924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Hyde Park
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Autor LPG w Porsche..
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 22-07-2010 14:43
Ponieważ moje słowa poruszyły kilka osób i przez nierozwagę zrobiłem bałagan w innym temacie - kilka słów napiszę tutaj.

Mowa o temacie z PCP:

http://porscheclub.home.pl/forum/viewtopic.php?t=4745&postdays=0&postorder=asc&start=0

piterson napisał/a:
Mammoth napisał/a:
Ciachu.. Temat o LPG też jest warty uwagi. Wypowiedzi "klubowiczów" poniżej krytyki. Polecam lekturę obu wątków. Jasno widać jacy ludzie tam się udzielają. Tragedia.


Możesz rozwinąć???


Niżej postaram się streścićsmiley

wampir napisał/a:
Mammoth napisał/a:
Jasno widać jacy ludzie tam się udzielają. Tragedia.


Piszac to jakby nie bylo obrazasz znaczna czesc obecnego forum. Wielu udziela sie na obu, a z takimi tekstami sam tworzysz konflikt ktory wielu ludzi stara sie zazegnac...


Ja kogoś obrażam? A co ma powiedzieć człowiek, który pojawił się na forum z propozycją dyskusji na temat LPG a został potraktowany.. Właśnie. Jak?
Starał się zachęcić do dialogu i odpowiadać konkretnie na pytania. Temat ciekawy, a został zamieniony w przepychankę słowną i próby zrobienia idioty z autora.

Chcesz odpowiedzi jacy ludzie? Napewno nietolerancyjni, nastawieni agresywnie i zapatrzeni w swój portfel ("mam dużo kasy, wydaje xxx tysięcy na auto to mnie stać" ). Do tego kilka osób wypowiada się w imieniu wszystkich posiadaczy Porsche. Utworzyło się kółeczko wzajemnej adoracji i się zaczęło: Profanacja, gazu w Porsche się nie montuje, bo.. bo nie (to ma być argument?). Zabrakło tylko wypowiedzi wprost "Won z forum!!!".

Pumba napisał/a:
Hmm... Ja to w sumie nie wiem do końca, o co Mammoth'owi chodzi...

Ot, jest sobie facet, który ma cel - zrobić jak najlepszą instalację gazową do nawet najbardziej skomplikowanego silnika. Szacun. Może czasem trochę ponosi go, a często po prostu nie rozumie, że właściciele Porsche mogą nie chcieć LPG. I ot, są ludzie, którzy mają swoje wymarzone cacka, do tego robią wszystko, żeby jeździły i ścigały się jak najlepiej. I niekoniecznie może im się podobać wizja wiercenia dziur w silniku i zakładania butli do ich aut. Cały temat traktowałbym z przymrużeniem oka, bo mało który użytkownik Porsche zastanawia się w ogóle nad gazem, więc i mało który będzie miał merytoryczne pytania. A że czasem komuś się nie udaje całkiem przymrużyć oka, to i czasem są utarczki.


Właściciele Porsche nie chcą mieć LPG? Może chcą, ale nie wiedzą co, gdzie i jak? Dlaczego kilka osób decyduje za wszystkich i wypowiada się za wszystkich posiadaczy Porsche?
Ja się nie dziwię, że nikt się nie ujawnił choćby nawet był zainteresowany tematem. Z takim nastawieniem osób wypowiadających się w temacie, strach się ujawniać.

Mówisz, że mało który użytkownik Porsche w ogóle się zastanawia nad LPG? Dlaczego chcesz patrzeć na temat z przymrużeniem oka? Nawet tutaj na forum pojawiały się osoby zainteresowane tematem. Kiedyś ktoś pisał wprost, że kupił Porsche, ale jest młody i nie ma nieograniczonych funduszy, przez co chciałby założyć gaz aby się cieszyć z jazdy. Michał928 również planował założyć instalację gazową do Porsche. Napewno kilka jeździ na tym paliwie. I co? Dlaczego nikt ich nie atakował? Ponieważ są to ciekawe tematy dla ludzi otwartych na świat motoryzacji i będą się przyglądali z zaciekawieniem, a nie z agresją i okrzykiem na ustach "PROFANACJA!!!"

ps.
Jeśli ktoś będzie miał ochotę, to niech jeździ Porsche choćby na węgiel czy na innym opale. Chętnie o tym poczytam czy obejrzę. Czy to jest powód aby kogoś obrażać i traktować z niechęcią? Jeżeli się komuś marzy auto sportowe, a z jakiegoś powodu chciałby mieć w nim instalację LPG, to niech sobie takim autem jeździ.


