Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 23-07-2014 08:53 |
|
|
Tylko piaskowanie całej budy powie prawdę o rzeczywistym jej stanie. Oszacuj więc koszta takiej zabawy u stosownych fachowców i zadecyduj czy się opłaca. To że ograniczysz naprawę tylko do tych widocznych dziur może okazać się niewystarczające i trzeba będzie robić potem wszystko jeszcze raz i kompleksowo. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 23-07-2014 10:33 |
|
|
slawek290 napisał/a:
Koszty Conek Koszty - Jakie widzisz koszty .
Karol masz garaż - umiesz coś zrobić przy samochodzie ? jakbym tak szczerze napisał ile mnie kosztowało to byś spadł z krzesła pewnie i nie dlatego, że tak dużo tylko tak mało, swojej pracy oczywiście nie liczę
zdemontuj wszystkie częsci z podwozia i wtedy zawieź na raz do piaskowania i malowania, nie wiem jak u Ciebie w okolicy ale są różne zakłady czasami można spotkać takich co nie kroją nie wiadomo ile z ocynkiem to samo, jest on tani tylko nie wszędzie chcą brać takie duperelki, wiec czasami warto wziąć drucika połapać wszystko i zawieźć im gotowy "produkt" do zanurzenia wtedy raz że będzie taniej dwa na pewno to wezmą bo to dla nich wtedy żadna praca.
najważniejsze to jest mieć dużo czasu chęci i minimum umiejętności i wszystko sie da
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 23-07-2014 10:34 |
|
|
Zdaje się że Ty masz wczesny rocznik więc buda bez pełnego ocynku.
Generalnie jeśli ma być tanio musisz rozebrać auto sam i samemu się bawić, jak widać po wierzchu wyglądało zdrowo.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Auto na wózku inwalidzkim |
karol924
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.06.14 |
Dodane dnia 23-07-2014 10:55 |
|
|
Czeka na piaskowanie, a później zobaczymy...
karol924 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 23-07-2014 12:51 |
|
|
Rób zdjęcia i pokazuj jestem ciekaw jak to będzie zrobione/ wypiaskowane/ połatane
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 23-07-2014 14:42 |
|
|
Szczerze nie zazdroszczę, ale po swoim aucie wiem, że nie jest tak źle jak wygląda.
Zdemontuj, oczyść, podejrzewam, że będą tylko punkty rdzy w miejscach gdzie np: uderzył kamień
Wszystko ładnie odchodzi na ciepło, ale musisz uważać żeby nie przegrzać. Jeśli masz dziury, konieczne będzie rozebranie dywaników wewnątrz i mat tłumiących. Trochę zabawy jest, ale dla świeżego zapaleńca przyjemna robota.
Ja oczyściłem wszystko do gumowego baranka, potem szukałem ognisk rdzy, usuwałem dookoła ich baranek do blachy itd. W efekcie mam parę ognisk do usunięcia. Podrzucam zdjęcie z moich prac na zachętę
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 23-07-2014 20:24 |
|
|
karol924 napisał/a:
Garaż mam, ręce też Po piaskowaniu u "piaskarza" zadecyduje co dalej, nie chcę przeinwestować, z drugiej strony robi się z tego mała
porsche-choroba i portfel może trochę wyszczupleć.
No to jesteś na dobrej drodze . Zabawa przednia .
Trzymam kciuki .
Z jakiego rejonu PL jesteś ?
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
karol924
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.06.14 |
Dodane dnia 24-07-2014 15:12 |
|
|
Czerwony & slawek290 dzięki za wsparcie duchowe. Jestem z Poznania.
Na bieżąco postaram się wrzucać etapy napraw
Zdjęcie w nagrode
karol924 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 25-07-2014 10:09 |
|
|
Nie przerobisz go łatwo na 931... poczytaj sobie wątek o moim aucie to będziesz wiedział dlaczego. W skrócie brakuje Ci silnika, wału ze skrzynią na 25mm... a z silnikiem oczywiście dobrze by było mieć już sprzęgło na sprężynach. Części w PL praktycznie nie dostaniesz, można sprowadzić całe auto dużo prościej... ale każda opcja to spore koszty czy to jednorazowe czy rozłożone.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 25-07-2014 10:27 |
|
|
Misiek napisał/a:
Nie przerobisz go łatwo na 931... poczytaj sobie wątek o moim aucie to będziesz wiedział dlaczego. W skrócie brakuje Ci silnika, wału ze skrzynią na 25mm... a z silnikiem oczywiście dobrze by było mieć już sprzęgło na sprężynach. Części w PL praktycznie nie dostaniesz, można sprowadzić całe auto dużo prościej... ale każda opcja to spore koszty czy to jednorazowe czy rozłożone.
sam przywrociles turbo do fabrycznej specyfikacji i wielki za to szacunek
nie ma co straszyc kwestia dobrego planu i determinacji
moje ulubione powiedzenie mowi:
"Nigdy nie mów ze SIĘ NIE DA , bo przyjdzie taki głupi co nie wie i zrobi"
ja przerobilem 924S na 944 TURBO i tez nie bylo łatwo
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 25-07-2014 10:53 |
|
|
A AdamWalenda przerobił 924 w zasadzie..na co? (projekt umarł czy dzieje się co?wiadomo cokolwiek?)
ps. Najsampierw połatałbym budę na zicher, a potem snuł plany przywracania oryginalnej jednostki. Wolnossakiem w ładnej budzie turbo da się jeździć i na pewno ma to większy sens, niż jeździć doinwestowanym ale wygnitym 924 turbo. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 26-07-2014 00:12 |
|
|
Ewidentnie wersja wolnossaca ze skrzynią dogleg.
