Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 01-08-2018 09:51 |
|
|
no to jak Tobie już 480KM na autostradzie nie starcza to chyba tylko zostaje Ci zakup GT2 RS
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 01-08-2018 11:01 |
|
|
no coś w tym jest faktycznie niepojojącego
mi się wydaje że to pewnie po części kwestia tego jak to auto pryz tej mocy komfortowe jest - wywal wnetrze wstaw klatkę i będzie ok
gumiś ma swoje turbo dłubnięte i chyba zaspokoiło to jego głód - może to faktycznie dobra droga.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 02-08-2018 18:24 |
|
|
vip3r napisał/a:
wywal wnetrze wstaw klatkę i będzie ok
Jeszcze odpiąć przedni napęd, wyłączyć na stałe PSM i będę miał regularnie w gaciach
No tak, coś w tym jest. W wydmuszce przy 180 km/h masz wrażenie że zaraz wejdziesz na orbitę, tu przy 250 km/h chce sie ziewać...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 02-08-2018 18:27 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Cember666
Użytkownik
Postów: 618
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 03-08-2018 23:51 |
|
|
Źle zabieracie się Panowie za szukanie wrażeń i adrenaliny! Gdy miałem Poloneza Caro i udało mi się jechać nim 150 to było to przeżycie którego nigdy nie zapomnę, że było to na autostradzie to jeszcze wyprzedziłem jakiegoś Pana w 997, który jechał prawym - cóż jego mina była mówiąca wiele i tym bardziej uczyniła to wspomnienie wartościowym
Wniosek? Zamiast kombinować jak konie pod górę i już liczyć jakie to myljony byłyby konieczne na sfinansowanie kolejnych marzeń - apetyt rośnie w miarę jedzenia, wiadomo - lepiej wygospodarujcie sobie 1200 - 3000 brutto, kupcie Poloneza i receptę na dostarczenie wrażeń podałem Wam powyżej
Taki wydatek to już nawet żona zawsze zaakceptuje i nawet truć nie powinna ;]
Apartamenty nad polskim morzem;
IG: morskie.grzybowo
Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3
Garaż:
982C - MY18 718 Cayman
Edytowane przez Cember666 dnia 03-08-2018 23:52 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-08-2018 22:55 |
|
|
tsubasa napisał/a:
no to jak Tobie już 480KM na autostradzie nie starcza to chyba tylko zostaje Ci zakup GT2 RS
Wystarczy pogonić po autostradzie za RUF'em i zmodzonym 996TT (oba po ok 550KM), żeby utwierdzić się, że duuużo brakuje!
Cóż, wydech i program to chyba jedynie słuszna droga
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-08-2018 23:32 |
|
|
No to teraz wypada podsumować 996.
Do wydechu zabierałem się od ładnych kilku lat ale wreszcie w tym roku zdecydowałem się na kompleksowe podejście w firmie MG Motorsport.
- nowe katalizatory sportowe
- nowe tłumiki końcowe (nieco głośniejsze)
- x-pipe
- nowe końcówki (podwójne)
- nowe sondy lambda (4 szt)
Pierwsze wrażenie - super. Po odpaleniu na zimnym dudni zacnie (aż się nie chce z garażu wyjeżdżać), przy wchodzeniu na obroty jest też fajnie, choć na samej górze jest dość cichy. Jeżdżenie w tunelach (z redukcją do 2 biegu i gazem w podłodze) jest kapitalne Niestety póki co ma jedną wadę - przy prędkościach obrotowych silnika w okolicy 2500-3500 i delikatnym przyspieszaniu nieprzyjemnie buczy, wprawiając całe nadwozie w nieprzyjemny rezonans. Najbardziej odczuwalne jest to przy spokojnej jeździe autostradą na 5 lub 6 biegu. Zaraz po odbiorze auta było to irytujące, po przejechaniu ok 1500 km trochę się wyciszyło (albo się przyzwyczaiłem). Ale ogólnie plusy przewyższają minusy.
