924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Hyde Park
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Autor 356 czy 550?
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 04-09-2008 17:16
cały czas jeszcze leczę złamana nogę wiem mam (za) dużo czasu
i tak sobie myślałem o replice 356 albo 550
w zasadzie to już dawno temu jak widziałem replikę 550 to mi się zamarzyło mieć coś podobnego
a ostatnio widziałem tu w IRL replikę 356 (została sprzedana za 50tyś E)
zbudowaną w oparciu o vw 1300 i zarejestrowaną jako vw
a ja mam w piwnicy u rodziców kilka kartonów z resztkami po vw 1200 "63 i nawet mam na niego jeszcze papiery więc może kiedyś coś zrobię
550 to szpan ale kicha mieć 550 która by miała 50bhp po za tym za dużo komplikacji z centralnie umieszczonym silnikiem
356 jest chyba łatwiejsze do skonstruowania choćby dla tego że cały napęd i zawieszenia można bez żadnych modyfikacji transplantować z vw i może łatwiej było by go wtedy zarejestrować jako vw
to plan raczej bardzo odległy ale ze względu na to, że mam sporo wolnego czasu, nie mogę przestać o tym myśleć
co Wy o tym myślicie? warto?


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: 356 czy 550?
sufjaf
Użytkownik



Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07
Dodane dnia 04-09-2008 20:09
Mówiąc szczerze zawsze chciałem zbudować jakąś replikę. Po rozeznaniu możliwości i kosztów wybór padł na 356 smiley

hades, kiedyś gdzieś wygrzebałam classic_Speedster_asembly_manual do budowy repliki 356 -jak coś to priv smiley jak poczytasz to zaostrzy ci się stan chorobowy smiley


___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek smiley

911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power smiley
Mercedes W202 smiley
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508
Autor RE: 356 czy 550?
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 04-09-2008 22:05
na forum PCP powstał ostatnio całkiem podobny temat. Przyszły posiadacz Porsche z Krakowa ma plan budowy repliki 356 - może by tak połączyć siły? smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: 356 czy 550?
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 04-09-2008 22:22
sufjaf napisał/a:
jak poczytasz to zaostrzy ci się stan chorobowy smiley

że niby co że dostane zapalenia złamanej nogi smiley

edit:
a ten manual to długi jest?
dało by się poskanować?
z góry bardzo dzięki


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley


Edytowane przez hades307 dnia 04-09-2008 22:23
Autor RE: 356 czy 550?
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 05-09-2008 07:59
Jak juz to polecam cos odrobine, hm bradziej wyscigowego, najlepiej 904 smiley

www.chuckbeck904.com

http://www.904gts.co.uk/ (tu znajdziesz maly manual)

Mi slinka ciekanie od 3 miesiecy, ale ta kasa...


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: 356 czy 550?
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 06-09-2008 00:32
nawet nie śnie o 904
myślę że zacznę od 365
jeżeli się uda to pomyślimy o następnym

jak oglądam zdjęcia replik to widzę że wszyscy zostawiają podłogę od VW nie wiem czemu, ja zastanawiam się nad budową ramy przestrzennej (podłoga VW jest płaska i bez stalowego nadwozia raczej nie zapewni dobrej sztywności)

zobaczymy co z tego wyjdzie 3majcie za mnie kciukismiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: 356 czy 550?
topcio1
Użytkownik



Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08
Dodane dnia 06-09-2008 06:37
poczytaj sobie jeszcze t u t a j , myślę to i ja już od dawna smiley ciekawe kiedy przejdę do czynów - może już niedługo




Edytowane przez topcio1 dnia 06-09-2008 06:46
marcinlipert@tlen.pl 5785390
Autor RE: 356 czy 550?
sufjaf
Użytkownik



Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07
Dodane dnia 06-09-2008 11:25
W projektach repliki 356 stosowana jest podłoga z VW, ponieważ odpada problem z rejestrowaniem SAMa. Przecież masz zarejestrowanego garba, któremu tylko robisz 'lekki' facelift (oficjalnie remont blacharki smiley ).

W przypadku konstrukcji ramowej jest więcej problemów z rejestracją.

Tylko jak jeździ taki 356 vel garb ze skróconą podłogą?

