Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 18-07-2017 11:48 |
|
|
Nie! Nie myśl o cabrio! Zostań przy męskich wozach
A tak na serio, pozytywnie zazdroszczę tych odczuć z jazdy, to musi być naprawdę niezwykłe. I to spalanie.. aż niemożliwe ..
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 18-07-2017 14:02 |
|
|
piękne auto, gratuluje
Prawdziwy nick -> Łajka |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 18-07-2017 14:44 |
|
|
ehhh - Twoje problemy chciałbym mieć ... czy miekkim cabrio czy twardym turbo ...
piękne to turbo, cabrio też piękne,
ale co do cabrio to te samochody załatwiają nasze drogi .. mamy cabrio i jak był świeżo przywieziony z Włoch to nic a nic nie skrzypiał, aż oboje byliśmy zaskoczeni że takie fajne i zwarte to auto - ale z upływem czasu skrzypienia coraz więcej - mimo że zawieszenie zadbane i że przebiegi też nie duże ... cóż jakbym jeździł tylko po nowych drogach bez żadnych dziur to pewnie nadal byłby zwarty i nie skrzypiący
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-07-2017 16:43 |
|
|
Piotrek- a kolegów to kiedy odwiedzisz?
BTW: a myślałem, że jednak będzie XXX
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 18-07-2017 16:54 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-07-2017 21:03 |
|
|
simprez napisał/a:
Piotrek- a kolegów to kiedy odwiedzisz?
BTW: a myślałem, że jednak będzie XXX
A porównamy dwie generacje w boju?
Na XXX nie starczyło jaj - zresztą same śmieszne pomysły przychodziły do głowy. Trafiło się 911 i to był znak
Ciachu - cabrio musi być. Serio. Jak raz spróbujesz to już nie może być inaczej. A od 996 cabrio lepsze jest tylko 996 turbo cabrio Nawet tiptronic mógłby być
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 19-07-2017 06:07 |
|
|
piterson napisał/a:
....... cabrio musi być. Serio. Jak raz spróbujesz to już nie może być inaczej. A od 996 cabrio lepsze jest tylko 996 turbo cabrio Nawet tiptronic mógłby być
zgadzam sie cabrio jest suuuper, nawet jak nie jest to 996 cabrio to nadal cabrio jest fajne
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-09-2017 00:10 |
|
|
997 poszło na solidny serwis - jak odbiorę to dla porządku napiszę co zostało porobione. W zasadzie nic poważnego, ale jak to w 911 z czynności serwisowych i wymiany kilku elementów zrobi się pewnie uczciwa kwota
W wakacje jeździłem 996 regularnie - zwłaszcza wieczorami tak żeby zaliczyć "tunel" pod Grunwaldzkim bez dachu i do odcięcia - kurcze dźwięk delikatnie odetkanego wolnossaka jest przepiękny. Niestety wymiana wydechu (który "doraźnie" połataliśmy 4 lata temu i trzyma się do dziś) coraz bliżej a co za tym idzie powrót do katalizatorów - pewnie brzmienie ucierpi.
996 stanęło dziś w bardzo zacnym towarzystwie i będzie tak stało do niedzieli
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 08-09-2017 07:29 |
|
|
Nie mogliśmy się Ciebie doczekać.. za to jaką furorę zrobiły Kimbexy, ludzie już zdjęcia przy 964 i 993 robili zanim z lawety zdążyły zjechać..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 08-09-2017 08:35 |
|
|
piękny zakątek Porsche ... super impreza się szykuje
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-11-2017 22:45 |
|
|
Tak jak mówiłem, 997TT przeszło solidny serwis.
No to w celach kronikarskich:
- dwa wahacze (przednie skośne), mocowania + łożyska kolumn przednich, oczywiście zbieżność po,
- filtry powietrza i kabinowy, serwis klimatyzacji
- olej na razie został "stary" (był wymieniany kilka miesięcy temu),
- wycieraczki P i T,
- przełącznik zespolony (był problem z długimi)
- wywalenie instalacji jakiegoś telefonu (kupa kabli), aktualizacja map PCM.
- czujniki ciśnienia w kołach
Na wiosnę muszę dokupić odpowiednie opony na tył (z przodu są niemal nowe RE 050A) i zasadniczo poza tym auto nie wymaga żadnych innych prac.
Korci tylko zrobienie jakiegoś fajniejszego wydechu no i może jakieś lekkie "dłubnięcie". Choć te 480KM to i tak za dużo na nasze warunki.
997 turbo jest genialne - absolutnie najlepsze ze wszystkich moich dotychczasowych Prosiaków...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 11-06-2018 20:50 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-11-2017 23:00 |
|
|
Postuluję!
Zrób wątek o białym.
O Porsche-nie-Porsche-co-ciśnie-jak-Porsche!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-11-2017 23:16 |
|
|
Jak się uspokoję (bo mi biały podniósł ciśnienie ostatnio) to napiszę.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 19-11-2017 10:38 |
|
|
Czyżby znowu reduktor?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-11-2017 11:51 |
|
|
Zapomniałeś o czujnikach ciśnienia w kołach
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-04-2018 22:57 |
|
|
Z kronikarskiego obowiązku wątek trzeba uaktualnić
Dziś na serwis zawitało 996. Przebieg 228 tys km.
- standardowo filtry + olej Millers CFS 10W50
- klocki + czujniki tył
- naprawa lampy przedniej (uszkodzony mechanizm regulacji - świeciła po drzewach)
W ubiegłym roku robiłem jeszcze serwis klimatyzacji.
