Autor |
Padnięty regulator napięcia w 924 |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 27-01-2009 00:50 |
|
|
Moje 924 generuje ponad 16V napięcia więc wnioskuję że niesprawny mam regulator napięcia nawet go już zlokalizowałem pytanie mam tylko czy już ktoś go wymieniał i wie może z jakiego auta mam wziąć taki sam?
Raczej kupię nowy bo z reguły nie jest to droga część tylko muszę wiedzieć z jakiego auta zamówić.
Edytowane przez Marko84s dnia 01-02-2009 03:07 |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 27-01-2009 03:59 |
|
|
Wykrec ten co masz teraz i kup taki sam, tylko nowy
|
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
fairfax
Użytkownik
Postów: 78
Miejscowość: gliwice
Data rejestracji: 08.11.06 |
Dodane dnia 27-01-2009 06:54 |
|
|
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=54#post_5358 , szukać na forum większość rzeczy już była przerabiana |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 27-01-2009 13:37 |
|
|
hmm ja kupowalem w intercarsie mowiac "poprosze regulator napiecia do alternatora w 924 S z 86...),proponuje zropbic to samo tylko do 924 2.0. Nie pamietam juz ale chyba 50zl placilem...musialbym sprawdzic.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 27-01-2009 13:53 |
|
|
Marko84s napisał/a:
Raczej kupię nowy bo z reguły nie jest to droga część tylko muszę wiedzieć z jakiego auta zamówić.
Marko84s napisał/a:
"Jak będę chciał zamówić komplet u siebie w sklepie (mam 5% zniżki smiley ) to do jakiego auta mam szukać rozrządu podobno z jakiegoś audi ale jaki model i silnik?"
Nie przesadzasz trochę? Nie wiesz jakie auto kupiłeś? Do tego "idealnego" bmw tak samo kupujesz części? Jeśli tak, to marny ten ideał:/ |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 27-01-2009 15:53 |
|
|
Marko ogolnie kiedys to na nazwe "Porsche" to odrazu ludzie mowili "nie nie ma i nie bedzie " wiec nie dziwie sie Twojego podejscia (do jakiego auta szukac...),teraz normalnie idziesz do sklepu mowisz Porsche 924 2.0 rok taki i taki i odrazu Ci mowia czy maja taka czesc lub ewentualnie na kiedy moga miec. Ogolnie jest bardzo duzo zamiennikow w PL w zwyklych sklepach samochodowych ale sa tez niektore czesci only Porsche i po nie to albo w uzywce musisz popytac albo ASO .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 27-01-2009 23:20 |
|
|
Generalnie to nie spodziewałem się że w sklepie mogą mieć właśnie do 924, ale intercars mam niedaleko więc kupię do 924 jak będą mieli. Pytałem do jakiego autka takie same regulatory były bo u mnie w sklepie inaczej nie ściągnie bo jak w katalogach sprawdza części do 924 to wszędzie jest OUT OF STOCK i po numerach części dopiero udaje się znaleźć identyczny tylko z innego auta.
To samo było z pompą paliwa.
Do BMW jest łatwiej kupować części bo każdy wie odrazu o co chodzi pozatym jest sporo internetowych katalogów z fabrycznymi numerami części i nigdy nie mówię w sklepie co chcę tylko podaję numery.
No i najważniejsze że w BMW E-30 części oryginalne są dość tanie więc nie muszę szukać zamienników
Więc musicie mi wybaczyć że pytam do jakich aut podchodzi dana część bo bez takich inf wogóle jej u mnie w sklepie nie znajdą. Rozrząd zamówiłem do Porsche 924 ale też znaleźli go dopiero po tym jak im powiedziałem z jakiego auta był i po numerach z Audi go znaleźli dopiero.
Tak pozatym sklep w którym zamawiam istnieje od 15lat a z tego co mówił właściciel do Porsche jeszcze nikt u nich części nie zamawiał więc nie dziwie się że muszę im pomagać w szukaniu części.
|
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 28-01-2009 22:40 |
|
|
Panowie pojawił się poważny problem okazało się że w moim Porsche jest regulator napięcia z Poloneza i jest on przyczyną za wysokiego napięcia poprostu nie wyrabia i w aucie jest 16v.
