaczyc na wlasne oczy, bo jak mi powiedzial ten pan co je ogladal: "jesli chodzi o Porsche to bardziej zaufanego sprzedawcy w PL nie znajdziesz". I przede wszystkim musze byc cierpliwy, mimo, ze to ciezkie jesli chodzi o takie auto. Co do jednego z poprzednich postow to w zimie nawet nie mam zamiaru nim jezdzic- faktycznie szkoda prosiaka... Na zime bedzie Tico A jest ktos taki na tym forum kto uzywa 924/44 jako normalnego dupowozu? Wiadomo, wysokie koszty ale chyba warto... |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 08-07-2009 00:30 |
|
|
backflip napisał/a:
Macie racje, trzeba sie przejechac do Lublina i zobaczyc na wlasne oczy, bo jak mi powiedzial ten pan co je ogladal: "jesli chodzi o Porsche to bardziej zaufanego sprzedawcy w PL nie znajdziesz".
a ilu znasz w PL sprzedawcow Porsche?
moja rada (zreszta - wierz mi ze cenna) - skontaktuj się z Ciachem!!!!! masz namiary na niego w kontaktach.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7464
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-07-2009 00:43 |
|
|
Witaj!
Ja używam swojego auta jako dupowozu, tzn. chciałbym używać...
Na początku jak kupiłem auto to po zachwycie, jeździłem okazjonalnie.
Nawet do domu czasem wracałem z kimś innym, a auto zostawało w Wawie,
fakt - akurat tak mogłem i nie musiałem wydawać na paliwo, ale po
mieście karta miejska Trudno używać prosiaka codziennie bez stałych
dochodów.
Co do awaryjności. Nikt Ci nie zagwarantuje że coś nie padnie... tyle lat robi
swoje. Coś może odmówić współpracy i tyle, ale jak masz 50km jeździć od "bazy"
to chyba nie będzie dużym problemem. Skąd jesteś? Jak masz teraz trochę
czasu wolnego, to pojeździj po rożnych 944 gdzie masz najbliżej i pooglądaj -
to będzie najlepsza inwestycja. Będziesz miał świetne porównanie, w moim
przypadku było właśnie tak, tylko ja miałem znawcę tematu ze sobą
Generalnie - kupuj, ale bądź przygotowany (psychicznie i finansowo), że
prosiak będzie wymagał opieki
A czemu nie 924?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 08-07-2009 00:44 |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
backflip
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.07.09 |
Dodane dnia 09-07-2009 23:33 |
|
|
Qbak napisał/a:
A czemu nie 924?
Poniewaz kocham szczera miloscia akurat 944 Oczywiscie z calym szacunkiem dla 924, bo to rowniez piekne auto... Ale coz, milosc nie wybiera |
|
Autor |
RE: Witam Państwa i prosze o rade... |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 10-07-2009 19:49 |
|
|
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|