Autor |
Niemiecka jakość |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 15-01-2018 09:28 |
|
|
[img]http://i63.tinypic.com/2wrg7sz.jpg[/img]
Od nowości żadnej powazniejszej awarii
Caky rozrząd, dpf, turbo, dwumas nadal fabryczne i w pełni sprawne
A to niesławny silnik N47A w którym rozrzady zrywają się po 100tkm
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
Cember666
Użytkownik
Postów: 619
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 15-01-2018 11:20 |
|
|
Tak trzymać i dalszej bezawaryjności Ja też na razie na markę nie mogę narzekać na przestrzeni lat i aut w rodzinie, chociaż ostatnio pierwszy raz odkąd jest ze mną E63 to niemiło mnie zaskoczyła, gdyż zaliczyłem awarię alternatora + problem z przewodem od klemy akumulatora
Sprawa już rozwiązana, ale przy okazji demontażu alternatora - (jako ciekawostkę podam że nowy w ASO to 4400...) - uszczelniłem silnik, bo wiek swoje zrobił (2004r.) i były zapocenia na uszczelkach. Do tego doszedł też nowy akumulator (poprzedni miał 8 lat) i summa summarum autko spędziło w ASO z miesiąc z hakiem (przerwa świąteczna + oczekiwanie na części) pochłaniając co bolesne ładnych parę tysięcy, no ale teraz na powrót jeździ jak marzenie, kilkunastoletnie, bo kilkunastoletnie ale jednak marzenie!
P.S. Jako ciekawostkę pokażę jaką reklamę ze swojego banku trafiłem ostatnio w necie.
No cóż - jaki kraj takie marzenia, więc i auta nie pierwszej świeżości
[img]http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/1/15/10562970_E63-BG-Kopia.png[/img]
Apartamenty nad polskim morzem;
IG: morskie.grzybowo
Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3
Garaż:
982C - MY18 718 Cayman
Edytowane przez Cember666 dnia 15-01-2018 11:24 |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
Bmwe87
Użytkownik
Postów: 70
Miejscowość: Stockholm/ Radom
Data rejestracji: 02.05.16 |
Dodane dnia 15-01-2018 12:29 |
|
|
Gratulacje 😉 życzę podwojenia przebiegu!!!Moja 1-ka dobila do 200 000 i potem doświadczyłem problemu z rozrzadem i kilkoma innymi drobnostkami, ale wina w tym wg. mnie wydluzonego okresu miedzyprzegladami (30tys km)...niestety nie miałem tyle szczęścia co Ty chociaż autko było bardzo fajnie i miło je wspominam.
944 targa 1984,
Boxster 2,5 1999,
Honda Accord 2,4 2010. |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 16-01-2018 09:32 |
|
|
Ja jestem zbudowany przede wszystkim niesamowitą trwałością zawieszenia.
Swoją drogą zrobiłem sobie taką uproszczoną analizę z kosztów użytkowania przez 5.5 roku tego samochodu i przejechania nim osobiście 270tkm.
Można się przestraszyć
E91 LCI N47A '09
Przebieg 400,000.00 km
Przebieg mój 270,000.00 km
Czas posiadania 5.50 lat
1 Utrata wartosci 50,000.00
2 Ubezpieczenia 15,750.00
3 Serwisy olej/filtry 16,200.00
4 Paliwo (średnia 6.7l/100km wg komp z 40tkm) 86,832.00
5 myjnia 5,280.00
6 wygłuszenie 2,500.00
7 hamulce 5,600.00
8 amortyzatory 3,000.00
9 opony 7,200.00
10 Pompa wody 1,000.00
11 Paski i napinacze 1,500.00
12 Tuleje tył 1,500.00
13 Łączniki stabilizatora 300.00
14 Plyn do spryskiwaczy 1,650.00
15 Przeglady rej 495.00
16 Przeglady po sezonie 220.00
17 Geometria 600.00
18 Klimatyzacja serwis 450.00
19 Przebita opona 150.00
20 Wycieraczki 645.00
21 Czujnik ciśnienia spalin x2 320.00
22 Sterownik świec żarowych 420.00
23 Uszczelki kolektora 160.00
24 zarówki ksenon x2 700.00
25 Łącznik elast wydechu 550.00
26 Żarówki inne 360.00
27 Parkingi, autostrady itp. 1,000.00
28 Wentylator nadmuchu 600.00
29 Oś wycieraczki tył 450.00
30 Mandaty 1,100.00
Razem 206,532.00
Całościowy koszt przejechania 1km 0.76 PLN/km
Średni koszt roczny 37,551.27 PLN
Sredni przebieg roczny 49,090.91 km
Średni koszt roczny bez uwzgl utraty wartości 28,260.36 PLN
Koszt 1km bez uwzgl utraty wartości 0.58 PLN/km
Na codzień się tego nie zauważa ale posiadanie samochodu to nie jest tania zabawa
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 16-01-2018 09:51 |
|
|
Skasuj to.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 16-01-2018 10:07 |
|
|
A co, zawał serca? I popatrz że to koszty przy bardzo oszczędnym silniku i braku awarii. A co dopiero jak coś żre więcej albo się sypie...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
kecaj73
Użytkownik
Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17 |
Dodane dnia 16-01-2018 12:06 |
|
|
W wiekszosci na bezawaryjną jazdę można liczyć w starszych samochodach bo o współczesne można będzie tylko się opierać za parę lat.
