Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-05-2012 15:44 |
|
|
Jeszcze coś: na tej klapce od wlewu, której nie powinno prawdopodobnie tam być mam napisane, że lać tylko 98 oktanów. I teraz nie wiem i tak jeżdżę tylko na najlepszej, ale może te silniki od S 2.5 na takiej powinny jeździć, a tam jest silnik inny włożony. Nie mam pojęcia gdybać mogę na wiele sposobów. Może ktoś ma jakiś pomysł związany z tym szczegółem, to będziemy trochę bliżej prawdy .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-05-2012 15:46 |
|
|
Ten samochód to mógłby być dosłownie wysokiej klasy filmem kryminalnym haha!
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 16-05-2012 16:38 |
|
|
Auto z filmiku tak jak w tytule "924 carrera gt" - silnik turbodoladowany 2.0(209koni) z wolnossacego chociaz rozni sie prawie wszystkim od wolnossaka.
do 2.0 lej 98,do 2.5litrowego silnika leje sie 95 oktanow (nizsza kompresja).
W swoim aucie(jesli nic sie nie zmienili od czasu kiedy kozzzy go wystawial) masz silnik 2.0 wolnossacy.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 16-05-2012 16:39 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 16-05-2012 16:56 |
|
|
witaj.
Tysh jestem z Bdg wiec jak bedziesz mial jakies problemy, pytania, sugestie etc to dzwon albo wpadaj...
Kilka 924 i 944 juz bylo u mnie wiec znam dobrze te samochody....
Mialem kiedys dokladnie taki sam kolorek na 924 ale to byl orginal '78, ktory ulegl kasacji....
Czesci jakies posiadam w razie czego i nie wiem co z tym zrobic.....
Pisaleś o motocyklach ja caly czas sie bujam na jednosladach, niestety porsche na chwile obecna nie mam (pewnie kwestia czasu )
[img]http://images50.fotosik.pl/1230/a02ff03c82ea517bm.jpg[/img] [img]http://images39.fotosik.pl/1187/ead7b405e99f2af8m.jpg[/img] [img]http://images39.fotosik.pl/1187/26e50ccba677541em.jpg[/img]
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-05-2012 17:24 |
|
|
Tak tam jest 2.0 , czyli jednak dobrze, że lałem 98 cały czas. No to w razie wojny z carrera gt nie będzie problemu silniczek zostaje, ale muszę przewałkować jak on jest w tamtej wersji zbudowany.
wlochaty ja tego prosiaka widziałem chyba w Białych Błotach tak niedaleko starego posterunku policji, od tego czasu szukam właściciela czy to Ty? Właśnie taki kolor na takich większych kołach.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-05-2012 20:43 |
|
|
Hehe, no silnik raczej nie zostaje. Co najwyżej blok, reszta niestety ale to już duże
kwoty. Wracając dlaczego do 924S/944 i wszystkich innych można lać 95 to komputer
sterujący zapłonem. W 924 2.0 zapłon jest ustawiany na stałe i dlatego lepiej sobie
nie pozwolić na gorsze paliwo - ryzyko spalania stukowego. Tzw. kompresja, czyli
poprawnie stopień sprężania akurat w 924S/944 jest wyższy niż w 924 2.0 (oczywiście
pomijam wersje uturbione).
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-05-2012 20:59 |
|
|
Żeby zmontować Carrerkę muszę najpierw ułożyć sobie życie haha i oczywiście posiąść wiedzę, bo czytając Wasze posty uświadamiam sobie ile jeszcze nie wiem . Wiem już dość dużo, ale teraz muszę wejść dogłębniej, a na pierwszy ogień pójdzie studiowanie działania KJeta . Z resztą pewnie będzie mi szkoda mojego do tego celu. Myślę, że prędzej znajdę jakiegoś truposzka do tego celu , ale to są fantazje... jak to mówią: Myślał indyk o niedzieli, a w sobotę łeb ucięli. Wnioskując z powiedzonka mam się zabrać za KJet i sprzęgiełko, a nie bujać w obłokach
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 16-05-2012 21:01 |
|
|
Przejście na zawieszenie 5 śrubowe to niezbyt trudne do wykonania - trzeba przełożyć kompletne zawieszenie z 944
Co do silnika 937 (Carrera GT) to różni się praktycznie wszystkim oprócz bloku, wałka rozrządu, wału korbowego... i może kilku innych pierdół. Najbardziej zbliżony jest silnik 924 Turbo (931), gdzie jedynie tłoki są słabsze - kompresja ta sama, komputer zapłonowy jest lekko inny no i dorzucili intercooler, poza tym raczej nie ma większych różnic.
Na Alledrogo ostatnio był silnik 924 Turbo za jakieś 3500 czy coś koło tego. Problemem mogłoby być przełożenie tego bo trzeba zmienić wał napędowy na grubszy (20mm w 924 i 25mm w 931/937). Do tego jeszcze skrzynia biegów.. sprzęgło hydrauliczne. Ogólnie przerobienie zwykłego 924 nawet na 924 Turbo jest niezbyt opłacalne, powiedziałbym, że jest kompletnie bez sensu, głównie patrząc na koszty i dostęp do części, który w Polsce jest praktycznie bliski zeru! Więc pozostaje serwis albo ściągać części z Niemiec, Anglii albo USA.