Auto wylądowało też u lakiernika - miałem dość patrzenia na mocno poobijaną od kamyków maskę i oba zderzaki (nowy lakier), do tego kilka drobnych poprawek i polerka całego auta, łącznie z polerką lamp.
Auto wreszcie podoba mi się z zewnątrz i nie irytuje po myciu, kiedy poprzednie mankamenty były widoczne. Do ideału brakuje jeszcze tylko nowego poszycia dachu, bo zmechacenia i drobne przetarcia są z roku na rok coraz bardziej widoczne - ale póki co dach nadal nie przecieka (sprawdzone niedawno w konkretnej nawałnicy).
Na koniec jeszcze na szybko ustrzelona fota (oczywiście nie było kiedy zrobić porządnej sesji).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-08-2018 23:37 |
|
|
A całkiem niedawno na liczniku pojawiła się taka piękna liczba.
Zgodnie z urban legend dotyczącą 996 już powinienem szukać nowego silnika ale póki co stary pracuje wzorowo, osiągi ma, zużycie oleju jest znikome (1500 km - jedna belka na wyświetlaczu czyli ok 200ml). Korci zmierzenie kompresji, choć nie wiem jak z dostępem w 911 (Qbak???).
W każdym razie i Radwański i Dusza na pytanie o zaglądanie do silnika odpowiadają, że nie ma sensu, jeśli nic się nie dzieje.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-08-2018 09:10 |
|
|
Dostęp w miarę ok. Jak wymiana świec. To nie turbo
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 15-08-2018 09:13 |
|
|
piterson napisał/a:
tsubasa napisał/a:
no to jak Tobie już 480KM na autostradzie nie starcza to chyba tylko zostaje Ci zakup GT2 RS
Wystarczy pogonić po autostradzie za RUF'em i zmodzonym 996TT (oba po ok 550KM), żeby utwierdzić się, że duuużo brakuje!
Cóż, wydech i program to chyba jedynie słuszna droga
Pogadaj z Radwańskim może sprzeda Ci Gemballe piękne ma to auto i też jakieś 550km tam siedzi.. a ten srebrny to skąd jest? Rozmawialiście coś?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2019 00:47 |
|
|
Kronikarski obowiązek nakazuje skrobnąć słówko o czarnym.
PZero Rosso dokonały już żywota i czas był najwyższy postawić auto na nowych gumach. W aucie wylądował zestaw Michelin PS2 w rozmiarze fabrycznym (225 & 285). A skoro nowe gumy to nowe kółka .
Strasznie mnie korciły Fikse ale jednak rozsądek zwyciężył i ostatecznie wylądowały sprawdzone Sport Classic II (8 i 10 cali). Nowe opony kapitalne - auto jedzie jak po sznurku (z tyłu to był już prawie slick).
Przy okazji mała dygresja w temacie kół. Jeżdżę w 996 z fabrycznym dystansem z tyłu (chyba 17 mm z tego co pamiętam) i dotychczasowy setup (5-spoke 10 cali z ET65 + P Zero Rosso 285) pasował idealnie. Po zmianie na teoretycznie identyczną felgę SCII (10 cali z ET 65) i innej oponie ale o tej samej szerokości (Michelin PS2 285) koło bardziej wystaje (mam wrażenie, że może ocierać).
W tym roku nie są przewidziane większe prace serwisowe (poza wymianą zamka drzwi pasażera bo właśnie padł, podobnie jak kilka lat temu zamek kierowcy - standard w 996 niestety). Pewnie w lecie nawinę trochę km bez dachu bo przyjemność jest wielka. No i muszę jeszcze jednak odwiedzić MG Motorsport na korektę tłumików, bo zakres 2-3,5 tys rpm jest dość nieprzyjemny.
