Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
924 '86 |
157886
Użytkownik
Postów: 85
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22 |
Dodane dnia 14-04-2022 12:31 |
|
|
Jak to się stało? Nie wiem Po dość długim polowaniu, kilku przymiarkach do innych egzemplarzy, w łapki wpadł Porsche 924 z 1986 roku.
Historia:
Samochód pochodzi ze Szwajcarii. Miał 2 właścicieli przed przyjazdem do Polski, w Polsce od kilku lat u jednej osoby, która zaczęła jego odnawianie, ale nie skończyła. Samochód więcej stał niż jeździł (w Polsce w sumie stał ostatnie 3 lata), więc jest w stanie "zastanym". Przebieg: 103 tyś, przed przyjazdem do Polski wszystko udokumentowane, wygląda więc na realny.
Stan auta - jest trochę do poprawy/naprawy, ale wydaje sie, że coś z tego będzie
Samochód kupiony z myślą o odnowieniu - tak mechanicznym (wszystko musi działać idealnie) + wizualnym.
[Tu były zdjęcia, które z niewiadomych przyczyn wyparowały z hostingu - kilka postów niżej są nowsze, lepsze]
Stan aktualny: samochód przywieszony, jeździ, ale ma kilka mankamentów - tak mechanicznych, jak i nie mechanicznych.
Z ładnych rzeczy:
- felgi bardzo ładnie odnowione (na zdjęciach które zrobię, będzie lepiej widać)
- fotele w nie najgorszym stanie, a i tapicerka mi się podoba
Rzeczy już zdiagnozowane lub potencjalne problemy:
- nierówna praca silnika
- kierunkowskazy - tu nie wiem, migają bardzo szybko, nie wiem czy tak ma być, wydaje mi się, że nie
- głośno pracująca pompa paliwa. Znalazłem tu na forum wątek, ktoś też miał z tym problem. Niestety filmik który był tam zamieszczony nie działa, nie mogę więc porównać. Ale na pewno trzeba to sprawdzić
- różne braki jakiś gumeczek, uszczeleczek - do uzupełnienia
- naprawa wgniecenia błotnika i uszkodzonego i lekko przesuniętego zderzaka
- podnoszenie tylnej klapy
- deska rozdzielcza niestety obszyta
- pęknięta tylna lampa
- złamana antena
- luźna rączka do podnoszenia maski
- połamana roleta z bagażnika
- klemy luźno trzymają się na akumulatorze i nie można ich dokręcić
Reszta - będzie po dokładniejszym przeglądzie.
Plan działania:
- nastąpi dokładne przejrzenie samochodu
- dokładne mycie, sprzątanie, bo jest straszny brudasek (na zdjęciach nie widać aż tak)
- pierwszy etap prac: przywrócenie pełnej sprawności technicznej + ulepszenia tego co działa, ale może lepiej
- drugi etap prac: poprawa wyglądu zewnętrznego
Plan jest taki, żeby samochód jeździł także w Classicauto Cup, w kategorii najstarszych i nie modyfikowanych samochodów. Jako że pierwszy wyścig już niebawem, bo 30.4 w Poznaniu, trzeba z kopyta ruszyć z przygotowaniami, bez dnia przestoju Plan zakłada po prostu start, a wszelkie ulepszenia na kolejne starty - w późniejszym terminie, jak czas i budżet pozwoli.
A więc bierzemy się za przegląd i pierwsze poszukiwanie części. Na pierwszy rzut pójdzie porządny montaż akumulatora i naprawa nierówno pracującego silnika, potem coś z tą pompą paliwa trzeba będzie podziałać, bo wydaje mi się tak na 99% że jest za głośna.
Z usprawnień w pierwszej kolejności zależy mi na możliwie najlepszych hamulcach (marzą się nacinane i wiercone, zobaczymy co się uda znaleźć).