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: LPG w Porsche..
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 22-07-2010 15:40
polowa cayennow w polsce jezdzi z lpg, poloa 924 jezdzi z lpg, w 944 tez sie spotkalem z lpg, kwestia gustu, ktos chce niech jezdzi, pomijając fakty butla a tor oraz cięzar auta.

Chłop wpadł z propozycją dyskusji a brzydko go potraktowano. Nie wszyscy, no ale...

Ja jak bym mial cayenne to na bank bym zagazował. Innego prosięcia - nie ma opcji smiley no chyba ze obrzydliwą panamere, tez bym zagazowal zeby tanio jezdzic smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: LPG w Porsche..
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 22-07-2010 16:08
Widzisz, tylko, że większość tych użytkowników, którzy posiadają LPG, to jak drwal wspomniał - 924, 944, Cayenne. A jak sam autor wątku wspominał - on szuka wyzwania, cieszą go super-auta na gazie. Im bardziej skomplikowany silnik, tym większa frajda. Nie dziwię mu się... Po zagazowaniu tysiąca Matizów, czy podobnego ustrojstwa, trochę powiewa to nudą.

Owszem, zgadzam się Mammoth, merytorycznych wypowiedzi było może ze trzy. Ale stwierdzenie autora, że w jego temacie o LPG należy wypowiadać się w trybie pytającym?... Owszem, autor został potraktowany... Właśnie tak trochę z deprecjacją, ale sam wywołał największą burzę poprzez odpowiadanie na zaczepki i nazywaniem 'frajerstwem' (słowo to nie padło, ale to wg. mnie wynika z wypowiedzi autora) jazdę na benzynie, bo przecież dwa razy EDIT: droższa, of korz smiley . Tak samo teksty o tym, że to niby mało kto umie wychwycić różnicę w rozkładzie mas po dołożeniu butli...

Też uważam, że ciekawym technicznie zagadnieniem może być zagazowanie 500 konnego Cayenne. Tylko o takich rzeczach raczej nie da się porozmawiać z użytkownikami samochodów, bo spora część się zupełnie na tym nie zna. A jaki jest sens w wątku, gdzie ktoś pyta: "A moje 928 da się zagazować?" Autor: "Da się." I dalej: A moją Panamerę, Boxtera, 944?" Autor: "Da się." Chyba mało to rozrywkowe, bo wątek będzie się składał z 300 głupot i 3 merytorycznych pytań i odpowiedzi.




Edytowane przez Pumba dnia 22-07-2010 16:10
Autor RE: LPG w Porsche..
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 22-07-2010 17:24
Pumba napisał/a:
Też uważam, że ciekawym technicznie zagadnieniem może być zagazowanie 500 konnego Cayenne. Tylko o takich rzeczach raczej nie da się porozmawiać z użytkownikami samochodów, bo spora część się zupełnie na tym nie zna.


I właśnie od tego jest forum. Tak jak są ludzie, którzy pojęcia nie mają o mechanice - są też posiadający ogromną wiedzę. Z rozmowy między między ludźmi (którzy wiedzą o czym mówią) zawsze można wynieść jakąś wiedzę. Niestety niewiele z tego wyszło, dzięki tym co nie mają nic do powiedzenia poza robieniem hałasu "Profanacja!!!", "Nie dla LPG, bo Nie!!!"


Owszem, zgadzam się Mammoth, merytorycznych wypowiedzi było może ze trzy. Ale stwierdzenie autora, że w jego temacie o LPG należy wypowiadać się w trybie pytającym?


Ale to jest chyba zrozumiałe? To było skierowane do jednej osoby i nie dziwi mnie to. Może wkleję skrót wymiany zdań:
--------------------------------------------------
"GaZiK
1.Ja bym nie założył gazu do Porsche z jednego zasadniczego powodu, i spróbuj go obalić, niszczy silnik!

Dlaczego niszczy?
Po pierwsze: Temperatura spalania jest wyższa.
Po drugie: Smarowanie silnika jest mniejsze - suche paliwo.

2.Nie napisałem, że paliwo smaruje silnik

3.jak dla mnie dobrze wykonana instalacja w większości przypadków powinna odcinać działanie pompy paliwa na czas pracy na PLG

4.Może nie zrobiliście odcięcia pompy paliwa, klientowi skończyła się wacha i sobie pompę zatarł, ale przecież jak sam napisałeś, jesteście świetnymi fachowcami, więc pewnie zrobiliście odcięcie...

