Autor |
44 turbo/turboS - roznice mech. |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 18-04-2012 13:50 |
|
|
Potrzebuje info dot.roznic mechanicznych miedzy tymi 2 podmodelami. Czy tylko sprezarka i komp sie roznily czy cos jeszcze?innymi slowy czy jak wrzuce te 2 rzeczy z turboS do zwyklego 220ps turbo to czy uzyskam 250ps ?(teoretycznie).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 18-04-2012 14:22 |
|
|
Tak uzyskasz 250KM.
Dodatkowo turbo s miał fabryczną szperę, chłodnicę oleju skrz. biegów i inne kolumny z gwintowanym zawieszeniem.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 18-04-2012 14:33 |
|
|
Ta o reszcie wiem,tylko zastnawialem sie czy cos jeszcze sie roznilo w mechanice poza kompem(a pewnie nawet tylko samym epromem ) i turbosprezarka.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 18-04-2012 14:58 |
|
|
Mi się wydaje, że dojdzie jeszcze jedna rzecz wynikająca z różnicy w roczniku. Jak sobie spojrzysz na PET to do 87 i po 87 podciśnienia są połączone inaczej więc ciekawe czy to by chodziło jak trzeba tzn układ wtryskowy, wastegate itd.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 18-04-2012 15:19 |
|
|
Przemek to moze pochwalisz sie zakupami jakie zrobiles
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 18-04-2012 15:38 |
|
|
Kiedys pootwieram pare tematow w dziale nasze auta . Jakos tak kombinuje z tym czarnym ex paha, czy go moze nie przygarnac za jakis czas(jesli jeszcze jest na sprzedaz). 220kucy to nie to, a turboS sa drogie i tak sobie zaczalem gdybac, czy by nie kupic zwyklego i wbic w niego turbine i kompa od komancza co by miec w miare porownywalna maszynke na prostych z turboS . Zreszta...ja mam miliardy pomyslow w glowie ale z realizacja cos cienkawo...
W sumie czekam az michal,moze tona co nieco napisza bo powinni co nieco wiecej wiedziec na ten temat.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 18-04-2012 15:39 |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 18-04-2012 15:53 |
|
|
przemek84 napisał/a:
Kiedys pootwieram pare tematow w dziale nasze auta
No to do dzieła. Twoja kolekcja naprawdę robi wrażenie - planujesz otworzyć jakieś muzeum Porsche w przyszłości?
|
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 18-04-2012 17:25 |
|
|
z tego co czytałem na rennlist wbrew pozorom często różniły się wewnętrznie... szczególnie korbowody. Podobno turbo 85 i 86 potrafiło mieć mocniejsze korby niż późniejsze...prawdopodobnie biuletyn technical information by Ci się przydał...
http://forums.rennlist.com/rennforums/924-931-944-951-968-forum/379045-project-turbocharging-944-n-a-the-proper-way-8.html
Co do pahowego ex-turbo to go widziałem ostatnio chyba na autoscout.de albo ebay.de próba sprzedania u niemców.
http://www.ebay.de/itm/porsche-944-turbo-targa-top-zustand-viele-neue-teile-mit-Sperre-/110861488967?pt=Automobile&hash=item19cfdc1347
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 18-04-2012 17:27 |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-04-2012 18:48 |
|
|
Gwintowane zawieszenie nie bylo seryjne w TurboS...seryjne byly tylko wieksze zaciski hamulcowe z przodu. Klamki z grawerem tez nie przynalezaly seryjnie do zadnego modelu.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 18-04-2012 19:31 |
|
|
przemek84 ,to weż mojego 350 KM oddam za 20k
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 18-04-2012 21:44 |
|
|
Gwint byl seryjnie w rocznikach 88 i 89 turbo s. Pozniej juz byl opcjonalny.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 18-04-2012 22:05 |
|
|
Porsz myslalem przez chwilke ale buda troche sredniawa i ten silnik grrr - musialbym od komancza brac oryg.turboS + osprzet bo tez osobno sprzedaje + wstawienie a to tez troche tez kosztuje.
