Autor |
PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
mroch1
Użytkownik
Postów: 25
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.01.08 |
Dodane dnia 23-04-2009 21:57 |
|
|
Niestety pomimo usilnych prób, nie jestem w stanie uporać się z dręczącym problemem odpalania. Problem polega na tym że nie odpala na rozgrzanym silniku, ALE, po ok 20 min. Na zimnym odpala, na rozgrzanym zaraz po zgaszeniu też, a na lekko wystudzonym, nieee!!!/ODPALA PO 30/40 SEK. KRECENIA |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
mroch1
Użytkownik
Postów: 25
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.01.08 |
Dodane dnia 23-04-2009 22:50 |
|
|
czy to jest kwestia regulacji czy tez wymiany jakiejs czesci/ |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 23-04-2009 23:21 |
|
|
Mam dokładnie to samo. Jak ustalę przyczynę to napiszę (pewnie Warm Up Regulator)
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
mroch1
Użytkownik
Postów: 25
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.01.08 |
Dodane dnia 12-08-2009 07:23 |
|
|
nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale mam uszkodzona pompke paliwa w zbiorniku/pompka ta podaje paliwo do 2pompki o wiekszej wydajnosci (cisnieniowej)/zobaczymy jak wymienie |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 12-08-2009 07:52 |
|
|
z tym na cieplym to nie bedzie pompka paliwa,
stawiam na złą mieszankę, spowodowane uszkodzeniem jakiejś częsci układu k-jeta.
sprawdz regulator cisnienia.
podjedz na analizator sie sprawdzić.
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 12-08-2009 15:12 |
|
|
jeśli nie odpala na ciepło to pewnie zalewa się paliwem
żeby wszystko grało to trzeba sprawdzić:
- świece
- warm-up
- zawór powietrza dodatkowego
- wtryskiwacze
- rozdzielacz k-jet
- szczelność dolotów
- kabelki do aparatu zapłonowego
- kopułka i palec
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 12-08-2009 17:18 |
|
|
Miałem dokładnie identyczny problem z moim pierwszym prosiakiem: na 99% to wina 5 wtrysku. Zasilanie 5 wtrysku (+12V) zrobiłem na dodatkowy włącznik i problem został rozwiązany - wystarczy przy odpalaniu przytrzymać przycisk przez 4 sek. i po kłopocie - silnik startuje jak marzenie.
Traktuję to rozwiązanie jako tymczasowe - do momentu wymiany czujnika z tyłu głowicy (nowy czujnik już mam ale dostęp jest fatalny).
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 12-08-2009 20:58 |
|
|
Drogi Kolego. To nic innego jak tzw. "hot start problem" dokładnie opisany na www.924.org. Innymi słowy to problem z worm-upem czy też może z 5tym wtryskiem. Ja mam dokładnie to samo. Taki średnio ciepły silnik właśnie (czyli np tak od 15 minut po zgaszeniu rozgrzanego) odpalam z gazem wciśniętym do dechy i wtedy załapuje od pierwszego. Zaznaczam ze odrazu zdejmuję nogę z gazu jak tylko chwyci żeby przy początku smarowania go nie zatrzeć itp.
Oczywiście jest to prowizoryczne rozwiązanie i rozmawiałem o ile pamiętam z Elasticem który ma dodatkowe, ręczne sterowanie wormupem albo 5tym wtryskiem (nie pamiętam dokładnie). Jeżli ktoś znajdzie dojście do nowych sprawnych wormupów w cenach rozsądnych to mam nadzieję, że się podzieli tą radosną informacją.
http://www.924.org/techsection/hot_start_problem_fix.htm |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 13-08-2009 15:21 |
|
|
Jak każdy ma swoją teorię, to ja też coś zaproponuję - a może to tak niedoceniany akumulator paliwa?