Wszystko co będzie robione, będę sobie tu ładnie dokumentował
To bierzemy się do dzieła
Edytowane przez 157886 dnia 10-11-2022 10:06 |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju! |
aleks
Użytkownik
Postów: 176
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.07 |
Dodane dnia 14-04-2022 16:13 |
|
|
Powodzenia w odbudowie! Planujesz go na daily czy weekendowe przejażdżki? Dobrze że Wrocław rośnie w siłę, bo transaxli na ulicach praktycznie u nas nie widuję, a zawsze widok zadbanego 924 dodaje sił w walce z własnym projektem |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju! |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 14-04-2022 22:42 |
|
|
Wygląda nieźle, miłej zabawy i proszę o relację z CA CUP.
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju! |
157886
Użytkownik
Postów: 85
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22 |
Dodane dnia 14-04-2022 23:23 |
|
|
aleks napisał/a:
Planujesz go na daily czy weekendowe przejażdżki?
Nie wiem czy weekendowe, ale na pewno nie będzie to pierwsze, podstawowe autko do jazdy. Ale na pewno będzie jeżdżone, to nie egzemplarz do muzeum, musi jeździć
Updaty:
Wstępny przegląd i pierwsze małe naprawy.
Wstępne odkurzanie i mycie - okazało się że pod warstwą kurzu znajduje sie samochód...
Poprawiono mocowanie chłodnicy.
Osłona silnika... odpadła przy demontażu - chyba nie była ściągana od nowości
Pasek klinowy - już nie piszczy.
Tylna klapa - już się podnosi na siłownikach.
Ktoś zrobił pseudo konserwację podwozia - psiknął jak leciało. Będzie do poprawy.
Okazało się że zawieszenie jest w gorszym stanie niż poprzedni właściciel mówił - będzie trzeba trochę powymieniać.
Wymyśliłem poliuretanowe tuleje, znalazłem takie: https://powerflex.pl/kategoria-produktu/porsche/924-and-s-all-years-944-1982-1985/ - tylko muszę poszukać co mam, bo widzę, że np. tuleja stabilizatora ma trzy możliwe rozmiary :/ No i za komplet Blacków to całkiem ładna suma wychodzi :/ Gdzieś mi tu na forum mignęło, że ktoś takie kupował, muszę to odgrzebać. Najgorzej, że na stronie producenta czas dostawy to 7 do 10 dni.
No i poszukuję rozpórki przednich kielichów. Znalazłem rozpórkę Staffa w przystępnej cenie, miałem w poprzednim samochodzie, więc chyba ta wjedzie i tutaj.
Hamulce - z przodu tarcze niemal nie używane, ale nieznanego pochodzenia - muszę poszukać, na szybko niestety nie znalazłem nawiercanych i nacinanych. Trzeba zrobić głębsze poszukiwania.
Opony & felgi - do codziennego stosowania te co są będą ok, trzeba coś kupić na tor. Tu trzeba będzie sprawdzić dostępność różnych wielkości i wtedy zdecydować co może wjechać.
Już wiem, że przez te dwa najbliższe tygodnie, to będzie głównie poprawianie i reanimacja, żeby dało się autkiem bezpiecznie i pewnie jeździć po torze. Ewentualne ulepszenia - później. |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju! |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 15-04-2022 09:47 |
|
|
Cześć,
Generalnie jeżeli chcesz jeździć na TrackDay'e, to nie sądzę, żeby auto długo zostało seryjne
Najciekawszą konfiguracją do poruszania się po drogach i okazjonalnych wypadów na tor jest, moim skromnym zdaniem, to co zrobił Szarak:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=5004
Jeżeli chodzi o rozpórki, to Staffa do zwykłego 924 najprawdopodobniej nie będzie pasować.
Zaoferowałbym swoją, ale tu nie podaję terminu realizacji - tanio (circa 400, choć ostatnio ceny i dostępność materiałów stają się dość istotnym czynnikiem... ) jest, kiedy produkuję 10 sztuk, a poprzednia partia się rozjechała po kraju stosunkowo niedawno.
W każdym razie, witaj i powodzenia
Edytowane przez Pumba dnia 15-04-2022 09:56 |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju! |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 15-04-2022 10:34 |
|
|
Pumba napisał/a:
.....
Jeżeli chodzi o rozpórki, to Staffa do zwykłego 924 najprawdopodobniej nie będzie pasować.
