Autor |
Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2012 22:00 |
|
|
A co tam, skoro Boxstery są to i ja rozpocznę nowy temat
Najwyżej dostanę bana
Zakup kolejnego Prosięcia był że tak można by powiedzieć dość spontaniczny - pewnego dnia na stronie PCP ukazało się ogłoszenie, kilka dni później przejeżdżając w pobliżu wpadłem "zobaczyć" a po kilku kolejnych dniach stało u mnie w garażu. Ot historia jakich wiele . Jak wiecie natura nie lubi próżni i choć wstyd się przyznać, trzeba było zapełnić lukę po nieodżałowanej pięknej S2
A tak w ogóle to nie kupiłbym tego auta gdyby nie... moja wspaniała Żona której auto od samego początku przypadło do gustu i która gorąco zachęcała mnie do zakupu. Myślała pewnie że będzie jej dane czasem nim pojeździć no ale wiecie jak to jest
Autko to Porsche 911 (996.2) z 2002 roku. Silnik 3.6, AWD, cabrio. Czarny z zewnątrz, czarny w środku. Jestem jego trzecim właścicielem (pierwszy do 2007 roku w Niemczech, drugi w Polsce). W komplecie dostałem hardtop oraz komplet felg 17-tek z bardzo ładnymi zimówkami. Trafił mi się dość zadbany i bezwypadkowy egzemplarz aczkolwiek z relatywnie dużym przebiegiem - w momencie zakupu niemal 198 tys km. Zresztą przekładało się na to na dość atrakcyjną cenę. Przed zakupem auto przeszło solidny przegląd u Radwańskiego gdzie dostałem listę z opisaną każdą najdrobniejszą usterką więc wiedziałem w co się pcham. Lista na szczęście niewielka ponieważ auto było regularnie serwisowane w Porsche Centrum Katowice gdzie właściciel zasadniczo wymieniał wszystko co wykazał serwis... Na całym aucie jest oryginalny lakier z wyjątkiem jednego błotnika (ale bez szpachli).
Poniżej fotki zaraz po zakupie:
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 21-04-2017 19:39 |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2012 22:03 |
|
|
Do tej pory przejechałem 4000 km więc jest zdecydowanie progres w stosunku do S2. Zużycie oleju - na razie ok 0,5 litra. Średnie spalanie w trasie bez szaleństw do 11 l, w mieście powyżej 15 l/100km. Auto sprawdza się fantastycznie w trasach, jazda w mieście w korkach już tej przyjemności nie daje (więc na codzień po Krakowie raczej nie jeżdżę).
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to pozwolę sobie przekleić moją wypowiedź z innego wątku:
Wcale się nie dziwię że objeżdżamy te wszystkie 911 naszymi transaxlami.
911 prowadzi się zupełnie inaczej. U nas jest zawsze pewna i przewidywalna jazda, nawet na krawędzi. 911 cały czas próbuje jechać po swojemu - raz próbuje uciekać przodem, za chwilę tył próbuje nas wyprzedzić... Baaardzo czuć tę masę z tyłu. Jechałem do Krosna moją ulubioną krętą trasą i na takiej wąskiej, pełnej zakrętów trasie auto spisywało się średnio (gorzej niż Mx-5 - ale nie od dziś wiadomo że Mazda prowadzi się genialnie). Akurat mój egzemplarz jest dodatkowo ciężki - w dowodzie jest 1560 kg, ponadto to AWD na szerokich kołach (225/285) więc zawieszenie i hamulce mają sporo roboty i o finezyjnej jeździe w zakrętach można zapomnieć.
Za to silnik - poezja! 6 cylindrów i 320 KM robią niesamowitą robotę! Auto przyspiesza genialnie, silnik jest bardzo elastyczny - w trasie naprawdę nie ma najmniejszej potrzeby redukcji biegów czy kręcenia powyżej 4000 rpm (nie żebym tego nie robił ) - i tak jesteśmy najszybsi na drodze a wyprzedzanie np tira (albo dwóch czy trzech) nie sprawia najmniejszych problemów.
Auto zdążyło już zaliczyć dwa spotkania klubowe - premiera wypadła podczas zakręcania wody w Łazach, ponadto udało się jeszcze pojechać w Bieszczady. Niestety po 7 latach bezawaryjnego jeżdżenia transaxlami wreszcie sprawiłem sobie 911 a ta na pierwszej imprezie klubowej odstawiła taki numer że trzeba było ponad 200 km pokonać na lawecie (na szczęście wykupiłem sobie max. Assistance). Winny okazał się alternator który nagle zaczął ładować ponad 16V i nie chcąc ryzykować spalenia jakiegoś ważnego podzespołu nie zaryzykowałem dalszej drogi na kołach.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2012 22:05 |
|
|
Tak jak pisałem trochę rzeczy do zrobienia jest (ale to norma bo w sumie auto już 10-letnie). Poniżej lista problemów z którymi udało się uporać:
- na pierwszy ogień poszły lampy - klosze były mocno porysowane (poniżej fotka - jedna lampa przed, druga po zabiegach).
