Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 01-05-2012 19:16 |
|
|
... i drugie
Siem
browar
eS
browar dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 02-05-2012 14:27 |
|
|
Czy klatka skręcana jest w ogóle zgodna ze słynnym zał J na który wszyscy się powołują ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-08-2012 12:27 |
|
|
A wiec oslawiony ring&pinion... Kurcze pech... To byla Twoja oryginalna skrzynia z dolozona szpera? Stalo sie jednak tak jak pisza- gdy wsadzisz szpere do skrzyni ktora jej nie miala, ryzyko tej awarii jest wielokrotnie wieksze! A co z ta druga skrzynia? Szpere montowes w PC?
Jedyne pocieszenie ze szpera Ci zostala...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 26-08-2012 12:35 |
|
|
... tylko tak Ci się wydaje.
Chyba pozostał jeden albo dwa zęby wałka sprzęgłowego, koło tależowe zmasakrowane, wyłowiłem chyba cztery zęby wałka sprzęgłowego wielkości połowy małego palca...
... i ...
...siła była tak duża, że obudowa szpery została rozerwana (pękła na całej średnicy fabrycznego spawu.
Morale - nie istnieje.
Projekt w dziale Nasze auta - delete
Raczej dział Giełda.
To było by na tyle.
"to były piękne dni"
"I have to dream it up all again" |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 26-08-2012 12:50 |
|
|
Ostateczna decyzja oczywiście Twoja Karol ale wiem jak bardzo potrzeba dystansu kiedy przychodzi chwila zwątpienia.
Skrzynię można wymienić, nawet jeśli będzie chwilowo lub w ogóle bez szpery to też tragedii nie ma.
Stworzyć cały podobny projekt "od zera" jak na wiosnę zaczniesz tęsknić za ściganiem o wiele trudniej i sam wiesz ile to zabiera czasu.
Przemyśl to i nie podejmuj decyzji "na gorąco" bo emocje nie są dobrym doradcą. Wiem co piszę
Trzymam kciuki za reaktywację jakże fajnej eSki
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-08-2012 13:01 |
|
|
No nie, prosze Cie... To tylko skrzynia!!!! Te do 2.5 sa stosunkowo latwo dostepne, dokupisz torsena i bedzie super!
Takie awarie sa niestety wpisane w ten sport- podejmujesz ryzyko znacznie szybszego zuzywania sie podzespolow a czasem i spektakularnych awarii (przy czym nasze auta sa naprawde pancerne!).
Trzymam kciuki i wracaj na drogi i do scigania jak najszybciej!!! Zreszta z tym nalogiem latwo sie nie zrywa ))
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 26-08-2012 15:25 |
|
|
Karol Morale to Ci sięgnie mułu, albo dna dopiero jak będziesz próbował sprzedać ten samochód i się dowiesz, że dla kupującego to to jest warte jakieś 10k , więc zapomnij o giełdzie, allegro czy co tam, bo to akurat nie ma najmniejszego sensu.
Ja bym Ciebie chwilowo chętnie poratował moją zapasową skrzynią, ale Michał stwierdził, że łożyska są do wymiany no i czekam na decyzję Pumby w tej sprawie.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-08-2012 23:50 |
|
|
Browar, to tylko skrzynia. Nie chce mi się wierzyć że tylko to skłania Cię do myślenia
o takich decyzjach. Może chodzi o przejście na S2? A może chcesz dołączyć do elity
i ścigać się w 2.0? Mam nadzieje że nie chodzi o całkowite rozstanie się z nami
i zlotami.
Najprostsza teraz recepta to zmiana na standardową skrzynie. Takie rzeczy jak widać
na filmie z innego wątku się zdarzają. Ja jestem mentalnie przygotowany na to, że
moja też może się rozpaść na jakimś zlocie, wiem moją można kupić w używce za
300zł... Liczę że jeżeli w tym sezonie już się nie zobaczymy to w przyszłym już tak
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 27-08-2012 10:55 |
|
|
@browar - nie daj się! sprawdź swój biortym - na pewno teraz jest na dole i dlatego tak cię trafiło za tydzień dwa będzie dobrze
tak napradę nic się nie stało - tylko nieco kasy bedziesz musiał dorzucić do hobby
(i tak wyjdzie taniej niż zaczynanie kolejnego hobby )
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: SB 1 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-09-2012 20:12 |
|
|
SB 1
Siem
browar
eS
browar dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: SB 3 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-09-2012 20:13 |
|
|
SB 3
Siem
browar
eS
browar dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: SB 2 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-09-2012 20:14 |
|
|
SB 2
Siem
browar
eS
browar dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez browar dnia 02-09-2012 20:14 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 02-09-2012 21:01 |
|
|
Klasyka gatunku... Z drugiej strony jak pomyślisz że ta mała zębatka przenosi cały moment obrotowy na bardzo przyczepne dwie opony to nie dziwne że ma prawo się zmielić (w turbo to już w ogóle kosmos!)
