Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 14-03-2013 09:08 |
|
|
Chyba bym postawił na regenerację. Temat nieraz poruszany, firma z Piotrkowa Auto Cel się nazywa czy jakoś tak.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 14-03-2013 09:47 |
|
|
Da rade regenerowac alu - skontaktuj sie chyba z Simprezem bo on kiedys przerabial ten temat i pewnie ma namiary na warsztat ktory to robi tanio.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 14-03-2013 09:58 |
|
|
Zgłaszam się, dzięki za SMS-a skrzynka przeczyszczona.
Fotki wyślę jak tylko będę fizycznie przy aucie. Progi są zarezerwowane.
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 14-03-2013 10:16 |
|
|
wit007 napisał/a:
Chyba bym postawił na regenerację. Temat nieraz poruszany, firma z Piotrkowa Auto Cel się nazywa czy jakoś tak.
Dokładnie! Tutaj są namiary tej firmy:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=4781#post_77916
Cena ponoć poszła w górę
Ale wielu forumowiczów korzystało i (chyba?) wszyscy zadowoleni.
Co do stalowego - w przypadku S2 wymiana wahacza na stalowy jest moim zdaniem niemożliwa (bo od 1987r w 944 jest zawieszenie o szerszym rozstawie kół - wahacze uległy wydłużeniu). Od 1985.5 stosowano w 944 wahacze aluminiowe jednoczęściowe. Zatem stalowe do szerszego zawieszenia chyba nie istnieją? Abstrahuję od tego czy w ogóle istnieje możliwość prostego P&P stalowego w miejsce aluminiowego...
No i komfort i precyzja jazdy uległyby pogorszeniu (większa masa nieresorowana).
Doradzam regenerację!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 14-03-2013 10:34 |
|
|
[b] Abstrahuję od tego czy w ogóle istnieje możliwość prostego P&P stalowego w miejsce aluminiowego...
No i komfort i precyzja jazdy uległyby pogorszeniu (większa masa nieresorowana).
Doradzam regenerację!
Mam łatwy dostęp do intercarsu, więc zamówię na próbę żeby sprawdzić rozmiarówkę, będę wiedział na 100%, jak nie będą pasować to po prostu oddam.
Do auto celu dzwoniłem, 200zł za sztukę sworznia.
Co do masy, to wg pelicanparts stalowe są lżejsze o jakieś pół kg (bez sworznia).
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 14-03-2013 11:44 |
|
|
simprez napisał/a:
Co do stalowego - w przypadku S2 wymiana wahacza na stalowy jest moim zdaniem niemożliwa (bo od 1987r w 944 jest zawieszenie o szerszym rozstawie kół - wahacze uległy wydłużeniu). Od 1985.5 stosowano w 944 wahacze aluminiowe jednoczęściowe. Zatem stalowe do szerszego zawieszenia chyba nie istnieją? Abstrahuję od tego czy w ogóle istnieje możliwość prostego P&P stalowego w miejsce aluminiowego...
No i komfort i precyzja jazdy uległyby pogorszeniu (większa masa nieresorowana).
Doradzam regenerację!
Potwierdzam - nie ma możliwości zastosowania stalowego wahacza w aucie z szerokim zawieszeniem (od 1987 włącznie). Za to w rocznikach 85.5-86 jak najbardziej (są wymienne plug&play). Sporo ścigantów w USA tak robi czyli zakłada stalowe w miejsce aluminiowych, są w dodatku instrukcje jak wzmocnić te stalowe. Przyczyna tylko jedna - cena (nowy stalowy kosztuje 50$...).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 14-03-2013 13:28 |
|
|
A tak na marginesie, byłby ktoś chętny na te moje nakładki progowe? Bo nie wiem czy rwać na chama czy delikatnie zdemontować. Jedna jest trochę uszkodzona, ale naprawialna, mają bardzo ładny napis \"porsche\" wytłoczony czego nie widać na zdjęciach.
Jak ktoś chętny to cyknę foty i wrzucę wieczorem.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 14-03-2013 18:43 |
|
|
Probuj spokojnie- kazdy element do pprosiaka kiedys znajdzie amatora- sam calkiem niedawno sklanialem sie do zakrycia progow w swoim ale \"dieta nie pozwala\"
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-03-2013 19:45 |
|
|
Te zwykłe stalowe to są te które były wcześniej stosowane w 924/924S/944.1.
Nie ma najmniejszych szans żeby je założyć do S2 tzn. dla chcącego nic trudnego,
ale ja bym jednak regenerował. Wiele razu się możesz naciąć w IC, jest tam
wszystko mocno pokręcone jeżeli chodzi o Porsche, choć w innych markach jest
niestety często podobnie.
Piterson, podeślij ten opis wzmacniania jeśli masz gdzieś pod ręką.
