Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-12-2011 22:56 |
|
|
Ja pierniczę...
Pumba - masz pod górkę...
Ale tym bardziej trzymam kciuki! Powiedz jeszcze czy rozbierałeś już 44/07 i wiesz co tam było? Na którym bloku będziesz składał? Osprzęt założysz z 07 czy 01?
A teraz powróżymy z fusów - co to mogło być? Ja obstawiam najprostsze czyli zerwany pasek i kolizję.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 08-12-2011 23:09 |
|
|
To na pewno nie slady po kolizji - zawory inaczej odgniataja sie na tloku, a urwane powoduja DUZO wieksze spustoszenie i z reguly pozostaja w glowicy lub tloku z grubsza w calosci.
Ja mialem swego czasu podobna demolke ktora spowodowal pekajacy po kawalku pierscien kompresyjny. Wylupalo kawalek korony tloka na boku i fragmenty ok 5-7 mm wypadaly do gory gniotac sie miedzy glowica i tlokiem w GMP. Na tloku brakowalo na boku kawalka, blok porysowany i podobne slady na tloku i glowicy. Ale u ciebie chyba tlok jest caly?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 09-12-2011 05:59 |
|
|
Co tam wpadło - nie mam pojęcia - może jakaś podkładka? Uszkodziło 3 tłoki, przy czym w dwóch przypadkach fragment został wprasowany w głowicę.
Tłoki jak najbardziej całe.
Cylindry w lepszym stanie niż w M44/07. Głowica z M44/07 była po szlifie - wyląduje na bloku M44/01.
Plany?
Chcę składać na osprzęcie M44/01, ale to zależy od tego, co wyjdzie dalej - miałem znów dużo benzyny w oleju. Pytanie teraz, czy to pierścienie przepuszczały, czy po prostu ten komputer lał taką dawkę, czy może silnik gubił gdzieś podciśnienie. Wtryski dawały ładną mgiełkę jak były wyjęte, ale to tylko przy próbie rozruchu z wyciągniętą listwą można obejrzeć...
Rozbieram dalej, przy okazji przyjrzę się temu silnikowi. Coś gdzieś czytałem o wzmacnianiu smoka, muszę odkopać. Zmniejszyć wagę koła zamachowego. No i zaspawać kanały olejowe od balansów. Wyszukałem gdzieś 'knife-edging' wału korbowego ( polskiego odpowiednika nie znam ), ale to chyba zbyt duża operacja, żeby kombinować. I chyba należałoby wtedy odchudzić tłoki dla zachowania równowagi?
Edytowane przez Pumba dnia 09-12-2011 08:06 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 09-12-2011 11:13 |
|
|
O wzmocnieniu smoka to napewno bedzie sporo na rennlist+piterson juz przetarl szlaki w tym temacie w PL,jak juz tak kombinujesz ze chcesz robic silnik 01 to wez chociaz pompe oleju+miske+smoka z silnika 09 (duzo lepsze/wyzsze cisnienie oleju i ogolnie wszystko ulepszone wzgledem starszych modeli silnikow 2.5).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 09-12-2011 16:59 |
|
|
No, znalazłem parę dupereli, o których kiedyś już myślałem. Ciekaw jestem Waszych opinii.
1. Scrapper i Windage Tray do wału korbowego/michy olejowej. Nie mam pojęcia, jak to przetłumaczyć. Jakby się komputr zmieniało i chciało wejść ponad 7kRPM, pewnie byłoby niezbędne.
http://www.crank-scrapers.com/Porsche_944.html
[img]http://www.crank-scrapers.com/STA72089-S.jpg[/img]
2. Knife-Egding
[url]http://www.network54.com/Forum/166246/thread/1255682001/last-125776348/knife+edged+fj+crank[/url]
[img]http://www.crank-scrapers.com/944-ke-a.jpg[/img]
3. Przewiercanie czopów panewek korbowodowych na przelot.
Oczywiście - na razie na pewno zrealizuję punkt 3, postaram się coś pokombinować z punktem 2 oraz założę scrapper do wału korbowego. Cały czas nie znalazłem wiele odnośnie wzmacniania smoka.
EDIT:
hmm. [ url ] mi nie zadziałał i nie wiem, dlaczego...
Edytowane przez Pumba dnia 09-12-2011 17:01 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-12-2011 17:08 |
|
|
przemek84 napisał/a:
O wzmocnieniu smoka to napewno bedzie sporo na rennlist+piterson juz przetarl szlaki w tym temacie w PL,jak juz tak kombinujesz ze chcesz robic silnik 01 to wez chociaz pompe oleju+miske+smoka z silnika 09 (duzo lepsze/wyzsze cisnienie oleju i ogolnie wszystko ulepszone wzgledem starszych modeli silnikow 2.5).