Lada moment na auto trafią nowe opony (Michelin PS2), korci przy okazji założenie innych odświeżonych felg (Sport Classic II). Felga fajna ale dość upierdliwa w czyszczeniu. Która wg Was lepiej pasuje do cabrio (zdjęcie poglądowe poniżej)?
No i zostanie wreszcie odwiedzenie lakiernika (zderzaki i maska do lakierowania, korekta kilku miejsc i polerka reszty). A na koniec - wisienka na torcie czyli nowy wydech w MgMotorsport
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-04-2018 23:56 |
|
|
Łooo, ciekawe jak będzie brzmieć. Ten wydech robił na mnie niesamowite wrażenie
pod wiaduktami jak miałem okazję jechać Twoim autem, trudno będzie przebić
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 12-04-2018 23:57 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 13-04-2018 08:11 |
|
|
uwielbiam sportclassic - u ciebi ena czarny będą lepiej wyglądać niż na pogądowym - ale chyba 5-spoke i tak lepiej - ale znam to uczucie jak coś chce się zmienić wiec mnie nie słuchaj a koła łatwo się zmienia
wychech - pysznie (choć eksperymenty z motocyklami mi pokazują że jednak łatwo przesadzić ) - na odkręcaniu wody będziesz nim?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 15-04-2018 12:24 |
|
|
A ja na przekór. SportClassic, jak dla mnie, zbyt postarzają. Do 993 są perfekt. Do 996 jakoś mi się nie widzą
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-06-2018 20:55 |
|
|
Z tego co wiem czarny już po lakierowaniu. Wydech się w tym tygodniu montuje.
Odbiór za tydzień - a ja nie mogę się go doczekać przy tych upałach!
A co gorsza, miałem ostatnio pewien telefon od jednego kolegi - kurcze nie wiem co to będzie...
BTW w czerwonym po zimie nie działa klima - czyli gdzieś ucieka. Obstawiam chłodnice - zobaczymy.
Serwis 4 Prosiaków - neverending story
Pocieszenie, że białas chodzi jak złoto - kapitalny jest ten czołg!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-07-2018 23:31 |
|
|
No to wreszcie oba razem w garażu
Tym razem o 997TT będzie.
Kilka tygodni temu pierwsza część:
- komplet nowych opon Michelin Pilot Supersport (miały być tylko tylne RE050A ale trafił się komplecik więc wziąłem na spróbowanie).
- naprawa jednej z felg z przodu (drobne pęknięcie na rancie).
- serwis i naprawa klimatyzacji (po zimie totalna pustka w układzie). Nie znaleziono ewidentnego wycieku (chłodnice o dziwo ok) ale profilaktycznie wymieniony osuszacz i zawory póki co rozwiązały problem. Można mieć w aucie lodówkę. BTW bez klimy jest ciężko w 911 - stosunkowo mała kabina i konkretnie grzeje od strony pleców (dzieci zawsze są mocno wygrzane). W Boxsterach jest pewnie jeszcze gorzej.
- drobiazgi elektryczne (po wymianie przełącznika zespolonego przestało działać sterowanie radiem z kierownicy), ponadto przestał działać przycisk otwierania bagażnika.
No a tydzień temu podczas rodzinnej wycieczki auto sprawiło psikusa i po postaniu w korku na Zakopiance zaczęło chodzić jak traktor, szarpiąc i wywalając "check engine". Ponieważ już raz tak miałem w czarnym, byłem niemal pewien, że to cewka. Dokulałem się powoli do warsztatu P. Radwańskiego i potwierdziło się - cewka 6 cylindra. I tu mała uwaga - o ile świece/cewki w N/A to robota stosunkowo szybka i przyjemna, to w turbo trzeba rozebrać pół auta. Decyzja była więc tylko jedna - robimy grubszy serwis (przebieg w okolicach 97 tys km), ale taki nie wymagający zrzucania silnika/skrzyni.
- cewki i świece (Beru/Bosch) - komplet. Trzy były w stanie kiepskim a jedna (6 cyl) prawie się rozpadała. W TT cewki nie mają lekko, bo są tuż obok turbin.
- pompa wody Pierburg z paskiem wielorowkowym. Wymianę pompy zaleca się w okolicach 120tys km (ponoć max. wytrzymują ok 150-160tys km), Po wyciągnięciu mojej okazało się, że była już zużyta i mocno hałasowała - pewnie lada moment byłaby kolejna awaria.
- olej z filtrem (poszedłem w sprawdzony już Millers CFS 10W50 NT+). We wszystkich Prosiakach mam wreszcie ten sam olej więc skończy się problem z kolejnymi bańkami na ew. dolewki . No oczywiście poza Cayenne.
- filtr paliwa
- filtr powietrza zostawiliśmy - poprzedni był wymieniany 1500 km wstecz i był jak nowy.
- pokrętełka od radia (standard w 997 po ok 10 latach czyli klejące, pokryte niezmywalną mazią)
Auto jeździ jak nowe, cieszy jak diabli. Na autostradzie po prostu się nim frunie. No i powoli zaczyna na tej autostradzie "brakować" . Ponoć podniesienie mocy do ok 530-540 KM te silniki znoszą kompletnie bezproblemowo... Ale to pieśń przyszłości.
Podziękowania jak zawsze dla nieocenionego Qbak'a za niemal natychmiastowe załatwienie części!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|