Autor |
Dlaczego nie kupić 968? |
adamax
Użytkownik
Postów: 51
Miejscowość: Tychy
Data rejestracji: 19.01.18 |
Dodane dnia 04-04-2019 22:23 |
|
|
Panie i Panowie.
Proszę o pomoc.
Napiszcie proszę dlaczego nie kupowac 968?
Myślałem o 928, ale podaż w kraju nędzna, a i z serwisem kruchow.
I tak wpadłem na pomysł by może pomyśleć o 968 coupe.
Auto bedzie robić rocznie jakieś 10-15kkm, głownie na zloty, wyjazdu po Polsce (takie po 300-400 km w jedną stronę) i do naszych południowych (dalszych) sąsiadów.
Proszę o pomoc w wybiciu tego pomysłu z główny
A, jak się nie uda, to na jakie elementy zwrócić uwagę przy kupnie |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
ixes
Użytkownik
Postów: 183
Miejscowość: Wawa/Bemowo
Data rejestracji: 08.10.16 |
Dodane dnia 04-04-2019 23:31 |
|
|
Chyba jedyny powód to trudno dostępne specyficzne części. Mam cabrio i myślałem ze więcej części będzie pasować z 944 a tutaj jak coś pasuje to święto lasu . Czasami łatwiej i taniej kupić komplet części w USA i wyslac do PL niż kupować w PL i Europie. Nawet dużo elementów pozornie podobnych w 944 różnią się w 968 - np. ostatnio zaskoczyło mnie ze metalowy drążek zmiany biegów ma inny numer niż w 944s2
Jak dla mnie auto w trasy idealne w zeszłym roku na raz zrobiłem ponad 1300 km bez większych oznak zmęczenia (innych niż np. w segmencie D)
Wg. mnie uwagę trzeba zwrócić na silnik, skrzynie - trudno dostępne w razie problemów |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 04-04-2019 23:31 |
|
|
ale kombinujesz
przede wszystkim mała podaż. poza tym bardzo fajne auto, jeździłem trochę pod koniec lat 90ych (notabene to było auto Rafała Sonika - teraz w posiadaniu Maty). Ciężko znaleźć w miarę sensowny egzemplarz.. jakbym już miał szukać to chyba w DE
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 05-04-2019 13:32 |
|
|
Powody braku zasadnosci zakupu 928 ktore podajesz, zyskuja moim zdaniem na sile dwukrotnie w kontekscie 968, ktore jest jeszcze rzadsze a z czesciami to juz calkiem slabo. Moim zdaniem 928 od 84 do '86( stary dobry silnik 16v bez lancuchow, ale juz oszczedny i bezproblemowy efi) bedzie relatywnie przystepne w serwisowaniu i dobrze sprawdzi sie w zastosowaniu o ktorym piszesz, moze nawet lepiej niz 968. Fakt ze podaz slaba , lepiej szukac na zachodzie. |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 05-04-2019 14:08 |
|
|
ale ja tu nie rozumiem jednej rzeczy ...
czemu chesz sobie to wybijac z głowy ???
każde z tych aut poczynając od najzwyklejszego 924 2,0 poprzez wszystkie 944 i 968 a na 928 kończąc są fajne, dają dużo frajdy i radości i nadają sie do codziennego pokonywania mniejszych lub większych dystansów, co prawda trzeba o nie dbać (ale o każde trzeba dbać, o nowe też), czasami części są droższe lub trudniej dostępne (ale do czego teraz części są tanie ????)
tu każdy opowie ci swoje epopeje z tymi autami i tak na koniec powie że nie ma lepszych samochodów ...
są tu tacy co takimi autami przemierzyli kawał Europy, jeżdżą codziennie do pracy ... nawet jest w miarę świeży wątek o próbach wrogiego przejęcia przez zasiedzenie ....
nie wypieraj, kupuj i ciesz się .. dołącz do grona zainfekowanych ... nie odtrącaj szansy jaką daje Ci los ... kup transaxla
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 05-04-2019 14:53 |
|
|
968 specyficzne części bardzo drogie np napinacz olejowy łańcucha. Jak sam zauważyłeś niby podobne a inne i to znacząco inne.
