Autor |
RE: 924 Qbaka |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 15-04-2010 16:46 |
|
|
No nie tylko ci ktorzy chca o cos walczyc. Ja np nie mam zamiaru jakos ostro walczyc, ale biorac pod uwage przebiegi jakie robie tym autem i cene innych opon to niewiele przeplacilem. A stare juz w tamtym roku powinienem wymienic
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 16-04-2010 09:15 |
|
|
o widzę moją połówkę na zdjęciu
od wczoraj śmierdzi u mnie
nie ma to jak zapach świeżej gumy... jeszcze nie palonej...
Qbak nie wiem czy patrzyłeś, oponki są z 51 tygodnia 2009 roku, więc prawie nowe.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 19-04-2010 13:29 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-04-2010 23:04 |
|
|
Tak patrzyłem zanim odebrałem paczkę
Stało się, dziś założyłem koła na auto. Opony założyłem w sobotę, strasznie ciężko
wchodzą. Na szczęście wulkanizator miał jakąś dostawkę do dociskania opony
z drugiej strony. Wyglądają moim zdaniem bardzo dobrze na 6cio calowej feldze.
Teraz wrażenia z jady. Są głośniejsze od standardowych, ale bez przesady że się
jechać nie da. Oczywiście nie polecam do auta na co dzień, ale na dojazdach
nie powinno być problemu. W 924 z zasady jest dość głośno, więc te huczące
przy hamowaniu i wyjące przy prędkości przelotowej nie są jakimś strasznym
problemem. Mam nadzieje że po jakimś czasie nie będą wyć tak jak slicki Ciacha.
Pierwsze zakręty jakoś tak z rezerwą przechodziłem, auto w końcu nadal nie jest
ustawione na twardo, więc nie chciałem żeby je gdzieś rzuciło. Myślę sobie: trzeba
jechać na rondo Pojechaliśmy. Wydaje mi się, że nigdy tak szybko nie jeździłem
w kółko po rondzie Pojawił się natomiast problem, bo po drugim kółku zapaliła
się lampka ciśnienia oleju, więc zjechałem z ronda i zaraz oczywiście zgasła.
Choć nie zapaliła się na zegarach, a na konsoli środkowej, więc może to od płynu
hamulcowego? Jak myślicie? Jeżeli to od silnika to nie wiem jak jeżdżenie cały
sezon na takich oponach wpłynie na silnik...
Po powrocie do garażu opony były jakby troszkę bardziej miękkie, ale ostatni
odcinek do domu był po prostych, więc może się schłodziły.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 19-04-2010 23:33 |
|
|
To chyba jest możliwe, że się zapali ciśnienie oleju w ciągłym zakręcie. W sporcie robi się taki manewr w misce olejowej żeby temu zapobiec siakieś takie przegrody czy coś:
To do 44 nawet w sensownej cenie:
http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/PANBAF.html
Albo układ smarowania z suchą miską :] 4 tys dolarów i jest twój http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/LRDSUMP.html
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 19-04-2010 23:40 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-04-2010 00:24 |
|
|
No wiem, że jest taka możliwość, ale patrząc na budowę miski olejowej w 924 i na
umiejscowienie smoga to wygląda na to, że coś takiego powinno mieć miejsce tylko
w prawych zakrętach. Na rondzie jechałem zgodnie z prawem
Ja już myślałem o czymś takim. Mam tez bardziej radykalne myśli, żeby zmniejszyć
miskę olejową o połowę. Tak żeby została tylko (nadal pod kątem) ta część gdzie
jest smog. Taka "patenciarska" sucha miska. Tylko wtedy byłoby mniej oleju
w układzie i może potrzebna byłaby chłodnica oleju. Co o tym myślicie?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-04-2010 00:36 |
|
|
Gdyby to bylo od oleju to zapalila by ci sie lampka na desce. Od plynu hamulcowego nie wiem czy tez nie zapala sie lampka od recznego na desce - nie pamietam. Dziwne. Trzeba bylo zerknac na zegar ile jest cisnienia.
