Autor |
Siemka |
Kosmos
Użytkownik
Postów: 19
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.01.10 |
Dodane dnia 21-01-2010 22:29 |
|
|
Siemka zatanawiam sie nad zakupem 924... Ma to byc moj pierwszy samochód i sam niejestem pewien czy to dobry pomysł. Serce mowi tak... Rozum wrecz odwrotnie... Niechce traktowac tego auta jak dupowozu , chcialbym poprostu spelnic swoje marzenia. Miec porsche Zastanawiam sie czy lepiej kupic autko do renowacji (jak tak to jaki bylby koszt przywrocenia go do zycia) czy juz po remoncie... ile kosztuje auto do codziennej jazdy czy zmiescilbym sie w plus minus 13 tys(pewnie plus) ?? Wiadomo że jest to auto starsze , lecz ja jestem juz zdecydowany... Serce dokonało wyboru! Pytanie tylko czy za te 13 tys kupie autko ktore troche pojezdzi?? albo takie ktore da sie w tych 13 tys zrobic by jezdzilo??
Mialem taki sen...
Słodki sen...
Porsche
P.s Zapomnialem spytac o najwazniejsze mam córeczke 3 latka , wiec jak wygląda sprawa z fotelikiem??
z góry dzieki za odp
Edytowane przez Kosmos dnia 21-01-2010 22:39 |
|
Autor |
RE: Siemka |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 21-01-2010 23:16 |
|
|
Witaj!
13 tys. to całkiem spory budżet, z którym możesz znaleźć naprawdę warte uwagi 924
Jeśli masz blisko do 'stolycy' to uderz np do mr-nemo, może jego pupil będzie czymś w sam raz dla Ciebie
Kwestia wyboru: auto gotowe do jazdy, przyzwoicie utrzymane, kompletne vs buda na 4 kołach do reanimacji - sprawa jest prosta!
Jeśli nie masz zaplecza, nie masz doświadczenia, nie posiadasz spokoju ducha Konfucjusza, nie jesteś pociotkiem Rockefellera czy choćby Kulczyka (tzn nie masz otwartej linii kredytowej na nieokreślony bliżej okres czasu, z przeznaczeniem na utopienie jej w piz...u ) to niech Cię ręka boska broni! Wdepniesz i będziesz musiał z tym żyć
Jak my wszyscy... (bo na fajnie utrzymane autko i tak trzeba łożyć jak na kolejne dziecko )
Co do fotelika - trudna sprawa - wiele razy poruszana, Ci którzy byli tym żywotnie zainteresowani do jakichś własnych rozwiązań prędzej czy później dochodzili.
Ale większość 'odpowiedzialnych głów rodzina' raczej rzucała w końcu rękawice.
Powodzenia
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Siemka |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 21-01-2010 23:25 |
|
|
hmm.. serce a rozum... tą decyzję musisz podjąć sam...
ja w tym temacie do dodania mam tylko jedno - spełniać marzenia to dopiero uczucie!!
.....
z kolei przeradzać marzenia w pasję - tego się wytłumaczyć nie da
co do przeznaczenia auta, też musisz zadecydować. czy wolisz nim jeździć, czy czekać aż wróci z warsztatu...
stać Cię na dobre auto gotowe do jazdy. z takim tylko eksploatacyjne rzeczy wymienisz, a dalej już spokojnie jeździsz. inaczej jak kupisz skarbonkę...
w obydwu przypadkach są plusy i minusy...
plus odnośnie dobrego auta: częściej nim jeździsz, niż reperujesz
minus odnośnie dobrego auta: ciężko znaleźć. również polecam szczerze auto Mr Nemo (nieraz je widziałem). jak nie przypadnie do gustu, niestety musisz szukać w DE, bo w Polsce aktualnie ciężko o naprawdę fajny egzemplarz...
plus odnośnie auta do remontu: sam je robisz, sam decydujesz co i jak ma być, masz tą satysfakcję, jak z programu new car reborn. poza tym po ukończeniu prac masz praktycznie nowe auto, bo jak robić, to robić porządnie
minus odnośnie auta do remontu: dwa główne - koszty i czas - możesz nawet nie zauważyć, kiedy to dalece przekroczysz swój budżet.
jako że to pierwsze marzenie, sugerowałbym pierwsze rozwiązanie. zostaw sobie rezerwę 2k zł i szukaj w PL, szukaj w DE. dzwoń do ludzi, umawiaj się, jeździj. na początku pojeździj w Polsce, poproś kogoś z Klubowiczy o pomoc (zawsze podpowiemy na co zwracać uwagę, zawsze możemy pojechać obejrzeć z Tobą), a jak już będziesz wiedzieć na co patrzeć, pojedź sobie do DE i pooglądaj tam auta... troszkę cierpliwości i na pewno się uda. a cierpliwość musi być, bo inaczej marzenia byłyby zbyt łatwo dostępne, a przez to straciły troszkę swój urok
na koniec szczerze Ci życzę powodzenia!
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 21-01-2010 23:28 |
|
Autor |
RE: Siemka |
Kosmos
Użytkownik
Postów: 19
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.01.10 |
Dodane dnia 22-01-2010 08:57 |
|
|
Wiadomo ze chcialbym autko do jezdzenia. Tylko niebylem pewny czy za te 13 tys znajde auto w dobrym stanie... Za duzo zrobic niepotrafie wiec chyba jednak zdecyduje sie na autko w lepszym stanie...
A ile kosztowaloby obszycie skorka tapicerki??
