Autor |
Do sportowców - hamulce |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 21-10-2015 11:20 |
|
|
Panowie ściganci, czy do cywilnegol e91 2.0d warto zrobić upgrade na hamulce z 35d? (zamiana zacisków i tarcz z 298mm na 350mm) obecnie koszt takiego upgrade-u to ok 500zł za zaciski, koszt tarcz jest zbliżony i pomyślałem że przy nadchodzącej zmianie tarcz możeby tak na większe?
Zawias w sumie mam M-pakiet więc tu nie ma co upgrejdować, z motora też więcej nie wycisnę a że auto musi mi jeszcze długo posłużyć to tak się zastanawiam.
A może lepiej przepić tą kasę ? )
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 21-10-2015 12:11 |
|
|
Przepij w hamowaniu nie odczujesz zadnej różnicy, jedynie jak bedziesz czesto i mocno hamowal to heble beda mniej "puchly" i beda wtedy efektywnijsze.
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 21-10-2015 12:19 |
|
|
No właśnie w lipcu jechałem sobie na wspinanie i zjeżdżając z przełęczy Umbrailpass (2505mnpm) trochę "sprawniej" podniecony mnogością zakrętów o mało co nie poszedłem "w plener" bo heble w pewnym momencie spuchły i przestały hamować. Dopiero po 15min schładzania zaczęły brać na nowo... przyznam żem się spocił bo wysoko było...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 21-10-2015 12:27 |
|
|
Swoją drogą strasznie żałuję że nie udało mmi się tam pojechać prosiaczkiem
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
mario1942
Użytkownik
Postów: 169
Miejscowość: Bologna
Data rejestracji: 16.05.11 |
Dodane dnia 21-10-2015 13:11 |
|
|
Mam takie samo auto, w tej samej konfiguracji.
Klocki i tarcze zawsze robione w salonie BMW. Po 3 okrążeniach na Pętli Północnej nic złego się nie działo - podobnie przy zjezdzie na Stelvio. Jednak takie rzeczy tylko na sporcie przy skrzyni automatycznej Przy tradycyjnym ustawieniu skrzyni dużo łatwiej przegrzać.
Jezdziłem mocniejszymi 3kami (330d) i problem przy skrzyni automatycznej i zjazdach z przełęczy wygląda tak samo. Moim zdaniem upgrade nic nie da - możesz ewentualnie zainwestować w obręcze z węższymi ramionami
Było:
924 "Barszczyk" 85'
Jest:
Porsche Boxster 987 |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 21-10-2015 13:22 |
|
|
ale ja mam manual i w zjeździe gdy na prostym był but w podłodze i dohamowanie najpóźniej jak się da to szybciutko się zagotowały. Ale najgorsze że nie było czuć stopniowej utraty siły hamowania tylko dość nagła, między jednym winklem a drugim, dobrze że anioł stróz podstawił akurat łagodniejszy łuk.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
mario1942
Użytkownik
Postów: 169
Miejscowość: Bologna
Data rejestracji: 16.05.11 |
Dodane dnia 21-10-2015 18:02 |
|
|
To ciekawe co mówisz - nigdy w moim E91 nie doszło do takiego strasznego fadingu jak opisujesz... A też go nie oszczędzam Jeśli już raz tak Ci się zdarzyło to się nie zastanawiaj, 500 zł to nie majątek - i montuj większe tarcze.
Było:
924 "Barszczyk" 85'
Jest:
Porsche Boxster 987 |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 21-10-2015 18:32 |
|
|
noname_conek napisał/a:
Przepij w hamowaniu nie odczujesz zadnej różnicy
Po co w takim razie producenci pakują większe tarcze do mocniejszych aut?
Zamiana z 30cm na 35cm to niby niewiele, ale tylko porównujac średnice.
Pole powierzchni hamowania wzrośnie grubo ponad 50%. Jeśli to kosztuje 500zł to bym sie nawet przez chwile nie zastanawiał.
|
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 21-10-2015 18:56 |
|
|
Bluebird Tomek napisał/a:
noname_conek napisał/a:
Przepij w hamowaniu nie odczujesz zadnej różnicy
Po co w takim razie producenci pakują większe tarcze do mocniejszych aut?
Zamiana z 30cm na 35cm to niby niewiele, ale tylko porównujac średnice.
