Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
200 KM z 2.0 N/A ??? |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 25-03-2013 22:56 |
|
|
Grzebałem sobie na mobilach i natknąłem sie na takie ogłoszenie:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/porsche-924-rennwagen-mit-neuem-dmsb-wagenpass-moerlenbach/173808003.html
na moje oko całkiem fajna wyścigówka 924, niemniej jednak Pan Hans pisze ze silnik ma 200 KM , a ze zdjecia silnika widać że to wolnossące 2.0 na 2 gaźnikach. Pytanie czy faszysta kłamie czy jednak sie da bujnać starego LT-ka do 200 kucy? Zwykle slyszałem raczej sceptyczne opinie co do "tunigowalnosci" tego piecyka.
marchewa dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 200 KM z 2.0 N/A ??? |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 25-03-2013 22:56 |
|
|
a tu piecyk
marchewa dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 200 KM z 2.0 N/A ??? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 25-03-2013 23:16 |
|
|
Znam innego Pana z DE który legitymuje się mocą 180KM z 2.0 N/A, też gaźniki
i wiele więcej innych modyfikacji Natomiast to już nie jest niestety 2.0...
Zdaje się że 2.2 lub 2.4 już nie pamiętam. 2.4 ma chyba ten lekki Gulf z UK.
Największą potwierdzoną moc z 2.0 miały chyba auta startujące w amerykańskiej
serii wyścigowej SCCA. http://transaxle.homeip.net/924/924/SCCA_DProd/Index.htm
A nie, jednak też lekko przekraczały. Jest sporo aut z mocami na poziomie 150KM,
ale zwykle odbywa się to przez doprężanie silnika, co najczęściej kończy się niekończącą
się walką z silnikiem
Dla mnie ciekawostką, której już od kilku lat nie mogę rozwikłać są auta z 924 CUP UK.
St. sprężania nie może być wyższy niż 9,6:1, czyli niewiele więcej. KJET musi być
zachowany, jest bardzo mało dopuszczonych innych modyfikacji a jednak muszą
ograniczać moc tych aut do ok. 150KM. Polecam przeczytać regulamin. Jak Oni to
robią?!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 200 KM z 2.0 N/A ??? |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 26-03-2013 09:46 |
|
|
Qbak, ale w tym linku o autach z scca są fotki silnika i tam jest grubo namodzone, inna głowica, powiększona pojemność, jakiś czarodziejski wtrysk boscha itd i jest "tylko" 180 KM a tutaj silnik wygląda z zewnatrz na serię i do tego na gaźniorach. Nawet jeżeli byłby rozwiercony to i tak nie wiele da, bo zostaje seryjna glowica a średnicy zaworów nie powiekszysz za bardzo. Można dać inny wałek, podnieść stopień sprężania,zrobić lepszy dolot i wydech, wypolerować kanały rozwiercić cylindry i chyba tyle jeżeli chcesz pozostać przy oryginalnym bloku i głowicy. Ale czy tą droga da się uzyskać 200 KM? Nawet zakładajac drastyczny spadek żywotności pieca.
|
|
Autor |
RE: 200 KM z 2.0 N/A ??? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-03-2013 19:06 |
|
|
Nie możliwe żeby tymi modyfikacjami które przynajmniej widać dało się osiągnąć 200KM. Nawet 924 Carrera GT była dokręcona do tych 210KM. Dokładając samą sprężarkę i odprężając silnik uzyskamy te 180KM. Dodając intercooler i modyfikując zapłon kolejne 30KM.
Może gdyby zrobić silnik na gaźnikach i wrzucić turbo albo kompresor to dałoby się coś wycisnąć. Chłopaki z 924.org wycisnęli sporo z 924n/a bez modyfikacji bloku dokładając turbinę, EFI i elektroniczny zapłon... ale wciąż było to jakoś poniżej 200KM.
Musimy poczekać aż Adam skończy swojego prosiaka... to będzie jakieś porównanie co z tego 2.0 można wycisnąć bez "przesady".