- auto dostało nowy akumulator - Varta 80Ah (stary nie wytrzymywał 2 tygodni postoju).
- kolejny był alternator - pełna regeneracja (regulator napięcia, zatarty wolnobieg, łożysko)
- wymiana siłownika klapy bagażnika (stary otwierał mniej więcej 1/100 prób )
- wymiana siłownika klapki wlewu paliwa (nie było bolca zamykającego wlew)
- nowy rezystor wentylatora jednej z chłodnic (nie działał pierwszy bieg)
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 03-11-2012 22:39 |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2012 22:12 |
|
|
Do zrobienia pozostało:
- wymiana kilku wahaczy (część już zakupiona) oraz górnego mocowania jednego z amortyzatorów
- wymiana jednego z czujników poziomowania lamp (Litronic)
- auto ma cat-bypass'y więc oczywiście drugie sondy lambda szaleją. Spróbujemy dość prostego patentu czyli założenia "przedłużki" (o dziwo takie ustrojstwo jest sprzedawane przez dość poważną firmę czyli fvd)
- wymiana podsufitki dachu (jest niestety dość paskudna dziura na środku) oraz naprawa / wymiana jednego boczku drzwi (fragment zniszczony podczas przewożenia nart przez poprzedniego właściciela)
- na wiosnę wymiana wszelkich płynów ustrojowych i filtrów oraz przegląd hamulców. Zastanawiam się nad olejem - użytkuję auto praktycznie tylko w lecie więc w grę wchodzą w zasadzie tylko dwie opcje: Mobil1 5W-50 albo Motul 15W50
- korci założenie jakiegoś fajniejszego wydechu tym bardziej że jedna z puszek końcowych zaczyna się rozszczelniać
- pewnie czeka mnie w przyszłości sprzęgło wraz z osławionym uszczelniaczem wału (poprzednia wymiana była przy ok. 100 tys więc powoli zbliża się czas)
A tak poza tym to jazda, jazda i jeszcze raz jazda Tym bardziej że mój syn uwielbia jazdę w jak to twierdzi "czarnym niegrzecznym"
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 03-11-2012 22:41 |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 03-11-2012 22:17 |
|
|
Hej, bardzo fajne auto... i po lifcie i Cabrio... mniam
i jaką mają nasze auta fotę w Bieszczadasz razem...
coś w tym a propos przediadek... ja śmigałem transaxlami tyle lat i pierwszy mandat w Boxsterze... po 12 latach.
Gratuluję fajne auto!!!!!
Pozdrawiam
Porsche & ?
Edytowane przez Dlugi dnia 03-11-2012 22:20 |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 03-11-2012 22:30 |
|
|
Widać na zdjęciu, że autko trafiło w gusta właściciela no i co najważniejsze jeździ a nie stoi
Metamorfoza reflektorów niesamowita.
Fajnie, że zdrowe poliftowe 3.6.
Paradoksalnie aby autko bezproblemowo pokonało 200K jednak trzeba o niego dbać więc przebieg wcale nie musi być mankamentem jeśli reżim serwisowy został zachowany.
Nie mogę się doczekać aż w końcu zobaczę "na żywo"
Jak najwięcej słonecznych dni bez dachu
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 04-11-2012 05:45 |
|
|
Klosze prezentuja sie extra - jakich past uzywales i wogole jak przebiegala operacja ich odnowienia?papier wodny 2000 i pasty czy jakos inaczej moze?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-11-2012 09:36 |
|
|
Reflektory zostałyt wypolerowane w firmie http://www.reflektory.autogamma.pl/
Koszt wyniósł ok 250 zł. Co dziwne, cała operacja dokonana była ręcznie, na aucie. Powierzchnia po polerowaniu zostala zabezpieczona specjalnym preparatem ale i tak liczę się z tym że za jakis czas operację trzeba będzie powtórzyć (oryginalna lampa na powierzchni ma specjalną warstwę ochronną).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
Stach
Użytkownik
Postów: 124
Miejscowość: Warszawa/Konstancin Jeziorna
Data rejestracji: 08.10.11 |
Dodane dnia 04-11-2012 09:54 |
|
|
Wreszcie Piotrek wrzuciłeś jakieś info, gratulacje Fajne auto, na zdjęciu tworzycie niezły Team z Synkiem, widać frajdę a to jest Super!