SebastianS
..jesteśmy świetnymi fachowcami i dlatego nie zrobiliśmy odcięcia pompy. Nie masz kompletnie pojęcia o temacie, ale się wypowiadasz w tonie autorytatywnym - a tego nie zniosę.

GaZiK

...pozwoliłem sobie zniżyć poziom własnych wypowiedzi do Twojego poziomu, abyś mógł zrozumieć..

Ja lubię podpuszczać takie rautorytetyr1; jak Ty...
Pamiętaj sprawdzić pisownie w Word-zie zanim przekleisz odpowiedz na forum, aha i jeszcze zapytaj mamy o jakieś synonimy niektórych wyrazów, będzie ładniej."
--------------------------------------------------

A inne wypowiedzi?

-lepiej będzie jeżeli kolega wynajmie Pałac Kutury i Sztuki, no wie kolega taki duży budynek w Warszawie

-piardnąć w oponkę?. W końcu to też gaz. Wydaję mi się, że poziom mojej wypowiedzi jest odpowiedni do tematu

-zielone mieso z 'tesko' i buty z targu za 12zl tez znajduja swoich fanow.

Jak ktos dobrze zauwazyl menel z monopolowego tez bedzie obstawal przy tym, ze wino za 4zl jest wystarczajace

------


Widzisz, tylko, że większość tych użytkowników, którzy posiadają LPG, to jak drwal wspomniał - 924, 944, Cayenne.

Ale to nadal są auta tej same marki. A temat przeistoczył się w walkę 911-LPG, jakby innych modeli już nie było. Może i jest taka możliwość aby taką instalację w 911 zamontować, ale niestety nie udało się uzyskać odpowiedzi na to pytanie dzięki atakowi na autora tematu. Przykre

ps.
Kiedyś rozmawiałem z osobą, która uzależniała zakup 911 (tak, tak) od możliwości zamontowania LPG. Jako iż rozmawiałem z tą osobą na żywo, a nie poprzez forum - wiem, że mówiła poważnie i było to prawdziwe zainteresowanie. Nie sądzę aby to była jedyna osoba w kraju rozważająca taką opcję, ale niektórzy pewnie wiedzą lepiej.. Profanacja!!!smiley


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: LPG w Porsche..
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 22-07-2010 18:02
No, autor tematu akurat sam odpowiedzieć na to pytanie nie umiał, czy legalnym jest założenie butli LPG z przodu pojazdu. Bo dać, to się wszystko da.

Twierdził, że tak, bo nie ma przepisów, które mówią, gdzie zaczyna się i gdzie kończy część czołowa pojazdu.

Ale sam musisz przyznać, Pan Sebastian trochę mądrala jest (mimo, że prawdopodobnie wiedzę ma dużą) i to właśnie tym prowokuje niektórych mniej odpornych smiley

No dobra, facet został potraktowany nieprzyjaźnie, bo trafił na twardy mur benzynowców-maniaków, dla których auta to sprawa bardzo poważna. Powinien być przygotowany na ostre słowa smiley

A tak na marginesie: LPG nie, bo nie! smiley


Autor RE: LPG w Porsche..
vip3r
Użytkownik



Postów: 6067
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 22-07-2010 18:16
błagam chłopaki nie róbmy tutaj loży komentującej forum PCP, jak sądzicie czemu od dawna już się nie udzielam i nie czytam na PCP i przeniosłem się tutaj?

nie psujcie mi ulubionego forum mirrorowaniem forum PCP.

casy jak ostrzeżenie przed servisem rozumiem ale pozostałe dyskusje przenościć tutaj po co?

Edytowane przez vip3r dnia 22-07-2010 18:19
Autor RE: LPG w Porsche..
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 22-07-2010 19:00
Nie ma sprawy. Jak mówiłem: z rozpędu popełniłem wypowiedź, która wprowadza gdzieś jakiś konflikt i obraża znaczną część tego forum. smiley Nie mam zwyczaju usuwania swoich wypowiedzi i udawania, że nic nie mówiłem. Ubolewam nad tym, że ciekawy temat został w taki a nie inny sposób zakończony. Tam nie mogę się wypowiedzieć - zrobiłem to tutaj. Na tym forum nikt się nie wypowiada na temat LPG, na tamtym też już raczej nikt tematu nie podejmie. Zawsze to jakieś informacje, które w przyszłości mogą się komuś przydać. Trudno