Lepiej trzymaja niz cywilne?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 20-04-2010 00:37 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-04-2010 00:51 |
|
|
Qbak: jak sie przejechalem w tony aucie na toyo to mialem wrazenie jakby mial wszystkie lozyska do naglacej wymiany
michal928: jeszcze nie mialem okazji pojezdzic, ale wydaje mi sie ze to pytanie zbedne. Nie jeden juz mowil ze trzymaja jak glupie Pytanie jak sie beda sprawowac pod wiekszym obciazeniem (czyli na torze) bo ponoc na krotkich probach sa super, ale przy dluzszym dystansie na torze wysiadaja.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-04-2010 00:54 |
|
|
No właśnie, będę musiał przetestować to z tym płynem hamulcowym. Jak Abelard
powiedział, bo ja sam nie zauważyłem, że świeci się ciśnienie oleju to od razu
zwolniłem. Ciekawe jakie było ciśnienie na wskaźniku. Po zwolnienie i zjechaniu
z ronda kilka sekund jeszcze się na środkowej konsoli paliła i nie przypominam sobie
żeby na desce się paliło ciśnienie oleju. Pamiętam, że czasem jak dam za mało
gazo i mi auto przyśnie to na chwilę zapalają się właśnie obydwie.
Trudno mi powiedzieć czy trzymają lepiej niż cywilne, bo nigdy na 924 nie miałem
nowych cywilnych opon. Tzn. mam, ale 185/70R14 a to zupełnie co innego. Myślę
że jednak trzymają lepiej, o wiele lepiej. Tak na prawdę to dużo na nich dziś
nie pojeździłem. Chyba zostawię sobie testowanie opon na Ułęż, a jeszcze do piątku
postaram się wypracować jakieś nastawy zawieszenie, choć pewnie na lotnisku
trzeba będzie to trochę zmienić.
Wampir, może szerokość opony ma tu większe znaczenie na ten hałas. Także opony
z niski profilem (45,40,35...) są wykonane z innego materiału w niektórych miejscach
niż te wyższe.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 20-04-2010 00:56 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-04-2010 01:26 |
|
|
Tona mial u siebie serie z Ski, czyli 225/50/16 i 245/45/16 i huczalo strasznie...
Ja teraz mam 225/40 i 265/35... Ciekawe jak to bedzie... Autko nadal u porsza a ja sie nie moge doczekac zeby sprawdzic
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 20-04-2010 08:37 |
|
|
Qbak pierwsza sprawa, dbaj o właściwy stan ilości oleju !!
druga... niestety, to cywilne auto więc jadąc cały czas w jednym zakręcie nie ma się co dziwić, że olej w końcu odpłynie.
Na szczęście w normalnej próbie nie jeździ się w kółko, a raczej dość często zmienia się kierunki.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-04-2010 10:25 |
|
|
Oczywiście stan oleju jest maksymalny, gdyż wczoraj był olej wymieniany.
Dziś jeszcze muzę sprawdzić ten płyn hamulcowy (która kontrolna się zapala), bo
mnie cały czas nurtuje dlaczego niby w lewym zakręcie miałaby się palić kontrolka
oleju?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 20-04-2010 13:09 |
|
|
w ostrych zakretach zaswieca sie rezerwa
a o ktory ci wskaznik chodzi ?
ten pod voltomierzem ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-04-2010 16:03 |
|
|
Tak, ten pod woltomierzem.
Rezerwa to nic w porównaniu z tym, że u mnie w długich łukach silnik przestaje
dostawać paliwo na wysokich obrotach. Przynajmniej jest taka wstępna diagnoza.
Trzeba będzie tankować pod korek
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 20-04-2010 16:25 |
|
|
uwazaj z tankowaniem pod korek i szybkim jezdzeniem, ja w jednym z moich poprzednich porschakow mialem tak ze jak jechalem bardzo szybko w dlugim luku w lewo a mialem pelny bak to mi przez korek uciekalo paliwo ... (to byl ten wlew starego typu z korkiem na wierzchu)
ale polutowanie korka pomoglo ... |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 20-04-2010 16:27 |
|
|
ale taki znaczek ((!)) to chyba jest zwiazany z hamulcami ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-04-2010 19:16 |
|
|
Według instrukcji masz rację. Natomiast jak wytłumaczyć to że kiedy miałem problemy
z ciśnieniem oleju kiedy był mocno nagrzany to zapalała się ta lampka? Kiedy dodałem
gazu to lampka gasła i za chwilę znów się zapalała. Oczywiście podczas jazdy się nie
włączała.
Może ktoś przetłumaczy, bo żadne translatory sobie z tym nie dają rady. Nawet na
angielski głupoty wypisują. To jest teks z książeczki "instrukcja obsługi" o tej kontrolce.
