Autor |
RE: 928 z gazem |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 13-01-2011 10:50 |
|
|
troche współczuje, bo przerabiałem różne niesnaski z 928 a widzę, że roboty sporo, ale mimo wszystko życzę powodzenia mam nadzieje, że wynegocjowałeś dużo niższą cenę niż w ogłoszeniu
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 09:31 |
|
|
Po rozkodowaniu numeru VIN:
Vehicle-Ident.-Number (VIN) en
M-numbers
Vehicle description
Vehicle-Ident.-Number (VIN) WP0ZZZ92ZGS840580
Sales Type 928920
Model Year 1986
Block Flag
Blocking Date
Engine Type M28/22
engine number 82G05366
Gearbox Type A2809
transmission serial number 16G10198
Tire Code DUNL
General information
Invoice Date 1 1985-11-08
Invoice Date 2
Number of "Z" Orders 1
Country Equipment C00 Germany
Trading Partner 1130040
Commission Number 013
Body specifications
Exterior Paint Color 9999
Exterior Paint Color
Interior specifications
Interior Trim VD
Interior Trim
Interior Equipment Code LE Leather
Seat Combination Number ATH
Seat Cushion Material LED Leather
Seat Side Support Material LE Leather
Seat Back Material LE Leather
Carpet Color Code 5FV
Warranty data
from to contract date full coverage
Campaigns
Scope Status Stop sales
M-numbers Top of page
MNR Type Description
139 220 251 261 328 340 415 474 490 494 650
MNR Type Description
139 F SITZHEIZUNG LINKER SITZ
220 F SPERRDIFFERENTIAL
251 F AUTOM. GETR. UEBERS. 33/13.
261 F BEIF.AUSSENSPIEGEL PLAN ELEKTR.
328 F RADIO BLAUPUNKT BREMEN SQR 45 M.ARI
340 F SITZHEIZUNG RECHTER SITZ
415 F SPURVERBREITERUNG AN HINTERACHSE
474 F SPORTSTOSSDAEMPFER
490 F HIFI-KLANGPAKET
494 F ZUSATZVERSTAERKER
650 F DACH ELEKTR.VETRSTELLBAR
Co ciekawe, wczoraj po czwartkowym spotkaniu sprawdziłem działanie niektórych elementów i ku mojemu zadowoleniu lampeczka komory silnika działa, spryskiwacze reflektorów działają..
No i to co najważniejsze - m220 też chyba działa, bo z banalną łatwością kręci się wokół własnej osi na skrzyżowaniach
Z ciekawostek - kod koloru 9999 znaczy tyle co "Special order colour with paint sample supplied by customer"
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 14-01-2011 09:32 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 10:18 |
|
|
220 F SPERRDIFFERENTIAL
auto prezentuje się przepięknie!! nawet mojej Magdzie się spodobało !!
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 10:37 |
|
|
W ogóle widać, że gościu, który kupował auto w salonie miał zacięcie sportowe i mimo iż nie zrezygnował z automatu zamówił szperę, utwardzone amorki, dystanse i skrzynię automatyczną z krótszymi przełożeniami (M251).
Był też wygodnisi
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 11:19 |
|
|
Gratulowałem telefonicznie ale online gratuluję jeszcze raz...
Poza autem oczywiście jeszcze fantastycznej Małżonki która pozwala Ci na takie "ekscesy" Oczywiście całą historię musiałem opowiedzieć swojej żeby wiedziała że są jeszcze bardziej wyrozumiałe (no dobra, moja też jest - to taka polityczna poprawność ).
Ciachu - zacięcie sportowe i automat to jednak strasznie się gryzie. Teraz, w dobie PDK jeszcze jakoś to ujdzie ale 30 lat temu? Najważniejsze że M220 jest
P.S. Teraz to już nie tajemnica - kto przed zakupem wiedział że to byłe auto Gerta z PCP??? |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 11:30 |
|
|
No ja A jeździła nim Asia Gerda, bo on miał ostatnio widziane z ogłoszeń czarne 944 turbo.