Jest po to żeby w układzie utrzymać ciśnienie. A ciśnienie nie jest potrzebne żeby szybko uruchomić samochód (przynajmniej nie tylko po to), bo pompa jest tak wydajna, że potrafi dostarczyć paliwo bardzo szybko. Ciśnienie jest utrzymywane po to, żeby paliwo nie gotowało się w przewodach pod wpływem temperatury silnika po jego zgaszeniu. Gdyby nie było akumulatora paliwa (albo jak jest uszkodzony) to od gorącego silnika mogą się w przewodach przebiegających blisko niego tworzyć pęcherzyki gazu. To utrudnia rozruch. Na jakimś forum przeczytałem kiedyś, że potrafi to "zapowietrzyć" układ na tyle skutecznie, że trudno uruchomić silnik przez dłuższy czas. Nie wiem czemu miało by tak być... może gaz w okolicach wtryskiwaczy nie pozwala na ich otwarcie, albo pęcherzyk gdzieś w układzie stetowania siśnieniem (właśnie WUR i fragment nad tłoczkiem w rozdzielaczu paliwa) może skutecznie zakłucić balans ciśnień?? Nie wiem... ale chciałem się pochwalić nową teorią
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 25-11-2009 16:36 |
|
|
słuchajcie czy po "sposobie nieodpalania" mozna w miare rozkminić OCB ?
np dzisiaj (i to dwukrotnie!) mialem taka sytuacje ze po przekreceniu stacyjki krecil rozrusznik , calkiem zwawo , ale jakby nie przekladalo sie to na odpalenie silnika wogle...
wczesniej mialem raczej ze rozrusznik nie chcial sie za bardzo krecic , a teraz cos takeigo
?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 25-11-2009 20:47 |
|
|
panowie nie ma zadnych szans uruchomienia samochodu
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 25-11-2009 22:26 |
|
|
Tak sobie posiedziałem i postanowiłem napisać troszkę informacji na temat szukania dziury w całym jeśli autko nie chce nam ruszyć z miejsca sprawdzone na moich prosiakach, także są spore szanse, że na innych będzie można zrobić to samo.
Nie pozostaje ci nic innego jak wyjąć rozrusznik i podłączyć na krótko dla próby, jak będzie ok to można to samo zrobić przedłużając kable od auta i sprawdzić działanie stacyjki itp. Sprawdź bezpieczniki jakby coś nie kręciło. Kolejna zabawa to sprawdzanie k-jeta. Zaczynając od pompy wstępnej (jeśli masz to lepiej żeby działała bo jak padnie to strasznie ogranicza przepływ paliwa z powodu dwóch malutkich dziurek), jak tam coś nie tak to trzeba ją wyciąć lub wymienić. Kolejna zabawa to główna pompa paliwa, wystarczy próba z odłączonym wężykiem czy pompuje. Akumulatora paliwa raczej się nie sprawdzi - ale nie mogę potwierdzić powyższych informacji, że jeśli go niema to występują problemy z autem, czy odpalaniem. Przeprowadzałem eksperyment jeżdżąc bez akumulatora paliwa przez ponad miesiąc czasu i nie stwierdziłem żadnego najmniejszego problemu z opdalaniem na ciepłym, zimnym itp... wszystko śmigało bez zarzutu. Następny punkt na liście to filtr paliwa, może się zapchał. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie przepływu tuż przed rozdzielaczem k-jeta, wystarczy odkręcić wężyk odchodzący od filtra paliwa do k-jeta. Co do k-jeta można sprawdzić ułożenie płytki przepływomierza - powinna chodzić luźno, być wypoziomowana i na samym środku.
Wtryskiwacze można sprawdzić wykręcając je, wkładając np do słoików. Włączamy stacyjkę, i zwieramy przekaźnik od pompy paliwa tak aby było słychać przepływ w silniku. Potem już tylko wystarczy unieść tarczę przepływomierza i wtryskiwacze powinny lać - im mniej uniesiona tarcza tym słabszy rozprysk. Można także ocenić jak funkcjonuje wtryskiwacz - powinien rozpylać paliwo lekką mgiełką. Można tutaj pokusić się o wyczyszczenie gumowych rur od rozdzielacza paliwa do przepustnicy.
Piąty wtrysk można sprawdzić we dwie osoby, najlepiej na zimnym silniku, wykręcić 5-ty wtrysk włożyć go do słoiczka i podczas odpalania auta powinien zacząć tryskać przez około 5 sekund.