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: LPG w Porsche..
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 22-07-2010 20:07
Trochę mi smutno bo widzę, że wolność słowa tu nie obowiązuje. Mimo, że nie brałem udziału w dyskusji, od teraz będę się bał cokolwiek napisać żeby jakiś ważny Pan nie mnie nie zbeształ za to że mam swoje zdanie jakiś temat. Uważam, że wypowiadać się w wątku powinny osoby które temat interesuje. Jeśli komuś temat się nie podoba to niech przejdzie do kolejnego a ten "niepoprawny" zostawi w spokoju.
Dla zachowania poziomu forum proponuję wszelkie zaczepki oraz agresję słowną ignorować. Kurcze... a tak tu miło było do tej pory.
1363292
Autor RE: LPG w Porsche..
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 22-07-2010 20:29
Ano, może po prostu, na wniosek Vipera nie roztrząsajmy już tego, co się dzieje na PCP, tylko zajmijmy się instalacją 'podtlenku LPG' jako taką - może ktoś się pokusi i pospieszy opisać jakieś swoje doświadczenia...

Przecie Viperowi chodziło tylko o to, żeby nie przenosić tu dyskusji z forum PCP, a nie o to, żeby blokować dyskurs o LPG.


Autor RE: LPG w Porsche..
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 22-07-2010 20:57
A ja powiem tak smiley, że jak ktoś chce LPG to niech sobie zakłada, w końcu zawsze taniej można pojeździć a prosiaki lubią paliwko wciągać.

A co do podtlenku to trzeba uważać... bo może skończyć się wyparowaniem pewnych elementów silnika smiley
Tak dla przestrogi... bo samo LPG raczej aż tak nie podziała.
[img]http://img195.imageshack.us/img195/3121/image058pa.th.jpg[/img]



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: LPG w Porsche..
lmy
Użytkownik

Postów: 172
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.02.09
Dodane dnia 22-07-2010 21:09
Jezeli chdzi o 924 to owszem mozna je zagazowac, ale...

1. cena takiego auta spada, a nie rosnie, co w polaczeniem z dramatycznymi cenami na rynku oznacza ... zupelny dramat
2. instalacje lpg w 924 to zazwyczaj prawie samorobki - rury z wc itp
3. kroluje stara generacja, o sekwencji nikt nie mysli

teraz z drugiej strony:
1. moje 924 przy spokojnej jezdzie pali okolo 10l/100km, tankuje 98 wiec tano nie wychodzi
2. nie jezdze spokojnie, wiec spala wiecej niz 10 smiley

ps. sorki za polskawy jezyk - pisze z komorki


Kaliber 924
Autor RE: LPG w Porsche..
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 22-07-2010 21:43
Swoim 944 jezdze raczej rekreacyjnie , wiec nie mam potrzeby montowania LPG . Niemniej jednak gdy bym jezdzil czworkami na codzien pomyslal bym nad zalozeniem takowej instalacji . Gaz wcale nie jest gorszym paliwem . Wbrew pozorom wcale nie powoduje takich zniszczen w silniku jak to probuja wyperswadowac inni . O silnik na gazie poprostu trzeba "dbac" .... swiece , poziom plynu chlodniczego itp , itc ... no i od czasu do czasu przejechac sie na benzynie zeby zapobiec zatykaniu wtryskiwaczy , a najlepiej odpalac , rozgrzewac i gasic silnik na benzynie . Wielkim plusem oprócz oszczednosci jazdy na LPG jest moim zdaniem mniejsze zuzywanie sie oleju jesli chodzi o jego jakosc .
Suma sumarum ... gdybym mial powiedzmy trzeciego prosiaka ktorego traktowal bym jako pojazd do wszystkiego .. z pewnoscia bym LPG zainstalowal . Ale jak na razie jest mi to w Porsche do niczego nie potrzebne smiley


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: LPG w Porsche..
lmy
Użytkownik

Postów: 172
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.02.09
Dodane dnia 22-07-2010 21:59
Moim 924 robie okolo 10.000 rocznie, ale gazu bym nie wkladal.

Co innego 944, do jazdy na codzien zastanowilbym sie nad sekwencja.
Co innego 924S, tu powiedzialbym stop smiley.

Powracajac do 2.0, moze opcja dla lpg jest megasquirt? oszczednosc na pewno jest, ma ktos dane jakie spalanie 924 z MS?


