Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 26-01-2020 16:17 |
|
|
Nie no aż tak to go nie chciałem skracac
Tak o 1/4 maks..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 28-01-2020 09:48 |
|
|
Tymczasem z braku laku i dostępnych rozwiązań uruchomiłem małą manufakturę produkującą.. dywaniki
Efekt końcowy niebawem.. poszły do obszycia i wykończenia.. tu już odpuściłem szycie samemu - nie mam maszyny
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 12-02-2020 08:39 |
|
|
Pierwszy kilometr za mną auto przejechało o własnych siłach od elektryka do mechanika..
Wrażenia akustyczne bezcenne (brak tłumików na wydechu)
Generalnie po zregenerowaniu całej konsoli bezpieczników wszystkie funkcje ożyły (łącznie z niedziałającym wcześniej szyberdachem) poza 2 rzeczami:
- światła przednie podnoszą się ale nie świecą - po podłączeniu bezpośrednio pod bezpiecznik świecą obie lampy - gdzie może leżeć problem? Przełącznik? (prąd dochodzi) Pająk (i tak go będę wyjmował i czyścił styki) czy może kostka stacyjki?
- nie działa nawiew - można jakoś sprawdzić ten panel klimatyzacji czy on w ogóle działa czy tylko podmiana z jakimś sprawnym?
Ogólnie fajnie było usłyszeć jak ten silnik budzi się do życia, najpierw lekko popukując a po paru minutach jak hydraulika wszystko skompensowała - przeszedł w tryb pracy idealnie gładkiej
Teraz czeka na regenerację zacisków, nowe tarcze, klocki, płyny, paski..
Od spodu wygląda bardzo porządnie, luzów w zawieszeniu w zasadzie nie ma.. jedyne co to potrzebowałbym zdjęcie jak idą oryginalnie przewody od rozrusznika bo moje są niechlujnie przyczepione i są chyba najniższym punktem podwozia..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 12-02-2020 08:42 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
Cember666
Użytkownik
Postów: 618
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 12-02-2020 10:36 |
|
|
Przy takim nakładzie pracy,czasu,środków,zapału i specjalistów właściwej klasy jaki jest tutaj wymagany każdy krok w przód na pewno cieszy, oby zatem tak dalej, chwilo trwaj
Edytowane przez Cember666 dnia 12-02-2020 10:37 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 23-02-2020 08:45 |
|
|
Wydech udało się w końcu znaleźć.. po przeczyszczeniu i przemalowaniu wygląda jak nowy.. no prawie..
Kupa gratów czeka już na montaż ale prace wstrzymuje opóźnienie w piaskowaniu i malowaniu zacisków hamulcowych..
W przerwie od kupowania części i szukania rzeczy niemożliwych do zdobycia przekonałem się na własne oczy że jednak w motoryzacji wolę się uwsteczniać niż iść z duchem ekologicznego terroru
Czekam teraz na jakieś jazdy testowe bo mawiają że od jeżdżenia tym to błędnik dostaje świra..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
Res944
Użytkownik
Postów: 4
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.01.20 |
Dodane dnia 23-02-2020 16:58 |
|
|
Fajna fura w ładnej kolorystyce Przyznam, że ten makaron w puszcze bezpieczników mnie zaskoczył, ale już przewody w tym samym kolorze to szok.
Nie spodziewał bym się czegoś takiego w porsche
Edytowane przez Res944 dnia 23-02-2020 16:59 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 25-02-2020 11:29 |
|
|
Dziś mija 4 miesiące od zakupu samochodu.. a dalej nie miałem go jeszcze na podwórku
No jeszcze tak mi się nie zdarzyło mieć auto ale jednocześnie go jeszcze nie mieć
Wszystko się opóźnia do granic absurdu..
Plan na najbliższy tydzień:
- hamulce po regenracji do założenia
- ręczny do założenia (w końcu znalazłem mechanizm)
- wydech do założenia
- wymiana pasków, płynów i świec
Z rzeczy które oczywiście musiały się wysypać to cieknąca przekładnia.. do wymontowania i regeneracji w przyszłym tygodniu..
Z rzeczy mniej upierdliwych jedna opona na Cup2 puszczała powietrze więc musiałem znaleźć 2 opony na tył co też nie było rzeczą prostą..
Czy coś jeszcze może się wysypać??? wszystko
Z rzeczy przyjemniejszych to wczoraj od 15 do 21 robiłem sobie białą księgę do konserwatora i z rozpędu zrobiłem 3/4 wniosku do SKP o sprawdzenie zgodności z wymaganiami technicznymi czyli w skrócie wniosek o przegląd techniczny..
Pozostaje tylko zdjęcia zrobić i wkleić i zanieść do konserwatora.. i czekać co ten znowu wymyśli
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 03-03-2020 16:06 |
|
|
W końcu pracę ruszą dalej.. Zaciski pomalowane
Oczywiście piaskowanie plus proszek plus bezbarwny
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 23-04-2020 19:53 |
|
|
mały update bo dzieje się tyle że o części już pewnie zapomniałem..