Pole powierzchni hamowania wzrośnie grubo ponad 50%. Jeśli to kosztuje 500zł to bym sie nawet przez chwile nie zastanawiał. pamiętaj, że za tym czesto idzie inna pompa itp podzespoły, hamowanie bedzie na podobnym poziomie tylko tak jak pisałem wyzej nie bea tak puchły.
Jeżdziłem a5 z ori heblami, po przejściu na tarcze i klocki 400coś z RS6 nie było różnicy w hamowaniu , jedyna różnica to hamulce były pewniejsze, ale nie hamowały mocniej. To samo w innych autach np golfach gdzie zakładja 6tłoków z 911 czy 8 z panamery(ostatnio bardzo modny zabieg w moim środowisku) 98% osób potwierdza, że nie ma różnicy w hamowaniu jedynie heble nie puchna po mocniejszych przejazdach. Ważne tez jest jake ma się przewody hamulcowe i płyn, warto zainwestować w teflonowe.
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 21-10-2015 19:33 |
|
|
Stawiam na 2 rzeczy:
1) wymiana tarcz i zacisków przy pozostawieniu standardowej pompy. Ogranicza to zdaje się skok tłoczka w zacisku, bo max ciśnienie w układzie zostanie raczej bez zmian (mniejsza powierzchnia tłoczków sprawi, że silniej docisną się do tarczy i vice versa),
2) zaprogramowana praca sterownika ABS. Może szybciej wychwycić graniczny stan zablokowania tarczy przez tłoczki o większej powierzchni i korygować na bieżąco ciśnienie w dół
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 21-10-2015 20:24 |
|
|
mario1942 napisał/a:
To ciekawe co mówisz - nigdy w moim E91 nie doszło do takiego strasznego fadingu jak opisujesz... A też go nie oszczędzam Jeśli już raz tak Ci się zdarzyło to się nie zastanawiaj, 500 zł to nie majątek - i montuj większe tarcze.
Wydaje mi się że prawdziwą przyczyną był przegrzany płyn który nagrzał gumowe przewody i te zaczęły się poddawać, bo pedał był "gumowy" w odczuciu, miękko wchodził w podłogę, ale może większe tarcze lepiej oddawałyby ciepło i nie gotowały płynu... sam nie wiem.
Co do jazdy jechałem spokojnie acz stanowczo tzn starałem się dotrzymywać tempa boksterowi s i jakiemuś wynalazkowi a'la lotus tylko pasażer coś dziwnie zielony siedział ) ale to chyba wysokość
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-10-2015 20:37 |
|
|
Wieksze tarcze w moim odczuciu zwiekszaja sprawnosc hamulcow i poprawiaja mozliwosc dozowania "czucia". natomiast przegrzewanie tarcz nie zalezy od srednicy ale raczej jej wentylacji....oczywiscie zwiekszysz "bezwładnosc' termiczna ale tyle dłuzej i pozniej będa stygły. Samo przegrzewanie hamulcow az do fadingu spowodowane jest technika operowania pedałem...w tak długich zjazdach im delikatniej chcesz operowac opoznieniem tym bardziej grzejesz tarcze. Tylko gwałtowne deptanie zmniejsza termike ale wtedy pasazerowie moga powiedziec...
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 21-10-2015 21:17 |
|
|
Zmieniając tarcze na większe (i klocki na wytrzymalsze) należy w moim odczuciu podnieść wydajność pozostałych elementów układu hamulcowego - dać mocniejszą pompę, przewody o większej przepustowosci itp .. Sama zmiana tarcz na większe (i klocków na wytrzymalsze) przy standardowych pozostałych komponentach ..... to lepiej zainwestować już tę kasę w coś innego.
|
|
Autor |
RE: Do sportowców - hamulce |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7464
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-10-2015 21:37 |
|
|
Przy bardzo mocnym hamowaniu będzie duża różnica. Mistrz Cichy może Wam
wytłumaczyć, a nawet ma na to dowody w postaci wykresów prędkości z torów.
Mogę podejrzewać, że zwiększy się skok pedału hamulca przy tej samej pompie,
bo takie często dostajemy informacje zwrotne. Wymiana pompy pomaga, jeżeli
komuś to przeszkadza.
Oczywiście aby wykorzystać większy potencjał hamowania, będzie potrzebna dobra
tarcie o nawierzchnię, czyli opony.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|