356 b 1600'
958 |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 04-11-2012 15:57 |
|
|
ja niedawno polerowałem zmatowiałeą i porsowaną szybę z maxiskutera (majesty 400) - użyłem zwykłej wiertarki, z nakładką do polerowania (czort wie jaka gradacja (ok 15pln) ) + pasta Autosol (100ml po 22pln) - efekt po ok 1h był zadwalający (naprawdę szyba była w strasznym stanie na starcie) - przy tańszych niż to 911 kloszach bym polecał samemu - ale przy tak drogich lampach - chyba by mi zbytnio ręce drżały wiec też bym zlecił
przy okazji - czy przypadkiem ostatnio jak rozmawialiśmy nie nosiłeś sie z zamiarem sprzedania carbio? - źle pamiętam czy to tylko taka kokieteria była? czy auto czymś wkupiło się twoją łaskę? - może deszczowa pora i napęd na 4 łapy przekonał teraz?
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 04-11-2012 16:32 |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-11-2012 17:04 |
|
|
piterson napisał/a:
(...)
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to pozwolę sobie przekleić moją wypowiedź z innego wątku:
Wcale się nie dziwię że objeżdżamy te wszystkie 911 naszymi transaxlami.
(...)
Duc748! Nie ostrzysz osinowego kołka przypadkiem?!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 06-11-2012 20:34 |
|
|
vip3r napisał/a:
przy okazji - czy przypadkiem ostatnio jak rozmawialiśmy nie nosiłeś sie z zamiarem sprzedania carbio? - źle pamiętam czy to tylko taka kokieteria była? czy auto czymś wkupiło się twoją łaskę? - może deszczowa pora i napęd na 4 łapy przekonał teraz?
Nie, nie! AWD to największa bolączka tego auta - zdecydowanie wolałbym RWD ale tak się trafiło... Na zimę auto idzie do garażu choć wiem że to nie jest absolutnie konieczne - jest hardtop, są zimówki... Ale muszę zwolnić miejsce dla Mx-5 która odkąd jest 911 musi stać pod chmurką...
Co do planów sprzedaży - tak jak pisałem wodne 911 to nie do końca moje klimaty... Bardzo ciągnie mnie do wiatraka - 964 lub 993 (a już w wersji turbo - marzenie!). Ale pewnie ze 2-3 sezony sobie pojeżdżę
Dziś przyszły do mnie wahacze TRW kupione za 380 PLN sztuka. Cena w serwisie - 1300 (produkowane przez... TRW). Wahacze mają nabite numery zaczynające się od 996 choć nie znajdzie się ich w PET (wiadomo dlaczego ).
Jak wiadomo w PCP była wyprzedaż części - niestety nie udało mi się załapać na promocję górnych tylnych wahaczy (były po 150PLN/sztukę zamiast 500) ale udało się zakupić kilka drobiazgów w tym np oryginalne dekielki za... 36PLN (za komplet - SIC!!!)
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-01-2013 11:32 |
|
|
Żeby nie było że moje auto zimy nie widziało - poniżej namacalny dowód
Przepalam 911 regularnie i myślę tylko o jednym - żeby wreszcie ta zima się skończyła, można było zrzucić dach i pojechać w jakieś górki... Lubię jak te 6 cylindrów budzi się do życia
http://www.youtube.com/watch?v=Q7q-97zt3i4
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 24-01-2013 11:49 |
|
|
rozumiem Cię doskonale - mi też od czasu jak mam bestię zima jakoś niemiłosiernie sie dłuży ale nie potrafię sobie odmówić muzyki V8 - dziś znowu po odwiezieniu synka do przedszkola jak wróciłem na kawę przed drogą do pracy to sobie odpaliłem na kilka minut posłuchać chociaż
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 10-06-2013 14:00 |
|
|
no pieknie się porobiło
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 10-06-2013 16:23 |
|
|
??
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 10-06-2013 16:25 |
|
|
Vito był zahibernowany i nie zarejestrował zmian w garażu Pitersona
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-07-2013 10:41 |
|
|
Starzeję się
Oto dowód koronny. Po pierwszych 20 km było 7.7 ale tego już psychicznie nie wytrzymałem. Gwoli ścisłości nie było to na płaskiej drodze tylko na Zakopiance (Kraków - Lubień). No i w 4 osoby
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 19-07-2013 10:41 |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-07-2013 10:51 |
|
|
Z kronikarskiego obowiązku autko przeszło klasyczną wymianę płynów ustrojowych:
- olej w silniku (ostatecznie Mobil 5W-50) - zdecydowanie poprawiło się ciśnienie oleju.
- olej w skrzyni (Mobil)
- wszystkie filtry, świece.
Zużycie oleju pomimo przebiegu jest znikome - na dystansie ok 6 tys km musiałem dolać niecały litr.