Może napisać do właściciela i poprosić o więcej fotek Chyba że opis dotyczy oryginalnego auta torowego którego zewnętrzną replikę widać
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: 200 KM z 2.0 N/A ??? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-03-2013 23:01 |
|
|
Marchewa, ok, SCCA jest grubo namodzone (akurat pojemność jest zwiększona tylko
symbolicznie raczej), natomiast tutaj nie wiemy jak bardzo jest namodzone
Kiepskie zdjęcia, brak opisu. Podejrzewam że stopień sprężania jest baardzo podniesiony,
wałek ostry, największe jakie się da zawory (są zestawy u Ideoli, choć tej modyfikacji
się trochę boję ze względu na pojawiające się spostrzeżenia że zostaje mało materiału
i głowica tego nie wytrzymuje), lekkie popychacze. Na dole pewnie wszystko kute,
ciekawe czy coś z wałem było robione? Koło na 100% odelżone. Także tego nie widać
na zdjęciu a mody mogą być baaardzo grube i zapewniam Cię że samymi gaźnikami
i regulowanym kółkiem rozrządu nie podniesiesz aż tak mocy, choć przyznaje że
nigdy nie byłem fanem gaźników i wiem że czasem mogą zdziałać cuda
A wysuwając dalej moje przypuszczenia (czyli bardzo lekkie elementy układu
korbowo-tłokowego plus lekka góra) ta moc może być osiągana przy dość dużych
obrotach, a to już wiadomo moc wynika z momentu i obrotów. Pojemność raczej
da bardzo dużo, rozwiercając do 2.5 (tłoki plus zwiększenie wykorbienia wału)
dodajemy 25% więcej pojemności, no mało to nie jest. Oczywiście to są tylko
moje prywatne przypuszczenia i mogą one odbiegać od rzeczywistości.
W skrócie - nie upieram się
Co do Kugelfischera, to baaardzo ciekawy wtrysk. Aktualnie jedno auto które
startuje w CA CUP ma taki wtrysk - jest poza zasięgiem reszty konkurencji...
Może nie tylko dzięki temu wtryskowi, ale pewnie sporo pomaga
To że w SCCA była inna głowica - no turbowa jest po prostu lepsza, więc czemu
nie korzystać
Misiek, Ty to jesteś skąpany w tym 931 My tu myślimy o 2.0 n/a, dodanie
turba lub kompresora psuje zabawę, no i po co to robić skoro już ktoś to zrobił
ponad 30 lat temu wypuszczając na rynek 924 Turbo
Jeżeli ktoś dodatkowo przetłumaczyłby to ogłoszenie to byłoby mi łatwiej pojąć
co tam szprechają, gdyż niespecjalnie władam niemieckim
Tak w ogóle to bardzo mi się ten temat podoba i chętnie posłucham więcej opinii
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 200 KM z 2.0 N/A ??? |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1403
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 26-03-2013 23:59 |
|
|
Qbak ja właśnie zdaje sobie sprawę że samymi gaźnikami mocy sie nie doda (a na pewno nie tyle). Zdaję sobie sprawę z tego że można przerobić prawie wszystko, ale intryguje mnie fakt że ten silnik wyglada bardzo "seryjnie". Jeśli chodzi o zwiększanie pojemności skokowej to ta czynnośc sama w sobie moze powodować wzrost mocy, ale prawdziwego sensu nabiera dopiero wtedy gdy poprawisz napełnianie i opróżnianie cylindrów, czyli powiększysz średnicę zaworów. Tak jak sam napisałeś powiększenie zaworów prowadzi do osłabienia głowicy, a powyżej pewnych wymiarów wymaga zwiększenia odległości osi zaworów - czyli wykonania nowej głowicy. Ponadto wymiana tłoków niesie za sobą koniecznosć wyważania układu korbowo tłokowego, nie wspomnę juz zwiększaniu skoku tłoka bo to kosmos. Tak sobie teoretyzuję, ale nie chce mi sie wierzyć że gość zrobił z 2.0 2.5 wsadził nowy wał korby tłoki itd a został przystarej głowicy która jak wszyscy twierdzą jest "wąskim gardłem" w wyciaganiu KM z tego silnika. A propos samego dołu to kiedyś gdzieś słyszałem że 924 GTS/GTR przy mocach około 400 KM miały seryjny dół (poza tłokami oczywiście)
|
|
Autor |
RE: 200 KM z 2.0 N/A ??? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 27-03-2013 00:24 |
|
|
Może ktoś niemieckojęzyczny zapytałby co tam siedzi i dlaczego, to byśmy więcej
wiedzieli Dziwne że głowica od n/a. Może kanały przeprojektował, pod to inny
kolektor ssący, jakiś sensowniejszy kąt wpadania powietrza do głowicy. Kol. wydechowy
to chyba jasność że inny będzie. Nadal to wszystko raczej za mało na 200KM, ale w sumie
to kto wie? Skoro SCCA miało takie mody, to może gaźnikami i pojemnością (kosztem
gorszej (nie turbo) głowicy) ktoś doszedł do tej wartości? Szkoda że mało się rasuje
ten nasz kochany silnik, a jeszcze mniej jest oficjalnych/potwierdzonych informacji
na ten temat.
