Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 22-03-2013 21:20 |
|
|
Zastanówcie się, ile razy wasze auta miały w przeszłości wymieniane amortyzatory. 2? 3? Np. moja S-ka chyba nigdy wcześniej (no może przody, ale już tyły to już nie sądzę). Czyli załóżmy, że raz na 60-70tys. km. Z dużym prawdopodobieństwem jestem w stanie przyjąć, że amorów, które teraz wsadzicie/wsadziliście już nigdy nie zmienicie, bo starczą do kresu sił auta.
Dla mnie to argument, żeby jednak spróbować z żółtymi KONI (choćby po to by przekonać się jak to wpływa na frajdę z jazdy).
I nie sądzę, żeby nie były wystarczająco komfortowe
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-03-2013 22:07 |
|
|
Całkowicie popieram Simpreza.
924 jakby nie patrzeć to auto sportowe.
I wypada kupić mu dobre amortyzatory, dobre opony - nawet jeśli ktoś nie ma zamiaru się ścigać.
No chyba ze ktoś jeździ tylko po bułki - no ale wtedy pytanie po co kupił PORSCHE???
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 22-03-2013 22:25 |
|
|
Piterson, oczywiście, że tak. Również popieram Simpreza. Amortyzatory wymienia się raz na 10 lat jeśli jezdzi się normalnie. Jeśli ktoś uważa, że montaż Koni zrobi mu aż taką różnicę, że warto zainwestować więcej, to czemu nie. To są rewelacyje amortyzatory. Mnie to aż takiej różnicy nie robi, więc wolę zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na inne rzeczy które trzeba zrobić w aucie. Kayaby to wg mnie bardzo przyzwoite amortyzatory - auto jest sztywne, plomby dzwonią na dziurach, prowadzi się jak po sznurku.
924 '84 2.0 125 KM
Edytowane przez rolo dnia 22-03-2013 22:26 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 23-03-2013 10:22 |
|
|
tzn powiem tak Simprez i Piterson mają rację ale rację tez ma Rolo - nie ma co wywalac kasy w niebo jak można za te pieniądze zrobic cos jeszcze przy aucie ... ale ja mam Kayaby i pewnie teraz szuakłbym Bilsteinów lub Koni. Czemu ? bo kayaby są super - fajnie się jeździ po mieście i w trasy z rodzina dla przyjemności ale auto nie ma charakteru auta sportowego, gnie się na zakrętach jak stara balia ... ale komfort jest pierwsza klasa ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
BraveHeart
Użytkownik
Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10 |
Dodane dnia 23-03-2013 11:18 |
|
|
Sprawe jeszcze przemyślę i zajmę się bardziej palącymi usterkami. Jednak po waszych wypowiedziach jestem bardziej przekonany do Koni. Najwyżej kupie front, a później jak odłożę trochę kasy dokupię tył. Jak już bym kupił kaybay to pewnie jeździł bym na nich juz do końca bo przecież jeszcze sprawne i po co ładować kasę w kolejne sportowe. Plułbym sobie w brodę, że jednak mogłem od razu zainwestować.
To jest chyba ten odwieczny dylemat - sport czy muzeum. U mnie jest jeszcze taka kwestia, że z auta korzystam na co dzień = na bierząco coś się zużywa. Kasa idzie na łatanie usterek, a nie na progres (kupowanie detali wnętrza i picowanie auta w muzeum lub wyprówanie go do ramy, walka o kilogramy, przyczepnośc i moc).
Tak sobie teraz myślę, że ten "progres" zaczyna się chyba wtedy kiedy autkiem jeździ się odświętnie i z pełną pasją (tzn. wyprowadza się go na spacer lub na tor). Ocenia się wtedy rezultaty swojej pracy, inwestycji i zastanawia się nad kolenjymi ulepszeniami. Ja miesiecznie wydaję 5 stów na paliwo i myślę, że gdybym wydawał 200zł na wachę i jeszcze dokładał kasę na dalszy rozwój autka to naprawdę można w ciągu roku zrobić znim fajne rzeczy. Poza tym jazda dla przyjemności zmienia zaupełnie funkcję auta.
Zmieniłem temat. Muszę sam sobie odpowiedzieć na parę pytań zanim zacznę ładować w niego konkretne pieniądze. Do celowo jednak Koni. |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 23-03-2013 11:19 |
|
|
Rolo...co ty wiesz o PLOMBACH
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
rolo
Użytkownik
Postów: 1152
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 03.08.11 |
Dodane dnia 23-03-2013 14:28 |
|
|
W moich odczuciach auto na KYB jest twarde i stabilne. W mojej skromnej ocenie do 924 2.0 to w zupełności wystarcza, bo ani mocy ani komfortu, w tym aucie i tak nie uświadczysz. No chyba, że idzie o tor i walkę o cenne sekundy. Wtedy z pewnością Koni pomogą o ile kierowca potrafi to wykorzystać. Z amortyzatorami jest tak jak z każdym innym produktem: najpierw trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie po co nam właśnie takie a nie inne.