Zapadli się teraz jak kamfora, próbowaliśmy ich namierzyć, aby pogadać trochę o autku.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 12:16 |
|
|
no ja przez 4 dni próbowałem usilnie się z nimi skontaktować, pamiętając, ze kiedyś woziła mnie nim Asia...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
simon
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 22.10.10 |
Dodane dnia 14-01-2011 13:17 |
|
|
ciachu napisał/a:
W ogóle widać, że gościu, który kupował auto w salonie miał zacięcie sportowe i mimo iż nie zrezygnował z automatu
O ile dobrze pamiętam to w 1986 roku nie była już dostępna wersja M28/21
BONANZA GT
____________
928 S2 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
simon
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 22.10.10 |
Dodane dnia 14-01-2011 13:20 |
|
|
A tak w ogóle to gratuluję, wygląda na to, że dokonałeś świetnego zakupu.
BONANZA GT
____________
928 S2 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-01-2011 13:24 |
|
|
Hehe, to to samo auto?! Zobacz czy przedni spoiler się dobrze trzyma
Ładnie się wtedy prezentowało, ale gazu to chyba nie miało.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 14-01-2011 13:25 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
juha
Użytkownik
Postów: 246
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 14:12 |
|
|
Gratulacje Ciachu,
niestety dopiero teraz poznasz jakie są koszty utrzymania starego "super auta".
Według kodu skrzyni wynika, że to model na Szwecję/Szwajcarię.
1981 928S - Tor Poznań 2:04,866 (2012),
1978 924 - Tor Poznań 2:09,516 (2011),
www.aerotech.beep.pl
juha dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juha dnia 14-01-2011 14:16 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 14:33 |
|
|
Qbak napisał/a:
Ładnie się wtedy prezentowało, ale gazu to chyba nie miało.
no jak nie miało, jak miało
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 14:38 |
|
|
Simon, nie za bardzo rozumiem.
Po sprawdzeniu rocznikowo wynika, że za skrzynię automatyczną do 928 porsche kazało sobie w 1986r. płacić. Wynika z tego, że mimo tego faktu z jakiś powodów 80% 928 jest właśnie w tej konfiguracji, tzn taki wybór klientów. Ja się z tego bardzo cieszę, bo nie wiem czy pisałem, ale zawsze powtarzałem, że jeżeli 928 to tylko w automacie.
Qbak, spojler trzyma się, jest nawet bardzo ładnie spasowany. Gaz już w tedy miało, bo przed Gerdem było jeszcze dwóch właścicieli w Polsce, ściągnięty z Niemiec w 2002r., gaz wbity w dowód 2004r.
Juha, to ciekawe. Myślałem, że rodowity Niemiec. Ale zgadza się, na jednej ze stron znalazłem przypisek do kodu jednej z moich ocpji:
"251 Automatic Transmission, Shorter Gear Ratio - Switzerland, Sweden, Australia"
Swoją drogą, ciekawe co to daje z praktyce? Lepsze przyspieszenie, niższą prędkość maksymalną (tylko w przypadku krótszego przełożenia czwartego biegu chyba)?
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 14-01-2011 17:10 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 16:12 |
|
|
A ja się niezgodzę Ciachu - dla mnie wybór automat/manual nawet w 928 polega na tym do czego auto ma być - i jak do zabawy to zdecydowanie wolę manual.
mam subaru forester 2,5 w automacie i mimo że to mocne auto i prowadzi się świetnie to jednak automat sprawia że jadąc nim nawet bardzo szybko czuję się jakbym prowadził auto w Playstation...
porejrzewam że przy napędzie na jedą oś jest nieco łatwiej to wyczuć, ale w foresterze z automatem nie za bardzo daje się zerwać przyczepność i poślizgać (no chyba że już naprawdę przesadzisz i lecisz do rowu ).
a najważniejsze że ja wolę sam decydować jak głośno silnik ma ryczeć.
a wracjając do Twojego auta - bardzo mi się podoba (usunąłbym tylko same końcówki wydechów ale pozatym super (btw. chętnie bym się zaminił na kierownice jak chciałbyś porschowską:-) )
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 14-01-2011 16:12 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
simon
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 22.10.10 |
Dodane dnia 14-01-2011 16:54 |
|
|
Wydawało mi się, że 928 w roku modelowym 1986 nie był dostępny z silnikiem 16 zaworowym i manualną skrzynią biegów ale chyba jednak nie mam racji. Znalazłem teraz ten tekst, któru kiedyś czytałem i chyba jednak nie mam racji, chodzi chyba tylko o niektóre silniki 16V ze zmienionym kształtem tłoków.
