Autor |
Witam i o drogę pytam ;) |
zrazik
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość: Śląsk (opolski)
Data rejestracji: 20.06.12 |
Dodane dnia 20-06-2012 18:38 |
|
|
Witam wszystkich, od ostatniego miesiąca coraz bardziej interesuje mnie kupno 944. Myślałem już o tym parę latek wstecz, lecz wtedy mój wybór padł na stare mopary z epoki fuselage, które poza napędem na tył i chowanymi światłami jednak się od transaxli różnią Niestety mim trafiłem na "Ten" egzemplarz kurs $ się załamał... więc zadowoliłem się innymi bardziej współczesnymi modelami przez ten czas. Jako że dolar coś nadal nie chce tanieć, ani złotówka drożeć, a i euro chyba nie będzie w niedalekiej przyszłości to wróciłem myślami do właśnie 944, a natchnęła mnie buda po/od 928 leżąca sobie u znajomego rolnika na pegieerze i to byłoby na tyle
W 1 czy 2 sztukach 944 swego czasu siedziałem, ale jak ktoś z okolic Śląska czy Opola byłby w stanie spotkać się przy piwku, powiedzieć/pokazać na co zwrócić uwagę, dać się "karnąć", bym miał punkt odniesienia w czasie kupna.
Następna sprawa to w jaka literaturę się zaopatrzyć, niby planuję kupić zadbaną mechanicznie sztukę 2,5l po lifcie, ale może mi odbije i trafie na S2 do większych poprawek (pewnie skończy się na S2 look - podoba mi się) Więc co polecacie by mieć już jakieś podstawy w razie czego? |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 20-06-2012 19:01 |
|
|
Uzupełnij profil to będzie wiadomo skąd jesteś. W okolicach Opola jest Drwalu, może być chętny na"bezalkoholowe" Z drugiej strony to może jakiś zlocik w okolicy Opola?
Ja jestem z okolic Zawiercia. Jakbyś był gdzieś w okolicy katowic to się odezwij.
Polecam dział Nasze auta i ogólne czesanie forum.
W dziale Sprzedam auto jest wiele egzemplarzy, które przewijają się przez allegro i otomoto, więc powstaje mała historia ceny danego egzemplarza.
Ogólnie witamy wśród "zarażeńców"
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-06-2012 19:44 |
|
|
Hej, witamy na forum! Słuszny kierunek to 944, ale słuszniejszy byłoby 924
Najlepsza literatura to to forum chyba, nie znam manuali zakupu 944, choć 911 i 928
gdzieś mi się rzuciły w oczy.
Powodzenia przy zakupie!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2012 22:27 |
|
|
hello ł!!!!!!!!!!!!!
jestesz opola ?
ja chwilowo po wódce w stuttgarcie ;p
chetnie sie spotkam
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2012 22:29 |
|
|
andrew: taaaaaaaa zlot w okolicach opola, nie ma problemu, zrobimy coś tylkoi wroce do kraju,... w końcu w marcu dom kupielem... do remontu ale dzialka spora
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 20-06-2012 22:39 |
|
|
Do łopola to mógłbym kiedyś na jakiś spocik wpaść Drwalu... co masz na tej działce?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2012 22:50 |
|
|
miałem plantacje gandziuchy, ale wpadło cbś i wszystko zabrali teraz tylko oczko wodne i 7 rybek
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
zrazik
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość: Śląsk (opolski)
Data rejestracji: 20.06.12 |
Dodane dnia 20-06-2012 23:37 |
|
|
Profil uzupełnię, jak tylko dojdę jak
Jestem bardziej z okolic Kędzierzyna - Krapkowic, ale robota zmusza mnie do jeżdżenia za kasą na Śląsk, a i dom rodzinny w Częstochowie więc spory rozrzut mam No ale w końcu od czego mamy autostrady
Qbak:
Na 924 chyba za stary jestem już bliżej 30 niż 20 poza tym 944 ma ładniejszą deskę po lifcie (nawet w ciosanym w kant z zewnątrz cherokee XJ bardziej mi pasuje ta okrągła po lifcie)
Drwalu: do oczka to mogę kilka raków nałowić jako wkupne
|
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2012 23:48 |
|
|
raki to u mnie nie przezyją, one chyba chą czystą wode, no ale kto wie... ;p
ok, to jak wroce do PL terazw niedziele to pomysle nad termoinem, jakis opolski spot mozna zrobic, spac tez jest gdzie.