Następny punkt jaki można sprawdzić to ustawienie rozrządu - przekręcić wałem na punkt 0, w okienku rewizyjnym na obudowie sprzęgła można sprawdzić ustawienie zapłonu - powinno być ok -10Stopni, na kole zamachowym powinny być oznaczenia, o ile nikt czegoś tam nie dłubał (co najmniej oznaczenie punkru 0 powinno tam być). Dobrze też sprawdzić naciąg paska rozrządu - obrót paskiem o 90 stopni w najdłuższym miejscu będzie znaczył, że jest ok.
Można także sprawdzić ustawienie aparatu zapłonowego, przy ustawieniu rozrządu na pozycję 0, paluch rozdzielacza powinien być troszkę przed wyjściem przewodu WN wychodzącego na 1 cylinder. (nie pamiętam czy na obudowie rozdzielacza nie jest to gdzieś zaznaczone kreseczką).
Przy okazji można sprawdzić czy kable WN, będą ok jeśli ich rezystancja mierzona omomierzem wyniesie ok 8k Omów. Potem sprawdzamy świece, wizualnie powinno wystarczyć.
Można także wymienić przewody WN, kopułkę, paluch zapłonu i świece. Wyeliminuje to na pewno problemy z uszkodzeniami w zapłonie.
Po tych wszystkich zabiegach można będzie już coś więcej powiedzieć
Kolejna rzecz to zmiana składu mieszanki - dodać lub odjąć 1 do 2 obrotów śrubką regulującą (imbus 2 - jak dobrze pamiętam) w dziurce rozdzielacza k-jeta, i następnie sprawdzić jak się auto zachowuje. Co prawda u mnie kręcenie w tym miejscu nic nie daje bo gdzieś śrubka zniknęła i będę musiał sprawdzić co jest grane. Można jeszcze zmienić skład mieszanki podając więcej powietrza poprzez śrubkę wolnych obrotów, która znajduje się tam gdzie motylek przepustnicy.
Wizualnie proponowałbym także sprawdzić czy wtyczki idące do elementów takich jak 5-ty wtrysk, włącznik termiczno-czasowy, warm-up regulator itp. Zależnie od rocznika auta może być tego troszkę więcej lub mniej - do 78r z rozdzielacza k-jeta także był wyprowadzony przewód od czujnika.
Jeśli mamy zdjętą gumową rurę od przepustnicy także tam rzuciłbym okiem czy wszystko wygląda ok i nic nie jest pogięte. Powinien być jeszcze wężyk łączący obie strony motylka przepustnicy i z trójnika podający ciśnienie na serwo hamulca. Jeśli tego niema silnik może pracować nieprawidłowo i motylek przepustnicy może ulec uszkodzeniu, jednak nieprawidłowa wielkość wężyka i nieoryginalny trójnik może powodować osłabienie hamulców i rozregulowanie poziomu niskich obrotów (do wyregulowania śrubką przy przepustnicy).
Jeśli do tej pory nie znaleźliśmy uszkodzenia, może to oznaczać uszkodzenie, któregoś przewodu elektryki, złe podłączenie akumulatora albo w końcu uszkodzenie Warm-up regulatora lub także Wyłącznika termiczno-czasowego, który jak już było wcześniej wspomnianie jest w bardzo nieciekawym miejscu i jego wymiana do zbyt prostych rzeczy nie należy.
Dobrze także zadbać o szczelność układu dolotowego i odmy, tak aby silnik nie łapał dodatkowego powietrza, np przez źle dokręconą opaskę, zagięty wąż gumowy czy chociażby źle dokręcony korek od oleju.
To już chyba wszystko co przychodzi mi do głowy na temat diagnostyki i uruchamiania silnika jeśli coś jest nie tak... i nie wiadomo co to tylko taki przegląd może zapewnić że znajdziemy uszkodzenie - o ile nie uszkodziło się coś wewnątrz silnika - ale to mniej prawdopodobne.