.....
nie pasują - wiem bo sprawdzałem ... ale za to Pumbowa siedzi pieknie ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju! |
157886
Użytkownik
Postów: 85
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22 |
Dodane dnia 15-04-2022 11:14 |
|
|
Pumba napisał/a:
Najciekawszą konfiguracją do poruszania się po drogach i okazjonalnych wypadów na tor jest, moim skromnym zdaniem, to co zrobił Szarak
Czytałem ten wątek wczoraj do 3 w nocy, nie wiem czy to kwestia godziny, ale troche chaotycznie dużo informacji (no ale też wątek na 30 stron, to trudno żeby było inaczej ) - będę z niego wyciągał wnioski z pewnością
Kurde co do tej rozpórki jak ma nie pasować, to jej nie biorę - dzięki za informację (btw. po co piszą że jest do danego modelu, jak do niego nie pasuje, to już nie wiem :/). W takim razie jak będzie znany termin realizacji Twoich, to proszę o informację - na razie wstrzymam się z zakupem "sklepowych".
Po nocnych poszukiwaniach updaty z pola bitwy:
Walka z tematem tulei rozpoczęta - na stronie jest kilka wersji tej samej tulei, dochodzę do tego którą potrzebuje - dziś albo jutro muszę zamówić, żeby wyrobić się z dostawą (czas oczekiwania do 10 dni). Przynajmniej mam zmierzone drążki, są 20mm, tylko też wersji tulejek do nich ze 3. Ale to się ogarnie.
Opony - wstępnie na tor semi slicki poszukane, chyba najbliżej mi do Yokohamy 195/50/15, ale tu jeszcze trzeba zrobić lepsze rozeznanie. Cena kusi do poszukiwania używek (na początek, co by troche obniżyć koszty, no i z uwagi na brak pełnego przygotowania, nie wiem czy nie lepiej zakup nowych zostawić sobie na później. Z drugiej strony przekonałem się, że jazda na dobrych oponach wieeele zmienia). No i potem jakieś felgi.
Wątek olejowy - jeszcze do rozeznania, wyczytałem tu na forum, że bywają problemy z przegrzewaniem się do dłużej jeździe na torze. Trzeba będzie załadować coś najlepszego co się znajdzie w takim razie, tu nie ma co oszczędzać.
Amortyzatory - w kilku wątkach widziałem polecajki dla Koni, no i pewnie sie tak skończy, ale nie wiem czy już teraz, czy to dopiero na drugi etap zostanie.
Także dalej faza rozpoznawcza boju w pełni. A czas ucieka. No i jeszcze ktoś po drodze święta wymyślił, no same problemy |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju! |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 15-04-2022 11:19 |
|
|
Staffa pasuje do 924S i 944.
Semi-slick bez utwardzenia zawieszenia nie ma praktycznie racji bytu:
Tutaj 924s na zwykłej oponie i żółtych KONI - i już się poskładało do oporu. ( kurde, to było 11 lat temu... ).
O rozpórce będę pamiętał, jak się kilka sztuk zbierze, to będę informował.
|
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju! |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 15-04-2022 20:09 |
|
|
Gratuluję auta!
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju! |
157886
Użytkownik
Postów: 85
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22 |
Dodane dnia 15-04-2022 23:48 |
|
|
Podsumowanie dzisiejszego dnia: pół dnia pracy (żeby zarobić na części ), pół dnia przeszukiwania Internetu w poszukiwaniu odpowiednich części. Na koniec załamka.
W szczegółach:
Amortyzatory: raczej żółte Końskie, widzę dużo poleceń, brak jakiś alternatyw. Dostępność - aż w 1 sklepie udało mi się znaleźć
Opony (szukane tylko na tor, będą zmieniane): chyba stanie na Yokohama ad08. Są tańsze od Toyo R888R, nawet jak nie będą idealne, to i tak chyba wystarczą na początek, najwyżej potem się zmieni, bo pewnie kiedyś się zużyją. Ale tu jeszcze opcja otwarta.
