Autor |
Historia pewnej 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 23-01-2008 21:19 |
|
|
hejka
pamiętacie maszynkę Wicia coś opornie mu to idzie mam nadzieje ze mnie uda sie zrobić to samo szybciej
wiec tak 924 kupiłem w zeszłym roku mój ojciec (mechanik) ja naprawił i wylądowała w garażu, stoi tam już kaferek którego kupiłem prawie 10 lat temu! za min stoi porsche a na końcu betoniarka
tak wiec planuje w niedalekiej przyszłości usunąć z drogi betoniarę i dobrać się do porki
jest w prawdzie pełnosprawna ale w takim stanie w jakim jest nie kręci mnie aby ją trochę poużywać więc postanowiłem iść w ślady Wicia i 'coś z tym zrobić'
Będę relacjonował na bieżąco
Z góry dzięki za opinie i sugestie
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side
Edytowane przez hades307 dnia 23-01-2008 22:00 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 23-01-2008 22:11 |
|
|
Cierpliwie czekamy!!
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 23-01-2008 22:20 |
|
|
obys tylko nie tuningowal jej i staral sie doprowadzic do orginalnego stanu....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 23-01-2008 23:03 |
|
|
Żeby nie było, że tu same "maniaki oryginalności" pisują - cokolwiek z nią nie zrobisz - niech będzie ze smakiem, a będzie OK.
Pisz relacje, wklejaj zdjęcia....
Powodzenia i pozdrawiam.
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 23-01-2008 23:23 |
|
|
na pewno ja troche podtuninguje cos typu gazowe amorki inne sprazyny brejki z m-471 kubeki recaro NOS itp dokladki zderzakow zdecydowanie nie
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 24-01-2008 00:02 |
|
|
nos nie wrzucaj, bo krócej będziesz jeździć tą maszyną, niż instalować system
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 24-01-2008 00:39 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 24-01-2008 20:08 |
|
|
igor dla czego uwazasz ne jak wrzuce nosa to bede krocej jezdzil niz sysytem instalowal? masz jakies zle doswiadczenia?
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side
Edytowane przez hades307 dnia 27-01-2008 12:55 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 26-01-2008 02:32 |
|
|
nos miał znajomy w audi 100 2.2 (chyba - nie pamiętam czy tam nie było 2.3) - zakładany u Grabowskiego w Wawie. Autko przejechało 1000 km i silnik się zatarł...
a ponieważ motor w 924 i audi 100 2.2 są bardzo do siebie podobne, zakładam....
zresztą - taka instalacja jest bez sensu. masz przypływ mocy praktycznie na chwilę, silnik zajeździsz...
jeśli już lepiej pokusić się o turbo kit, ale tutaj trzeba robić gruntowne zmiany w silniku... niektórzy mogą bardziej przybliżyć temat... ale dobrze zrobione turbo da Ci więcej mocy niż NOS (nie mam tez pewmosci na 100%, raczej na 80% - czyli z tego co slyszałem od wielu różnych ludzi), no i mniejsze niebezpieczeństwo rozwalenia silnika...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 26-01-2008 02:34 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 26-01-2008 02:35 |
|
|
chodzi przede wszystkim o to, ze nos się zakłada do nowych silników, odprężonych z turbo. wtedy to ma sens. w starych motorach lepiej się nie bawić...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 27-01-2008 12:54 |
|
|
sorry igor
ale nie moge sie z toba zgodzic
co masz na mysli nowy silnik, odprezony z turbo??
nie jestem w prawdzie mechanikiem ale moj ojciec jest i z tego co sie orietuje to:
-podtlenek azotu w momencie sprezania uwalnia dodatkowy tlen, turbina podnoszac cisnienie w kolektorze ssacym pomaga w pelniejszym napelnieniu cylindrow w powietrze (czyli tez wiecej tlenu) tak wiec dzialaja podobnie pozwalajac spalic wiecej paliwa wtysk w 924 nie jest na go przygowowany wiec nie osiagnie sie pelnego efektu, wracajac do sedna turbo i nitro dzialaja troche podobnie wiec zastosowanie 2 na raz zwiekszy efekt przyrostu mocy czego konstrukcja silnika moze nie wytrzymac
- nowej generacji silniki sa zazwyczaj wysokoobrotowe (maja zdecydowanie wyzszy moment obrotowy niz starsze) skok tloka jest krotszy wzgledem jego srednicy w porowaniu do starszych silnikow, wynika to z innej geometrii ukladu korbowego nitro wlaczasmy przy pelnym otwarciu przepustnicy kiedy juz nie idzie dostarczyc wiecej tlenu. w nowszych silnikach przy pelnym "gazie" silnik jest na zbyt duzych jak dla nitro obrotach mieszanka z nitro sie spala wolniej W WYNIKU CZEGO WYDECH NASTEPUJE JESZCZE PODCZAS FAZY SPALANIA a to moze uszkodzic zawory i powoduje straty w energii
jezeli turbo ma 170bhp to jak moje nitro bedzie mialo 200 to silnk powinien konstrukcjunie to wytrzymac gts czy gtr miala przeciez 280bhp CZY KTOS WIE czy jej silnik byl odlewany z tych samych stopow???