"Die Kontrollampe leuchtet beim Einschalten dez Zundung auf und muB bei
intaktem System und laufendem Motor erloschen. Leuchtet die Kontrollampe
bei eingeschalteter Zundung nicht auf, solle die Storung beseitigt
werden, damit die Leuchte ihre Kontroll- und Warnfunktion sicher
erfullen kann. Leuchtet die Kontrollampe wahrend der Fahrt aut, kann der
Bremsflussigkeitsstand zu niedrig bzw. in Verbindung mit groBerem
Bremspedalweg einer der beiden Bremskreise ausgefallen sein. In diesem
Fall wird auch der Anhaltenweg langer.
Fahren Sie an den rechten StraBenrand und machen Sie vorsichtig einige
Bremsproben. Wenn Sie sich sicher genug fuhler, fahren Sie langsam und
unter Berucksichtigung der geanderten Bremseigenschaften zur nachsten
autorisierten Werkstatt.
Niemals langer als unbedingt erforderlich mit schadhaftem Bremssystem am
StraBenverkehr teilnehmen."
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Tiroll
Użytkownik
Postów: 14
Miejscowość:
Data rejestracji: 15.11.09 |
Dodane dnia 20-04-2010 20:25 |
|
|
Qbak nie ma co sie dziwić że translatory sobie nie radzą bo mają problemy z prostymi wypowiedziami a co dopiero z fachowym językiem hehe. Przetłumaczyłem tekst wg zasad translatoryki. Jakby ktoś potrzebował pomocy to piszcie
"Kontrolka zapala się przy włączeniu zapłonu i musi zgasnąć przy nieuszkodzonym systemie i uruchomionym silniku. Jeśli nie świeci przy zapalonym silniku należy usunąć usterkę żeby kontrolka mogła wypełniać funkcję ostrzegawczą. Kiedy lampka świeci podczas jazdy,może to oznaczać zbyt niski poziom płynu hamulcowego. W tym przypadku droga hamowania staje się dłuższa.
Jedźcie prawym pasem i róbcie ostrożnie próby hamowania. Jeśli czujecie się nie wystarczająco bezpiecznie, pojedźcie powoli do najbliższego warsztatu. Nigdy nie uczestniczcie dłużej w ruchu z uszkodzonym układem hamulcowym"
Edytowane przez Tiroll dnia 20-04-2010 20:28 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-04-2010 00:15 |
|
|
Dzięki za przetłumaczenie. Tak jak sobie sam tłumaczyłem to też nie znalazłem
żadnego fragmentu na temat ciśnienia oleju. Natomiast posiedziałem chwilę nad
schematami z których ewidentnie widać że pod tą samą żarówkę są podłączone
przewody od niskiego stanu płynu hamulcowego i od czujnika ciśnienia oleju
Nie pamiętam żeby paliła się też kontrolka na desce, ale według tego schematu -
powinna. Mogłem nie zauważyć. Nie jest to dobra wiadomość, zobaczymy jak to
się sprawdzi w Ułężu na próbach, choć pewnie największym testem będzie Poznań
Trzeba powoli myśleć o nowej misce olejowej. Co myślicie o dolewaniu oleju ponad
stan maksymalny na bagnecie? Słyszałem że jest to bardziej szkodliwe dla silnika
niż jak jest poniżej minimum.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 21-04-2010 06:08 |
|
|
jak nalejesz za dużo oleju - będziesz miał większe ciśnienie i w krytycznej sytuacji znajdzie ono ujscie z silnika tam gdzie się okaże że jest najsłabsza uszczelka ... czyli jednym słowem gdzieś ci zacznie kapać olej ... |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 21-04-2010 08:46 |
|
|
Qbak; kojarzę z tego forum, że ta kontrolka to 'general failure' - zapala się nie tylko w przypadku problemów z hamulcami, ale też przy niskim ciśnieniu oleju.
Olo924: Więcej oleju w misce nie może chyba skutkować wyższym ciśnieniem oleju - przecież wydajność pompy nie zależy od poziomu oleju (pod warunkiem, że cały smok zanurzony jest w oleju)... Chyba że chodzi o ciśnienie w skrzyni korbowej..
Ja też słyszałem, że nie powinno się zalewać za dużo oleju, bo po prostu wtedy poziom sięga tam, gdzie nie powinien.
Don't panic!
Edytowane przez miniver dnia 21-04-2010 08:47 |
|