Inna sprawa że z każdym zrobionym tysiącem zaczynam się coraz bardziej przekonywać do tego auta i chyba zostanie ze mną trochę dłużej niż planowałem.
Kapitalną sprawą są te dwa miejsca z tyłu - praktycznie na każdy wyjazd weekendowy jedziemy 911 a dzieciaki to po prostu uwielbiają!!!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 911 Carrera 4 Cabrio 2002 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-09-2013 18:11 |
|
|
Kolejna akcja serwisowa jest już za mną.
Tym razem prac było więcej:
- wymiana 4 wahaczy (dolne proste i dolne skośne) - po stronie lewej. Najgorsze w tym aucie jest to że nie ma za bardzo jak sprawdzić wahaczy na aucie Na stacji diagnostycznej facet siedział 15 min pod autem i nie znalazł ani jednego luzu. Nawet Radwański oceniał końcówki wahaczy "organoleptycznie" i po samym oglądaniu zalecał wymianę konkretnych wahaczy (ale sugerując że klienci często decydują się na wymianę wszystkich...). Dopiero po rozkręceniu widać było że dwa miały spory luz a dwa były jeszcze ok - ale wymieniliśmy dla świętego spokoju). Auto oczywiście trafiło na geometrię - okazało sie że wymiana wahaczy kompletnie pochrzaniła nastawy auta! Inna sprawa że nie wiadomo kiedy ostatnio była robiona bo takiej ilości przekleństw dobywających się spod auta dawno nie słyszałem (panowie dwie śruby do regulacji tyłu odkręcali przez 30 minut)
- wyciągnęliśmy końcowe tłumiki które zaczęły się rozszczelniać i zawiozłem je do lokalnego zakładu. Diagnoza była prosta - ich żywot się kończy. Zostały wprawdzie jeszcze połatane ale czas rozejrzeć się za nowym wydechem. Pięknie brzmi fabryczny PSE ale cena jest powalająca. Zresztą wszyscy którzy go mają i tak szybko zapominają do czego służy przycisk i jeżdżą z wiecznie włączonym. Dlatego też podczas reanimacji zleciłem w celach eksperymentu zrobienie takiego małego bypass'u omijającego tłumik. I jest to zdecydowanie słuszna droga! Jeszcze nie wiem czy będę ściągał coś nierdzewnego z zagranicy (sensowne ceny są w UK) czy też może zlecę wykonanie wydechu w kraju (w końcu mamy sporo firm robiących fajne wydechy).
- przy okazji zamontowaliśmy emulatory sond lambda (dziwię się kto wymyślił taką nazwę dla zwykłej przedłużki ). Zdjęcie rzeczonego ustrojstwa poniżej. Najlepszy jest fakt że to działa! 1200 km i jak dotychczas bez "check engine"! A dawniej można było przejechać max. kilkadziesiąt km.
- wymieniliśmy czujnik poziomowania ksenonów razem ze złamanym ramieniem.
- wymiana wszystkich klocków hamulcowych (Textar) oraz płynu hamulcowego.
- prostowanie jednej z tylnych felg oraz wymiana jednej z opon z tyłu (miała paskudne rozcięcie na boku od wewnętrznej). I tu niesamowity zbieg okoliczności - w komplecie z autem dostałem jedną "zapasową" tylną oponę o tym samym stopniu zużycia i nawet roczniku co pozostałe ( z którą zresztą nie wiedziałem co zrobić) Wreszcie auto przestało wpadać w nieprzyjemne wibracje powyżej 180 km/h (oczywiście podczas rozlicznych podróży do Niemiec).
- wymiana 3 cewek (popękane) - podobnie jak przy świecach poszliśmy w BERU.
No jeszcze ostatnia rzecz o której myślałem że rozwiąże problem a nie rozwiązała - czujnik ciśnienia oleju. Stary właściwie od kupna szwankował - miał niemal ciągle wahania góra/dół po czym kilka tygodni temu zaczął pokazywać albo max albo zero (polecam widok ciśnienia oleju na poziomie zero na autostradzie - BEZCENNY, zwieracze mają ciężko ). Do tego na desce komunikat "failure indicator". Czujnik wymieniliśmy tuż przed Poznaniem po czym po kilkuset km stało się... dokładnie to samo. Podejrzewam że problem może być gdzieś w elektryce bo nie chce się wierzyć żeby nowy czujnik padł podobnie jak poprzedni.
BTW auto zaliczyło swój "pierwszy raz" na torze. Z racji wiadomego przebiegu Porsche Parade nie było mowy o szybkich kółkach ale dwa czyste okrążenia udało się zrobić z czasami mierzonymi "z ręki" na poziomie 2:01-2:02. Przy czym była to dość delikatna jazda ze sporym marginesem na dohamowaniach i w zakrętach.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 13-09-2013 18:12 |
|