Bębny z tyłu.
Włożenie silnika turbo - droga zabawa. Możesz pogadać z Miśkiem z forum - przechodził taką operacje ale jego auto było kiedys turbem.
Nie podnoś tyłu auta za skrzynię biegów!
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 26-07-2014 07:15 |
|
|
Cyryl napisał/a:
A AdamWalenda przerobił 924 w zasadzie..na co? (projekt umarł czy dzieje się co?wiadomo cokolwiek?)
No i tu się nie zgadzamy , wątek Adama czytałem po nocy z zaciekawieniem jak się skończy . To jeden z pierwszych wątków które moim zdaniem początkujący powinien poczytać i przemyśleć . Wspaniale pokazuje ze nadmierne przerabianie auta , to czas i olbrzymie koszty
Ekonomiczniej zostać przy ORI i niewątpliwie to lepsza inwestycja .
Jednego Adamowi Walendzie nie można odmówić .
Niewątpliwie miał wiele radochy i chyba pewno ma przy swoim samochodzie a kto bogatemu zabroni
Karol - to twoje autko chyba nie mialo szczęścia do włąscicieli - ale wygląda że zła passa się od niego odwróciła . Ja bym go zostawił w opcji obecnej - zabawa z turbiną za droga . Pozatym 2.0 zawsze pojezdzisz - turbiną juz nie koniecznie . Większe prawdopodobieństwo awarji i wysokich kosztów w przypadku naprawy .
Sumarycznie jest 3724;-) |
|
Autor |
RE: Nowe niespodzianki |
karol924
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.06.14 |
Dodane dnia 04-08-2014 14:06 |
|
|
Podwozie w bardzo nieciekawym stanie. Dylemat spory co dalej. Poprzedni właściciele łatali i pudrowali syfa, co więcej zastosowali wspaniałe blachowkręty (a to wkręta! ) i zrobili dziury w całej karoserii. Chce ten samochód ratować ale za rozsądne pieniądze. Piaskowanie, łatanie malowanie, trochę tego będzie. Coś mi podpowiada ze warto, bo przecież to auto ma 35 lat. Z drugiej strony wszyscy do okoła mnie odradzają inwestycji w ten samochód. Licze z Waszej strony na wsparcie...mentalne
karol924 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Jeszcze jedno zdjęcie... |
karol924
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.06.14 |
Dodane dnia 04-08-2014 14:09 |
|
|
karol924 napisał/a:
Podwozie w bardzo nieciekawym stanie. Dylemat spory co dalej. Poprzedni właściciele łatali i pudrowali syfa, co więcej zastosowali wspaniałe blachowkręty (a to wkręta! ) i zrobili dziury w całej karoserii. Chce ten samochód ratować ale za rozsądne pieniądze. Piaskowanie, łatanie malowanie, trochę tego będzie. Coś mi podpowiada ze warto, bo przecież to auto ma 35 lat. Z drugiej strony wszyscy do okoła mnie odradzają inwestycji w ten samochód. Licze z Waszej strony na wsparcie...mentalne
karol924 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 04-08-2014 14:48 |
|
|
Jeśli masz możliwość samodzielnej walki ze złem - walcz! Satysfakcja jest ogromna.
Jeżeli wszystko musisz oddać fachowcom to już kwestia wytrzymałości portfela.
Ważne żeby mieć na początku spójną wizję i się jej konsekwentnie trzymać, najgorzej to zawrócić w pół drogi.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-08-2014 20:14 |
|
|
Wszystko zależy od tego co opisał Seler, zobacz Jego temat i będziesz mniej więcej
wiedział z czym przyjdzie Ci się zmierzyć. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że sam
nie wiem czy bym się podjął takiej walki (nie mam warunków), ale na pewno warto.
Jak będziesz z czymś stawał to sobie zrób trochę wolnego od auta. Jak będziesz miał
z czymś problem to pisz, jak się da to pomożemy
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
karol924
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.06.14 |
Dodane dnia 19-09-2014 22:22 |
|
|
Witam wszystkich. Niestety nie jestem wstanie podjac sie renowacji zakupionego porsche 924. Bede mial do sprzedania sporo czesci. Narazie info wstepnie- dla ewentualnych zainteresowanych. Pozdrawiam
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-09-2014 22:45 |
|
|
To chyba jest ten moment kiedy musisz trochę odpocząć od auta
Mam nadziej, że jednak nie przeznaczysz go do huty, może ewentualnie lepiej
go poskładać i sprzedać w całości?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2,0 1979r. renowacja podwozia |
karol924
Użytkownik
Postów: 17
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.06.14 |
Dodane dnia 20-09-2014 10:48 |
|
|
Nawet nie zdazylem sie zmeczyc prawde mowiac. Trudno bedzie je poskladac z kilku powodow. Poleglem przez karoserie, a pudrowac syfa nie chce. |
|