Mam pytanie gdzie wogóle powinien się znajdować oryginalny regulator w 924 i najlepiej jakieś foto by się przydało miejsca montażu i wtyczek bo u mnie jest coś nieźle poprzerabiane i wydaje mi się że ten regulator jest nie w tym miejscu co trzeba.
Najlepiej jak by się znalazł ktoś kto by mógł się zemną spotkać w weekend u mnie w garażu ze swoją 924 bo inaczej ciężko będzie przywrócić to do stanu poprzedniego.
Z góry bardzo dziękuję za wszystkie rady i ewentualną pomoc.
|
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 29-01-2009 01:02 |
|
|
https://techinfo.porsche.com/techinfo/pdf/en/catalogues/E_924_79_KATALOG.pdf
https://techinfo.porsche.com/techinfo/pdf/en/catalogues/E_924_85_KATALOG.pdf
popatrz tam byc moze cos znajdziesz... bo wg katalogu siedzi w alternatorze
strona 281 czesc o nr. 13
niestety nie wiem gdzie jest reg. w 924 ale w normalnych autach jest on w alternatorze.. tak tez mam w 944 chyba ze alternator nieorginalny...
Edytowane przez troll oslo dnia 29-01-2009 01:12 |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 29-01-2009 01:22 |
|
|
No i faktycznie w katalogu jest w lub przy alternatorze. Zamorduję chyba poprzedniego właściciela tej 924 jutro zamieszczę fotki jak u mnie jest zamontowany to się chłopaki pośmiejecie. Tylko że mi do śmiechu nie jest bo muszę tam teraz elektrykę doprowadzić do porządku na fotkach będzie napewno widać gdzie jest mój problem.
Alternator chyba przy okazji na regenerację oddam jak zmieszczą sie w 300zł albo na sprawdzenie przynajmniej bo regulator to raczej sam bez problemu wymienię.
|
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 29-01-2009 01:43 |
|
|
Ja bym poszukal cos na zamiane od innego auta vw audi |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 29-01-2009 08:56 |
|
|
nie no nie wiem skad jestes ale regeneracja alternatora to koszt max 250zl a i pewnie bedzie 180-200zl. Za 350zl mozna juz miec nowy.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 29-01-2009 09:15 |
|
|
http://sklep.intercars.com.pl/
PORSCHE -> 924 -> 2.0 -> Alternator -> Regulator alternatora
Regulator alternatora
HELLA
5DR 004 241-151
Regulator alternatora
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: 5DR004 241-151
Cena brutto: 48,17 zł
nazwa: Regulator napięcia
opis : HELLA regulator napięcia 14V (Bosch) [VAG No 070
903 803A]
producent: HELLA
W MAGAZYNIE: >9
Ograniczenia
Ograniczenia producenta: Bosch
Napięcie robocze: 14,1
Numery zwyczajowe
050515
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
nemo dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez nemo dnia 29-01-2009 09:17 |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 29-01-2009 09:20 |
|
|
http://sklep.intercars.com.pl/
PORSCHE -> 924 -> 2.0 -> Alternator -> Regulator alternatora
Alternator
LAUBER
11.0328
Alternator
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: LAU 11.0328
Cena brutto: 278,61 zł
nazwa: Alternator
opis : ALTERNATOR AUDI 80 1.6 02.86-03.87, PORSCHE, VW
producent: LAUBER
W MAGAZYNIE: 1
Ograniczenia
Prąd ładowania alternatora [A]: 90
Napięcie [V]: 12
Koła pasowe: z kołem pasowym
Ilość żeber: 1
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego:
do roku prod.: 1985.08
Kod silnika: XJ
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 29-01-2009 12:11 |
|
|
No i właśnie zamówiłem ten pierwszy
A oto fotka regulatora który jest u mnie w aucie i pochodzi z Poloneza
[img]http://img210.imageshack.us/img210/55/zdjcia0083hk3.jpg[/img]
Poprzedni właściciel miał fantazję to trzeba mu przyznać, ale będzie mi potrzebna pomoc w poskładaniu tej elektryki do ładu najlepiej jak by ktoś miał ochotę podjechać i wtedy bym na wzorze to poskładał.