Z korbami to pierwsze slysze,faktycznie bede musial sie wglebic w temat na rennlist.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 18-04-2012 22:11 |
|
|
mogę oddać bez silnika,bez kół, i bez tapicerki, i bedzie taniej
i klamki z grawerem tyz zabiere
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść
Edytowane przez porsz dnia 18-04-2012 22:25 |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 18-04-2012 22:44 |
|
|
Korby byly te same - wyciagalem je z silnika 44.51 i 44.52. Optycznie nie roznily sie niczym.
Te silniki sa takie same - inny komputer i turbina. Kolektory i inaczej podlaczone podcisnienia to kosmetyka - nie maja zwiazku z moca a jedynie z rocznikiem auta.
944 turbo ma inne korbowody niz zwykle 944 - bardzo podbne ale zrobione z innego materialu. NIE SA one KUTE.
Co rowniez zauwazyłem inne sa numery odlewu na blokach 944 i 944turbo - nie ma zadnych natryskow oleju na denko tloka.
Wieksza turbina turbo S powoduje troche wieksza dziure i pozniejsze "wstawanie" silnika z doladowaniem.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-04-2012 23:03 |
|
|
Oh ta dziura jest 'wspaniala' w Sce Jezeli wziasc sie za modernizacje to okazuje sie ,ze 220 ma same zalety w stosunku do S-co innego auta w fabryczne
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 19-04-2012 09:22 |
|
|
No to pieszczoch sie pomylil z tymi korbami bo to ze turbiny maja zakute silniki to tez wiedzialem ale ze byly roznice miedzy nimi w poszczegolnych rocznikach turbin to bylaby jakas nowosc dla mnie. Wydaje mi sie ze temat jest juz wyczerpany - jak cos sie pojawi w nastepnym roku z tanich turbin to moze zaczne znowu gdybac .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 44 turbo/turboS - roznice mech. |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 19-04-2012 09:33 |
|
|
Michał, poczytaj co piszą ludzie, którzy silników turbo widzieli trochę więcej niż my w polsce. Jak wiesz ja sam zaczynam się interesować różnicami w tych silnikach... kilka cycatów:
"1985 & 1986 951's used the best design, and they were not that design you had. In model years '90 & '91 it was possible to find almost every design in these engines."
"My engine is 89 turbo and it came with 944 103 008 02 rods from factory.
I checked it directly with porsche plus I have parts catalog that I took picture from.
85 and 86 had 0 rarst and 3 rarst rods. Others had the same 944 103 008 02 rods I pulled out of my engine. (but with post 86 exceptions that came with rarst rods that were old stock)
Besides, these rods were handling 89 951 chipped to 312hp for 10 years and more than 100.000 miles. They are not rarst, but they handle turbo engine just fine.
I agree that forged 0 rarst are far superior rods. But they were not even close to standard 951 rods. Standard rods for 951 are 944 103 008 02. "
"If you have the rods with part number 944.103.110.0RARST then you have the forged rods."
"In PET, the rods offered for the '86 turbo are PN 944.103.110.0RARST with a revision to the '87 and later cast rods PN 944.103.101.3RARST.
The rods that came with my '86 short block were the 110.0, and the origionals from my '87 were 101.3 This jives with PET"
"Alex, PET (Porsche's Electronic Parts Database) specifies what year each part numbered rod is from. Parts reference and build documentation from Porsche tells us that the 1986 944 turbo was the only 2.5 turbo that got forged rods. Because of the cost of manufacture, they swithched to the casting process in October of 1986. Pretty much everything from then on was cast. They also had 4 revisions to the cast rod (as per PET) over the years. "
"Except the 86 Turbo. Different OPRV set-up, no stud for auto tensioner, and certain oil passages are slightly larger on the 88+ blocks IIRC."
Temat silników turbo jest znacznie bardziej złożony niż się może wydawać.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 19-04-2012 09:42 |
|