A z tym fotelikiem to raz w tyg sobie jakos poradze |
|
Autor |
RE: Siemka |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 22-01-2010 09:46 |
|
|
No przy takim budżecie to w pl jest tylko auto mr-nemo najciekawsze, ale już nawet w Niemczech za te 2000-3000 euro to można ładny egzemplarz zwykłej 924 kupić. Nie obszywaj jeszcze tapicerki w aucie bo może kupisz z ładną oryginalną a koszty obszycia całości wraz z deską to koło 3tys zł. sam śledzę niemieckie mobile.de więc widziałem kilka fajnych aut w tej cenie. |
|
Autor |
RE: Siemka |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 22-01-2010 10:02 |
|
|
o fotelik sie nie martw, jest tu na forum watek o przewozeniu dzieci w 924, jak mam 2 dzieciakow (6,5 i 5 lat), mieli poltora roku mniej jak zaczeli jezdzic ze mna w 924, wazniejsze zeby byly pay z tylu i najlepiej zmienic je na 3 punktowe bo w standardzie sa tylko biodrowe,
ja zrobilem testy i powtorze wg. MNIE nie trzeba wozic dziecka z tylu w foteliku, 924 jest autem nie 4 osobowym tylko 2+2 a co za tym idzie na tylnej kanapie mieszcza sie tylko dzieci i bez fotelikow siedza bezpiczniej niz w fotelikach (głowy są schowane a fotel jest tak mały i caisny ze raczej z niego nie wyleca ..), fakt ze jak trafisz na sluzbiste ktory literalnie podejdzie do przepisow to moze byc klopot czyt. mandat i tyle. |
|
Autor |
RE: Siemka |
Kosmos
Użytkownik
Postów: 19
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.01.10 |
Dodane dnia 22-01-2010 17:59 |
|
|
a ILE KOSZTUJE PRZEJERESTROWANIE AUTA ZAKUPIONEGO W NIEMCZECH NA POLSKIE BLACHY , AKCYZA ITD... I ILE TRZEBA ZOSTAWIC HAJCU NA PIERWSZY OGIEN , ZNACZY SIE WYMIANE PASKA ROZRZĄDU (I JAKIE TO BEDA WYMIANY??) JAKBY KTOS MOGL MI ZROBIC ZESTAWIENIE KOSZTOW JAKIE PONIOSE KUPUJAC AUTKO ZA 2 TYS EURO?
tO ZNACZY ILE ZAPLACE ZA SPROWADZENIE GO DO POLSKI ZAJERESTROWANIA WYMIAN POTRZEBNYCH RZECZY UBEZPIECZENIE ITD.. CHODZI MI O CALOSC KOSZTWO JAKIE PONIOSE ZANIM AUTKO BEDZIE SMIGAC AZ MIŁO ( OCZYWISCIE PLUS MINUS) Z GORY DZIEKI...
P.S WIEM ZE DUZO TYCH PYTAN , ALE CCHIALBYM WIEDZIEC JAK NAJWIECEJ PRZED ZAKUPEM PROSIACZKA...
Edytowane przez Kosmos dnia 22-01-2010 18:04 |
|
Autor |
RE: Siemka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-01-2010 18:56 |
|
|
Witam!
Życzę Ci żebyś jak najszybciej mógł cieszyć się swoim 924 pod domem
Co do sprowadzania, to chyba musisz tylko zapłacić akcyzę. Może ktoś kto często
coś sprowadza da Ci jakieś najświeższe info. Akcyza od aut poniżej 2.0 litra (jak 924)
jest niższa Wymiana rozrządu i płynów to kwota max 200zł, ale nie łudziłbym się
że to będzie jedyna rzecz do zrobienia, choć kto to wie W takim aucie będzie
sporo rzeczy do zrobienia. Hamulce, zawieszenie, jakieś pierdoły jak uszczelka
tylnej klaposzyby przez którą pompowane są spaliny jak jest stara... Pamiętaj,
że to auto w którym wszystkie rzeczy akurat się bądą po około 30 latach służby
psuły. Oczywiście na drugim końcu jest przyjemność z jazdy, a ta jest wspaniała
PS: CAPS OFF, bo tak się nie da czytać...
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Siemka |
Apa13
Użytkownik
Postów: 397
Miejscowość: Warszawa/Ciechanów
Data rejestracji: 20.01.08 |
Dodane dnia 22-01-2010 21:06 |
|
|
Proponuje Ci zakup 924 od kogoś z forum. Będziesz wiedzial co kupujesz, a allegro czy sprowadzanie to w większości przypadków kot w worku ( no chyba ze masz przy sobie fachowców z wiedzą).
Artur 944 '83 |
|
Autor |
RE: Siemka |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 23-01-2010 18:03 |
|
|
A propos sprowadzania z Niemiec, dobrze wypunktowane jest to tutaj:
http://www.v10.pl/prawo/Sprowadzanie,samochodu,z,Niemiec,-,procedura,200.html
|
|
Autor |
RE: Siemka |
Kosmos
Użytkownik
Postów: 19
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.01.10 |
Dodane dnia 24-01-2010 10:39 |
|
|
http://otomoto.pl/porsche-924-2-0-125ps-klima-C10114416.html
Siemka zalozylem juz temat ale nic to spytam jeszcze raz zna ktos tego prosiaka?? |
|
Autor |
RE: Siemka |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 01-02-2010 11:20 |
|
|
No, ja czekam na jakąś wieść dotyczącą pewnego czerwonego 924
|
|
Autor |
RE: Siemka |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 18-04-2010 10:36 |
|
|
Witaj w gronie zboczeńców®
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|