Autor |
informacje przed zakupem 924 ?? |
dominator
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 03-08-2011 20:17 |
|
|
Witam serdecznie wszystkich ,
Jestem tutaj nowym uzytkownikiem forum , na ktore trafilem w sumie przypadkowo ,poniewaz planuje zakup auta do ok 8tys zl (moze uda sie pare zl wiecej ale na chwile obecna taka kwote zakladam do wydania z koncem roku) . Nie jest to niestety duza kwota ale jakis juz wybor samochodow jest. Najbardziej interesuja mnie auta tylnonapędowe byle nie "otrzaskane wszedzie" BMW E 30 itd...
Chciałbym tez w miare ciekawe auto - mozna powiedziec nawet egzotyczne (a porsche jakie by nie bylo jest i zawsze bylo egzotyczne ) . Ze wzgledu na budzet interesuje mnie tylko Porsche 924 2.0 . I w zwiazku z tym pytanie , na co zwracac uwage przy zakupie takiego auta szczegolnie ? Nie sa to nowe auta , dlatego moje pytanie : czy bardzo lapie je korozja ? Czy progi , podlogi itd są mocno "zjadane" przez korozje?? Nie mialem osobiscie doczynienia z porsche z tych rocznikow (jezdzilem autami marki porsche w sumie nowymi praktycznie i tylko na krotkich przejazdzkach) . Co jest najwieksza wadą tych aut ?
No i istotne dla mnie pytanie czy uwazacie ze takie auto nadawalo by sie do WYSCIGÓW GÓRSKICH ? Wiem ze nie byl by to "szatan" ani auto do wygrywania w klasie do 2 litrow pojemnosci ale tak jak juz wspomnialem bardziej stawiam w tym wypadku na "egzotyke i oryginalnosc" niz auto ktore ma wygrywac (poza tym wiem ze z moimi budżetami to ciezko bylo by zbudowac jakie kolwiek auto do wygrywania w klasie 2 litrow! ) a drugie pytanie jesli chodzi o sport czy silnik jest latwo podatny tuningowi (jak wiekszosc silnikow z tamtych czasow chyba ?? ) czy jednak nie bardzo ? NO I CZY PORSCHE 924 Z SILNIKIEM 2.0 MIALO HOMOLOGACJE FIA ??czy tylko mocniejsze wersje ?
Czy to porsche 924 rzeczywiscie daje fun z jazdy czy jednak szybko sie nudzi , i lepiej rozejrzec sie za innym autem?
Jak wyglada sprawa czesci zamiennych ? Amortyzatory , sprzegla , elementy zawieszen (sprezyny, lozyska gorne amortyzatorow , tuleje wahaczy, przeguby), hamulce? (tarcze ,klocki) , uklad wydechowy ? Czy sa te czesci w miare dostepne czy raczej są to "rarytasy" ?? no i jak to cenowo wychodzi ? Czy sa to masakrycznie wysokie ceny (siegajace polowy wartosci auta czy raczej odpowiednie cenowo co do wieku auta?? )
Nie bylbym wybredny kupujac auto co do koloru lakieru i stanu tego lakieru (moze łuszczyć sie , byc wyblaknięty) , ale napewno nie chcial bym "szpachlowanego rdzawego ogryzka", Wnętrze pod względem tapicerek itd tez bardzo by mnie nie interesowala , bo pewnie szybko wyciągnął bym wnetrze zastępujące seryjne siedziska fotelami kubelkowymi i pasami szelkowymi -- i stąd pytanie czy do 8 tys zl da rade kupic porsche w dobrym stanie blacharskim ?
Jak trzymaja sie skrzynie biegow i silniki w tych autach? Czy duzo z czesci pasuje z VW i Audi ??
Przepraszma ze tak troche moze bez ładu i składu , ale jestem troche haotyczną osobą I mam za duzo pytan ktore w sumie dosc ciezko jest od razu zadać przez internet , nie mniej jednak jestem mocno zainteresowany takim autem i stad te wszystkie pytania. |
|
Autor |
RE: informacje przed zakupem 924 ?? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 03-08-2011 20:41 |
|
|
924 2.0 miały homologacje FIA
Sprawdź na stronach FIA (jak sam się dokopię do ich numerów w moim archiwum to też podam). Ewentualnie tu był ruszany temat:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=3726#post_54662
Z dostępem do części nie ma większego problemu. Choćby kolega Tomek prowadzi sklep: transaxle.istore.pl
korozja - zdarza się, ale w późniejszych modelach 924 (od lat 80" nie jest to jakaś czarna rozpacz. Częściej stan blacharski auta (jak na 30 lat!) potrafi pozytywnie zaskoczyć.
Skoro 924 dają radę na TD ClassicAuto to myślę, że we wprawnych rękach i w GSMP mogłyby coś zwojować. Generalnie sprawa rozbija się o poziom budżetu.