Kaliber 924
Autor RE: LPG w Porsche..
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 22-07-2010 22:12
a dlaczego w 924S nie? Bo bardziej klasyczny, czy dlatego, że szybszy niż 944? Ja swoim na oko robię 600-800 miesięcznie, więc też coś w Twoich okolicach. Przy racjonalnej jeździe, powinno to być około 300-400, maksymalnie 500 złociszy miesięcznie... Nie wiem... Dużo to? Nie zastanawiałem się nigdy - było mało paliwa, to się dolewało, byle do pierwszego! smiley


Autor RE: LPG w Porsche..
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 22-07-2010 22:40
w 924 n/a kolega wojciek miał blosa i sprawowało się to rewelacyjnie ! można przeszukać forum i poczytać o tym.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: LPG w Porsche..
GaZiK
Użytkownik

Postów: 466
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08
Dodane dnia 23-07-2010 10:38
@Mammoth

Zapytałbyć najpierw o możliwość cytowania!

Ja napisałem, ze w większości przypadków pompa powinna być odcięta, bo sam miałem przez to kłopoty. Większość instalacji jest tania i prosta.

Powszechnie się mówi, że gaz niszczy silnik i taki argument wysunąłem ja z pytanie o jego obalenie w odpowiedzi na moje przeświadczenia otrzymałem ironiczne:
"Gratuluję znajomości tematu... "
Autor tematu zaczął "cwaniakować" a tego ja "nie znoszę."

Ostatnia wypowiedz wyrwałeś całkowicie z kontekstu, było jeszcze kilka stron dyskusji, ja się przestałem udzielać ale SebastianS przegiął pisząc:

"Podjąłbym działania wykazujące głęboką ingorację w temacie - publicznie. To nie bywa przyjemne dla słabo przygotowanego merytorycznie rozmówcy..."

I ostatnie zdanie napisane przeze mnie (też wyrwane z kontekstu) jest odpowiedzią na styl pisania SebastianaS do innych forumowiczów.

Jesli macie coś do dodania w temacie to piszcie na PCP. Mamooth zmienił sens wypowiedzi podając własną interpretację, która jest daleka od zakładanej. Ja też mam samochód na gaz, nie jest to Porsche, ale na pewno nie jestem przeciwnikiem LPG


944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest

Edytowane przez GaZiK dnia 23-07-2010 10:40
Autor RE: LPG w Porsche..
pit
Użytkownik



Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08
Dodane dnia 23-07-2010 14:42
Czytam tak sobie ten wątek o gazie,i tak trochę z dystansem się uśmiechamsmileyWidze że temat raz na jakiś czas pojawia się ale zakrzyczany przez przeciwników gazu odchodzi a racjonalnych przesłanek nie ma.Nie bedę cytował wypowiedzi ale określenia typu gaz wypala zawory niszczy silnik itp.... bucha,ha....naprawdę panowie i panie bo spadnę z krzesła ze śmiechusmileysmileysmileysmiley Sama wypowiedż tego typu sprawia że wiemy iż osoba która ją wygłasza charakteryzuje się niską kulturą techniczną,bo na prawdę nie ma znaczenia jaki rodzaj paliwa stosujesz zawór wypala sie z powodu złych luzów zaworowych(za mała przerwa)lub ew za wysoka temp mieszanki .
Silnik zasilany gazem wcale nie wymaga szczególnej uwagi czy specjalnych super świec czy filtrów.Jeżeli ktoś wymienia świece raz na 10 lat to wymiana zależnie od przebiegów co 2-3 lata moze byc dla niego problememsmiley
UWAGA! NIE MA SPECJALNYCH ŚWIEC ANI PRZEWODÓW DO GAZU!! jest to kolejny sposób na wyciągnięci pieniedzy od ludzi którzy czują się lepiej od innych jeżeli moga powiedzieć ja dałem więcej.
Z doświadczenia wiem że samochód zasilany gazem zbiera się lepiej niż benzyna,jest bardziej dynamiczny.NIe ma prostszego i łatwiejszego sposobu na poprawienie dynamiki samochodu niż założenie gazu.Upraszczając maksymalnie samochód który swietnie jeżdzi na benzynie na gazie pojedzie jeszcze lepiej.
Informacje dla fanów tuningu Jeżdżąc na codzień samochodem zasil lpg ustawionym standardowo jade fajnie i nie drogo,w weckend np.mam ochotę poszalec podpinam kompa zmieniam bądż modyfikuję mapę za pomocą programów które nie są wcale skomplikowane gdyż posiadają równiez interfejs graficzny(np jak na hamowni) ,zależy od wprawy 5-30 min.Po tej operacji posiadam samochód z takim kopem że żaden standard nie podskoczy,świetna zabawa-koszty i tak tańsze jak bym przyjechał zwykłą benzyną(słabą:lolsmiley. Po weckendie standartowe mapy i jade do pracysmiley Można i tak Prawda??