Tutaj masz dla porównania ze swoim... silnik z 937 Carrera GT
[img]http://www.motorbase.com/pictures/contributions/990913/std_porsche924turbo79-81f.jpg[/img]
W temacie VIN'u to nabity masz starszy VIN i stąd ten rocznik. Nabili go na kielichu? Ciekawe jak wygląda miejsce na grodzi gdzie powinien być oryginalnie VIN
Auto bardzo ładne i fajnie się prezentuje - nawet kiedyś chodziło mi po głowie żeby je może kupić
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-05-2012 21:07 |
|
|
Akurat wałek rozrządu jest inny
Żeby nie było że się czepiam, to napiszę że bardzo lubię to zdjęcie silnik 937
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-05-2012 21:22 |
|
|
Powiem tak: jeśli się ma kasę i Waszą wiedzę to jest wtedy zabawa przednia no i przyjemność posiadania takiego wozu . Nie, z mojego bzika bym tego jednak nie zrobił wolałbym wskrzeszać frankensteina. Jeszcze tak z ciekawości w 931 i 937 jest to samo turbo i układ wtryskowy? Przy intercoolerze widzę jeszcze chyba chłodnicę oleju tak? Nie no silnik inny kolektory, wszystko.. Porsche jest cudowna
A co do VIN to wytrzaskali go dokładnie tam, gdzie mówisz xD wygląda jakby był wyrąbany dłutem haha... no ale cóż im nowszy, tym sprawniejszy .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-05-2012 21:23 |
|
|
A co do zdjęcia świetne faktycznie
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 16-05-2012 21:31 |
|
|
Uklad wtrysku dokladnie taki sam. Turbo zewnetrznie takie samo ale zimna strona nieco inna w 937 wieksze kolo sorezajace choc moze podobne do 931 pierwszej serii. Na 924.org bylo to dobrze opisane chyba nawet z wymiarami.
Qbak jestes pewny ze walek jest inny? Ja mam co do tego watpliwosci... 924 931 i GT mogly miec jeden walek, trzebaby pet przekopac.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-05-2012 21:42 |
|
|
Że wtrysk ten sam to się nie spodziewałem. No i fakt, iż mimo, że silnik wysilony, to zostawili pojedynczy wałek. Myślę, że z głowicy z dwoma wałkami byłoby jeszcze więcej mocy. No ale śmigało i to ładnie . Oki, więcej nie pytam posiedzę w tym interesie na necie i w innych źródłach.
W naszych samochodzikach najlepsze jest to, że chyba nie ma dwóch takich samych , każdy jest inny.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-05-2012 22:08 |
|
|
Szarak113 napisał/a:
Przy intercoolerze widzę jeszcze chyba chłodnicę oleju tak?
Chłodnica oleju jest przy zwykłej chłodnicy (cieczy chłodzącej). Intercooler (czarny) znajduje się nad głowicą - dlatego na masce z Carrery GT masz dodatkowy wlot powietrza.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 16-05-2012 22:24 |
|
|
Ale śmignąłem ;/ aż mi teraz głupio, bo to logiczne jest
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 17-05-2012 14:14 |
|
|
Szarak113 napisał/a:
Kolego miniver dziękuję za post , ale z tymi innymi tablicami to wyglądał jakby mnie zdradził haha! Więcej tam nie wchodzę, okropieństwo .
Niestety trudno o dziewicę w tym wieku
A z wątku, który zalinkowałem powinieneś zapamiętać następujące słowa:
juras napisał/a:
Bez sensu kupić idealne auto z bałaganem w papierach za 5 tys. Lepiej kupić paździerza ale żeby papiery się zgadzały. Wtedy możesz włożyć w remont 15 tys i masz ideał klasyk i satysfakcję, że wszystko w papierach jest ok
...bo to naprawdę fajne auto to Twoje 924..
Don't panic! |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 17-05-2012 14:48 |
|
|
Haha! Są jeszcze zakonnice bez wszystkich święceń, ale nie wiem jak to się ma w przypadku Porsche .
Z tymi papierami to macie rację, jak go kupiłem to też się zorientowałem, że coś nie gra, ale jakoś później przestałem się tym interesować. Z jego sprzedażą będę miał trudności głównie z powodu sentymentów, myślę, że wcale go nie sprzedam . Myślałem, o następnych do remontów oprócz mojego. Remonty klasycznych aut to moje hobby, ale dzięki Szaremu ukierunkowałem się na Porsche . Na razie na swoim koncie mam wyremontowaną MZ ES 250 Trophy (ona z kolei nie miała wcale papierów, ale mimo to zarobić się udało). 2 kółka to już jakiś początek .
Pokrótce cieszę się, że w końcu do Was trafiłem
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
wron
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Bydgoszcz / Chełmno
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 19-05-2012 20:05 |
|
|
Średnio temat do tego ale wrzucę tu co by nie robić nowego tematu.
Co by pokazać jak poszło Sobkowi dzisiaj
http://youtu.be/c-jFmbb7dnY na bydgoskim mistrzu kierownicy
Niestety z braku prądu w kamerze nie udało się nagrać 4-tego przejazdu
Było 924 '84 ostała się kierownica
jest Renault Laguna 3 GT 204
był Rover 416 Tourer '95
był BMW e39 520i '99 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 19-05-2012 20:21 |
|
|
Chciałem się tam pojawic, ale nie miałem czasu jednak ;/.
Wygląda na to, że pojechał dobrze
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 19-05-2012 20:22 |
|
Autor |
RE: 924 "Szarak" Bydgoszcz |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 20-05-2012 10:12 |
|
|
na tych próbach BMW 730 bym się nie zmieścił
Jak tylko odbiorę autko, to na pewno się gdzieś pojawię
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|