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side
Edytowane przez hades307 dnia 18-02-2008 18:46 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 27-01-2008 13:07 |
|
|
jezeli idzie o teojego znajomego igor
te silniki 2150 2200iles czyli 2,2 i 2,3 (2,3 to zmodernisowany 2,2 inna glowica i chyba tloki generalnie inna komora spalania) to sa silniki 5cio cylindrowe i sa nastepna generacja 2,2 zastapil 2,0 (taki jak w 924) w audi 100 w sierpniu 1978 a bodajze w 86 zmodernizowali go na 2,3 i byl stosowany hyba do 97. moj ojciec jest w tym obcykany na blache. te silniki maja podobna zla opinie -ze niby sie lubia zacierac na wale korbowym ale moj ojciec tego nie potwierdza wlasnym doswiadczeniem ale zgadza sie ze podobno mialy problem z temperatura oleju
ale prosze cie igo dowiedz sie jezeli mozesz jaka byla przyczyna zatarcia silnika w samochodzie twojego kolegi
i dzieki ci bardzo za zainteresowanie
pozdo
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 02-02-2008 14:42 |
|
|
czas kontynuowac historie (POWINIENEM TO NAZWAC HISTERIA pewnej 924) mojego wozu
od tego powinienem w sumie rozpoczac
niestety nie mam zadnego zdjecia z przed zakupu a bardzo zaluje
924 LUX z 1978 podobno na chodzie kupilem w 2007 za 2500zl
zanim dojechal do domu kosztowal juz prawie 3500zl
podobno sprawny woz mial uszkodzony alternator napiecie ladowania bylo ok kontrolka gasla ale natezenie bylo tak niskie ze po ok 50km rozladowal sie akumulator, nastepnie na trase z okolic Krakowa do Gdanska samochod potrzebowal az litr oleju i kpl. swiec zaplonowych -nowe w krakowie zalozone swiece stopily sie w pol drogi + plus drobiazgi typu wycieraczki (nie mialy gum a po drodze zaczelo padac) itp.
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side
Edytowane przez hades307 dnia 03-02-2008 21:15 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
pedro
Użytkownik
Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07 |
Dodane dnia 03-02-2008 00:04 |
|
|
wydatki ,wydatki norma
RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest... |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 17-02-2008 13:58 |
|
|
zalozylem juz wprawdzie nowe forum o temacie LUSTRA
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=1193#13811
ale te lustra mialyby byc do mojego wozu wiec postanowilem kontynuowac na forum dotyczacym historii mojej 924
nie podobaja mnie sie lusterka ktore sa na moim wozie znalazlem na ebay`u cos innego
http://cgi.ebay.pl/PORSCHE-924-WING-MIRRORS-DOOR-MIRRORS_W0QQitemZ110224312549QQihZ001QQcategoryZ10408QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
i zastanawiam sie nad zastosowaniem u mnie czegos takiego ewentualnie nawet inne lustra na tych podstawkach tak aby zabrac lusterka z miejsca gdzie sa obecnie i zastosowac inne w rogu szyby
co o tym myslicie??
w pierwszym forum igor zamiescil zdjecia wozu z takimi lusterkami jak te na ebay`u
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side
Edytowane przez hades307 dnia 17-02-2008 14:01 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 17-02-2008 14:13 |
|
|
nie są takie same, tylko podobne - te moje są zachowane w stylu oryginalnym, te z ebaya są bardziej w... stylu starej vectry
choć szczerze - ani jedne ani drugie mi się nie podobają... jeśli już to ja bym montował takie jak ma piterson hhehehehe
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-02-2008 20:45 |
|
|
Ja będę miał tak... A właściwie już mam więc za późno na Waszą krytykę
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 17-02-2008 21:28 |
|
|
takie 968 wing-style mirrors uchylisz rąbka tajemnicy, jak takie coś wykombinować?
ps> ale profanacja!!!!!!!!
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 17-02-2008 21:28 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-02-2008 21:46 |
|
|
Oj tam profanacja.
Wszystko przez obsesyjną walkę z nadwagą . A kiedyś przy okazji zobaczyłem to zdjęcie i mi się spodobało.
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 18-02-2008 18:52 |
|
|
moj pomysl jest conieco podobny z tych lusterek z ebay`a chcialem tylko podstawki i zamontowac na nich inne lustra te pitersona osobiscie mnie sie nie podobaja ale pomysl jak najbardziej
zanim zauwazylem te na ebay`u to sie mogno zastanawialem nad seryjnymi od 968 probowalem tez od audi 80 86-95 ale nic sie nie udalo wykombinowac
p.s. piterson obesyjna walka z nadwaga czy oporami powietrza?
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side
Edytowane przez hades307 dnia 18-02-2008 18:53 |
|
Autor |
RE: Historia pewnej 924 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-02-2008 20:08 |
|
|
Sam do końca nie wiem z czym - ale raczej waga. Z oporami to chyba nie muszę walczyć bo zakładam że nie będę mógł przekraczać 170-180 km/h ze względu na delikatną tylną klapę. Chociaż jeśli w grę będzie wchodziło np dojście ciacha na długiej prostej w Poznaniu to pewnie zaryzykuję
A tak na przy okazji wiecie pewnie że na oryginalne lusterka mówią za Wielką Wodą 'elephant ears' Wielkie, ciężkie, odstające... |
|