Temat pompy- można odcinac ale nie trzeba,każde zasilanie benz ma powrót nadmiaru do baku,więc nie wykorzystane akurat paliwo i tak wróci a za to dodatkowo przejdzie przez filtr czyli zostanie oczyszczone z zanieczyszczeń których w paliwie mamy tyle ze raczej skupił bym sie na tym problemie niż na gaziesmileysmiley
Pompa sie zużywa tak samo jab podczas jazdy na benzynie czyli gdyby nie było gazu i tak by pracowała wiec nie ma co żałowac jak będzie stała to się zamuli i zastoi wychodzi na to samo .Żaden zysk jak stoi żadna strata jak pracuje.

Instalacje lpg to samoróby-Bzdura!Zakłady inst lpg sa bardziej rygorystycznie traktowane niż zwykłe nie ma możliwości zamontowania czegokolwiek bez atestu itp itd.Samochód nie przejdzie przeglądu.Ładne zdjęcia z rurami pcv i innymi patentami to już ingerencja właściciela wg własnego pomysłu,który załatwia gdzieś fikcyjne przeglądy.
Ceny samochodów z lpg spadająsmiley Tak tylko przed wymianą zbiornika raz na 10 lat-koszt 300plnsmiley
zobaczymy jak przejdziemy za kilka lat na wodór albo na coś jeszcze innego jak ceny benzynowców zaczną spadacsmiley
tak na zakończenie wypowiedzi instalacja lpg jest prostsza w budowie i obsłudze od k-jtronicasmiley więc jeżeli ktoś wie jak działa k-j to poradzi sobie i z gazemsmiley

Ja osobiście polecam choć nikogo nie namawiam,zalewa mnie tylko w momentach kiedy słyszę o szkodliwosci gazu- od razu wiem że osoba ta albo gazu nie miała albo o zużycie klocków hamulcowych obwinia gaz.
Jeśli komuś moge pomóc chętnie służę pomoca moimi doświadczeniami z lpg bo jak do tej pory widze same zalety instalacji.
Każdy ma prawo do własnego zdania i na prawdę zrozumiem jak ktoś powie nie bo nie,niż o szkodliwosci lpg.

P.s.A tak na margimesie dla tych co tankują paliwa typu super,verva,extra itp. Czy wiecie co jest polepszaczem w tych paliwachsmileysmiley Bo ja coś nieco już wiemsmiley jeżeli któś woli wlać do baku troche rozpuszczalnika,czy toluenu który zmywa film olejowy ze ścianek cylindra przez co mniejsze opory tarcia sprawiają wrazenie na kierowcy że jedzie lepiej, szybciej zamiast gazu to polecamsmileysmiley
może nowy wątek???


Autor RE: LPG w Porsche..
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 23-07-2010 16:21
Powiem tak, nie mam potrzeby montowania LPG do 924.
Nie pali aż tyle, żeby było mi to potrzebne.

Natomiast obecnie instalacje gazowe są tak zaawansowane, że można z powodzeniem je montować nawet w drogich samochodach i pozwalają z uśmiechem na ustach korzystać z dużego motoru.

Problem jednak myślę leży gdzie indziej, a niestety w zasobności portfela.
Wiele osób, które stać na dość nowe Porsche nie ma problemu z gotówką, nie jest to ich jedyne auto, a nawet jak jest, to jeśli chcą się nim ścigać to nie będą o tym myśleć - z tego powodu ja też nie.
Z drugiej strony ten problem za dawnych lat trochę oddalił posiadaczy 24/44 od PCP, lub odwrotnie...

Jednak zawsze znajdzie się grupa gorzej sytuowanych, którzy mogą to rozważyć... szczególnie jak gwarancja minie...
a kompletnie pomijam już to, że jest w kraju cała masa właścicieli boxsterów, Cayenów, które są powypadkowe z usa i poskładane w stodole, a szczęśliwi nabywcy z chęcią by coś zaoszczędzili...

Generalnie, chętni prędzej czy później by się znaleźli, wystarczyłoby zbudować pokazowy egzemplarz i się nim chwalić.
Faktem jest, że gdyby dyskusja potoczyła się inaczej, to wątek mógłby być technicznie ciekawy i pouczający. Tak się jednak nie stało.