Pompa od nowszych 944 nie pasuje do starego bloku... problem opisywany na rennlist. Czy takie dużo lepsze ciśnienie - nie wiem (niby jest wydajniejsza ale tylko ok 10%). Smok + miska - może być od nowszego.
Wzmocnienie smoka:
http://www.paragon-products.com/Oil_Tube_Support_Bracket_p/944-oiltubesupport-cs.htm
Kanały spawali mi spece od głowic - ponoć bez większych problemów.
Warto pomyśleć nad wykonaniem dodatkowych kanałów olejowych dla panewki 2 i 3 (cross-drill) - chociaż z drugiej strony usunięcie balansów poprawa dopływ oleju do reszty podzespołów.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 10-12-2011 19:55 |
|
|
Ostatnio uraczyłem Was zdjęciami góry silnika, przyszedł czas na dół
Jedziemy!
Wał 1
Wał 2
Panewki 1
Panewki 2
Ciekawostka:
Wał M44/01 ma przewiercone przelotowo czopy panewek 2 oraz 3, wał M44/07 nie.
Fota:
Ciekawostka 2:
Tłoki M44/01 europejskie i M44/07 USA porównane:
Z innych fotograficznych. Musiałem sobie zarezerwować część garażu na części, a to tylko rozebrane dwa silniki...
A teraz opiszemy.
Silnik z zielonego jednym słowem: zatarty. Tylko jedna panewka wału korbowego nie złapała jeszcze wału. Jedna panewka korbowodowa obrócona. Jedna tylko w stanie względnie 'ok'
Nie zdziwiło mnie to zbytnio, widzieliście jaki stamtąd olej spuściłem.
Po porównaniu średnic tulei obu bloków wygląda, że zastosuję blok z M44/07 i tylko tłoki będą M44/01.
Komputer M44/01.
I idę w ekstermum. Chcę odchudzić korbowody i wał korbowy. Koło zamachowe oczywiście też. Nie będzie balansów. Jak eksperymentować, to na całego.
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 10-12-2011 20:08 |
|
|
To może jeszcze lekkie podniesienie kompresji? Nie tylko tłokami
edit: tzn. stopnia sprężania po Polsku
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 10-12-2011 20:21 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Mirek
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 18.04.09 |
Dodane dnia 10-12-2011 21:01 |
|
|
temat zaczął się ciekawie a teraz to nawet bardzo ambitny projekt, trzymam kciuki powodzenia. Dokumentacja foto mile widziana
944 S |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 10-12-2011 22:03 |
|
|
Trzymam kciuki!
A może dorzucisz jakieś patenty w stylu GTR/GTP? Np. alternator napędzany z tylnej osi?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 11-12-2011 00:41 |
|
|
Qbak napisał/a:
To może jeszcze lekkie podniesienie kompresji? Nie tylko tłokami
edit: tzn. stopnia sprężania po Polsku
Mam głowicę M44/07 splanowaną o 0,15 mm. I dodatkowo już wypolerowałem kanały dolotowe. Zostały wydechy. Chcę eksperymentować na głowicy M44/01 i znaleźć granicę szlifu dla tej konfiguracji.
Teraz pytanie, czy bawić się dalej silnikiem po remoncie, czy pójść w zawieszenie i wnętrze, ewentualnie lakier i wystawić wydmuszkę na próbę już w przyszłym sezonie?
Sportowy rozrząd, wydech i dolot rurowy i nowy komputer z MAF'em?
Simprez - ja tym autem będę do pracy jeździł - więc alternator dla tylnej osi raczej trudny jest do zrealizowania. Ale mniejszy na pewno założę. Na szczęście do pracy równa w miarę droga
( EDIT: trochę nieczytelne wyszło, bo co ma alternator do równej drogi? - chodziło o jazdę wydmuchą do pracy - taki skrót myślowy )
Fakt jest taki, że Piterson mocno przetarł szlaki i pokazał, że 'da się'. I chwała mu za to! Pytanie tylko - wycisnę 190 KM z 2,5? Bo jak nie, to się zezłoszczę na koniec
Edytowane przez Pumba dnia 11-12-2011 07:42 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 11-12-2011 02:36 |
|
|
Niestety nie wycisniesz...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 11-12-2011 07:39 |
|
|
Challenge accepted
A tak serio, myślisz Michał, że to nieosiągalne? Czytałem, że ten silnik jest mocno odporny na takich matołów jak ja, ale z drugiej strony zwiększenie mocy o 20% miałoby nie być możliwe?
Co mnie teoretycznie najmocniej limituje? Wentylowanie komory spalania?
