Autor |
924 78' Yeti |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 08-06-2014 02:46 |
|
|
Wielkimi krokami zbliża się rok od wypłynięcia na głębokie wody, czyli zakupu Porsche 924. Z tej okazji wypada założyć temat, a jako, że projekt ma się dobrze, przyda się trochę historii w jednym miejscu
No to zaczynamy od lekkiego wstępu! Mój ojciec zawsze chciał zrobić sobie jakiegoś klasyka, przeglądał czasami oferty ciekawych aut, aż w końcu natknął się na Porsche za "małe" pieniądze i to 3km od domu. Omawiany przez Was tutaj: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=5831
Model mi prawie nie znany, ojciec przynajmniej lekko w tym oczytany, ale zobaczyć przecież można.
Chyba się zapatrzyliśmy... Klasyczny, sportowy, gumy nie palił, dołków nie kopał, ale prosił się (jak to Prosiaki) o drugie życie
Będąc szczęśliwym, nie do końca świadomym posiadaczem Porsche 924, wypadało zdobyć trochę wiedzy, z pierwszym dniem (26 lipca 2013) rozpoczęliśmy akcje internet, forum, manuale i co chwila biegiem do warsztatu sprawdzić, czy u nas jest tak, czy inaczej, z czym wtopiliśmy, a co pozytywne, nad czym płakać, co zachwalać. Na pierwszy front poszła słuszna wątpliwość oryginalności szarego paska - został domalowany.
Jeśli chodzi o praktykę - auto pozbyło się mchu i wilgoci
Idąc dalej ścieżką informacyjną, auto jest z 1978roku, kolor Alpine Weiss, środek brąz. Nie ma niestety naklejki z opcjami, jak widać jest wycieraczka na klaposzybie, targa, spryskiwacze świateł, oryginalne radio, skrzynia 4 biegowa. Tabliczka znamionowa dla chętnych do rozkodowania
Plan był prosty - celujemy w 100% oryginał, idealnie odnowiony i to nie tylko tam gdzie widać. Tak więc wracamy do jednolitego białego malowania. No i dojdą inne felgi... Spokojnie, zostajemy przy fabryce - spiderweby
Wypadałoby nadać jakieś imię, miało być "Yeti", może się przyjmie, zobaczymy. A dlaczego? Bo jest białe i nikt go jeszcze nie widział
Od dzisiaj będę stopniowo nadrabiał relacje z prac.
Zapraszam do zachwalania, wybrzydzania, pytania i wytykania błędów, pamiętajcie jednak, że niektóre rzeczy już się po prostu stały
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Edytowane przez czerwony dnia 08-02-2015 17:22 |
|
Autor |
RE: Pierwsze obroty |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 08-06-2014 03:21 |
|
|
Przed rozpoczęciem prac wypadało bardziej poznać stan silnika, wstępne sprawdzenie płynów, świec, jak i kompresji silnika - wyniki bardzo równe, pozytywne (teraz już nie pamiętam dokładnych wartości).
Porsche jednak ciągle nie chciało odpalić, wejść na obroty i je utrzymać. Dusiło się strasznie i gasło. Sprawdzaliśmy czy paliwo dochodzi do przewodów, wszystkie poprzekręcane i auto w sumie nie wiadomo dlaczego ożyło. Silnik wydał ładny dźwięk, powiało nutą nadziei, wsiadłem pierwszy raz za kierownicę gotowy na pełną emocji przejażdżkę, wrzuciłem jedynkę, dwójkę, już czułem wiatr z otwartej targi i hamulec - koniec posesji
10 metrów, lekki niedosyt, ale jeszcze mogłem wrócić na wstecznym
Tego samego dnia zabrałem się za rozbieranie wnętrza, poczynając od bagażnika, kończąc na fotelach. Podbitki ładne bez zadrapań i przebarwień, dywaniki nie zgnite, kompletne, ale zupełnie wypłowiałe od słońca, w fotelach skóra idealna, tylko środki do umycia. Karoseria od wewnątrz bez rdzy, nie licząc paru punktów wrażliwych np.: przy śrubach.
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
Cember666
Użytkownik
Postów: 618
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 08-06-2014 10:19 |
|
|
Nawet nieźle wygląda, na pewno jest to auto z potencjałem, ogólnie zawsze popieram inicjatywy ratowania wszelkiej maści klasycznych złomków, może kiedyś starczy mi odwagi i zaplecza, aby samemu jakiegoś reanimować |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 08-06-2014 10:37 |
|
|
Gratuluje nabytku i odwagi
Mam nadzieje, ze nie trafisz na wiele "min" i bedziesz sie mogl cieszyc nietypowym okazem 924. Nie jestem fanem brazu, tzn. nie podoba mi sie, ale jest jaki jest, natomiast dwukolorowe malowanie jest super.
Z daleka na "przepalonych" zdjeciach na ktorych "uciekaja" detale wyglada calkiem, calkiem
Fotele w super stanie i do tego jeszcze skora!