Corsay do swojego laminatu oferuje dodatkową ramę usztywniającą karoserię:

http://www.corsay.com/zd/z6.html


___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek smiley

911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power smiley
Mercedes W202 smiley
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508
Autor RE: 356 czy 550?
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 06-09-2008 13:52
topcio1 napisał/a:
poczytaj sobie jeszcze t u t a j , myślę to i ja już od dawna smiley ciekawe kiedy przejdę do czynów - może już niedługo

może połączymy siły?
tego kolesia to znam z forum vw
pomysł z podłogą od vw jest raczej prostszy do wykonania a skoro mam kombinować to czemu nie od razu 550?
zgadza się, może się wydawać że 356 na ramie przestrzennej to dziwny kompromis ale mi pasuje mam papier na vw z 63 i resztki z tego wozu w kartonowych pudłach ale podłogi już nie mamsmiley
jeżeli udało by mi się "załatwić" nabicie nru na nową ramę jako na ramę do vw to już mam go zarejestrowanego smiley
ciekawe czy można oficjalnie zmienić ramę samochodu?


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley


Edytowane przez hades307 dnia 06-09-2008 13:56
Autor RE: 356 czy 550?
topcio1
Użytkownik



Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08
Dodane dnia 06-09-2008 14:25
oficjalnie zmienić ramy nie da rady to w końcu podstawowy element pojazdu, nie oficjalnie- to mam numeratory smiley , mnie zewzględu na przekształcenia działki, które robi miasto, zejdzie się jeszcze rok na zastanawianiu (nie wiem gdzie postawić garaż), jak tylko sprawa się wyjaśni biorę się do roboty. Połączyć siły? No w sumie można, ale szkoda że tylko korespondencyjnie, 600 km, trochę sporo nas dzieli smiley


marcinlipert@tlen.pl 5785390
Autor RE: 356 czy 550?
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 07-09-2008 15:38
czy aby na pewno nie da się oficjalnie zmienić ramy?
w ciężarówkach tak się robi bardzo często rama to tylko część
ciekawe tylko jak wygląda zamiana seryjnej ramy na taką z mniejszym rozstawem osi
numeratory mam i ja
ale to by była przesada aby nabić fabryczny nr na "custom" ramę chyba że by się zgłosić na nabicie nru na seryjną ramę ponieważ seryjny nr został usunięty podczas remontu i wtedy nr nabity przez stację diagnostyczną przenieść na nową ramę smiley
tylko że mój samochód istnieje już tylko na papierze i w kilku pudłach smiley
i tu widzę jak możemy połączyć siły jeżeli chcesz iść w taką samą drogą co ja to możesz kupić VW na części i na jego ramę 2x nabijemy nowy nr jeden do twojego dowodu a drugi do mojegosmiley




1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: 356 czy 550?
topcio1
Użytkownik



Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08
Dodane dnia 07-09-2008 16:47
hades307 napisał/a:

i tu widzę jak możemy połączyć siły jeżeli chcesz iść w taką samą drogą co ja to możesz kupić VW na części i na jego ramę 2x nabijemy nowy nr jeden do twojego dowodu a drugi do mojegosmiley



zaciekawiłeś mnie ale nie obczajam jak użyć jednego numeru na 2 ramach ? przecie trzeba mieć dwa komplety kwitów?

ciężarówki i autobusy to trochę inna parafia- u mnie w firmie nieraz wymienia się 90% a nawet 95 % kratownicy jelcza, oblachowanie nowe czyli praktycznie nowy autobus- diagnosta sprawdza zgodność z orginałem i jest git, a jak to ma się do osobowych to nie wiem, chyba że ruraż z garba bez papierów i nabić


marcinlipert@tlen.pl 5785390
Autor RE: 356 czy 550?
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 07-09-2008 23:02
kupiłem czasopismo "kitcar" (angielskie)
znalazłem w artykułach kilka 356 i kilka adresów www firm które je budują
na foto widziałem jak mi się wydawało podłogę od vw ale na kolejnej stronie przeczytałem właśnie o samochodzie który wg producenta prowadzi się lepiej niż oryginał bo podobno jest lepiej wyważony i jest budowany w oparciu o podrasowane podzespoły i jest oparty na ramie rurowej niestety nigdzie nie było foty tej ramy amerykanie też robią na ramach przestrzennych
myślę że to kwestia regulacji prawnych nie wiem jak to wygląda w usa ale w uk jest to naprawdę cudownie rozwiązane -aby zarejestrować kitcara należy do jego budowy poświęcić inny pojazd z którego zaadoptujemy zawieszenie silnik może być nawet inny następnie robi się test i jeżeli wszystko jest ok to rejestrujemy wehikuł na miejsce skasowanego pojazdu (np do budowy lotusa 7 najczęściej używa się napędu od sierry lub starszych fordów ze sztywnym mostem zależy jaki kto chce mieć tylne zawieszenie, przednie zawieszenie to zazwyczaj nowa konstrukcja zaprojektowana dla repliki lotusa 7, kiedy mamy już wszystko poskładane zakładamy tablice rejestracyjne od wozu z którego pochodzi tylny most i jedziemy na test -bajka co?)