Tak więc poskładaliśmy cały układ hamulcowy, nowe tarcze, klocki, przewody no i oczywiście zregenerowane zaciski. Aż miło patrzeć na efekty
Tak więc koniec końców potwór mógł stanąć w końcu dumnie na podwórku
Dopiero teraz mogłem na spokojnie przyjrzeć się temu co kupiłem. Przyznam że zacząłem się zastanawiać czy podołam zadaniu bo finalnie prac kroi się naprawdę dużo.. na moje (i 928) szczęście przyszła epidemia i izolacja od wszystkiego więc tak naprawdę ten projekt na ten czas spadł mi z nieba
Po dogłębnych oględzinach wnętrza okazało się że maty bitumiczne na podłodze się kruszą więc jedyną logiczną rzeczą jest ich wywalenie do zera z samochodu.. prace były nielekkie a przydawał się nawet zwykły młotek
Następnie na podłogę poszły maty alubutylowe oczywiście z Bitmatu.
Po oględzinach podłogi poza lekkim zarudzeniem pod konsolą bezpieczników nie znalazłem żadnych oznak niepokojących - auto jest na pewno bezwypadkowe.
Oczywiście srebrne maty wyglądały średnio więc zamówiłem spray matowy w kolorze a jakże Indischrot/Guards Red
Kolejna była zagwozdka jak kleić maty wygłuszające - zdecydowałem się na piankę kauczukową gdyż z filcem mam słabe doświadczenia choć wiem że byłoby bardziej oryginalnie
Opcja 1 kleić na te pomalowane maty alubutylowe - bez sensu bo cała robota z malowaniem psu w d...
Opcja 2 wygrała - maty podkleiłem pod dywaniki - efekt jest taki że mata podklejona na wymiar otworu między wykładzinami po położeniu dywanika sprawia że nie przesuwa się nawet o milimetr
W międzyczasie zacząłem rozbierać tylne siedzenia znajdując w nich całkiem niezłe ciekawostki
Przy okazji rozkręcania wszystkiego postanowiłem wszystkie widoczne śrubki oddać do galwanizacji i na chemiczny proces barwienia na czarno.. rewelacja
Wszystkie wróciły jak nowe
Więc teraz kolejną większą wykręconą partię również oddam do oczernienia..
Przyszła kolej na konsolę środkową, daszek i deskę.. jako że ząb czasu nadgryzł wszystko w tym aucie więc jedyna słuszna opcja to było wykręcić i zawieźć do tapicera..
Walka trwała dobre 48h
[img]https://images92.fotosik.pl/353/20a0eecfd58c79bamed.jpg[/img]
Ale koniec końców wytargałem wszystko oczywiście bez internetowych tutoriali byłoby słabo
[img]https://images92.fotosik.pl/353/1e284900d015bc77med.jpg[/img]
W oczekiwaniu na obszytą na nowo kierownicę i mieszek (jakość wykonania determinowała kolejne zlecenie dla tego tapicera) otrzymałem miły prezent w postaci naklejek na silnik
[img]https://images89.fotosik.pl/353/84ebb3ed7a491870med.jpg[/img]
No ale po kiego naklejać to na ten zapaskudzony i niedoczyszczony motor.. tak więc porozbierałem dolot, poczyściłem, gdzie trzeba to podmalowałem lub niektóre części jaki rozpórka dałem na czarny proszek.. po kilku dniach walki udało się osiągnąć w miarę zadowalający efekt (drugie ognisko rudzielska było pod zbiorniczkiem płynu na dziobie auta więc trzeba było zdjąć, wyczyścić rzucić podkład antykorozyjny i psiknąć w kolor)
Było:
[img]https://images91.fotosik.pl/352/63fe87b2dc35eb31med.jpg[/img]
a jest:
[img]https://images92.fotosik.pl/353/d0614d4bac04efd2med.jpg[/img]
Jak już tak się nacieszyłem wyglądem silnika (bo nie wspominałem chyba że po serwisie i wymianie wydechu - w dźwięku tego auta jestem na maksa zakochany) to testowo ręcznie ogarnałem przód zwykłą pastą tempo.. efekt widoczny gołym okiem.. mam świadomość że niestety auto jest całe do pomalowania ale będzie moim poligonem doświadczalnym z polerką rotacyjną którą mam w garażu
[img]https://images90.fotosik.pl/353/5d901914dbc281c1med.jpg[/img]
No i na koniec odebrałem kierownicę i mieszek.. Tapicer zrobił robotę pierwsza klasa więc będzie sukcesywnie robił resztę środka.. a plan jest ambitny.. Deska, daszek, konsola, podłokietnik, tunel tylny i wreszcie środki foteli i tylne siedziska jak w końcu znajdę materiał którego jakiś czas już szukam a aktualny kurs euro trochę każe mi się wstrzymać z ewentualnym zakupem.. zresztą do tego etapu jeszcze trochę czasu mam
[img]https://images92.fotosik.pl/353/45d7f14f9ac777fbmed.jpg[/img]
Przy okazji jak mam wszystko rozebrane to podklejam boczki, walczę z żaróweczkami (zmieniłem w przyciskach i podświetleniu deski). Teraz czeka mnie zabawa w przeprowadzenie kabli w nowy tunel kablowy między drzwiami a karoserię - z wtyczkami nie przejdzie więc będe musiał zapewne kabel po kabelku przekładać.. Czeka mnie jeszcze zakup nowych głośników więc przy okazji porozkładam porządne kable a resztę maty alubutylowej zużyję na wygłuszenie drzwi..
