Autor |
pomoc w zakupie |
Bartek91
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.02.13 |
Dodane dnia 07-02-2013 16:37 |
|
|
Witam
jestem nowym użytkownikiem, przymierzam się do zakupu Porsche 944 turbo , podzielicie się opiniami ?
a może coś słyszeliście o jakieś dobrze zachowanej turbince ?
Pracuję w sklepie z częściami samochodowymi i z tego co widzę to dostępność części jest całkiem dobra jak na taki model .
pozdrawiam Bartek |
|
Autor |
RE: pomoc w zakupie |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-02-2013 19:03 |
|
|
Cześć,
Powtórzę swoją opinię, którą już kilku innym zainteresowanym przytaczałem: moim zdaniem kupno 944turbo jako pierwszego Porsche to... hmm... lepiej zacząć od jakiegoś słabszego 944
Budowa 951 jest o wiele bardziej skomplikowana i potencjalnie problemogenna niż 944N/A. Niby frajda spora, ale bez wiedzy i rozwagi ciężko jest ogarnąć działanie auta (zwłaszcza osprzęt doładowania), idzie się nabawić depresji. Aktualnie nie słyszałem o żadnym turbo oficjalnie na sprzedaż.
Z tą dostępnością części to tak nie do końca. W ASO są (prawie) wszystkie. W USA też. U nas niby większość części eksploatacyjnych jest w miarę dostępna (filtry, elementy zapłonu, klocki - choć tu już widziałem, że np. z klockami TRW jest już krucho). Z elementami układu paliwowego jest krucho (wtryski, regulatory, tłumiki). Z elementami zawieszenia jest krucho (wahacze teoretycznie nieregenrowalne, amortyzatory rzadko i drogo), sprzęgło drogie, rozrząd i uszczelnienia silnika drogie, pompy wody praktycznie w PL nie ma.
W sumie z każdym 944 tak jest
Ale w słabszych modelach (z racji ich popularności) łatwiej trafić na składzik z zapasami u innych użytkowników.
Powodzenia w poszukiwaniach!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: pomoc w zakupie |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 07-02-2013 19:29 |
|
|
witaj,
powodzenia w poszukiwaniach!
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: pomoc w zakupie |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-02-2013 21:57 |
|
|
Rzucasz się na głęboką wodę - turbo niestety wymaga dużego budżetu na starcie, koszty eksploatacji są sporo wyższe (w tym spalanie - mocno przyciśnięte potrafi wysuszyć bak momentalnie), bywa czasem kapryśne no i jest zdecydowanie bardziej awaryjne.
Może na początek warto zainteresować się jakimś wolnossącym? 944S2 ma taką samą dynamikę jak słabsze turbo (220KM).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: pomoc w zakupie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-02-2013 00:56 |
|
|
Witam na forum!
Piterson ma sporo racji, ale jeżeli jeździłeś już mocniejszymi autami to powinno
Ci się spodobać. Tylko problem bo dobrego Turbo trzeba szukać. Choć w serwisach
to nawet żadnego aktualnie nie ma. Juras coś ostatnio pisał że pół roku temu było
w czym wybierać, może zima zła i nikt nie wystawia
Co do kosztów, to moim zdaniem najważniejsze żeby buda była prosta i w miarę
zdrowa. Mechanikę zawsze można zrobić i jak auto ładne to się opłaca inwestować
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: pomoc w zakupie |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 08-02-2013 05:37 |
|
|
Jak wynika z Waszych opowieści, "głęboka woda" to chyba 928... ??
Bartku, wiesz już jaką kwotę przeznaczysz na zakup swojego Porsche ? Ktoś z nowych na forum ostatnio miał chęć na turbo lub 928 i tak fajnie Michał928 przedstawił ile trzeba na starcie kasy i jakie dochody miesięcznie, żeby utrzymać taki bolid. Jak ja bym się cieszył jak bym na początek miał S2 jak sugeruje Piterson. Pomyśl też o tym wozie.
|
|
Autor |
RE: pomoc w zakupie |
Bartek91
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.02.13 |
Dodane dnia 08-02-2013 08:26 |
|
|
Dzięki za takie szybkie odpowiedzi i pierwsze porady , No to faktycznie turbo to może nie jest dobry pomysł na pierwszy raz .
944 S2 też bym nie pogardził ,budżet max 25 tyś , zależy mi żeby wkład finansowy po zakupie był jak najbardziej zminimalizowany Domyślam się że troche to potrwa zanim znajdę coś ciekawego ;( No i kwestia dynamiki , S2 wynagrodzi mi jazdę z turbo ?
|
|
Autor |
RE: pomoc w zakupie |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 08-02-2013 08:46 |
|
|
Witaj Bartku
Na potwierdzenie tego, że S2 daje radę (oczywiście w rękach dobrego kierowcy bo ja tak nie potrafię)
Żółty samochód to Turbo i równie dobry kierowca. Różnica mas w tym przypadku na korzyść S2.
http://www.youtube.com/watch?v=GOt2dLLLLdo&feature=youtu.be
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: pomoc w zakupie |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 08-02-2013 09:31 |
|
|
Bartek91 napisał/a:
,budżet max 25 tyś , zależy mi żeby wkład finansowy po zakupie był jak najbardziej zminimalizowany
turbo odpada
Paluch Lakiernik napisał/a:
"głęboka woda" to chyba 928... ??smiley
bo ja wiem mi się wydaje że 928 ma tylko jedną wadę (ale chyba wszyscy wiedzą jaką więc ) - mój jeździł przecież nawet z krzywym korbowodem
a tu wspomniany wątek http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=5508#post_82397
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 08-02-2013 10:09 |
|
Autor |
RE: 3,0s |
Bartek91
Użytkownik
Postów: 8
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.02.13 |
Dodane dnia 08-02-2013 11:10 |
|
|
Porozmawiałem troche z kolęga ( długoletnim posiadaczem Porsche ) i powtarza mi to samo ;/ mimo tego że pracuję w hurtowni części to i tak koszty eksloatacji mogą mnie zaskoczyć , poza tym znaleść dobry egzemplarz to sztuka , w sumie 3,0 też nie będzie łatwe .
a więć zabieram się za szukanie
P.S Jakby ktoś potrzebował części tj: hamulce , sprzęgła zawieszenie itp to możecie pisać , wiem że to nieładnie się od razu reklamować mam nadzieje że źle mnie nie odbierzecie
No i najważniejsze , LINKI z ładnymi S- kami MILE WIDZIANE ;]
pozdrawiam |
|
Autor |
RE: pomoc w zakupie |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 08-02-2013 23:24 |
|
|
Chłopaki może odrobinkę za mocno Cię wystraszyli. Według mnie nie trzeba być mechanikiem, żeby jeździć 944. To nie Syrena 105. Ja specjalnie się mechaniką nie interesuje i jeżdżę na co dzień 944 16v. Dobrze, żebyś się skumplował z jakimś mechanikiem od Porsche, który by doglądał stanu Twojego auta. Na pewno przedstawi Ci tą sytuacje w bardziej pozytywnym świetle. Poza tym mechanik jest od tego , żeby myśleć o Twoim silniku, a Ty masz prawo się nie znać. Wiadomo części są dość drogie, ale nie słyszałem jeszcze , żeby komuś wszystko na raz się rozsypało. Dobrze mieć jakiś zapas gotówki, szczególnie jeśli ma być to Twoje jedyne auto na co dzień. Już przy zakupie wypytaj o rozrząd i dla pewności zajrzyj tam sam lub poproś kogoś kto ma o tym pojęcie. Będzie dobrze.
|
|