924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Hyde Park
Strona 11 z 48 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
Autor RE: wygrzebane w sieci...
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1669
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 17-01-2014 13:08
http://www.youtube.com/watch?v=wdQcWfqiJG0

924 Carrera GTS-Rallye

Uważam, że warto poświęcić chwilę zastanowienia takiemu projektowi. Dlatego, iż tak na prawdę jest to pojazd wielozadaniowy. Imprezy typu track-day - jeśli ma się odpowiednie zawieszenie i można je sobie obniżyć i utwardzić, to już w ogóle bajka. Montujemy tylko slick, auta typowo torowe mogą mieć tak, czy inaczej przewagę. Chyba, że będziemy mieli 2 komplety sprężyn i drążków, bądź jakieś coilovery na tył - na drogi i na asfalt. Jednakże wymiana jest czasochłonna. Choć uważam, że mając jeden komplet dobrze regulowanego zawieszenia i slick jesteśmy w stanie nawiązać mniej równą, ale zawsze walkę na imprezach asfaltowych (z różnymi autami nie tylko innymi 924) nawet nieznacznie obniżając auto i nieco utwardzając.

Jeśli chodzi o rajdy - jest to auto rajdowe, więc poradzi sobie z rywalami na szutrach mając odpowiednie ogumienie. Gdzieś na 924.board bodajże czytałem o projekcie auta rajdowego na bazie 924 turbo, które spokojnie było w stanie nawiązać walkę z autami z epoki takie jak Manta GTE i mocniejszymi rywalami, których często widać na rajdach zabytków i z nimi wygrywało.. potem chyba przyszła powódź i auto zalało w garażu. Niemniej jednak jest to świetne auto rajdowe, Walter Rohrl też ma swojego GTS, tylko, że jeszcze szerszego smiley.

Dlaczego mnie to zaciekawiło? Bo mając takie auto można brać udział w dwukrotnie większej liczbie imprez - od torów wyścigowych, po kjs'y, rajdy. Ba! Mając wyższe zawieszenie można pojechać spokojnie po polnej drodze, można pojechać po polnej drodze zimą! Można jechać bokiem po polnej drodze zimą i latem, a można i bokiem po rondzie i po zaspach, bo nie zawiśnie na śniegu. A można i bardziej komfortowo pojechać na transaxle treffen, bo zauważcie, że auto na filmiku ma zachowane wnętrze. Pewnie bez wygłuszeń, ale jednak pewnie z ogrzewaniem i wentylatorem. To jest jeszcze lepsze auto, niż Club Sport. Dające frajdę 365 dni w roku smiley. Pod warunkiem, że jest zbudowane z głową.

I jeszcze dwie rzeczy, które mnie ciągle ciekawią.

1. Czy montując zawieszenie 5 śrubowe z wąskiego 944 i montując Fuchsy z ET bardziej wystającym da się poszerzyć rozstaw kół tak, aby trzeba było montować flary (tak jak ten na filmiku). Bez użycia dystansów.

2. Jak bardzo tak na prawdę różni się auto typowo torowe od auta rajdowego (do wyścigów, które nie wymagają jakichś tam homologowanych części i licencji)? Pomijając oczywiście zawieszenie. Klatka, porządne fotele i pasy - oby dwa tak mają. Silnik? Czy trzeba go inaczej przestrajać? Wałki, kolektory, odchudzone koła zamachowe, moc, moment obrotowy w górnej partii obrotów oby dwa warianty mają raczej tak samo. Ktoś z was widzi jakieś inne różnice, bo jako laikowi nic więcej mi się nie nasuwa. Bo rajdowe 924 wydaje się być strzałem w 10 dla kogoś, kto chciałby spróbować wszystkiego, a do tego mieć po prostu samochód do jazdy smiley.


Porsche 924 2.0 Szarak

(...) do końca świata kolorowy na tym samochodzie będzie tylko emblemat i czerwone pole obrotomierza.

Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 17-01-2014 13:11
Autor RE: wygrzebane w sieci...
mojojojo13
Użytkownik



Postów: 504
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07
Dodane dnia 17-01-2014 14:10
Przede wszystkim auta jedne i drugie buduje się według określonych specyfikacji podanych w odpowiednich załącznikach, od tego zacznij (znajdziesz różnice).
Wynikiem powyższego szybko się okaże że jak do rajdów to nie do wyścigów, zresztą w myśl ludowego przysłowia: jak coś jest do wszystkiego to znaczy że jest do niczego.
occlassic.com
Autor RE: wygrzebane w sieci...
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1669
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 17-01-2014 15:11
To prawda, natomiast ukierunkowując się Twoją wypowiedzią (dość cenną smiley ), a zostając przy moim można by było zbudować zgodnie ze specyfikacjami rajdowymi, a na torach ścigać się w amatorskich imprezach, gdzie nie są wymaganie samochody torowe zbudowane zgodnie z nakazami. Ponadto mamy auto uniwersalne do jazdy zimą itd. Jedno do wszystkiego to jedno do niczego, hmmm.. jednak wg specyfikacji rajdowych, więc byłoby do rajdów i do jazdy smiley, a track-day bardziej dla przyjemności, aczkolwiek dobry kierowca coś by wywalczył. Z tym, że budowa auta wg specyfikacji - dodatkowe problemy plus dużo większe koszty. Jednak satysfakcja również większa, że auto jest do czegoś więcej, aniżeli tylko wg widzi mi się do amatorskiego ścigania po polnych drogach.


