Autor |
Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 10-07-2012 20:04 |
|
|
WItam
Wystąpił następujący problem z porszakiem:
Auto na biegu jałowym zaczęło wpadać w straszne wibracje przy 3 000 rpm, które głównie były przenoszone na dźwignie zmiany biegów. Ponadto przy normalnej jeździe i zdejmowaniu nogi z gazu wyczuwalne było ostre szarpnięcie.
Auto trafiło do mechanika, który ostro je rozebrał i stwerdzil, że uszkodzone jest sprzęgło a mianowicie jakieś gumy amortyzujące na sprzęgle....
Czy da się to jakoś regenerować? Jak najłatwiej dokonać naprawy bez angażowania dużych środków, gdyż ceny nowego sprzęgła są absurdalne.
Dzięki za wszystkie uwagi |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 10-07-2012 20:16 |
|
|
A więc niestety cie zmartwie, regenerowac nie ma co, potrzebna jest nowa tarcza juz na sprężynach - koszt... niech inni sie wypowiedzą. Gdybyś miał tarcze na sprężynach, to koszt regeneracji jest dosyc niski.
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 10-07-2012 20:57 |
|
|
Pytaj michała928 miał takie sprzęgło do sprzedania... może dalej ma:
http://924.pl/forum/viewthread.php?rowstart=20&forum_id=11&thread_id=4810#post_75761
Ewentualnie jakaś inna tarcza na sprężynach.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 10-07-2012 22:24 |
|
|
Mam tarcze na gumie - jezdzilem 2 lata, zmienilem na sprezynową. Jesli cie interesuje to oddam za niewielkie pieniadze - trzeba w niej wymienic okladziny. Na gume nie udziele Ci gwarancji z wiadomych wzgledow...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 10-07-2012 22:30 |
|
|
Jak polecisz po kosztach (wariant samej używanej tarczy, bez różnicy czy z gumą czy na sprężynach) to może Cię to w krótkim okresie czasu zaboleć po raz wtóry. Szczerze zalecam wymianę na nowy całego kompletu: tarcza + docisk + łożysko oporowe. Sachsa lub Valeo.
Pamiętam, że mr-nemo coś jeszcze zalecał wymienić oprócz listy powyżej.
Zresztą mr-nemo miał ongiś tarczę na sprężynach na sprzedaż. Może oferta nadal aktualna?:
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 10-07-2012 23:09 |
|
|
tracza
dodatki
Tulejka łożyska wyciskowego 016 141 181
Bolec mechanizmu wysprzęglania 999 116 133 00
Łożyska mechanizmu wysprzęglania 999 201 213 00
Simmering wału 999 113 264 40
Łożysko pilotujące 931 102 111 00
Zaślepka 931 116 177 00
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
nemo dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez nemo dnia 10-07-2012 23:13 |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 11-07-2012 14:29 |
|
|
mam całe sprzęgło w bardzo dobrym stanie, cena na priv
marchewa dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 13-07-2012 10:39 |
|
|
Ja temat przerabiałem wielokrotnie, chyba ze dwa razy za dużo
Szklenie na pewno się zemści!!!
Idealnie było by kupić nowy komplet, ale czy napewno idealnie... Otóż mi nowe się...rozleciało (w S2) Powstało pęknięcie na okładzinach, niewielkie, ale powodowało problemy z redukcją (mogło to być spowodowane dodatkowo lekkim luzem na lożysku podporowym wału).
Tarczę kupiłem nową za 1700PLN - oryginalną i po dwóch latach (akurat po gwarancji) klops
W sachs, no coż po gwarancji, nawet jeśli wymienią, to znów może być to samo...
Tarcza miała nadal nominalną grubość czyli 8,1 mm - ale to też ich nie przekonywało, co innego gdybym miał udokumentowaną wymianę kompletu, najlepiej w ASO.
Rozwiązanie, nabić wzmacnianą tarczę u Radzikowskiego (koszt 300PLN) - najrozsądniejsze jak dla mnie.
Ale, że mój bolid jest najlepszym dowodem braku rozsądku... postanowiłem wsadzić coś lepszego zamówiłem sobie spieka dorabiany na nowej bazie https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/406999_10150493157163398_244451116_n.jpg
Sprawdza się rewelacyjnie!
Podsumowując wywód:
- guma ponoć najlepiej obchodzi się z synchronizatorami, ale tylko do normalnej jazdy (w sporcie na bank się rozleci, kwestia czasu)
- nowe ~= dorabiane u Radzikowskiego - pewne rozwiązanie do sportu
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest
Edytowane przez GaZiK dnia 13-07-2012 11:38 |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-07-2012 20:59 |
|
|
Jak wszyscy wiedzą stara guma to zło
Te tarcze mają najmniej po 20 lat i zakładanie gumowej to praktycznie samobój... Gdyby jeszcze sprzęgło było łatwo dostępne to można eksperymentować, tu musisz rozebrać pół auta i ważne żeby zrobić to tak żebys nie musiał przez lata tam zaglądać...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 18-07-2012 14:43 |
|
|
A jeśli kupie regenerowaną tarczę z nowymi sprężynami i okładzinami ( zakładam, że mogę założyć zamiennie sprężynową zamiast gumowej) to czy istnieje jakiś sposób aby sprawdzić kondycję mojego docisku i łożyska?
Dzięki |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 16-08-2012 12:31 |
|
|
GaZiK napisał/a:
Rozwiązanie, nabić wzmacnianą tarczę u Radzikowskiego (koszt 300PLN) - najrozsądniejsze jak dla mnie.
- nowe ~= dorabiane u Radzikowskiego - pewne rozwiązanie do sportu
Ma ktoś kontakt do Radzikowskiego???? |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 16-08-2012 12:36 |
|
|
Przemek1234 napisał/a:
Ma ktoś kontakt do Radzikowskiego????
http://bit.ly/NGAOtk !!!!
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
Przemek1234
Użytkownik
Postów: 513
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11 |
Dodane dnia 16-08-2012 12:38 |
|
|
niezły bajer |
|
Autor |
RE: Sprzęgło 944 2,5 163 KM, 1986 |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 24-10-2012 11:44 |
|
|
Wszedłem w posiadanie oryginalnej tarczy sprzęgłowej do 944 2,5/3L, wyjęta z 944 S2
Stan wizualny:
- idealny
Stan techniczny:
- 7,8mm grubości tarczy na nominalne 8,1mm
- brak odprysków/pęknięć/rozwulkanizowania gumy
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|