Dziwnie masz zamocowana tylna wycieraczke (teoretycznie nie ma prawa dzialac) bo wyjdzie po za obrys. Jest chyba zle zamocowana.
Na nowe silowniki do klaposzyby byl niedawno watek, na forum.
Korek wlewu paliwa, chyb jeszcze gdzies znajdziesz
Jak szczelnosc targi?
Czy na spryskiwacze reflektorow jest jakis dodatkowy zawor/wlacznik, jak to jest rozwiazane?
Przy okazji sprawdz zawartosc przednich kierunkowskazów, jak nie sa szczelne mozna sie zdziwic
Podeslij zdjecia wnetrza, deska cala czy popekana?
Powodzenia, to bedzie bardzo ladny egzemplarz
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Edytowane przez Piotr924 dnia 08-06-2014 10:38 |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 08-06-2014 13:05 |
|
|
Piotr924, jeśli chodzi o szczegóły siłowników, czy też wycieraczki, na razie się tym nie zajmuję, są to po prostu szczegóły na koniec, spryskiwaczy nawet nie sprawdzałem, ale nie ma nic innego dodatkowego, pewnie są jakoś w kierownicy, razem z szybą Natomiast targa była w miarę szczelna, nie lało się do środka. Kierunki i lampy - wszystko szczelne bez zarzutów.
Deska ma lekkie pęknięcia, poniżej foto wnętrza.
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 08-06-2014 14:11 |
|
|
Te spryski mi podpadają, o ile się nie mylę oryginalne wyglądają tak:
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 08-06-2014 14:17 |
|
|
Taki jak CGT
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 08-06-2014 14:19 |
|
|
Szarak Maryjusz napisał/a:
Te spryski mi podpadają, o ile się nie mylę oryginalne wyglądają tak:
Masz rację, ale od 79 roku w górę, tutaj zdjęcie z katalogu dla 78 i niżej
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
czerwony dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 08-06-2014 14:26 |
|
|
O kruca, mój błąd nie myślałem, że zmienią rocznikowo też spryski . Powodzenia z autem
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 08-06-2014 16:19 |
|
|
Mnie to autko wygląda na pewniaka . Pierwsze nie pośpachlowane , nie pokombinowane . Ojciec będzie miał dużo radości . Powinieneś go zaprosić na forum . Sadze że ludzie w pewnym wieku powinni mieć jakieś odchyły . Porsche to dobra droga- jak pojedzie to ojcu i samochodowi ubędzie po 20 lat .
Piękna ta gałka biegów . Szukaj czym prędzej ramki pod nią . Nie wiem czy marchewa nie ma takiej .
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 16-06-2014 01:07 |
|
|
Nadrabiamy raporty prac! Auto zawisło na podnośniku, zaczynamy rozbieranie podwozia. Na pierwszy ogień poszedł tył. Na całe szczęście lepiej jest niż wygląda. Buda cała usmarowana jakimś woskiem, coś w stylu elaskonu. Fotka po lekkim wstępie i kolejno wyjechała skrzynia, bak paliwa, belka skrętna i na końcu wał. Nie było wielu problemów z odkręcaniem śrub/nakrętek, ukręciłem chyba tylko jedną, może dwie i to mało znaczące
Co tu dużo mówić, akcja usuwanie rdzy czas start, mechanicznie ile się dało, a reszte pomalowałem za pomocą preparatu Fertan (preparat przekształcający rdzę) dla dociekliwych odsyłam pod link: http://fertan.pl/zabezpieczanie-przed-korozja/. Po wyschnięciu pozostało tylko usunąć luźny pył, reszta była prawie gotowa do pokrycia podkładem.
Najbardziej ucierpiał bak paliwa (ale to jest temat na osobny wątek), w każdym razie po ogarnięciu go z zewnątrz bak wraz z innymi elementami został przygotowany do nałożenia antykorozyjnego podkładu epoksydowego z serii Novol Classic.
Na podkład malowałem emalie Polycoat Protect, wszystko zgodnie ze sztuką, więc powinno się sprawdzić na długie długie lata, tak przynajmniej spece od klasyków twierdzą Po malowaniu wał pojechał na regenerację, tutaj podziękowania dla chłopaków z Porschepana, od których osobiście miałem zaszczyt odebrać go, gdzie największą atrakcją było zaprosione podwórko
Ten etap wstępnie przedstawiłem, aktualnie elementy są gotowe do złożenia, czekają na czystą i gotową karoserię.
Pół ośki całe złożyłem od nowa (kulki w stanie idealnym), osłony chyba były wymieniane, bo nie widać na gumie żadnych nadpęknięć. Więc tylko czyszczenie i nowy smar. Nie wymieniłem jeszcze tylko uszczelniaczy w skrzyni, czy coś jeszcze będzie trzeba z nią zrobić to wyjdzie później.