Z własnych doświadczeń, mogę powiedzieć, że instalacje gazowe z Blosem nieźle się sprawdzają w starszych autach, w nowszych wiadomo wtrysk dobrze zrobiony skonfigurowany dobrej firmy.

Niestety jak przy wszystkim - zrobiony dobrze gra główną rolę, a to udaje się małej grupie ludzi.

Zagazować można wszystko, nawet turbo doładowane subaru i nie ma problemów z żywotnością silnika jeśli dawkowanie paliwa jest poprawnie zrobione, problemy tego typu są spowodowane błędami montażu i niewiedzą.

na niemieckim forum widziałem zdjęcia czarnego 968 CS z gazem !! smiley
A swego czasu miałem kontakt z 2 osobami z Niemiec, które założyły gaz do Hondy Legend 3,0 V6 limuzyna tania i wygodna...


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: LPG w Porsche..
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 23-07-2010 19:51
(Po krótkim wstępie przejdę stricte do 924) Ja sporo jeżdżę i bardzo załuję że nie swoim samochodem na gazie tylko pożyczonym. Odczułem to wyraźnie pokonując długi trasy Fiatem Idea 1.4 z wtryskiem gazu landirenzo. Efekt: na trasie Katowice - Warszawa - Katowice przy średniej 100 km/h: 6L lpg/100km. Szczena mi opadła. z drugiej strony Skodą Favorit podobna trasa: śr.70 km/h przy prawie 9L lpg/100km. Różnica polega na tym, że Skoda ma instalację na prymitywnym mieszalniku.

Związek wstępu z 924:
Taki ma to związek z 924 że instalacje do tego wspaniałego wozu oparte są tylko na mieszalnikach i dlatego nie zamontuję w tym samochodzie LPG choć bardzo bym chciał. Gdybym miał 924S albo 944 to bym to na pewno zrobił. Ktoś wspomniał o MS. Fajna sprawa ale pewnie taniej by było zmienić samochód niż się w to bawić choć mam nadzieję że będą miał kiedyś czas na tą zabawę.

Jeśli bym zarabiał ponadprzeciętnie to pewnie bym zignorował temat. Niestety z powodu tego, że nie mam w 924 gazu, za 2 tygodnie pojadę do Paryża nie moim 924 (zawsze marzyłem o takiej wyprawie) ale Oplem albo Hondą z LPG. Fajnie? Mogło by być fajniej... Stan konta skłania do przemyśleń i niestety mój wybór jest tak racjonalny jak dramatyczny. Jeżdżąc codziennie do pracy prosiaczek wypijał około 14L/100 czyli 65zł/100km. Jeśli bym miał gaz, to rachunek by wyniósł połowę tej kwoty. Średnio przejeżdżam w roku 10tys. po mieście(!) więc zaoszczędzona kwota wyniosłaby 3200 zł. Teraz niech każdy sobie pomyśli co mógłby do prosiaka za 3200 rocznie kupić. Żółte koni? Nie ma sprawy... Nowe bębny Ate? Oczywiście... Wydech Danska? Proszę bardzo. Wyprzedzanie z gazem w podłodze? Czemu nie...

Tylko ten cholerny mieszalnik i te cuda na kiju w postaci gwizdków w razie wybuchu... A ciekawe kiedy Elastic się w sprawie wypowie. On jeździ na gazie i coś wartościowego o tym mógłby powiedzieć.
1363292
Autor RE: LPG w Porsche..
Marko84s
Użytkownik



Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09
Dodane dnia 23-07-2010 21:18
Ja tam do żadnego auta gazu nie założę, a mam kilka powodów myślę nawet że racjonalnych.
Rzadko jeżdżę na biwaki to i gaz w butli mi nie potrzebny.
Miałem jednego Poloneza z silnikiem Rovera silnik solidny, ale żeby nie strzelał to świece trzeba było czyścić co 5000 km i wymieniać co 15-20 tys co generowało dodatkowe koszta i sporo zajęcia. Całe szczęście że do świec był w tym silniku dobry dostęp smiley. Kable zapłonowe przynajmniej raz w roku, a do tego silnika tanie nie są znowu koszty. Mimo tego że dbałem o niego 2 razy były solidne wystrzały nie zablokowane przez klapkę (po każdym i tak ją wymieniałem) raz rozwaliło gumę w dolocie nowa 110 zł i raz przepływomierz używany ok 100zł i znowu koszta. Szybko padały tłumiki bo sporo wody przy spalaniu gazu przez wydech idzie. Padły mi dwa nowe parowniki znowu koszta dodatkowe.
Do tego dochodziły mi problemy z wtryskiwaczami 2 się zatrzymały smiley później co jakiś czas dodawałem do paliwa STP i wtryski nie padały ale znowu koszta dodatkowe. Auto odpalałem na benzynie ktorej też sporo szło więc nie dość że zużywał mi ok 1litra więcej gazu to jeszcze trzeba tankować paliwo.
Zawsze mnie wkurza jak ktoś mówi że sekwencja pali tyle samo co benzyny tego gazu tylko czy ktoś liczy ile w między czasie mu auto przepali benzyny? Czytałem w jakimś piśmie motoryzacyjnym że zimą auto potrafi spalić nawet 30% paliwa dodatkowo do przepalonego gazu. Z tym się zgodzę bo na zużyty zbiornik gazu przypadało mi średnio 10l paliwa z tym że ja zawsze porządnie dogrzewałem silnik przed przerzuceniem na gaz no ale wkońcu tak wygląda prawidłowa eksploatacja instalacji.