924 '84 2.0 125 KM |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
BraveHeart
Użytkownik
Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10 |
Dodane dnia 29-05-2013 12:12 |
|
|
20 czerwca szykuje mi się wyjazd do Borska na mini zlot + niezła próba na lotnisku. Ponieważ mam do przejechania jakieś 1200km (nie licząc próby w Borsku) muszę odpuścić sobie na ten moment zakup kompletu nowych amortyzatorów. Wypadł mi jeszcze jeden koszt. Wczoraj padł mi wydech. Wystąpiły przepały i do wymiany jest praktycznie cały układ wydechowy (wszystko za kolektorem wylotowym). Na początku była niewielka dziurka którą mi zaspawali jak wymieniałem łożyska, przeguby i drążki kierownicze. Teraz jest kilka przepałów w przeciągu 2 miesięcy co oznacza, że kończy mi się cały wydech. Autko zaczyna mi brzmieć jak stara honda civic po tanim tuningu.
Pasowało by mi wymienić cały wydech najlepiej z nierdzewki/kwasówki. Oczywiście przejrzałem wątki na ten temat. Jeżeli chodzi o cały układ to widzę, że w grę wchodzi raczej 70% custom + końcówka Dansk, raczej z pominięciem środkowego odcinka (katalizator). Pasowało by mi to zrobić przed wyjazdem. Chcę zamówić Dansk i niech mi miejscowi "fachowcy" dorobią do tego resztę i zainstalują. Czy powinienem na coś zwrócić szczególną uwagę? Czy jakieś oryginalne części są niezbędne do prawidłowej pracy silnika? |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-05-2013 18:41 |
|
|
Jak się chcesz rzucić na głęboką wodę to możesz kupić wszystko Danska, ale koszta
są przeogromne. Generalnie też uważaj na jakość wyrobu i miej na uwadze że może
wystąpi potrzeba małego spawania po pewnym przebiegu. Kilka osób miało takie
problemy.
Zobacz czy masz wszystkie wieszaki pod autem i w jakim stanie. Warto przy okazji
wymienić. Nie zapomnij o nowej uszczelce między kolektor wydechowy a dwururkę.
Dwururka też Ci popękała? To będzie chyba ciężko zrobić custom. Tzn. da się, ale
może lepiej kupić dobrą używkę? W ekstremalnym przypadku możesz zobaczyć
czy kolektor wydechowy nie jest popękany.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 29-05-2013 20:55 |
|
|
a moze Walkera - ja kupiłem na allegro komplet i jestem bardzo zadowolony
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 29-05-2013 22:09 |
|
|
Dansk koszmarnie podrożał. Nie wiem jak kształtują się ceny do 924, ale pytałem rok temu o wydech do 944 to środkowy kosztował 1250 kefirów, a końcowy 2250
Ja bym, tak jak Olo radzi zainwestował w Walkera, twoja niebieska strzały jest już wystarczająco głośna, niepotrzebne je sportowe wydechy
|
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2013 08:37 |
|
|
Bluebird Tomek napisał/a:
Dansk koszmarnie podrożał. Nie wiem jak kształtują się ceny do 924, ale pytałem rok temu o wydech do 944 to środkowy kosztował 1250 kefirów, a końcowy 2250
Uch, biorąc pod uwagę średnią jakość Dansk, w tej cenie to ja zdecydowanie wolałbym zrobić jakiś customowy wydech u któregoś z polskich wytwórców.
Kika lat temu gdy robiłem końcowy do swojej wydmuchy, panowie proponowali kompletny wydech z nierdzewki na wzór starego za ok 1200 PLN...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 31-05-2013 09:19 |
|
|
Generalnie to w ciągu ostatnich paru lat wszystko podrożało bardzo.......
Dansk przy cenach o jakich mówicie jest kompletnie nie adekwantny jakością....
Szukałbym kogoś kto zrobi taki wydech.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
BraveHeart
Użytkownik
Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10 |
Dodane dnia 31-05-2013 10:17 |
|
|
Faktycznie ceny są tragiczne. Walker wydaje się optymalnym rozwiązaniem na ten czas. |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
BraveHeart
Użytkownik
Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10 |
Dodane dnia 02-06-2013 13:30 |
|
|
Zamówiłem tłumik początkowy walkera bo jest najbardziej nieszczelny. Końcowy na razie reanimuje, a katalizator pewnie poleci. Ostatnio mam wysyp awarii jak nigdy. Chyba wychodzi zima .