Bezawaryjna niemiecka jakość MB 123, 124 vs nowe ? Jak tu po roku lakier schodzi w s klasie /sąsiada wóz/, a po 40 tys w wiekszości dosiada auto zastępcze.
Mam 18 letniego francuza, taki dupowóz z lpg. Od nowości, co wymieniłem ? Klocki, oleje, pióra wycieraczek, opony, rozrząd, naprawiałem alternator - regeneracja. Więcej nie pamiętam. Zero rdzy, przebieg akt 205tys. Żona się śmieje że już klasyk, bym zmienił, ale po co ? Jak dbasz tak masz. Czy to Alfa, czy MB.
Edytowane przez kecaj73 dnia 16-01-2018 12:07 |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 16-01-2018 12:20 |
|
|
jakbyś auta nie mył i bardziej przepisowo jeździł to byłoby taniej
Ale wynik naprawdę zacny - to wcale nie jest reguła, nawet jak się dba...
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977
Edytowane przez kubao dnia 16-01-2018 12:21 |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1507
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 16-01-2018 19:51 |
|
|
Sorry ale ja dalej nie wiem co to za samochód, ten BMkowy slang mnie zabija Emilionosiemstetczterdzieściosiem i pół, piszcie jak dla ludzi...
Z Twoich wyliczeń wynika że po odliczeniu kosztów, które trzeba ponieść przy każdym samochodzie (utrata wartości, paliwo, ubezpieczenia, myjnia, mandaty i płyn do spryskiwaczy) to miesięcznie auto kosztowało Cię koło 700 PLN... jak na koszta tylko eksploatacyjne to nie mało, ale wynik na tablicy robi wrażenie...
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Edytowane przez szczurek dnia 16-01-2018 19:52 |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 16-01-2018 21:33 |
|
|
to je trójka '09 dwulitrowa w gnoju cztery gary
Był czas gdy na serwisy jeździłem co dwa miesiące bo miesięcznie po 5-6tys jezdziłem
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-01-2018 22:35 |
|
|
Koszty zacne (można byłoby 996 turbo kupić!!!!)
Ale zakładam że to auto jest narzędziem pracy więc inaczej to wygląda (270k w trochę ponad 5 lat).
Tradycyjnym dupowozem robi się zazwyczaj z 15-20kkm/rok.
Z drugiej strony pamiętam jak Marion na PCP zrobił takie krótkie podliczenie kosztów gdy sprzedawał po kilku latach Cayenne GTS. Tam był dopiero zawrót głowy...
http://porscheclub.pl/forum/cayenne-gts-2008r-t9095-20.html
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 16-01-2018 23:09 |
|
|
Ale przejechanie 1km to grosze...
Gdyby wziąć taką nówkę to jeszcze do rachunku stówkę by trzeba dorzucić
Swoją drogą zrobiłem sobie analizę kosztową 3-letnia F10 w 3.0d (piątka) czy piętnastoletnie e38 (siódemka) 740i v8 podobnie 4 lata użytkowania etc to wyszło mnie że nawet ładując 20tys w remonty różne siódemki i tankując samą wachę żadnych podtlenków lpg to użytkowanie 7-er po 4 latach byłoby tańsze o ok 40-50 tys...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Edytowane przez seler2 dnia 16-01-2018 23:10 |
|
Autor |
RE: Niemiecka jakość |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 16-01-2018 23:19 |
|
|
Utrata wartości - słowo klucz.
Reszta to tylko kwestia paliwa.
Odliczycie te dwie składowe + pochodne (myjnie, opony, hamulce, mandaty) i już jest bezkosztowo
Jakbym tak podsumował jedną z naszych Alhambr czy Mondeo w firmie (pod 200kkm w ~4-5lat) to też by 100k PLN/auto jak nic pękło (60-70%paliwo pewnie).
A jak pomyślę ile poszło na 944S. I to przy jakim przebiegu...
Nie, nie chcę myśleć
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|