Rozpórka:
Chyba nie ma wyjścia i trzeba poczekać aż Pumba zbierze więcej chętnych. Mam nadzieję, że się szybko zbierze lista W sumie jedyna inna jaką znalazłem (poza tą nie pasującą staffa) to SANDTLER - pamiętam że w którymś wątku tu na forum mi mignęła, ale nie pamiętam, czy pasowała, czy nie. A nawet jak pasuje, to jest droższa.
Tarcze hamulcowe: Nosz kurka. Już myślałem że znalazłem szybko, wiercone i nacinane, Zimmermana. Na wstępie pisze, że pasuje do 924. Jak się okazało po kliknięciu w szczegóły, oczywiście do 924S. W sumie znalazłem tylko jedną firmę która robi takie do 924: Black Diamond. W Polsce tylko na zamówienie z Anglii, w Anglii dostępne, po przeliczeniu funciaków na złotówy ~1200zł za 2 szt. I z uwagi czas dostawy - brak pewności, ze dojdą na czas. Wyglądają tak: https://www.ebay.pl/itm/233236155791?hash=item364df54d8f:g:hzgAAOSwjnRc5p04
W każdym razie plan jest taki, że wszystko co da rade trzeba zamówić podczas świąt, żeby jak najszybciej po świętach dostać sprzęcior i montować.
Na resztę nie mam siły, czas iść się załamać (a jutro szukać dalej )
Edytowane przez 157886 dnia 15-04-2022 23:49 |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju! |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-04-2022 08:09 |
|
|
Mojego wątku nie ma co czytać od początku.
Od 24 strony się coś dzieje:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=5004&rowstart=460
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju |
157886
Użytkownik
Postów: 85
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22 |
Dodane dnia 16-04-2022 22:37 |
|
|
Trochę zdjęć, wcześniej nie było odpowiedniej okazji:
Takie o autko:
Wnętrze:
A tak z tyłu:
Felga:
Z bliska (taki zloty proszek jest napsikany, w słońcu ładnie to wygląda):
Dywanik bagażnika po czyszczeniu:
Znaczek nadgryziony zębem czasu:
Silnik po wypucowaniu:
I teraz dwa pytania, może ktoś będzie w stanie podpowiedzieć:
https://www.youtube.com/shorts/RkHeP9UnJDs - czy kierunkowskaz powinien migać tak szybko?
https://www.youtube.com/shorts/mqYrquJTNaY albo tu: https://www.youtube.com/shorts/0FNP6LxRlVg - pompa paliwa, dźwięk z okolic tylnego prawego koła i z okolic bagażnika. Wiadomo, że telefon i yt zniekształca. Ale może ktoś będzie w stanie zdiagnozować, czy to normalnie tak buczy? Poprzedni właściciel twierdził, że wcześniejsza pompa też tak buczała - wymienił na nowo i jest tak samo, uznał więc, że "ten typ tak ma".
Z nowych rzeczy: po jeździe testowej - przyjemność wielka i uśmiech wielki. Auto ściąga, buja sie, ale to kwestia wymiany zużytych elementów. Uśmiech na twarzy po jeździe rekompensuje demotywację z poszukiwania części. Doszła chyba jedna rzecz - po jeździe próbnej wymyśliłem sobie, że chyba trzeba będzie wymienić kierownicę na mniejszą. Ta ze zdjęć po prostu... zahacza mi o nogi Może znajdzie się coś o mniejszej średnicy. Na codzień może i ta być, ale na tor wygodniej byłoby z mniejszą.
Edytowane przez 157886 dnia 20-04-2022 19:29 |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju |
157886
Użytkownik
Postów: 85
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22 |
Dodane dnia 19-04-2022 21:58 |
|
|
A to sobie zupdatuję.
Święta minęły pod znakiem zamówień i dalszych problemów.
Znalazłem żółte klocki EBC - wszędzie na zamówienie, czas do 10 dni. W ostatnim sklepie - 1-3 dni. Jak zbawienie... Zamówiłem, a zaraz telefon, że jednak nie ma i trzeba ściągać. Więc pogodziłem się, albo przyjdą na ostatnią chwilę, albo nie. Trudno, najwyżej zamontuje się potem.