Padły mi światła. Nie otwierają się. Miałem kilka sytuacji, że się nie zamykały albo nie mogły się otworzyć. Kilka razy przełączyłem włącznik i zwykle pomagało. Teraz nie chcą się otworzyć na dobre. Na wskaźniku napięcia widać pobór na obu pozycjach. Reflektory pewnie się włączają sądząc po wskazówce. W momencie włączenia (podniesienia) przy silniczku słychać pyknięcie chyba na przekaźniku (ta kostka pod gumą) i nic się nie dzieje. Co padło? To może być przekaźnik? Jeżeli tak to czy ktoś miał z tym kłopot i czy wcześniej dawał o sobie znać (nie podnosiły się czasem światła)?
Padł mi też włącznik termiczny wentylatora chłodnicy. Kiedyś włączał wiatrak powyżej połowy zakresu na wskaźniku. Teraz nie włącza nawet w okolicach czerwonego - w korku wyłączam silnik po prostu. Podłączałem wentylator na krótko do akumulatora i działa. Będę też potrzebował nowego silniczka lub używanego (jak ktoś ma) do spryskiwaczy. Podłączyłem go też na krótko żeby zobaczyć czy w ogóle działa i chyba go spaliłem bo coś bzykneło efektownie wydając ostatnie tchnienie. Nawiasem mówiąc tam wcześniej idzie jakiś opornik w okolicach stacyjnki bo może go zabiłem za wysokim prądem a coś nie łączyło przy kierownicy . Bezpieczniki wszystkie całe. |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 02-06-2013 17:23 |
|
|
Ze światłami to może być różnie. Jeżeli faktycznie świecą (da się to zaobserwować),
to coś z silnikiem, przekaźnikiem lub przewodami do owych części. Skoro mówisz, że
przekaźnik w momencie włączania świateł przełącza, to wygląda na silnik. Najlepiej
podjechać z tym wszystkim do ogarniętego elektryka, który nie boi się starszych aut
i odbudowy wiązki w nich.
Jeżeli chodzi o grzanie się i wentylator. Wyłączanie silnika w korku ma tylko wtedy
sens jeżeli wyłączasz co podjechanie 5ciu metrów jak jest zimny. Jeżeli jest już na
czerwonym polu i wtedy go wyłączasz, to może się głowica przegrzać i pęknąć, bo
w momencie wyłączenia silnika wyłączasz też pompę wody. Oczywiście tak od razu,
nic się nie stanie, ale lepszym rozwiązaniem będzie w korku podłączenie wentylatora
na stałe. Trzeba zewrzeć dwa przewody które wychodzą z czujnika temperatury
w chłodnicy. Oczywiście najlepszym będzie wymiana czujnika który kosztuje kilkadziesiąt
złotych.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 18-03-2015 20:11 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 03-06-2013 08:16 |
|
|
Miałem kiedyś ten problem z lampami, opisuję go tutaj: http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=3205#post_47106 - świeciły, ale nie chciały się podnieść lub schować. Pomogło wyczyszczenie tego przekaźnika przy silniczku świateł i później już ten problem się nie pojawiał. Z wentylatorem chłodnicy nie było problemów - nigdy nie zauważyłem, aby się nie włączył.
|
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
BraveHeart
Użytkownik
Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10 |
Dodane dnia 03-06-2013 17:21 |
|
|
Tomek szkoda, że nie zajrzałem wczesniej do tego wątka XD. Uparełem się dzisiaj po pracy, że ustawię lampy ręcznie (doraźnie) - tzn. dźwignia i walka z mechanizmem oczywiście skutek był marny bo mechanizm ledwo drgną. Po 20min walki zacząłem grzebać przy silniczku. Zdjąłem gumę i eureka! To małe pokrętełko ustawia lampy super lekko i super precyzyjnie
Zobaczę ten przekaźnik. Faktycznie w środku mogła zebrać się wilgoć. Spróbuje go reanimować i zobaczymy rezultaty. Dzięki Tomek
Qbak na czerwonym polu jeszcze wskazówki nie widziałem. Przed tem na pewno już bym zjechał gdzieś na pobocze uprzednio trochę się rozpędzając aby go ostudzić. W Nissanie primierze kiedyś straciłem korek w chłodnicy i na trasie odparowała mi większość płynu. W którymś momencie spojrzałem na temperature i była poza skalą. Poszła uszczelka pod głowicą i od tamtej pory mam traume dot. temperatury silnika i odruchowo kontroluje temp. silnika. Trza wymienić termowłącznik, a ten patent ze spięciem przewodów wypróbuje puki co THX. |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
BraveHeart
Użytkownik
Postów: 100
Miejscowość: Kraśnik
Data rejestracji: 03.12.10 |
Dodane dnia 17-03-2015 23:35 |
|
|
Jakie gumy na wachacz tył przy drążku skrętnym? Marchewa polecił mi coś z tąd:
http://garbusowy.pl/g277-zawieszenie-tyl.html
wydaje mi się, że chodzi o to:
http://garbusowy.pl/i022048-tuleja-drazka-skretnego-t1-tyl-uretan-czerwone-sprzedawana-po-2-sztuki-gladkie-.html |
|