Szybka fota z nowym zestawem
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 30-05-2019 08:54 |
|
|
już pisałem prywatnie ale i publicznie skomplementuję - super
i w 100% zgadzam się co do Michałków - miechlin sa najlepsze
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 30-05-2019 09:12 |
|
|
Widziałem już na żywo Od razu te felgi zmieniły auto
w 996tt te dystanse z tyłu idealnie licują się z krawędzią błotników. Tyle że felga jest 11j...
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 31-05-2019 12:08 |
|
|
To są jedne z ładniejszych felg jakie można mieć w 911 ...
tak tak Vip3r - te są ładne ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-06-2019 18:28 |
|
|
No to jeszcze felunek w całej okazałości.
Auto wykonało lekki ruch w kierunku klasyka.
Niestety w domu twierdzą że 5-spoke lepsze
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-06-2019 18:29 |
|
|
I jeszcze zdjęcie z profilu - widać jak tylne koło nieco za bardzo wystaje.
Kurcze, pasowałoby kilka cm zjechać w dół
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 04-06-2019 18:30 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 04-06-2019 19:03 |
|
|
no powiem ci że tak - już wiem czemu coś mi nie pasowało - po prostu się przyzwyczaiłem do mojego obniżonego i tu coś dziwnego było
mój syn też woli te moje 19" OZ - ale na 18" po prostu się lepiej jeździ i tyle. takie 5-spoke po prostu odmładzają auto.
jak patrze na te twoje felgi to mi się zdecydowanie bardziej niz 5-spoke podobają - ale nie muszę ci przecież mówić ze po to ich się ma kilka kompletów żeby czasem zmienić kola żeby mieć coś nowego nie zmieniając całego auta
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 04-06-2019 19:04 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-08-2019 23:21 |
|
|
No to kolejny kronikarski obowiązek - znów 996 (997 ma w tym roku luz).
996 dostało kilka nowych części:
- wymiana zamka pasażera
- wymiana mocowań górnych amortyzatorów z przodu (popękana guma)
- pełna geometria
- jakieś drobiazgi typu podkładka pod tablicę rejestracyjną, brakujące spinki, nowy komplet oryginalnych dywaników Porsche (świetna jakość) itp.
Z nowymi kołami po zrobieniu geometrii jest bajka. Auto jest jak z fabryki, jeździ jak przyklejone, jest bardzo przewidywalne.
I na sam koniec jakiś czas temu zdecydowałem się na zrobienie porządku z lakierem - auto przeszło rewitalizację lakieru i wygląda wreszcie tak, że micha się cieszy od samego patrzenia. BTW podstawiłem na weekend auto do firmy detailingowej jako reklamę - pół auta było zrobione a pół w stanie nieruszonym - fajny pomysł z takim wystawieniem "two-face" i doskonale widoczny efekt pracy nad autem.
W tym sezonie najpewniej jeszcze jedna przeróbka mnie czeka.
Póki co wywaliłem napęd DVD niesprawnej nawigacji - w zamian trafiła tam półeczka ale chyba pójdę krok dalej i założę console delete kit z dołożeniem aftermarketowego radia 1-din. Wygląda to dobrze - choć jest to spora ingerencja (ale całkowicie odwracalna) w fabryczne wnętrze. Sprawdziliśmy i nie ma problemu z zastąpieniem PCM-1 dowolnym radiem - wzmacniacz i cały system Bose działają świetnie.
Na koniec jak zawsze zdjęcie
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 09-08-2019 23:24 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-08-2019 23:22 |
|
|
I jeszcze jedno z przejażdżki wokól komina
7 lat już go mam - szok...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 10-08-2019 01:00 |
|
|
świetne foty.
pokazałbyś wnętrze przed i po? też masz ten duzy ekran na górze i sterowanie klimą na samym dole?
to to dvd mozna wywalic bez wywalania wyswietlacza? a co z konsolą klimy?
daj znac jak oganiesz temat z delete kit.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 10-08-2019 09:47 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 10-08-2019 12:40 |
|
|
Super fotki!! Na ostanie rewelacja. Ładne autko.
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|