Tarcze - zamówione jedyne wiercone i nacinane jakie udało mi się znaleźć - w Anglii. Co oznacza, że również albo przyjdą na czas, albo montaż w późniejszym terminie.
Świece, amortyzatory KONI - zakupione, idą, jedyne co się udało bez problemów.
Stabilizator 23mm z przodu - wyrwany u Niemca, jak będzie to się podmieni.
Zamówiona naba do kierownicy, czekam aż przyjdzie. Potem przymierze, zobacze ile mam miejsca na nogi i zdecyduję, o jakiej średnicy kierownicy będę szukał.
Największa patologia - pouliretany powerflex. Dojść do ładu i składu co potrzebuje, to jest jakaś tragedia. Do tego opisy na stronie producenta z błędami, niektóre tuleje mają po 3 odmiany i bądź tu mądry którą potrzebuje. Masakra.
Ponowię dwa pytania z poprzedniego posta, może ktoś poratuje wiedzą:
Może ktoś będzie w stanie podpowiedzieć:
https://www.youtube.com/shorts/RkHeP9UnJDs - czy kierunkowskaz powinien migać tak szybko?
https://www.youtube.com/shorts/mqYrquJTNaY albo tu: https://www.youtube.com/shorts/0FNP6LxRlVg - pompa paliwa, dźwięk z okolic tylnego prawego koła i z okolic bagażnika. Wiadomo, że telefon i yt zniekształca. Ale może ktoś będzie w stanie zdiagnozować, czy to normalnie tak buczy?
|
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 19-04-2022 23:11 |
|
|
Pompa powinna byc na takich gumkach przykręcona, zeby wibracje nie rozchodziły się po nadwoziu - może u Ciebie ktoś na sztywno skręcił do auta?
Kierunkowskazy - jak masz LEDy (zajrzyj) to będą migać szybko.
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 19-04-2022 23:13 |
|
|
Co sie tyczy pompy paliwa, to NIE nie musi tak "pracowac"
Pytanie jaka masz pompe i jak dlugo nie pracowala. Pompa jest smarowana benzyna, powinna byc zalana, ale moze jak dlugo nie dzialala, troche sie zastala.
Kiedys wyciagnalem pompe, kiedy zamontowalem ja po jakims czasie, zaczela brzeczec. Jak brzeczy to sa dwie opcje, albo sie zatrze i stanie, albo po jakims czasie przestanie
W moim wypadku "przegryzla" sie po jakims czasie i ucichła.
Nie przypuszczam zeby nowa pompa brzeczala, ale jesli bedziesz szukal, to chyba nie oplaca sie kupowac taniego chinczyka (nie wiem nie testowalem na sobie, ale tak mowia)
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 19-04-2022 23:23 |
|
|
Pompa ma swoj "koszyk" do ktorego jest zamocowana, a przez gumowe amortyzatory zamocowana jest do nadwozia. Sprawdz czy masz "koszyk" i stan "amortyzatorow" z czasem sie rozwulkanizowywuja.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Edytowane przez Piotr924 dnia 19-04-2022 23:27 |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju |
157886
Użytkownik
Postów: 85
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22 |
Dodane dnia 19-04-2022 23:31 |
|
|
Dzięki za podpowiedzi! Wątek umocowania na gumach to może być to - jutro sprawdzę
Teoretycznie według poprzedniego właściciela pompa jest nowa, wymienił bo też mu głośno chodziła. Nowa chodziła tak samo i uznał że tak ma być. Więc możliwe że nie ma tych gumek, dlatego stara i nowa głośno mu chodziła. Opcja 2, mniej fajna, jednak tej pompy nie wymieniał, tylko tak powiedział. No to trzeba sprawdzić. |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 20-04-2022 10:38 |
|
|
bardzo fajny wóz, nie było w 86MY 924, to jest 85MY bo duże spryski na masce i gładkie listwy dachowe.
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-04-2022 16:59 |
|
|
Gratulacje
Ja żadnego zdjęcia nie mogę otworzyć, a też mnie intryguje rocznik. W zasadzie planuje zrobić na swoim gładkie listwy i szybę na płasko jak w 944.2 ale sprysków niet Myślałem że fabrycznie tak (oprócz szyby) tylko Ska wychodziła.