Tylnej belki skrętnej nie rozkręcałem (ze środka), szczerze to się bałem, a wygląda na sprawną i nienaruszoną. Wszystkie rzeczy, które wyjdą przy jeździe najwyżej będą wymieniane, na razie robię to co konieczne, żeby wyjechać na ulic. Koniec na dziś, do następnej relacji
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Edytowane przez czerwony dnia 16-06-2014 01:14 |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 16-06-2014 07:40 |
|
|
Ogłoszenie sprzedaży tego auta wisiało bardzo długo... Już myślałem, że się na niego amator nie znajdzie, a tu proszę.
Dużo się ostatnio tych projektów odbudowy zrobiło... I każdy budzi podziw, bo ja bym nie miał na tyle cierpliwości, żeby każdy element malować, odnawiać... Potem szkoda byłoby jeździć ( taka uniwersalna wymówka dla zakamuflowania niechlujstwa ).
Pewnego dnia trzeba zebrać te wszystkie świecące i pachnące nowością starocie i zrobić jakąś foto-sesję. Do kalendarza będzie jak znalazł.
|
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 16-06-2014 07:54 |
|
|
Czerwony -Możesz coś więcej na temat tego baku napisać , Bardzo były przerdzewiałe obejmy baku ?
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 16-06-2014 11:20 |
|
|
Ladnie wyglada. Jeszcze troche i bedzie mozna jezdzic, powodzenia
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 16-06-2014 19:28 |
|
|
Pumba: Cierpliwości starcza, bo co chwile coś nowego dochodzi czego nie planowałem, horyzont niby widoczny, ale ciągle przesuwam go dalej Szyby miałem nie wywalać, silnik miał zostać na miejscu, a tu jednak ciągle człowiek stwierdzi, że jak już tyle zrobiłem... A to już zróbmy wszystko
Mam nadzieję, że jak już porządnie się za to zabiorę w wakacje (dzień za dniem, a nie takie weekendy) to w tym roku na jakiś zlot się załapię. A na kalendarzu już widnieje to auto - Styczeń
slawek290: Obejmy nie, ale bak i to nie przy dole ale od samej góry, generalnie kiedyś opiszę cały proces, bo to duży zabieg i jeszcze nie do końca skończony
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: Odkrycia |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 10-07-2014 12:31 |
|
|
Rozbierając dalej moje Porsche natknąłem się na parę niespodzianek.
Środkowy panel (za zegarami) wsunięta tajemnicza karteczka. Udało mi się z niej rozszyfrować opcje auta, reszta jest dla mnie raczej zagadką.
Spotkaliście się z czymś takim? Karteczka z czasów produkcji, czy jakaś serwisowa?
A tutaj bonusik po zdjęciu błotnika pozostałości po pasażerach na gapę
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem Renowacja |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 05-08-2014 14:01 |
|
|
Relacjonując z auta została sama buda, którą przygotowuję do malowania. Dorobiłem do niej dokręcany stelaż z dokładanymi kółkami od rusztowania. W sumie to można powiedzieć, że auto jest na chodzie Jak z nim pójdziesz tak pojedzie ;p Dorobiłem nawet opcję, dzięki której mogę samochód postawić na boku Od 2 tygodni czyszczę komorę silnika i podwozie, buda całkiem zdrowa, jak skończę wrzucę "czyste" foto
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem Renowacja |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-08-2014 20:39 |
|
|
Aż jestem zdziwiony że jeszcze nic w tym temacie nie pisałem, a sam temat
obserwuje z ogromną ciekawością. Gratuluję podejścia do 924 Czekam na
kolejne wieści z placu boju
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem Renowacja |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 05-08-2014 21:59 |
|
|
czerwony napisał/a:
Rozbierając dalej moje Porsche natknąłem się na parę niespodzianek.
Środkowy panel (za zegarami) wsunięta tajemnicza karteczka. Udało mi się z niej rozszyfrować opcje auta, reszta jest dla mnie raczej zagadką.
Spotkaliście się z czymś takim? Karteczka z czasów produkcji, czy jakaś serwisowa?
To jest karteczka z czasów produkcji. Konkretnie - karta produkcyjno-kontrolna z taśmy montażowej stosowana w autach z grupy VAG. Wynika z niej że Twój egzemplarz zszedł z taśmy 5 dnia 17 tygodnia w roku modelowym 1978 jako egzemplarz nr 6830. Z kolei tabliczka za deską pokazuje już oficjalną datę produkcji - 3 dzień 19 tygodnia jako egzemplarz 6843 w roku modelowym 1978.
Opcjonalne wyposażenie:
- tylna wycieraczka
- przyciemniane szyby (przednia i boczne)
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-08-2014 00:33 |
|
Autor |
RE: 924 78' Śrem Renowacja |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 06-08-2014 09:57 |
|
|
hmm pasazerowie na gape? czy to oznacza, że porsiołek miał miód w uszach?
fajnie się czyta. Walcz dalej!
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|