Newralgiczne punkty, tak skrótowo:
- stan wtrysku mechanicznego (K-JET)
- sprzęgło
- bywa, że elektryka potrafi dać w kość
- wszelkie patenty bliżej nieznanego autorstwa (znaczy naleciałości po poprzednich właścicielach), w tym nieudolne naprawy powypadkowe
Generalnie nie ma się czego bać. Czasem coś da w kość, ale i tak warto!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: informacje przed zakupem 924 ?? |
dominator
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 03-08-2011 22:07 |
|
|
a takie laickie moze troche pytanie ale czy ten K-Jetronic to przypadkiem nie jest cos co bylo tez w golfach GTI wkladane ??
Jak jest jesli chodzi o silniki ? Czy sa one dosc wytrzymale czy nie czesto sie zdarza by trzymaly moc farbyczna po tylu latach?
Generalnie zawsze wszystko od budzetu zalezy ale wiem doskonale o tym ze porsche ani nie jest ultra lekkie , ani specjalnie mocne jak na tą klase aut wiec cudu sie nie spodziewam ale chce tylnonapedowego auta i znow moc stanac na starcie GSMP .... |
|
Autor |
RE: informacje przed zakupem 924 ?? |
dominator
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 03-08-2011 22:11 |
|
|
korozja - zdarza się, ale w późniejszych modelach 924 (od lat 80" nie jest to jakaś czarna rozpacz. Częściej stan blacharski auta (jak na 30 lat!) potrafi pozytywnie zaskoczyć.
ps. to starsze modele powiadasz byly lepsze blacharsko niz nowsze ?? Czyli sytuacja taka jak w maluchach tak ze wloskie lepiej sie trzymaly i do dzis trzymaja niz eleganty z koncowki produkcji ? |
|
Autor |
RE: informacje przed zakupem 924 ?? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7463
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-08-2011 22:17 |
|
|
KJET, może być problem jak zastany.
Sprzęgło, tarcza (no problem - tania regeneracja, chybaże jest kompletnie zerwana,
tak było u mnie, ale używka jest tania), docisk - około 450zł chyba.
Patenty - poprawianie to sporo czasu i warto to oddać do kogoś kto wie jak poprawić,
lub samemu z pomocą forum usuwać.
Nie licz, że dużo części podejdzie od VW/Audi. Te ważniejsze raczej są Porsche i są
drogie. Czasem tak było, że kupienie wałka, popychaczy podwaja wartość auta.
Oczywiście mowa o nowych z ASO. Jest sporo części które są bardzo drogie, ale są
też rzeczy które padają i są tanie.
Skrzynie biegów raczej nie padają, a jak padną to są po 300-400zł w używce.
Gorzej np. z poduszkami skrzyni biegów
Z silnikami to jest różnie, widziałem wykresy z hamowni od 100 do 125 koni.
Tunning, przepraszam - rasowanie tego 2.0 to bardzo trudny i kosztowny proces.
Najlepsze wyjście do chyba szlif bloku o 1mm (czyli podniesienie st. sprężania) i może
jakiś ostry wałek. Tak robią Ci co się w 924 UK CUP ścigają.
Co do GSMP to miałbym kilka pytań. Bardziej chyba w kwestii teoretycznej.
Zaraz podrzucę tu linka do tematu.
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=3363
Wykręciłem tam długiego posta, jakbyś mógł może rozwiać pewne moje
wątpliwości co do startu w GSMP i ich regulaminu i jak to się ma do homo od 924.
W tym temacie masz link do homologacji 924
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 03-08-2011 22:23 |
|
Autor |
RE: informacje przed zakupem 924 ?? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 03-08-2011 22:27 |
|
|
dominator napisał/a:
(...)
ps. to starsze modele powiadasz byly lepsze blacharsko niz nowsze ?? Czyli sytuacja taka jak w maluchach tak ze wloskie lepiej sie trzymaly i do dzis trzymaja niz eleganty z koncowki produkcji ?
Miałem coś odwrotnego na myśli To ze starszymi może być wiele gorzej niż z nowszymi. Pierwsze 924 jeszcze nie miały ocynkowania, auta po ok roku 80 już były zabezpieczone
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: informacje przed zakupem 924 ?? |
dominator
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 03-08-2011 22:48 |
|
|
aha czyli w tym wypadku jest tak jak logika podpowiada hehe No to ok |
|
Autor |
RE: informacje przed zakupem 924 ?? |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 04-08-2011 08:52 |
|
|
napisze tak jak kiedyś mi napisał ciachu, kupuj potem się będziesz martwił
. |
|
Autor |
RE: informacje przed zakupem 924 ?? |
dominator
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 04-08-2011 17:26 |
|
|
hehe no wlasnie tym razem nie chcial bym popelnic tego bledu Juz pare razy ten blad zrobilem choc nie ma co ukrywac ze auta z tych rocznikow to zawsze loteria |
|