Porsche 924 2.0 Szarak

(...) do końca świata kolorowy na tym samochodzie będzie tylko emblemat i czerwone pole obrotomierza.
Autor RE: wygrzebane w sieci...
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4906
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 17-01-2014 16:01
Znacznie lepiej niż na tym aucie byłoby wzorwać się na aucie Waltera R. ponieważ jego auto jest autem do rajdów Szutrowo asfaltowych jakich dość dużo jest DE i okolicach.
Co do CGTS o ile wiesz to tam jest inna belka i zrezygnowano w GTSach z drążków skrętnych tu polecam poznać dogłębniej budowe i różnicę w modelach gt/ gts /gtr. Przypuszczam, że będzie ciężko dostać taką specyfikację.
Aby mieć auto i na tor i na teren musiałbyś mieć w garażu 2 komplety zawieszenia i montować od potrzeb. Ekstremalne podniesienie auta będzie wymagało amortyzatorów o dłuższym skoku i długich sprężyn, pomijam że dobrze by było mieć amorki które majaregulację twardości i odbicia. W drugą stronę ekstremalne obniżanie na tor wymagałoby skróconych amorków też z regulacją.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: wygrzebane w sieci...
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1669
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 18-01-2014 11:25
Ciekawe czy Walter miał tam seryjny silnik GTS'a, czy jeszcze podkręcony.

http://www.youtube.com/watch?v=Usxs4YkkrP4

Tutaj widzimy jak prezentuje swojego seryjnego GTS. Później go przystosowali do rajdów? Ciekawe, czy zmieniali coś w silniku, dorwać takie specyfikacje ... rzecz bezcenna.


Porsche 924 2.0 Szarak

(...) do końca świata kolorowy na tym samochodzie będzie tylko emblemat i czerwone pole obrotomierza.
Autor RE: wygrzebane w sieci...
Sliwka
Użytkownik

Postów: 601
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 22-01-2014 13:33
Szarak Maryjusz napisał/a:
Ciekawe czy Walter miał tam seryjny silnik GTS'a, czy jeszcze podkręcony.

http://www.youtube.com/watch?v=Usxs4YkkrP4

Tutaj widzimy jak prezentuje swojego seryjnego GTS. Później go przystosowali do rajdów? Ciekawe, czy zmieniali coś w silniku, dorwać takie specyfikacje ... rzecz bezcenna.


Generalnie podstawowe informacje , tzn modyfikacje zawieszeń , stabilizatorów , sterowania silnikiem ( wtrysk turbo zapłon ) wyposażenie... itd. można znaleźć w homologacjach .
Można je spokojnie zakupic w PZM :

http://www.pzm.pl/samochody/homologacje

http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/2013/aktualnosci/fiches-trieesmarque.pdf
1543383
Autor RE: wygrzebane w sieci...
simprez
Użytkownik



Postów: 5554
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 22-01-2014 21:33
Kurczę, zawsze widziałem, że lubię ten film nie tylko ze względu na Kasię Figurę smiley
http://youtu.be/WZ4z0zesQoM?t=7m35s


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
CS look - szczepionka (kuratela)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: wygrzebane w sieci...
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 24-01-2014 17:33
http://www.youtube.com/watch?v=xhCiH8Ma5TU


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: wygrzebane w sieci...
simprez
Użytkownik



Postów: 5554
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 27-01-2014 18:11
http://www.wreckedexotics.com/newphotos/exotics2014jan27/various-porsches-9609.shtml
dalej są jeszcze 2 zdjęcia smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
CS look - szczepionka (kuratela)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: wygrzebane w sieci...
Qbak
Użytkownik



Postów: 7347
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 03-02-2014 22:04
Hmm, jak ktoś lubi drifting. Jak ktoś lubi Japonię.
Jak ktoś lubi inność w postrzeganiu wielu rzeczy, to polecam.
Szału nie ma, ale ciekawy dokument smiley Film pełnometrażowy,
ale są rozdziały, więc można w pracy zobaczyć smiley

http://www.youtube.com/watch?v=dZjpFYlYdw8


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.porscheshop.pl
Autor RE: wygrzebane w sieci...
Krokodyl
Użytkownik



Postów: 157
Miejscowość: Wierzbno, the Gate of Mordor
Data rejestracji: 14.07.12
Dodane dnia 04-02-2014 00:14
Przejechałem się ostatnio starszawą 911 i powiem szczerze: deko się zajarałem, w związku ze związkiem przeleciałem jutuba i właśnie kończę oglądać:

Magnus Walker Porsche 911 Urban Outlaw

http://www.youtube.com/watch?v=s5Cs1CkrIlE

Facet nie wygląda ale fajnie działa w temacie odbudowy klasyków

ps. nadal semper fi 944 i zdrady nie planuję smiley ale filmik polecam

ps2. po chwili: nie pozwólcie nikomu z bliskich klikać w linek buddy the destroyer w prawym górnym rogu, sami też nie klikajcie np. w pracy - ja kliknąłem hahaha