Gdzie tu widać oszczędności?

Po 4 latach rozleciał mi się silnik podliczyłem wszystko i wyszło mi że jazda na gazie się nie opłaca i do taniego jeżdżenia kupiłem CC z 700ką pod maską w mieście pali mi 6,5 litra benzyny kilka razy wybrałem się nim za miasto i spalił 5,5 smiley na 30l paliwa robię nawet 520km części są prawie jak za darmo zaparkuje w Centrum bez problemu i teraz dopiero oszczędzam kasę może nie jest tak wygodny jak Polonez, ale to mój mały wołek roboczy więc liczą się przedewszystkim koszty eksploatacji.

Niedawno zakupiłem (znaczy się z 1,5 roku temu) BMW E30 320i niestety z gazem ale auto śliczne więc wziąłem. Jak się szybko okazało koszty związane z gazem znowu się pojawiły. Oczywiście rozwalony był przepływomierz od strzału auto paliło ogromne ilości benzyny. Silnik 6 cylindrowy więc wymiana świec droższa że nie wspomnę o kablach zapłonowych które kosztują ok 300zł. Naprawiłem wszystko i nie jeździłem na tym gazie, a po pół roku wywaliłem całą instalację i tu ciekawostka zważyłem całą instalację gazową i wyszło dodatkowe 85kg wagi to tak jak bym cały czas woził dodatkowego pasażera w samochodzie. Tył auta podniósł się po wyjęciu butli o 1,5 centymetra.

Wierzcie lub nie ale bez tego balastu w postaci butli auto zdecydowanie lepiej przyspiesza chociaż gorzej z trakcją bo tylna oś nie jest już tak dobrze dociążona smiley

Porsche jest moim marzeniem i jak je kupię to dołożę wszelkich starań żeby efekt pracy tych niemieckich mechaników był niczym nie zakłócony.


Co do dyskusji o gazie to mam kilka poważnych pytań
Jak to jest z tym zużyciem paliwa w trakcie eksploatacji auta zasilanego gazem? Ktoś liczył ile dodatkowo trzeba wyłożyć na każde przejechane 100km?
Czy instalacja w 911 nie będzie czasami za droga żeby mogła się zwrócić tak szybko jak właściciel by tego chciał?
Czy wiercenie dodatkowych otworów w karoserii nie osłabi korozyjnie takich miejsc wiadomo że np na wlew gazu gdzie by on nie był trzeba dziurę w nadwoziu zrobić, a im wymyślniej będzie schowany tym trudniej go dobrze zabezpieczyć przed korozją.
Jak to będzie z eksploatacją instalacji gazowej w której będą droższe wymyślniejsze elementy?
Wiadomo że kupując nowe Porsche w momencie zagazowania na 99% stracimy gwarancję nie daj Boże nam się popsuje silnik i co wtedy? Wiadomo ile potrafi kosztować naprawa.
No i co z zakazem montowania butli z przodu auta? Przełożyć silnik w 911 na przód?

Według mnie oszczędność związana z montażem instalacji gazowej jest mocno pozorna a nawet jeśli jest to nie tak duża jak niektórym się wydaje. Przecież paliwo i tak trzeba tankować wydawać więcej na eksploatację instalacji to nie jest tylko koszt 2,15 za litr myślę że fajnie by było gdyby ktoś podliczył ile tak naprawdę kosztuje przejechanie autem na gaz 1000km bo jak już pisałem napewno nie jest to tylko te 2,15.
Strona 1 z 3 1 2 3 >