Ech, zaczynam jednak wierzyć w to co piszą na rennlist - że skrzynię po przejechaniu kilkuset km trzeba rozłożyć i ustawić luz JESZCZE RAZ!
BTW, ile km przejechałeś od założenia szpery?
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 03-09-2012 09:49 |
|
|
Piotr zgaduje 10 - 15 imprez
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 03-09-2012 09:50 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-09-2012 19:36 |
|
|
Uuuu, nieciekawe obrazki, no ale już było wiadomo co się mniej więcej stało.
Składasz auto na ściganie się jeszcze w tym sezonie czy przyszły?
Może jeszcze na Poznań dasz radę?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 29-09-2014 16:20 |
|
|
C.D.
... skrzynia biegów zmontowana. Tym razem wykorzystałem jako bazę skrzynię z 944 S typ 083 - dzięki temu przełożenie główne pozostało praktycznie bez zmian ale wnętrzności skrzyni zbudowane są na częściach z 944 Turbo.
Skrzynia biegów została rozebrana, wymieniono wszystkie łożyska, synchronizatory oraz śrubunki. Zamontowałem mechanizm różnicowy oraz pompę oleju z 944 Turbo S. Z braku oryginalnej chłodnicy oleju zbudowałem chłodzenie na bazie części Setrab, Fragola oraz 9xx. Setrab (uraczył mnie chłodnicą z mocowaniem. Fragola zaproponowała przewody i złączki AN8, a 9xx dorobiło przejście z oryginalnych przewodów na AN8. Skrzynia zalana Mobilube PTX 75W90. Pierwsza zmiana oleju po około 100 km dla bezpieczeństwa... Kolejna zmiana pewnie po 1000km i planuję zmieniać olej w skrzyni jak i w silniku co roku (przebiegi są bardzo małe: track day, dojazd do i z eventu, jazda to i tam). Przy okazji dwa przeguby przy skrzyni rozebrane, wyczyszczone, na nowo napakowane smarem i zmienione osłony (niedużo potrzeba było aby guma pękła ze starości).
Olej w silniku ponownie Mobil 1 5W50. Zmieniony olej w wspomaganiu ATF220
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 29-09-2014 16:44 |
|
|
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
nemo dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 29-09-2014 17:30 |
|
|
... no najwyższy k..ka czas... |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 29-09-2014 18:31 |
|
|
Noooo to masz najlepsze z możliwych
Pancerna skrzynia z krótkimi przełożeniami i to jeszcze po pełnym remoncie. Sam taką chciałbym! Koszt całej imprezy zapewne zawrotny... Testowałeś już na drodze?
Zamierzasz ustawiać luzy jeszcze raz po jakimś czasie?
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-09-2014 22:47 |
|
|
Tutaj może jestem zbyt dużym purystą ale skoro Workshop Manual nie przewiduje ponownego ustawienia oraz warsztatu cieszące się renomą nie wskazują takiej konieczności to pozwolę sobie dać z tym spokój...
Koszty rozłożyły się w czasie ale są znaczne. Oczywiście nie trzeba wymieniać wszystkich dupereli ( a i tak wałki oraz koła biegów pozostały bez zmian ) co pozwoli zrobić to bardziej budżetowo ale po cichu liczę, że nie będę musiał tego tematu powtarzać.
Nie zdecydowałem się na twardsze poduszki skrzyni ze względu na brak mi dostępności do takowych (stare mocowanie na dwie poduszki) więc zamontowałem nowe oryginalne z żółtym kodem koloru zamiast białego (podobno sztywniejsze wg PAG ).
Co do testów to po dłuższym postoju auta i częstym użytkowaniu nowszego auta wszystko szumi, dudni, buczy i wyje więc chyba działa ale oszczędziłem na razie sobie jazdy bokiem 😊. Tak sobie układam trybiki.
Nowym płynom eksploatacyjnym toważyszą jeszcze nowe świece - w oryginale aktualnie znajdziemy Beru.
Natomiast w zależności od dalszych planów będę miał na uwadze próbę udokumentowania modyfikacji związanych z mocą auta. Jeżeli mi na to czynniki pozwolą to postaram się dokonywać pomiarów na tej samej hamowni. Ostatnie pomiary dały 14x coś tam koni (może ktoś ma dostęp do tego wykresu?).
Zmiany będą etapami ale jeszcze nie wiem jakimi. Na razie czeka kolektor wydechowy Stahl header oraz Zmieniony DME. Potem albo odbędzie się odświeżenie silnika albo ten etap podzielę na dwa osobne pod-etapy czyli głowica i osobno dół silnika.
W każdym razie ogólne stwierdzenia o braku możliwości modyfikacji 2.5 NA mam za nic i będę próbował utwierdzić siebie i innych w takim przekonaniu. Najwyżej w pewnym momencie przeczytacie jaki przyrost można osiągnąć jakim kosztem. Suche fakty.
P.S. Zaraz okaże się, że wszystkie 924 S do porównań zmienią silniki i nie będę miał z czym porównać... 😞
Siem
browar
eS |
|