"
1986
* Model designation: 928 S/928 S2 UK
* Weight: 3300 lb/1500 kg
* Engine displacement: 5.0 L North America/4.7 or 5.0 L ROW
* Valves: 32 North America/16 or 32 ROW
* Power: 288 hp/292 PS (215 kW) North America / 275 PS/272 hp (202 kW) (4.7) Sweden and Switzerland/ 310 PS/306 hp (231 kW) (4.7) or 288 PS/284 hp (215 kW) (5.0) ROW
* Changes:
o Lower compression (9.3:1 vs 10.0:1 for US version) 32-valve engine optional for some ROW markets with catalytic converter, standard in Australia. Compression change was done with different shape piston tops.
o Lower compression (9.3:1 vs 10.4:1 for normal ROW version) 16-valve engine for Sweden and Switzerland. Compression change was done with different shape piston tops. Only together with automatic transmission. Engine number is same M28/22 as in high compression 16V engines. Only outside indication for different pistons is option code M151.
o So called "S4" suspension and Brembo brakes in all 1986 ROW cars, from VIN 1001 and November 1985 forward in North America. No US models made with VIN ending between 0938 and 1000 due to parts change."
Czy dobrze to zrozumiałem?
BONANZA GT
____________
928 S2 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 17:07 |
|
|
Wszystko się zgadza, moja wersja to ta 310 konna 16 zaworowa Szwecka i Szwajcarska m28/22.
Nie zgadza się tylko jedna rzecz w moim aucie, otóż mój VIN ma końcówkę 0580 także jeszcze przed zersetowaniem przez fabrykę do 1001+ w chwili wprowadzenia zmian w zawieszeniu i hamulców od S4 do ostatnich S-ek na taśmie produkcyjnej, a mimo to ma już powiększone 4-tłoczkowe zaciski - widocznie ktoś z poprzednich właścicieli szarpnął się na taką modyfikację (za co mu zresztą dziękuję). W każdym razie ma ten niefabryczny upgrade.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 14-01-2011 17:11 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
simon
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 22.10.10 |
Dodane dnia 14-01-2011 18:40 |
|
|
[quote]ciachu napisał/a:
Wszystko się zgadza, moja wersja to ta 310 konna 16 zaworowa Szwecka i Szwajcarska m28/22.
A czy czasem z tego co wkleiłem w poprzednim poście nie wynika, że jest to wersja 275KM? Czyli silnik M28/22 z obniżoną kompresją?
BONANZA GT
____________
928 S2 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 19:08 |
|
|
To zrodlo z angielskiej Wiki. Pierwszy raz slysze w ogole o takiej wersji, bo ze wszystkich zrodel w internecie o 928 i na stronach porsche europejskie werje 928 S M28/22 16v z 1986r. legitymuja sie moca 310 KM/228KW a nie tak jak w wiki 231 KW i tak mam wbite w dowod. potem wprowadzili wersje 5.0 32v i moc spadla do 288KM ale osiagi nie bo najwazniejszy jest moment.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 14-01-2011 19:29 |
|
|
Ciachu wymienił opcje w jakie uzbrojone jest auto:
M-numbers Top of page
MNR Type Description
139 220 251 261 328 340 415 474 490 494 650
z tego tekstu o słabszych wersjach czytamy:
Only outside indication for different pistons is option code M151.
Zatem wydaje mi się, że nowy ciachowoz jest autem 310 konnym.
Ciachu nie powiem zazdroszcze, Ty masz niesamowity fart do dziwnych zakupow, bo kupic auto tak doposażone to raczej ciezko....
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 928 z gazem |
simon
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 22.10.10 |
Dodane dnia 14-01-2011 20:58 |
|
|
Znalazłem te informacje jeszcze na
http://porsche928.ru/technics/weels.htm
i gdzieś jeszcze w internecie to widziałem. W PET faktycznie od 85 roku jest tłok do wersji silnika M28/21 i M28/22 z kodem M 151.
Ale na ile te informacje w sieci są wiarygodne?
W katalogach części zamiennych też nigdy się nie spotkałem z tą mocą silnika. Może faktycznie były takie silniki na Szwecję i Szwajcarię tylko w opcji a nie wszystkie.
Ciekawa sprawa.
BONANZA GT
____________
928 S2 |
|