Simprez, stalowe są lżejsze od alu
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 14-03-2013 20:04 |
|
|
Firma Fabcar robi stalowe do 944 T/S2 o ile wiem cena powala
http://www.ogracing.com/fabcar-racing-control-arm-4
A tu coś dla modujących przy wahaczach alu
http://forums.rennlist.com/rennforums/944-turbo-and-turbo-s-forum/652277-newer-factory-control-arm-broke-at-laguna-seca.html
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/susp-10.htm
http://www.blaszakprecision.com/Control_Arms.html
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 14-03-2013 20:29 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 14-03-2013 20:15 |
|
|
Qbak napisał/a:
(...)
Simprez, stalowe są lżejsze od alu
Nigdy nie jest za późno na naukę
To może chociaż zysk na sztywności jest przy aluminium?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 15-03-2013 09:36 |
|
|
Panowie, potrzebuję pilnej pomocy.
Przyszły do mnie tarzcze prosto od Zimmermana zamawiane pod numer VIN. Takie jak te: http://www.design911.co.uk/fu/prod137/Brake-disc-rotor-Front-Porsche-944S2---944---968/
Ku mojemu niepomiernemu zdziwieniu okazało się że na aucie mam te: http://www.design911.co.uk/fu/prod136/Brake-Disc-Rotor-Front-Porsche-944-Turbo/
Co tu było grzebane? jakie elementy muszę wymienić (piasta?) żebym mógł założyć takie tarcze jakie powinny być?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 15-03-2013 09:51 |
|
|
Masz sytuację analogiczną do tej, o której pisałem tutaj:
http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5791
Tarcze z 944turbo z wąskim zawiasem (85-86).
Żeby wrócić do pełnego oryginału musiałbyś na pewno wziąć oryginale piasty z turbo/s2 z szerokim zawiasem. Prawdopodobnie wahacze i drążki kierownicze też
Ale z drugiej strony...
Możesz spróbować w miejsce tarcz, które teraz masz na aucie nałożyć tarcze, które kupiłeś (nasunąć na szpilki od zewnętrznej strony piasty). O ile jest w piaście otwór do przykręcenia takiej tarczy.
Minus taki, że trzebaby wsadzić w piastę dłuższe szpilki.
Jeśli masz też wahacze z wąskiego zawieszenia to możesz je wymienić na stalowe
No i na koniec. Leżą u mnie nowe przednie Zimmermany do 944turbo z wąskim zawiasem. Bo u mnie jest pokombinowane na odwrót
Mógłbym się zamienić jakby co
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 15-03-2013 09:52 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 15-03-2013 09:53 |
|
|
potwierdzilem , mam piasty szerokie i chetnie zamienie na waskie PW masz na skrzynce
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 15-03-2013 10:01 |
|
|
Widzę w katalogu że chyba inne wahacze idą do tego wąskiego zawiasu, więc musiałbym wymienić i piastę i wahacz i drążki pewnie... ale ktoś to popi...lił...
Pytanie czy nawet jakbym zamienił na szeroki czy koła by mi nie zaczęły wystawać?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 15-03-2013 10:05 |
|
|
z tego co pamietam w twoim aucie sa dystanse ktorych nie powinno byc niwelujace roznice miedzy starym a nowym zawieszeniem
przy wroceniu do orginalu i kol z prawidlowym ET wszystko bedzie pasowac
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 15-03-2013 10:05 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 15-03-2013 13:42 |
|
|
w międzyczasie przyszło parę gratów z malowania proszkowego:
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-Q1fcQAcUxcE/UUMQsqO47oI/AAAAAAAAC08/F1DJ1_x0Jc4/s640/2013-03-15-122.jpg[/img]
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-03-2013 16:39 |
|
|
Kurcze, to tam było sporo pokombinowane...
Ciekawe dlaczego ktoś zakładał stare zawieszenie do S2 skoro akurat o wiele łatwiej dorwać późniejsze...
BTW pomierz jeszcze wielkość tłoczków w przednich zaciskach - zobaczymy czy zaciski z 944 turbo 86 czy z późniejszych roczników.
Pomalowane proszkowo fanty baaardzo cieszą. Lubię takie zastawienia: przed/po
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 15-03-2013 22:37 |
|
|
Tłoczki na przodzie to 40/36
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 29-03-2013 08:33 |
|
|
Nakładki progowe zdjęte (wylądowały na giełdzie jakby ktoś się interesował nimi).
Prawy próg wygląda tak:
Widać ewidentne uszkodzenie, które powinno było być naprawione czternaście lat temu, zamiast tego pierwszy w Polsce właściciel nalepił progi z laminatu... efekt - korozja.
Lewy próg:
Też ogniska korozji io też do wymiany, nowe progi już jadą.
Zastanawia mnie że i prawy i lewy próg są na całej długości wklęsłe, o co chodzi?
niestety korozja przeniosła się na prawą tylną ćwiartkę i też trzeba będzie robić:
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|