924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | 911,944 i inne...
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Czujnik ciśnienia oleju - 944
KRAZ
Użytkownik



Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06
Dodane dnia 02-09-2012 05:05
Wtrącę się w dyskusję, nie na temat czujnika tylko wskazań,
Ciśnienie które pokazuje czujnik to tylko ciśnienie plynu (oleju) za pompą, "gęstszy" płyn "olej" będzie wskazywał wyższee ciśnienie, rzadszy będzie wskazywał niższe. "Gęstszego" "płynu" pompa przetłoczy mniej bo stawia większe opory, "rzadszego" "płynu" popłynie więcej bo stawia mniejsze opory. Rodzi się pytanie co lepiej smaruje?


.
5442638
Autor RE: Czujnik ciśnienia oleju - 944
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 19-09-2012 18:54
KRAZ, jedyne co mi się nasuwa, to stwierdzenie, że zarówno wysokie jak i niskie ciśnienie oleju jest potencjalnie szkodliwe smiley

Wracając do wątku moich perypetii z czujnikiem:
1) najpierw na starym czujniku (prod. VDO) zamieniłem przyłączenia przewodów do styków miejscami. Voila, problem znikł! Kontrolka minimalnego ciśnienia gasła po zapaleniu silnika, wskazówka zaczęła normalnie pracować (pomiędzy 4-5 bar na zimnym, między 2-3 bary na ciepłym). Ale niepokój pozostał. Plan działania: zamówić nowy czujnik, po wykręceniu starego wkręcić manometr i sprawdzić na nim ciśnienie, wkręcić nowy czujnik.
2) Zanim powyższy plan udało się wdrożyć (zanim dotarł nowy czujnik /prod. Febi/ z transaxle.istore.pl ) powrócił problem kontrolki minimalnego ciśnienia oleju. Podczas jazdy nagle zaczęła się jarzyć (równolegle z wykrzyknikiem alarmowym) i od tej pory pali się stale na włączonym silniku. Wskazówka ciśnienia oleju pracuje normalnie.
3) Wymiana starego czujnika. Po wykręceniu starego wkręciliśmy manometr i odpaliliśmy silnik. Wskazania: 4,5 bar na zimnym, 3,2 bar na ciepłym w momencie załączenia wentylatorów chłodnicy. Wkręcenie i podpięcie nowego czujnika ciśnienia oleju. Problem kontrolki alarmowej minimalnego ciśnienia nie znikł. Wykrzyknik nadal się pali. Wskazówka ciśnienia pracuje normalnie. Ergo: stary czujnik był sprawny.
4) Problem z kontrolką to albo uszkodzony przewód, albo coś z zegarami. Na razie to olałem. Do wiosny się zrobi smiley
5) Po pokonaniu 2 tys km od wymiany oleju (w tym 1,2 tys. na wypad na zlot) nie uświadczyłem żadnego ubytku oleju na bagnecie


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Strona 2 z 2 < 1 2