No jeszcze na koniec... powodzenia
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 26-11-2009 15:55 |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 25-11-2009 22:31 |
|
|
eeeeeeee
a jakies rady dla kogos dla kogo "świeca" wygląda tak:
[img]http://www.piatyswiat.ecclesia.org.pl/images/swieca.jpg[/img]
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 25-11-2009 22:52 |
|
|
hm.. k-jet walczylem troche z tym w moim audi tyle ze tu mam k-jetIII czyli 3-a generacja bez warupa ale talez i reszta dziala na podobnej zasadzie i tak sklad mieszanki reguluje sie srubka imbusem miedzy rozdzielaczem a guma dolotu i jeden obrut moze byc za duzo bardzo delikatnie krecic sruba i za kazda pruba wyciagac imbusa .. talz nie powinien byc prosto ustawiony ale pochylony nie pamietam ile ale powinn byc nakleja caly talez po uniesieniu powinien delikatnie opadac bez zaciec i ruwniez plunnie powinien sie podnosic..
jako iz talez jest unoszony po przez przeplywajace powietrze jakakolwiek nieszczelnosc w dolocie powoduje bledny sklad mieszanki i problem z obrotami wkrecaniem sie i odpalaniem, nie pamietam teraz czy w 924 do rozdzielacza jest przykrecony nastawnik cisnienia jesli tak to powinien oscylowac w zakresie +- 02 mA ale bycmoze go niema dlatego jest w tym systemie warm up ktury w zasadzie reguloje cisnienie na podobnej zasadzie..
a na kolektorze dolotowym sruba to raczej nie ustawia sie skladu mieszanki tam tylko kresi sie by ustawic obroty biegy jalowego dokreca sie lub odkreca przeswit w dodatkowym kanale zasysanego powietza omijajac klape przepustnicy..
kurcze dawno dawno temu ostatni raz dlubalem w 924 i jesli sie myle to sorki....
|
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 26-11-2009 17:16 |
|
|
Misiek: bardzo fajnie wszystko opisałeś. Niestety ze swoją nieznajomością mechaniki nie mogę się ustosunkować merytorycznie. Jedyne co budzi moje obiekcje to dłubanie przy składzie mieszanki (imbus nr 3). UWAGA, TERAZ ZUPEŁNIE LAICKIE DYWAGACJE: Wprawdzie możne sobie pomóc z odpalaniem auta, ale same spalanie może być już nie najlepsze. Dodatkowo przy badaniu technicznym może pojawić się problem: za dużo węglowodorów w spalinach, co może skutkować brakiem czarodziejskiej pieczęci w dowodzie rejestracyjnym. Teoretycznie .
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-11-2009 18:24 |
|
|
No nie jestem mechanikiem, bardziej elektrykiem... co prawda pracuję jako elektromechanik a przy prosiakach dłubię głównie dla obniżenia podstawowych kosztów eksploatacji.
Przy przeglądzie teoretycznie mogliby się przyczepić, ale że to już wiekowe autka, to mało prawdopodobne, zresztą jak komuś zleży żeby uruchomić auto to już później na regulacje może się udać do warsztatu na analizator spalin żeby było ok.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
huzar105
Użytkownik
Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09 |
Dodane dnia 26-11-2009 18:53 |
|
|
Sprawdzają Wam na przeglądzie spaliny?
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img] |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 26-11-2009 21:29 |
|
|
Ten imbus to 4 jak masz za maly to zeczywisci nie da sie regulowac wkrecajac wzbogacamy mieszanke i odwrotnie
|
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 26-11-2009 22:33 |
|
|
vito napisał/a:
np dzisiaj (i to dwukrotnie!) mialem taka sytuacje ze po przekreceniu stacyjki krecil rozrusznik , calkiem zwawo , ale jakby nie przekladalo sie to na odpalenie silnika wogle...
?
Rozumiem, że w końcu udało się odpalić? I że problem pojawia się tylko przy ciepłym silniku (znaczy jakieś 20 minut po zgaszeniu)?
Don't panic! |
|
Autor |
RE: PROBLEM Z ODPALANIEM SILNIKA |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 26-11-2009 23:33 |
|
|
nie , nie udalo sie
wpisalem sie w tym temacie gdyz po pierwszych objawach sadzilem ze jest podobienstwo z opisana tu sytuacja , jednakze aktualnie moje auto nie da sie w zaden sposob uruchomic , wyglada to tak ze rozrusznik kreci calkiem, calkiem jednak nie przeklada sie to na odpalenie silnika, nawet dolalem za rada Sliwki (dzieki!) 5 litrow etylinki , ale nic to nie dalo , auto 2 dni stoi , jutro ma przyjechac fachowiec!
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|