Jeżeli chodzi o napełnianie i opróżnianie cylindra to można to zrobić zaworami
jak i wałkiem. Oczywiście lepiej i to i to. Wracając do zaworów to tutaj przecież
mogą być powiększone, jest to ryzykowne, ale czego się nie robi dla 200 kucy
Wyważanie układu korbowo-tłokowego powinno być moim zdaniem przeprowadzane
nie tylko przy okazji wymiany tłoków na inne, ale zawsze przy rozbiórce silnika.
Oczywiście im bardziej silnik nastawiony na parametry tym dokładniejsze i droższe,
ale podstawy można z powodzeniem zrobić tanim kosztem Zmiana wykorbienia
wału nie jest jakimś ogromnym problemem raczej. Raczej, bo sam nie praktykowałem
i nie planuje. Powód - nie chcę przekroczyć 2000ccm Choć sam wał chciałbym
wyważyć przy kolejnej rozbiórce, a może nawet trochę odelżyć. Tylko strach żeby
nie zaczęły lecieć panewki wtedy. Masz może jakieś doświadczenie z takimi wałami?
Piszesz, nowy wał, ale wydaje mi się że większość robi modyfikację starego. Nawet
Ideola proponuje taką operację stary=nowy.
Co do seryjnego dołu w GTR, to trzeba by w dokumentację sięgnąć.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 27-03-2013 00:26 |
|
Autor |
RE: 200 KM z 2.0 N/A ??? |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 27-03-2013 06:15 |
|
|
kogo mam pytać i o co ????
Historyczne Porsche 924 w specyfikacji rajdowej, grupa H, nowy paszport DMSB ( Deutsche Motor Sport Bund r11; niemiecki związek sportów motorowych). Samochód znajduje się w bardzo dobrym stanie. Nie startował w wyścigach od ostatniej przebudowy. Silnik ok. 200 KM, klatka Weicherta z homologacją, system gaśniczy z nowym odbiorem (nowym badaniem), modyfikowane hamulce z 944, regulowane zawieszenie K&W, itd. Wszystko wpisane w dokumenty auta. Duży zapas części zamiennych. Gotowy do wyścigów w Historycznym Porsche Challenge. Proszę pytać o szczegóły, zwłaszcza o możliwość dopuszczenia do ruchu drogowego.
nie mażadnych szczegółów dotyczących przeróbek, chcesz to mogę tam zadzwonic i zapytać - może cos powiedzą ...
ale w sumie to myślę że taka wiedzę to uzyskasz od Reinera w maju ... on przerabia auta do sportu.
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 200 KM z 2.0 N/A ??? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 27-03-2013 18:52 |
|
|
Olo, no dzwonić to już nie musisz, ale możesz jakąś wiadomość napisać do Pana
który wystawił to ogłoszenie zapytując go o rozmiar i ilość przeróbek Tak w skrócie
czy ruszał:
- wałek
- popychacze
- zawory (sprężyny zaworowe)
- tłoki, korbowody, wał
- koło zamachowe
- ze zdjęcia raczej nie wynika, ale może zmieniał kółko rozrządu na regulowane?
- ile doprężał silnik (czyli pytanie o stopień sprężania, nie mylić z potocznie używanym
kompresja, bo to nie o tą kompresję chodzi, ale w języku niemieckim będzie to
słowo które się będzie zaczynało jakoś commpession ).
- co robił z kanałami dolotowymi i wydechowymi w głowicy
- jaki kolektor wydechowy
- no i czy zwiększał pojemność skokową
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
|
|
|