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 11-12-2011 08:59 |
|
|
Silniki benzynowe przeważnie były podatne na zakresy rzędu 100KM z 1L pojemności... co dałoby Ci ze 250 koni - oczywiście sprężareczka byłaby niezbędna. A te 100KM/1L pojemności to powiedziałbym bezpieczna granica... da się na pewno więcej Jak z silnika 2.0 N/A wycisnęli podobno te 320KM Dla wersji 924 Carrera GTR to przy 2,5 pewnie dałoby się coś więcej.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-12-2011 09:33 |
|
|
Pumba napisał/a:
Challenge accepted
A tak serio, myślisz Michał, że to nieosiągalne? Czytałem, że ten silnik jest mocno odporny na takich matołów jak ja, ale z drugiej strony zwiększenie mocy o 20% miałoby nie być możliwe?
Co mnie teoretycznie najmocniej limituje? Wentylowanie komory spalania?
Jakbym siebie słyszał kilka lat wstecz... Miałem podobne plany gdy walczyłem z wydmuszką.
Moc w 944 to temat rzeka - wielokrotnie wałkowany na rennlist. Ogólnie silnik jest naprawdę nierozwojowy i trzeba wybitnych specjalistów żeby coś z niego wycisnąć (John Milledge w USA). Z tego co pamiętam najwyższa moc jaką osiągnięto to ok 185 KM. Ponoć największe ograniczenie tego silnika to głowica (w 16V po zmianie samej głowicy moc poszła w górę o 25KM). Jedyny sposób na większą moc to profi obróbka głowicy z większymi zaworami + hardcorowy wałek rozrządu + podniesienie obrotów max do ok 8-9 krpm (ale wtedy musisz wyrzucić hydrauliczne liftery bo powyżej 7000 nie wydalają i może dochodzić do kolizji). Do tego odchudzenie układu korbowo-tłokowego, sucha miska, nowe kolektory, wydech, elektronika najlepiej na jakimś MOTEC'u itp. Koszty zrobienia takiego silnika w USA oceniano zazwyczaj na powyżej 20 tys USD.
Ja próbowałem tylko prostych metod - lekko podniesiona kompresja, wałek rozrządu, chip, MAF. Gdyby to porządnie zestroić to może kilka KM (10?) by się znalazło. Ale ogólnie jeśli w 944 dojdziesz z mocą do serii to już jest rewelacja (popatrz na wyniki z hamowni - nikt nie zbliżył się do fabrycznej mocy z tego co pamiętam). Ja przestałem walczyć o 10 KM bo w garażu na podłodze leży 100-150KM więcej...
Co do silnika - kurcze, niezły paździerz tam siedział. A jak wyglądają gładzie w obu blokach ? Owalizację mierzyłeś? (podstawa to dobry blok). Najlepsze jest w tym jednak to że z tych dwóch powinieneś złożyć jeden fajny silnik. Czy masz kompletny osprzęt od 07? Ja bym chyba składał na tym nowszym osprzęcie (masz choćby możliwość łatwej wymiany chipów).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 11-12-2011 10:58 |
|
|
a może w ramach pracy pionierskiej w temacie zrób rozwiert na 2,8L?
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 11-12-2011 11:17 |
|
|
Mógłby ktoś dać linka albo opis na czym polega różnica w silnikach 944? Czym się różnią 01 i 07? są jeszcze jakieś jak widziałem...
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Olson
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 14.11.11 |
Dodane dnia 11-12-2011 12:15 |
|
|
O! jaki ładny korbowód |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 11-12-2011 12:15 |
|
|
Jestem wciąż mocno zielony w 24/44, ale zgadzam się z przedmówcami - zapomnij o czymkolwiek powyżej serii w 2.5 NA. W sensie mocy oczywiście. Mój ma 151 KM i jest to podobno jeden z lepszych wyników Chyba lepiej się skupić na zawieszeniu i masie - to da dużo więcej niż te marne choćby i 10 KM. I chyba będzie tańsze
PS. Rozwiercenie brzmi ciekawie
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-12-2011 12:42 |
|
|
Jarzyna napisał/a:
a może w ramach pracy pionierskiej w temacie zrób rozwiert na 2,8L?
Uściślijmy:
Zwykłe 2.5 ma tłoki 100 mm
2.7 i S2 mają tłoki 104 mm
W S2/968 3.0 wynika z zastosowania innego wału korbowego (większy skok).
Czyli: 2.8 robi się nie przez rozwiercenie tylko przez założenie do 2.5 wału od S2 oraz oczywiście innych korbowodów (pasowałoby też zmienić tłoki).
Blok 2.7/3.0 teoretycznie można rozwiercić - max. pojemność o jakiej słyszałem to 3.1 l
Pozostaje jeszcze pytanie czy blok 2.5 można rozwiercić do 2.7. Chyba nie ale mówiąc szczerze nie wiem Wiem że producent przewidział 2 szlify: na 100.5 i 101mm
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|