Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-09-2019 23:22 |
|
|
Myślałem, że w tym roku mam już spokój z serwisem, to jeden mały kamyczek poruszył lawinę.
996 pojechało na korektę wydechu do MG Motorsport. Tam, w ramach gwarancji, wymienili całe środki obu tłumików i wreszcie jest tak jak miało być. Wydech przetestowałem tydzień temu na imprezie PFC w Beskidach (foto) i testy zdał na 6. Buczenie zniknęło, auto bulgocze przy odjęciu, fajnie ryczy - po prostu bajka.
Ze względów logistycznych odbierając 996, postanowiłem zostawić tam... 997.
997 turbo. No tak - genialne auto. Powtarzam to non-stop. Tylko jeden mankament. Dźwięk. Koszmarny. Właściwie jego brak. Seryjne 911 turbo brzmi dramatycznie.
Ale moje już nie! Przyglądałem się dziś montażowi, byłem przy pierwszym odpaleniu i od tego momentu po prostu się zakochałem. Wreszcie auto słychać tak, jak wygląda.
Układ wydechowy w 997 TT jest bardzo prosty - są tam kolektory połączone bezpośrednio z turbiną, zaraz za turbinami są katalizatory i tuż za nimi tłumik końcowy (demontowalne jako jedna całość).
Pracy przy demontażu było sporo - okazało się, że "nasi tu byli" i katalizatory ktoś wstawił takie jakie miał pod ręką (sic!). W dodatku zastosowano niewłaściwe śruby, które praktycznie uległy dezintegracji (wyglądały jak nasmarkany spaw na szpilce) i demontaż starego wydechu zajął chłopakom cały dzień. Wymienione zostały katalizatory na sportowe oraz wykonano modyfikację seryjnych puszek.
Poniżej filmik poglądowy z wygrzewania układu wydechowego.
https://youtu.be/Jh0ELwfFdv4
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 06-09-2019 23:26 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-09-2019 23:37 |
|
|
Miało być o kamyczku i lawinie to trzeba rozwinąć.
Prawo Murphy'ego jak wiadomo w garażu sprawdza się z 200% skutecznością, więc tuż po tym jak padła mi klima w 997, przestała działać też w 996. Szybka diagnostyka 996 i oczywiście oba parowniki do wymiany. A przy okazji montaż skompletowanego "996 console delete kit" z radiem Continental.
997 po weekendzie jedzie na diagnostykę, ale podejrzewam to samo (tym bardziej, że osuszacz i zaworki zostały wymienione rok temu). W dodatku uzbierała się lista drobiazgów do zrobienia. Uszkodzone nadkole, korekta ustawienia świateł, geometria, niedziałający przycisk sportowego zawieszenia, intercoolery, dolot, remap, aftermarketowy komputer zawieszenia. Takie w sumie pierdoły . Będę informował na bieżąco.
Edit - dołożona fotka. Którego byście wybrali?
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 11-09-2019 00:38 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 07-09-2019 18:31 |
|
|
Ależ ci strasznie obroty falują! Sprawdzales juz dlaczego?
MEGA - Podejrzewam ze miażdży na żywo - zapraszam na kawę
A i ponawiam porśbe o foto wnetrza c4 przed i po delete kit. Dzieki
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 07-09-2019 19:08 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 562
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 09-09-2019 23:32 |
|
|
996 na tych felgach wygląda super. No i własnie pokaż zdjęcia z tą konsolą.
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 10-09-2019 09:46 |
|
|
Bo to są ładne felgi - Vip3r patrz jak wygląda ładna felga ..
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-09-2019 00:41 |
|
|
Dziś pożegnałem się z PCM. Ostatnia przejażdżka.
Wrzucam foto poglądowe - tak jest aktualnie. Nie ma już napędu DVD, jest za to półeczka. I akurat tej półeczki będzie mi brakować bo okazała się przydatna na różne drobiazgi (pilot, telefon itp).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-09-2019 00:48 |
|
|
I dziś uzmysłowiłem sobie, że jest w sumie TYLKO jedna rzecz, której mi będzie brakować z PCM - wskazania komputera pokładowego. Choć w sumie może lepiej, żeby nie oglądać takich liczb.
Póki co mój rekord w 911 w krakowskich korkach
A wczoraj to pobiłem chyba swój rekord absolutny - trasę 16km przejechałem w 1:40. Spalanie w Cayenne wyszło 18 - w 911 byłoby na bank pod 30... Miasto do jazdy na codzień jest koszmarne.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 11-09-2019 06:18 |
|
|
Miejska eko jazda
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 11-09-2019 09:02 |
|
|
korki ... nawet słynne 1,9 TDI robi w takim korku powyżej 10 litrów ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-09-2019 23:30 |
|
|
996 już po serwisie.
Założone nowe parowniki klimatyzacji (stare po wyjęciu dosłownie rozpadały się w rękach). Kupa syfu pomiędzy chłodnicami. Było to już kiedyś czyszczone ale bez rozebrania chłodnic chyba nie da się tego zrobić dobrze.
No i zlikwidowana dolna konsola z przeniesieniem panelu klimatyzacji, przycisków grzania. Proces ogólnie bezproblemowy poza oczywiście jednym przeoczonym "szczegółem". Tak się złożyło, że wszystkie poradniki w necie opisywały taką przeróbkę w autach coupe.
A u mnie jest cabrio.
I jest problem.
A problem nazywa się subwoofer!