a tak dla żartu
bo rozpórka Wiechers 924/944/968 - 361001 nie pasuje
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 05-04-2019 21:11 |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
pzolty
Użytkownik
Postów: 67
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.08.18 |
Dodane dnia 05-04-2019 21:29 |
|
|
Pytanie jest chyba o Twoją tolerancję dla auta. 10-15k rocznie to nie jest już taki mały przebieg. Z starym 928 musisz uważać na elektrykę oraz układ paliwowy - bo to może być katastrofalne jak pójdzie nie tak jak trzeba. Do długich przelotów moja psychika podpowiada mimo wszystko coś co ma sprawne airbagi. W moim wypadku 928 wyjeżdża wtedy jak mi się podoba pogoda a nie kiedy potrzeba przemieszczenia się wzywa |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
mata70
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 05.01.17 |
Dodane dnia 05-04-2019 23:18 |
|
|
Adam, jak chcesz robić 15k rocznie, to... kup 928 i 968 / najlepiej w cabrio / wtedy będziesz miał optymalny przebieg roczny dla każdego i auta będziesz używał w zależności od pogody
|
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
Mata
Użytkownik
Postów: 275
Miejscowość: Warszawa/Poznań
Data rejestracji: 02.07.14 |
Dodane dnia 05-04-2019 23:43 |
|
|
A ja bym się zainteresował 944 S2 cabrio. Ostatnio był wystawiony na sprzedaż bardzo obiecujący egzemplarz w Łodzi. Piękny niebieski z jasnym środkiem. Zniknął z ogłoszeń, ktoś wie co się z nim stało?
Michał
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millenium '00 + R129 '92,126p S '78
było: 914-4 '73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03 |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 06-04-2019 09:35 |
|
|
Nie rozumiem pytania.
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-04-2019 09:42 |
|
|
Adam - pokaż kandydata małżonce.
Jeśli Ostateczna Instancja powie: brzydki! To masz już argument nie do zbicia
Ale jeśli kciuk będzie w górę...
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
lepacz
Użytkownik
Postów: 113
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.09.12 |
Dodane dnia 07-04-2019 17:35 |
|
|
Od 7 lat jezdze na codzien 968- osemka. Przez ten czas zrobilem niecale 40 tys km. Kompletnie sie nie czuje, ze to 30 letni samochod... Wygodna pozycja za kierownica, miekkie sprzeglo, bardzo elastyczny silnik, akceptowalne spalanie benzyny. Mialem stluczke, miewalem drobne awarie. Owszem, zwykle troche to trwalo, ale w wiekszosci przypadkow udalo mi sie znalezc czesci na naszym rynku wtornym. Tak wiec nie popadajmy w paranoje z ta kiepska dostepnoscia... Reasumujac, polecam...
356 '65
986 '97
964 '91 first owner Sobiesław Zasada
Były 996 '98, 968 '92 |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 07-04-2019 17:41 |
|
|
Mnie przed kupnem 968 powstrzymuje tylko brak funduszy...
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Dlaczego nie kupić 968? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-04-2019 23:26 |
|
|
Jedyne dwa argumenty dla których nie kupić 968 to:
- brak $
- brak miejsca w kolekcji...
A teraz mały OT.
Ja z wielkim bólem serca odpuściłem kiedyś zakup pięknego 944 turbo. Żałuję do dziś, ale... już mam dwa fajne Prosiaki do wożenia się w sezonie. A jeszcze wydmucha stoi zapomniana.
W dodatku nie mam miejsca żeby trzymać je pod nosem. Takie 944T u mnie byłoby wyciągane dosłownie kilka razy w roku - a to rodzi pytania o sens posiadania. A jeszcze kilka modeli chciałbym w życiu postawić w garażu (wiatrak, GT3 no i najbardziej szalona opcja czyli 928 w manualu ).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|