944 88

Edytowane przez Krokodyl dnia 04-02-2014 00:19
Autor RE: wygrzebane w sieci...
sianoz
Użytkownik

Postów: 528
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13
Dodane dnia 04-02-2014 01:39
911 turbo.........
http://www.youtube.com/watch?v=qglJB75QXkg


928s '86
Autor RE: wygrzebane w sieci...
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1669
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 04-02-2014 10:55
http://en.wikipedia.org/wiki/Getaway_in_Stockholm

Oni całą serię tych ucieczek nakręcili smiley. Czyny może haniebne, ale podobało mi się. Z zawieszeniem stricte torowym taka ucieczka nie byłaby możliwa, znów zaczęły mi się podobać seryjne zawieszenia smiley. To jest turbo? Przednie nadkole coś wąskie, wygląda to na Carrerę 3.2.

https://www.google.pl/search?q=carrera+3.2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jrjwUpnWHq6XyQOJtIDAAg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=862#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Vn52BZzRoVkc8M%253A%3B3EC_zAL4RPAkhM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.classicandperformancecar.com%252Ffront_website%252Foctane_interact%252Fmodelpicture.php%25253Fid%25253D2151%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.classicandperformancecar.com%252Ffront_website%252Foctane_interact%252Fcarspecs.php%252F%253Fsee%253D499%3B1024%3B575


Porsche 924 2.0 Szarak

(...) do końca świata kolorowy na tym samochodzie będzie tylko emblemat i czerwone pole obrotomierza.
Autor RE: wygrzebane w sieci...
seler2
Użytkownik

Postów: 1301
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 04-02-2014 11:15
mnie ostatnio fascynuje i inspiruje to:
http://www.youtube.com/watch?v=gC5-MoDUuRg
a za taki garaż to bym się dał pokroić...


było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Autor RE: wygrzebane w sieci...
seler2
Użytkownik

Postów: 1301
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 06-02-2014 08:29
niezły wątek o odbudowie 911s http://forums.rennlist.com/rennforums/911-forum/729745-9m-1972-911s-repair-and-restoration-back-to-original-or-not.html


było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Autor RE: wygrzebane w sieci...
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 07-02-2014 20:14
https://vimeo.com/85607959


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: wygrzebane w sieci...
racestar
Użytkownik



Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13
Dodane dnia 07-02-2014 21:33
http://www.youtube.com/watch?v=kH5_3QmgKSU

test konsumencki w trochę niezrozumiałym dla mnie języku ale po 3 piwie chyba zaczynam łapać o czym mówią smileysmileysmiley


928S 81 Hulk
Autor RE: wygrzebane w sieci...
DjDarecki
Użytkownik

Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13
Dodane dnia 08-02-2014 08:52
Auto test Audi Quattro, BMW 635 CSI, Porsche 944 turbo

http://www.youtube.com/watch?v=kH5_3QmgKSU&feature=youtu.be&t=3m2s

ps. Tak z ciekawości zapytam, jeżeli 944 jest wyważona 50/50 to dla czego na zakrętach w tym teście lata jak szmata?

Edytowane przez DjDarecki dnia 08-02-2014 22:08
1194844
Autor RE: wygrzebane w sieci...
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1669
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 09-02-2014 22:50
BMW ma lekki tył i zamiata jak głupie (na pachołkach), turbo mieściło się w ryzach i tu właśnie widać jak działa 50/50, a Quattro ma 4x4 nie latało, ale pojechało najwolniej smiley. Na teście łosia pan kierowca nie ogarnął kontry w turbo, uratował, ale jakoś tak niemrawo. To, że ma 50/50 nie znaczy, że będzie kleiło tak, że nigdy nie pojedzie bokiem smiley. Powinieneś sobie strzelić rundkę po torze swoim czarnulem smiley - przed naciągnięciem opon.

EDIT: Gorąco polecam strzelić rundę na torze, choć jedną. Na prawdę widać do czego to auto jest stworzone, mimo wytężonego wysiłku chce więcej i więcej okrążeń - to czuć. Silnik pracuje równiej, ciszej, gładziej, ma więcej werwy. Opony rozgrzane sprawiają wrażenie gotowych do boju, każdy element zaczyna żyć w symbiozie z kolejnym. Całość stanowi Porsche - samochód dla którego jazda po torze jest chwilą zapomnienia smiley.


Porsche 924 2.0 Szarak

(...) do końca świata kolorowy na tym samochodzie będzie tylko emblemat i czerwone pole obrotomierza.

Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 09-02-2014 22:59
Autor RE: wygrzebane w sieci...
DjDarecki
Użytkownik

Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13
Dodane dnia 09-02-2014 22:58
Szarak Maryjusz napisał/a:
Powinieneś sobie strzelić rundkę po torze swoim czarnulem smiley - przed naciągnięciem opon.

A po już nie można? smiley
1194844
Strona 11 z 48 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>