W cabrio jest w nogach pasażera, w coupe jest za siedzeniami z tyłu. Kompletnie umknął mi ten fakt. Niestety po zamontowaniu oryginalnej tapicerki pojawiła się szczelina, z którą trzeba będzie coś zrobić. Zdjęcie poglądowe poniżej. Brakuje jeszcze klapki na tunelu - ale już jest zamówiona.
To zostaje mi jeszcze tylko nabić klimę, zamontować radio i powoli myśleć o zakończeniu sezonu.
Zdjęcia całościowego nie daję póki co (brakuje jeszcze radia).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 12-09-2019 09:27 |
|
|
zadam głupie pytanie - rozumiem że walczysz o więcej miejsca na nogi / wygodniejszą pozycję za kierownicą ????
bo zastanawiam się - po co taka przeróbka
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 12-09-2019 10:17 |
|
|
Kawałek weluru czy tam ori wykładziny z allegro załatwi sprawę
Przeróbka jest świetna.. sam mam tą dużą tapicerkę do zrobienia tego modu tylko jakoś mi czasu brakuje.. ostatnio u Kajetana w arbuzie znów oglądałem i ta cała deska robi się bardziej oldschoolowa.. no i więcej miejsca na nogi..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 12-09-2019 10:22 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-09-2019 10:24 |
|
|
Olo924 napisał/a:
zadam głupie pytanie - rozumiem że walczysz o więcej miejsca na nogi / wygodniejszą pozycję za kierownicą ????
bo zastanawiam się - po co taka przeróbka
Hmm, dobre pytanie.
Sam się czasem zastanawiałem po co to robię. Taki kaprys
Nazwijmy to walką z kompletnie bezużytecznym PCM - z niedziałającą nawigacją i zmieniarką (zresztą niepotrzebnym kompletnie i jednym i drugim). Irytowało mnie to od zawsze. Niby poważny duży sprzęt, a funkcjonalnie zredukowany do samego radia. Tak więc główną decyzją było pozbycie się PCM i włożenie nowoczesnego fajnego radia (ale zdecydowanie 1 din). I tu były dwie opcje - zostawić konsolę tak jak jest (i dołożyć kolejną półeczkę) albo iść na całość i wywalić dolną część. Ponieważ ta druga opcja bardzo mi się spodobała wizualnie, decyzja została podjęta.
A że miejsca na nogi jest o wiele więcej, to oczywistość.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 12-09-2019 10:55 |
|
|
mysle ze jak wrzucisz foto skonczone to nie bedzie takich pytań
mi osobiscie bardziej sie podoba taka prosta deska - tak czysto sportowo wyglada.
ale chyba nie zdecyduję się u siebie mimo wszystko... owszem drazni mnie dokladnie tak samo taki prechostoryczny system ale chyba nie na tyle zeby tam z kablami walczyć... chociaż może...
zważyłęś ile lżejsze auto będzie?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-09-2019 21:57 |
|
|
Najpierw o 996.
Klima nabita, wieje lodem - jest ok. Radio póki co nie zamontowane - czekam jeszcze na tapicerkę żeby zrobić wszystko za jednym zamachem.
Ale jeszcze jedna rzecz nie dawała mi spokoju i wreszcie udało się znaleźć rozwiązanie.
Zawsze po przesiadce z 996 do 997TT byłem zachwycony zmianą biegów w 997 - taki krótki, twardy, konkretny skok z oporem i klikiem. A w 996 dla odmiany zmiana jak w autobusie.
Poczytałem trochę i okazało się, że mechanizmy lewarka są identyczne w 996 i 997! W dodatku w 997 były opcjonalne fabryczne shortshiftery, ewentualnie można było do każdego auta założyć takie cudo jak mechanizm z 997.2 GT3/GT2. Po otrzymaniu informacji na temat cen tych mechanizmów emocje zdecydowanie opadły (normalny short niecałe 2k, ten z GT3 prawie 2.5k).
Ale przez przypadek wchodząc na alle wpadł mi w oko mechanizm z 997... Z podanymi numerami... Tak, fabrycznego shortshiftera W cenie standardowego. No i już go mam i nie mogę się doczekać pierwszych testów.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-09-2019 22:04 |
|
|
No to jeszcze słowo o 997.
Auto stoi na serwisie. Większość prac jest już zrobiona (w tym wymiana intercoolerów na większe z 997.2 GT2 ) - pełną listę podam jak skończymy.
Czekamy na jedną "pierdółkę" przez którą nie działa klima. Obstawiałem parowniki a padło u mnie coś co praktycznie się nie psuje. Niestety naprawić się nie da, używek w całej PL nie ma (obdzwoniłem chyba wszystkich ludzi z częściami w PL) więc została niestety tylko nówka. W ogóle z używkami do 997TT jest dramat - strach pomyśleć co byłoby, gdyby przytrafiła się konieczność większego remontu. Ceny w serwisie za cokolwiek powalają...
I tu szarada - kto zgadnie co to za część?
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 22-09-2019 07:59 |
|
|
chłodnica paliwa.
W życiu bym nie zgadł!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-09-2019 15:20 |
|
|
Chyba osuszacz ale oczywiście niestandardowy.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 22-09-2019 16:18 |
|
|
W moim 996 biegi chodza dokladnie tak jak opisales dla 997, jak z shirtshifterem, wiec to moze poprostu zurzyty mechanizm.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-09-2019 16:23 |
|
|
Tona, w 928 też jest chłodnica paliwa wpięta w układ klimatyzacji (od MY 1983).
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|