944 na nowej desce jest bardziej ludzkie, ale seria 1 ma fajniejszy klimat
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
Edytowane przez drwal dnia 20-06-2012 23:54 |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 20-06-2012 23:51 |
|
|
zrazik napisał/a:
Na 924 chyba za stary jestem już bliżej 30 niż 20
Ja to samo powiedziałem, ale o czwórkach, kupując 24
I nowsza deska była zbyt nowa
I to jest piękne w tym forum
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
zrazik
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość: Śląsk (opolski)
Data rejestracji: 20.06.12 |
Dodane dnia 21-06-2012 00:21 |
|
|
drwal napisał/a:
raki to u mnie nie przezyją, one chyba chą czystą wode, no ale kto wie... ;p
)
No to najwyżej je ugotujemy ;D
Zaś co do spotu - z oczywistych względów się piszę |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
zrazik
Użytkownik
Postów: 5
Miejscowość: Śląsk (opolski)
Data rejestracji: 20.06.12 |
Dodane dnia 25-06-2012 23:39 |
|
|
Się trochę rozglądam i rozglądam i mam kilka pytań, mam nadzieję że wypowiecie swoje subiektywne zdanie, bo co nieco już się naczytałem, ale odczucia poszczególnych użytkowników też chcę brać pod uwagę
Czy lepiej brać wspomaganie czy bez - Jazdy czasem będę miał tak po kilka stówek dziennie jak się wybiorę gdzieś w tygodniu do pracy w ładny dzionek, choć nie będzie to roboczy wózek (tu preferowane kombi) i jak z ew przeszczepem?
Jak z przewiewem kabiny bez klimy - targa daje radę w upalne dni?
Czy ta książka jest przydatna przy ew przyszłych naprawkach?
http://allegro.pl/z-porsche-944-1983-1989-instrukcja-napraw-haynes-i2417956541.html
Czy możliwy jest przeszczep ABS i czy jest bardziej skomplikowany niż np w golfie III
|
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 26-06-2012 08:51 |
|
|
Wspoma - kwestia gustu, do jazdy nn co dzień - tak, do ścigania się - nie.
Bez klimy da się żyć. Targa czasem lubi ciec.
Haynes to zaraz po 924.pl druga podstawa w obcowaniu z 924/944.
Przeszczep abs pewnie jest mozliwy po calości z s2 lub 968. Ale wyjdzie więcej niż zakup 944.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Witam i o drogę pytam ;) |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-06-2012 08:59 |
|
|
1) Stawiaj na wspomaganie! Bardzo precyzyjne, super poprawia komfort jazdy. Wadą są dosyć częste wycieki (chyba, że to po prostu wina płynu który używam - ELF Elfmatic :/ ).
Można przełożyć wspomaganie do auta bez niego. Potrzebujesz:
- przekładnię od wersji ze wspomaganiem,
- pompę (bardzo prawdopodobne, że tej samej konstrukcji co w BMW E30 czy E36, różni się na pewno kołem pasowym!),
- mocowanie pompy,
- chłodnicę oleju (przewód metalowy poskręcany w kilka pętelek ),
- zbiornik płynu (standardowy ZF),
- przewody,
- śrubę rzymską do regulacji naciągu między pompą mocowaniem wałka balansu.
2) Bez klimy daje radę, ale fantastycznie nie jest. Ja mam, nie używam. Uchylam dach, opuszczam szyby. Wciskam przyspiesznik. Po arabsku!
Uwaga! Klimatyzacja w 944 jest przewidziana dla czynników zawierając freon (r22?). Trzeba wymienić uszczelnienia, żeby nabić ją r134
3) ABS - sam układ nie jest skomplikowany:
- czujniki
- pompa (bardo podobna do pomp z MB )
- komputer
- wiązka elektryczna
Montaż nie jest ponoć przesadnie trudny. Ale kiedy kompletujesz zestaw z używek to może się okazać, że nie będzie banglać jak trzeba. Nastaw się, że w przypadku przekładki będziesz przechodził katorgi z kalibracją.
Co do sensu posiadania ABS. Jak często blokujesz koła przy hamowaniu? Ja nie mam ABS w 944. Koła blokowałem tylko na piasku podczas jakichś TD. W normalnych warunkach uważam to za awykonalne Droga hamowania jest przy tym więcej niż zadowalająca!
4) Haynes do 944 - w zasadzie przydatny tylko dla I serii 944 lub dla II serii z silnikami N/A 8v (2.5 i 2.7). Mało przydatny dla posiadaczy silników turbo i 16v
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 26-06-2012 09:02 |
|