Jak będziesz miał problem z częściami to pisz do mnie na maila, z powerflexem też pomogę dobrać to co potrzeba. Szkoda że zamówiłeś 23mm stabilizator, to zdecydowanie za mało. Minimum do 924 to 25,5mm, optimum to 26,8 a ideał 30mm niestety nieosiągalny. Jest 26,8mm pełne w środku, ale pioruńsko ciężkie.
Pompa paliwa tak ma Zerknij proforma czy są gumowe tłumiki i czy jest markowa, natomiast to była też jedna z moich pierwszych zagwostek jak kupiłem auto.
Z klockami bym nie przesadzał. Układ hamulcowy w 924 jest słaby czego byś nie robił. No może maksymalne odchudzenie auta poniżej 1 tony i porządny zestaw na którym ścigają się w UK dałby radę, ale zawsze będzie niedosyt i brak tej pewności po prawą nogą. Rozwiązanie - hamulce z 924S/944
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 20-04-2022 17:00 |
|
Autor |
RE: 924 '86 - do boju |
157886
Użytkownik
Postów: 85
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22 |
Dodane dnia 20-04-2022 17:40 |
|
|
Dlugi napisał/a:
bardzo fajny wóz, nie było w 86MY 924, to jest 85MY bo duże spryski na masce i gładkie listwy dachowe.
Modelowo to faktycznie 1985, tak wynika z VINu. Rok produkcji w dowodzie jest 1986, ale 1 rejestracja jest w marcu, więc to albo samochód z końca 85, albo z samego początku 86, więc medelowo na pewno 85.
Qbak napisał/a:
Ja żadnego zdjęcia nie mogę otworzyć
Coś się zepsuło, jakiś słaby hosting zdjęć wybrałem. Już naprawione
Co do części na pewno coś jeszcze będę potrzebował
Stabilizator - na szybko innego niż 23 nie znalazłem. Najwyżej później się wymieni, cóż poradzić. A na szybko zawsze lepiej 23 niż 20
Powerflexowe tulejki - zamawiam najpierw pakiet minimum. Zdiagnozowałem jakie mam, jednak na stronie powerflexowiej były błędy w opisach i podpisach. Po nierównej walce 3 dniowej, doszedłem do tego, że przód będzie składał się z:
https://powerflex.pl/produkt/tuleja-przedniego-drazka-stabilizatora-23mm-21/
https://powerflex.pl/produkt/tuleja-przedniego-stabilizatora-do-wahacza-2/
https://powerflex.pl/produkt/tylna-tuleja-przedniego-wahacza-67/
https://powerflex.pl/produkt/front-wishbone-inner-bush-10/
Trochę szkoda, że czas oczekiwania na nie to 7-10 dni, co minimalizuje szanse na ich zamontowanie na pierwsze jazdy w Poznaniu. Także będzie to raczej wyjazd totalnie na spokojnie
Pompa paliwa - mieliście racje, brakuje jakichkolwiek gumek, ktoś to przyładował do karoserii i sie telepie. Poprawie, zobacze czy pomoże, mam nadzieję że tak i będzie temat z głowy.
Rozpocząłem poszukiwania felg ''15 na drugi komplet opon - to również okazał się nie łatwy temat, nie bardzo jest z czego wybierać.
Hamulce - właśnie czytałem że są słabe, dlatego chcę możliwie najlepsze. Wielkiego odchudzania nie będzie, bo chce zachować wnętrze oryginalne (poza kierownicą którą zmienię bo po prostu sie z nią nie mieszczę z nogami w samochodzie), bez demontażu wszystkiego (no, koło zapasowe wyjmę ) Przejście na inne zawieszenie - to jest bardzo kusząca opcja, ale musze tu zgłębić temat co jest dokładnie potrzebne (widziałem w kilku wątkach) i to raczej dłuższa robota, więc raczej temat odsunę na najbliższą jesień.
Edytowane przez 157886 dnia 20-04-2022 19:30 |
|
|
|
|