Szukam też silniczka wycieraczek bo stary wpierdzielał prąd i się okazało że jest zaspawany w środku więc na śmietnik..
I takie tam mnóstwo przeciwności która daje mi mnóstwo frajdy i pozawala jakoś przetrwać czas pracy home office itp itd..
c.d.n
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
Cember666
Użytkownik
Postów: 618
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 23-04-2020 21:53 |
|
|
Masz zapał, ogarniasz zaplecze i idziesz z tematem jak burza, oby tak dalej bo efekt nie dość że na pewno będzie świetny to ilość satysfakcji jaką da Ci to że ogarniałeś ile wlezie sam nie będzie możliwe do wycenienia |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
Natalia
Użytkownik
Postów: 491
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12 |
Dodane dnia 24-04-2020 11:09 |
|
|
Wow ale Ty szybko działasz
Gratuluję zakupu !!!!
Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 24-04-2020 11:34 |
|
|
Wow! Rewelacyjne tempo. Twoje 928 ma potencjał, no i ten kolor
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 24-04-2020 11:52 |
|
|
Super gratuluję, tak trzymać, dalej dalej. Ładnie się zapowiada
914 2.0 '74
951 piąte turbo '84
987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 24-04-2020 12:30 |
|
|
Rewelacja!
Czyli tam pascha byla oryginalnie? Jesli tak, to szkoda byloby nie wrocic do ori... choc zapewne sa pilniejsze sprawunki na teraz
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 24-04-2020 13:51 |
|
|
Panie
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 24-04-2020 20:39 |
|
|
kubao napisał/a:
Rewelacja!
Czyli tam pascha byla oryginalnie? Jesli tak, to szkoda byloby nie wrocic do ori... choc zapewne sa pilniejsze sprawunki na teraz
No własnie nie.. podejrzewam że to auto posłużyło za dawcę galanterii do jakiegoś innego..
Te siedziska na pewno nie są z tego samochodu i być może poszło to w drugą stronę.
Pascha została obszyta skórą..
Docelowo mam jeszcze inny plan na siedzenia.. Schottenkaro Rot
W Porsche nie są w stanie powiedzieć w jakiej konfiguracji to auto wyjechało z salonu, powinienem mieć zegarek elektroniczny a mam analogowy (bardziej mi pasuje taki więc zostawiam zwłaszcza że działa), w konsoli powinien być też czujnik temperatury (okrągła kratka) a go nie ma.. przeglądam factory manual i próbuję dojść ładu ale generalnie auto robię pod swoje preferencje i tak trochę po swojemu..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 24-04-2020 20:46 |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 25-04-2020 11:19 |
|
|
tsubasa napisał/a:
kubao napisał/a:
Rewelacja!
Czyli tam pascha byla oryginalnie? Jesli tak, to szkoda byloby nie wrocic do ori... choc zapewne sa pilniejsze sprawunki na teraz
No własnie nie.. podejrzewam że to auto posłużyło za dawcę galanterii do jakiegoś innego..
Te siedziska na pewno nie są z tego samochodu i być może poszło to w drugą stronę.
Pascha została obszyta skórą..
Docelowo mam jeszcze inny plan na siedzenia.. Schottenkaro Rot
W Porsche nie są w stanie powiedzieć w jakiej konfiguracji to auto wyjechało z salonu, powinienem mieć zegarek elektroniczny a mam analogowy (bardziej mi pasuje taki więc zostawiam zwłaszcza że działa), w konsoli powinien być też czujnik temperatury (okrągła kratka) a go nie ma.. przeglądam factory manual i próbuję dojść ładu ale generalnie auto robię pod swoje preferencje i tak trochę po swojemu..
TA opcja robię pod siebie jest najważniejsza przynajmniej dla mnie! Tak trzymaj, świetna robota!
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 25-04-2020 15:12 |
|
|
skoro i tak trzeba robić to rób pod siebie - będzie kompletacja dająca frajdę
wytrwałości
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-04-2020 09:45 |
|
|
A w majówkę pewnie strzeli mu już nowy lakier
Przecież to auto będzie gotowe jeszcze przed maturami!
Pinkna robota
BTW. daj namiar na pokrowiec!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 928 uSa 1983 manual |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1400
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 26-04-2020 23:44 |
|
|
Piekna robota
Wszystkie naklejki sa "lustrzane"? Widziales moze żółte, poszukuje duzej info o wysokim napieciu.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|