|
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
fairfax
Użytkownik
Postów: 78
Miejscowość: gliwice
Data rejestracji: 08.11.06 |
Dodane dnia 29-01-2009 13:06 |
|
|
jak na moje oko to jest to elektroniczny moduł zapłonowy, stosowany w polonezach i fiatach 125p
http://allegro.pl/item519086432_modul_aparatu_zaplonowego_fiat_125p_polonez.html
regulator napięcia wygląda tak
http://allegro.pl/item533489875_regulator_napiecia_zuk_fiat_125p_nysa.html |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 29-01-2009 14:11 |
|
|
Wydaje mi się, że fairfax ma rację - to wygląda ma moduł zapłonowy.
W oryginale powinieneś mieć moduł przykręcony na lewym przednim nadkolu, w okolicach światła. Jest to tym bardziej prawdopodobne, że te moduły potrafiły się zepsuć, a oryginalne są praktycznie niedostępne. W takim przypadku zmieniano albo na stary typ zapłonu - mechaniczny, bez modułu. Albo pakowano co było pod ręką i tanie, często właśnie z Poloneza.
Jeśli chodzi o regulator napięcia to jest on przykręcony do alternatora dwoma śrubkami i wygląda tak jak w poście mr-nemo. To czarne coś co z niego wystaje (2 sztuki) to węglowe szczotki.
Regulator przykęcony jest z tyłu alternatora i można do niego dotrzeć dopiero po zdjęciu go. Jeśli do alternatora dochodzi rura łącząca go z przodem samochodu to znaczy, że masz jeszcze oryginalną osłonę alternatora. Za tą osłoną jest regulator.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 29-01-2009 21:35 |
|
|
Witam.Regulator napięcia znajduje się w alternatorze tak jak już koledzy napisali powyżej .Niedawno wymieniałem u siebie i bez problemu z katalogu dostaniesz -można nawet wybierać w cenach i producentach-jest to najbardziej chyba popularny przez wiele lat regulator boscha a na licencji produkowały go różne firmy.Wkładany był do tylu modeli że łatwiej chyba szukać gdzie go nie było Z opinii słyszałem że jak alternator się psuje -w porsche -to właśnie regulator a po objawach jakie masz to na pewno poszły dwie ostatnie diody prostownicze z 6 zatopionych na stałe w regulatorze.Element połączony jest ze szczotkami tak że do regeneracji lub raczej do wymiany w alternatorze już pozostały tylko łożyska
Mam dostęp do kanału i udało mi się wykręcić bez wyjmowania alternatora (ze zdjętą dolną blachą oczywiście:lol
Co do zdjęcia nr 2 to element ten to faktycznie elektroniczny reg obrotów i spotkałem się już z tym że jako zamiennik wkłada się od poloneza. Nie chodzi tu nawet o cenę ale o dostępność elementu choćby używanego.
pozdawiam pit |
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 29-01-2009 23:19 |
|
|
No dzięki za uświadomienie bo nie spodziewałem się że to jest moduł zapłonowy. Więc powstał nowy problem podejrzewam że to ten moduł jest odpowiedzialny za nie najlepsze obroty na wolnych.
Regulator jest zamówiony razem z paskiem klinowym bo przy okazji zdjęcia alternatora odrazu go wymienię.
|
|
Autor |
RE: Padnięty regulator napięcia |
fairfax
Użytkownik
Postów: 78
Miejscowość: gliwice
Data rejestracji: 08.11.06 |
Dodane dnia 30-01-2009 06:38 |
|
|
ja wymieniałem regulator na parkingu pod domem bez ściągania alternatora, bo to tylko dwie śrubki, za to naciąganie paska klinowego samemu już nie jest takie łatwe szczególnie że musiałem reanimować poduszki gumowe (mocowania alternatora) |
|