topcio mój pomysł z nr-ami był taki:
jak byś chciał robić to co ja to ja widzę jedno wyjście
-kupić vw na części pojechać do diagnosty po skierowanie na nabicie nr-ów (ponieważ stare zostały usunięte podczas remontu) następnie przeszczepiamy lub przebijamy te nr-y na nową ramę skonstruowaną dla 356 następnie ja bym wziął od ciebie tego vw i (mam kwit ale już nie mam budy zostało tylko kilka pudeł z częściami) nabił nr kolejny raz, ty miał być papiery na vw z nr-ami bitymi przez tos i ja miał bym tak samo i w ten sposób rejestrujemy replikę 356 na ramie przestrzennej jako vw

zgłębiłem nieco temat i coraz bardziej jestem przekonany że budowa na podłodze vw to kompromis 356 miało samonośną gablotę podłoga vw swoją sztywność zawdzięcza stalowemu nadwoziu wzmacnianie ramami pomocniczymi działa ale to dodawanie kg

jak tak biegałem po stronach www to znalazłem też fajne felgi
http://www.javaglobalenterprises.com/17rader.htm



1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: 356 czy 550?
topcio1
Użytkownik



Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08
Dodane dnia 08-09-2008 18:22
wygląda to logicznie, ale chyba ja zrobię tak jak t e n opis pokazuje, budowa nowej ramy przestrzennej to za wysoka szkoła jazdy


marcinlipert@tlen.pl 5785390
Autor RE: 356 czy 550?
topcio1
Użytkownik



Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08
Dodane dnia 08-09-2008 18:28
a widziałeś gdzieś projekt takiej ramy przestrzennej ? Trzeba by poszukać, chociaż przyczepki z głowy robie to może i rama wyjdzie


marcinlipert@tlen.pl 5785390
Autor RE: 356 czy 550?
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 08-09-2008 19:33
projektu nie (jeszcze) mam
wszyscy mnie przekonują do budowy na podłodze vw nawet zacząłem się zastanawiać czy nie zrobić jednego najprostszą metodą a jeżeli się uda to zabrać się za kolejny bardziej wyrafinowany w sumie najwięcej zabawy jest przy samym konstruowaniu a po za tym dopiero po skończeniu budowy wiadomo wszystko to co należy wiedzieć przed rozpoczęciem, tylko ile to kasy pochłonie
a tego kolesia z twojego linku to znam z innego forum



1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: 356 czy 550?
topcio1
Użytkownik



Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08
Dodane dnia 08-09-2008 20:32
i co dokończył to 356 ?


marcinlipert@tlen.pl 5785390
Autor RE: 356 czy 550?
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 08-09-2008 23:38
oto foty które on zamieścił w połowie lipca
[img]http://www.garbiarnia.com/forum/garage/upload/garage_gallery-185-1215980539.jpg[/img]
jedna rzecz mi się w nim nie podoba 356A i B miało rozstaw śrub taki jak felgi z linku na dole a 356C i carrera miały 5x130 jak współczesne porsche a samochód z foto powyżej ma 4x130 jak ostatnie wydania kafra

a tu foto speedstera na podzespołach vw nawet fotele ma od vw był na sprzedaż i poszedł za 50tyśE zastanawiam się czemu ktoś nie robił na ramie przestrzennej tak jak amerykanie zwłaszcza że w irl jeżeli dla budowy kitcara zezłomujesz jakiś inny samochód to automatycznie rejestrujesz nowy w miejsce starego na jego nr-ach
[img]http://classiccarsales.ie/files/cars/images/big/Porsche_356_Speedster_replica_2e4a815dc615df78eb09d4ed467e92be.jpg[/img]

ale ja generalnie wole hard topy
to jest tylko model ale jest boski
[img]http://srv029.pixpack.net/20080808110257101_dtpdhqyzub.jpg[/img]
na takich felach
http://www.javaglobalenterprises.com/17rader.htm


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley


Edytowane przez hades307 dnia 08-09-2008 23:45
Autor RE: 356 czy 550?
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 20-09-2008 18:45
hmm widze ze co miesiac masz nowe pomysly hades,felgi z tego ostatniego zdjecia w tym temacie - max szpan i odlot smiley.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 356 czy 550?
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 21-09-2008 17:45
dopiero co wróciłeś z drugiego końca świata i od razu na forum 924.pl zamiast do babci na obiad -wstyd
smiley
tutaj jest link do podobnych felg
można by tak 6.5x17" z oponami 205/50r15smiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Strona 1 z 3 1 2 3 >